تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810529883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس‌هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: مجلس‌هشتم
نامه نمايندگان روحانى به مقام معظم رهبرى در اعتراض به اظهارات رحيم مشايي

محمد تقى رهبر رئيس مجمع نمايندگان روحانى مجلس هشتم، سه روز پس از آنكه على مطهرى نماينده تهران جمع‌آورى امضا براى سوال از رئيس جمهور را در مورد اظهارات اسفنديار رحيم مشايى آغاز كرده، خبرى جديد مى‌دهد. به گفته رئيس مجمع نمايندگان روحانى مجلس، 44 نماينده روحانى مجلس درخصوص اظهارات رئيس سازمان ميراث فرهنگى نامه‌اى به مقام معظم رهبرى نوشته‌اند.

محمدتقى رهبر جزئيات نامه نمايندگان روحانى به مقام معظم رهبرى را در اختيار خبرنگاران قرار نداد اما گفت كه به طور كلى نمايندگان روحانى در اين نامه تاكيد كرده‌اند كه چرا آقاى احمدى‌نژاد رئيس جمهور اصرار دارد تا اسفنديار رحيم مشايى در سمت دولتى خود باقى بماند. رهبر اضافه كرده كه تاكنون 44 نماينده روحانى اين نامه را امضا كرده‌اند و علاوه بر ارسال اين نامه خدمت مقام معظم رهبرى نسخه‌اى از آن نيز در اختيار رئيس جمهور قرار مى‌گيرد. تلاش روحانيون مجلس براى بركنارى رحيم مشايى در حالى قوت مى‌گيرد كه على مطهرى نماينده تهران در مجلس كه طرح جمع‌آورى امضا براى سوال از رئيس جمهور پيرامون اظهارات رحيم مشايى را دنبال مى‌كند. با اينكه تاكنون 30 امضا براى طرح سوال از رئيس جمهور جمع‌آورى شده اما برخى چهره‌هاى حامى دولت از اين طرح استقبال نكرده‌اند. اين طرح كه از سوى مطهرى از طيف حاميان دولت تهيه شده اما از سوى طيف اصولگراى حامى احمدى‌نژاد در مجلس استقبال نشده است. چنانكه نايب رئيس اول فراكسيون اصولگرايان مجلس- سيد شهاب‌الدين صدر- در اين باره عنوان كرده كه در مقطع كنونى سوال از رئيس جمهور اصلا به صلاح نيست. اين نماينده تهران با عنوان كردن اينكه مسئله سخنان مشايى طولانى شده است گفت كه ما موافق سوال از رئيس جمهور نيستيم اما اين مسئله را نبايد به منزله اختلاف نظر در اردوگاه اصولگرايان مجلس دانست.

استيضاحى كه منتفى شد!

استيضاح على على احمدى وزير آموزش و پرورش به دليل پس گرفتن امضا از سوى طراحان اين استيضاح، منتفى شد.

استيضاح على احمدى در دستور جلسه ديروز مجلس قرار داشت اما اين طرح كه 84 امضا داشت ديروز با پس گرفتن امضاها خود به خود منتفى شد. به نحوى كه تعداد امضاكنندگان استيضاح ابتدا به 7 و سپس به 5 نفر رسيد! ديروز و پيش از خاتمه جلسه علنى مجلس لاريجانى كه رياست جلسه را به عهده داشت، اعلام كرد كه تعداد امضاهاى استيضاح به كمتر از 10 نفر رسيده اما نادر قاضى‌پور نماينده اروميه در تذكرى آئين‌نامه‌اى نسبت به حضور تعدادى از افراد در صحن علنى مجلس و لابى گسترده نمايندگان دولت با مجلسيان اعتراض كرد تا از تلاش دولت براى منصرف ساختن نمايندگان مجلس از استيضاح خبر دهد. هرچند قاضى‌پور خطاب به لاريجانى عنوان كرد كه هيئت رئيسه نبايد اجازه ورود هر فردى را به صحن علنى بدهد تا نمايندگان تحت فشار قرار گيرند اما لاريجانى در پاسخ به نماينده اروميه فقط به ذكر اين جمله بسنده كرد كه فشار روى استيضاح‌كنندگان معنى ندارد وهركس مى‌تواند امضاى خود را نگه دارد. الياس نادران نماينده تهران ديگر اصولگرايى بود كه به پس گرفتن امضاهاى استيضاح از سوى برخى استيضاح كنندگان اعتراض كرد و گفت كه اگر خود امضايى پاى اين استيضاح نزده اما اين امضا كردن‌ها و پس گرفتن‌ها به شان مجلس صدمه مى‌زند و بنابراين آنها كه امضاى خود را پس گرفته‌اند بايد در اين باره توضيح دهند. ديروز و پس از اعلام خارج شدن استيضاح از دستور كار مجلس تعدادى از نمايندگان به قسمت هيئت رئيسه رفتند و نسبت به‌اين موضوع اعتراض كردند. اما لاريجانى تنها نيم ساعت به آنها وقت داد تا بار ديگر فرم استيضاح را امضا كنند و گويا اين اتفاق در پايان جلسه علنى نيفتاده است. با اينكه تا ساعاتى پس از پايان جلسه علنى استيضاح على احمدى وزير آموزش و پرورش در‌هاله‌اى از ابهام بود اما حرف آخر را مخبر كميسيون آموزش و تحقيقات زد: اين استيضاح منتفى شده است.

درگيرى لفظى 2 نماينده

در صحن مجلس

نطق پيش از دستور يك نماينده اصولگراى حامى دولت در جلسه علنى ديروز مجلس دقايقى از جلسه را به اختلال كشاند و موجب جدال لفظى دو نماينده از دو طيف حاضر در مجلس شد. ديروز حميد رسايى نماينده تهران در نطق پيش از دستور خود با اشاره به اهانت يك كارگردان سينما به مراجع عظام افزود كه مراجع عظام نيز انتظار ندارند كه در تمام امور بلافاصله با بيان تذكرى واكنش سريع آن را ببينند. رسايى اضافه كرد: بنده وقتى اظهار نظر يك كارگردان سينما را در مورد آيت‌الله‌العظمى مكارم شيرازى ديدم بسيار ناراحت شدم و شخصا خدمت ايشان رسيدم و كسب تكليف كردم ايشان فرمودند كه راضى نيستند مسئله شكل عمومى پيدا كند. اين نماينده حامى دولت نتيجه گرفت كه برخى اظهارنظر اين فرد را به دولت منتسب كرده‌اند در حالى كه نويسنده اين مطلب هيچ ارتباطى به دولت ندارد. رسايى در ادامه نطق پيش‌از دستور خود به نشريه‌هاى اصلاح‌طلب حمله كرد و گفت: آقايان مراجعه كنند و ببينند اين نشريه اصلاح‌طلب دو ما ه قبل ازا ين در مقاله‌اى مى‌نويسد كه برخى روحانيون به بيت آيت‌الله گلپايگانى حمله‌ور شده‌اند و به انتشار كتاب «شهيد جاويد» ايشان اعتراض كرده‌اند.

قضاوت كنيد كه آيا دولت نهم يا همسر سخنگوى دولت اهانت به مراجع را آغاز كرده يا كسانى كه امروز رگ‌هاى گردنشان در حمايت از مراجع بيرون مى‌زند؟ رسايى افزود: روزى كه عضو سازمان نامشروع به جاى نهج‌البلاغه از ماركس سخن گفت و مقلدان را «ميمون» ناميد چرا به پشت اين تريبون نيامديد؟ چرا وقتى وزير ارشاد با سخيف‌ترين ادبيات خطاب به آيت‌الله مكارم سخن مى‌گفت. صداى خود را كلفت نكرديد؟ چرا در مجلس ششم وقتى آيت‌الله مكارم نامه‌ اعتراض‌آميز از عملكرد شما را تسليم هيئت رئيسه كرد حاضر به نطق نشديد؟ اظهارات رسايى در نطق پيش از دستور كه با اعلام بيعت مجدد وى با دولت نهم و فراخوانى همه به حمايت از دولت احمدى‌نژاد پايان گرفت سرآغاز يك درگيرى لفظى ميان قدرت‌اله عليخانى و حميد رسايى دونماينده روحانى از دو طيف متقابل شد. عليخانى خطاب به رسايى گفت كه سعى كنيد وكيل‌الدوله نباشيد. ضمن اينكه كسانى كه حامى معاون رئيس جمهور و دوستدار مردم اسرائيل هستند نمى‌توانند اصولگرا باشند. نماينده قزوين و آبيك با بيان اينكه اگر من نبودم بسيارى از شما اصولگراها نبوديد، افزود: شما بايد ريشه خود را توجيه كنيد كه كجا بوديد كه امروز اظهارنظر مى‌كنيد؟ دفاع ما از اسلام و روحانيت است. عليخانى اضافه كرد: آن روز هم من از آيت‌الله مكارم دفاع كردم. من منتقد دولتم و رهبر انقلاب فرمودند انتقاد اشكالى ندارد. حميد رسايى نماينده تهران در مقام پاسخ به عليخانى برآمد اما لاريجانى پس از دقايقى بحث و جدل در صحن علنى با بيان اينكه اين بحث را بيش‌تر ادامه ندهيد گفت كه ادامه اين بحث هم رفاقت شما را در مجلس به هم مى‌زند و هم وقت جلسه را مى‌گيرد. پس از توضيحات لاريجانى برخى ديگر از نمايندگان حامى دولت درخواست تذكر كردند اما رئيس مجلس درخواست آنان را رد كرد و گفت كه بايد وارد جلسه شويم.

بازديد كميسيون امنيت ملى از نيروگاه اتمى بوشهر

رئيس كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس با اشاره به حضور رحيم مشايى در جلسه اين كميسيون گفت: مشايى در اين جلسه انزجار خود را از اسرائيل بارها اعلام كرد. علاءالدين بروجردى در جمع خبرنگاران پارلمانى در پاسخ به سوالى در مورد زمان آغاز به كار نيروگاه هسته‌اى بوشهر گفت: ما معضل سياسى انتقال سوخت را سپرى كرده‌ايم و اين مرحله حساس و مهمى بوده است. اما معضلات فعلى نيروگاه بوشهر فقط فنى است و براى بررسى دقيق‌تر اين موضوع اعضاى كميسيون امنيت ملى به زودى براى بازديد از اين نيروگاه عازم بوشهر مى‌شوند.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن