تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816335082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گراني و گرانفروشي در ايلام بيداد مي كند!!


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گراني و گرانفروشي در ايلام بيداد مي كند!!
انتظار اين بود كه در آستانه ماه مبارك رمضان اقدامات موثري در راستاي تثبيت قيمت و مهارگراني لجام گسيخته صورت پذيرد اما نه تنها كاري عملي صورت نگرفت بلكه روز بروز بها اجناس و مخصوصا مواد غذائي در حال افزايش است .
بررسيهاي بعمل آمده و اظهار نظر كارشناسان مسائل اقتصادي حكايت از اين واقعيت دارد كه از ابتداي ماه مبارك رمضان بهاي برخي اقلام و مخصوصا مواد خوراكي 20 تا 30 درصد گرانتر شده و آب از آب هم تكان نمي خورد .
همين بررسيها نشان مي دهد كه قيمت هر كيلو خرما در قبل از ماه مبارك حدود 1300 تومان بوده كه اين مبلغ اينك از مرز 2 هزار تومان گذشته است .
گوشت 6000 توماني به 7500 تومان و مرغ 2800 توماني به 3400 و تخم مرغ از 1600 تومان به 2000 تومان عرضه مي شود .
روغن مايع كه تا بيش از ماه مبارك رمضان 1700 تومان عرضه مي شد اينك در مغازه ها بين 2200 تا 2500 تومان و روغن جامد از 8 هزار تومان تا 12000 هزار تومان بفروش مي رسد .
همچنين مرغ منجمدي را كه توسط دولت وارد مي شود در اسفند ماه گذشته 1650 تومان بود كه قيمت آن با همان تاريخ توليد در آستانه ماه مبارك رمضان 2550 تومان عرضه مي شد (هر چند همين هم به ندرت يافت مي شود) كه همين قلم اخيرنشانگر اين است كه مسئولين در بالا رفتن قيمت مرغ برزيلي تاثيرگذار بوده است .
شهروندان ايلامي ضمن اعتراض به افزايش لجام گسيخته قيمت ها معتقدند كه صحبت هاي وزير محترم بازرگاني در گران شدن مواد غذائي تاثير فراواني داشته زيرا تا قبل از مصاحبه ايشان قيمت ها در ايلام ارزانتر بود ولي متاسفانه به محض پخش صحبت هاي ايشان قيمت ها بحدي گران شد كه امكان تهيه آنها توسط عامه مردم مسير نيست .
آنان مي گويند نرخ همه اجناس توسط فروشندگان تعيين مي شود و تاكنون هيچ اقدام موثري كه بتواند فروشندگان را از تصميم خود برحذر دارد مشاهده نشده و مغازه ها در تماسهاي تلفني قيمت ها را به دلخواه گران مي كنند.
مقامات مسئولان كشوري مستحضر باشند كه مردم ايلام از وضعيت نابسامان بازار گراني كمرشكن به ستوه آمده و از بي توجهي مسئولان محلي گله مند و مي گويند كه اكثريت قريب به اتفاق مردم اين استان در زير خط فقر قرار دارند از زير بار سنگين گراني خم گشته و تاكنون مسئول دلسوزي كه بتواند براي رفاه حال مردم تلاش نمايد ديده نشده زيرا كه الحمدالله خود مسئولين با دريافت حقوقهاي كلان از بابت افزايش قيمت ها كمترين نگراني ندارند و اصولا اين ارقام در زندگيشان هيچ تاثيري ندارد.
يكي از اهالي با اشاره به گراني بي سابقه مواد غذايي گفت داراي 6 سرعائله هستم كه از طريق كارگري امرار معاش مي كنم كه آنهم بدليل كاهش فعاليت هاي ساختماني اكثر روزها بيكارم و نمي دانيم چگونه خانواده خود را اداره كنيم .
وي گفت معمولا خانواده ها در ماه مبارك رمضان به محض شنيدن نواي ملكوتي و دلنشين ربنالله سفره افطاري را پهن مي كنند. باور كنيد امسال بخاطر گراني مواد غذايي سفره من و امثال من بكلي خالي و اكثرا با كف دستي نان و پياله اي ماست روزه خود را باز مي كنيم .
آقاي كرمي شهروند ديگر ايلامي گفت هر چند باور كردني نيست اما اينك كه در ششمين روز از ماه مبارك رمضان قرار گرفته ايم تاكنون سه بار روزه خود را با نان و چاي شيرين افطار كرده ايم و هر وقت به سفره خالي افطاري مي نگرم از زن و فرزندانم شرمنده مي شوم باور كنيد كه در چنين شرايطي بخاطر تهي بودن سفره افطاري بارها آرزوي مرگ كرده ام زيرا كه با وجود بيكاري حتي قادر نيستم كه تخم مرغ 2 هزار توماني را خريداري كنم .
اين شهروند در حاليكه بغض نفسگير در گلويش جا خوش كرده بود گفت در هنگام سحر و آنگاه كه براي خوردن سحري بيدار مي شويم توان ديدن چهره فرزندانم را ندارم . همين ديشب جمع 5 نفريمان با 3 تخم مرغ روزه خود را باز كرديم و سحر از فرط شرمندگي و اينكه نمي توانستم فرزندانم را در اطراف سفره خالي ببينم خود را به خواب زدم و از همسرم خواستم كه مرا بيدار نكند. آخر مطمئن بودم كه درخانه هيچ غذايي براي خوردن نداريم .
وي خاطر نشان ساخت چند سال پيش بدليل بيكاري از روستا به شهر مهاجرت كردم ايكاش پايم خورد مي شد و دست به مهاجرت نمي زدم زيرا كه زمين و دامهاي خود را بفروش رساندم و يا پول آن سرپناهي در حاشيه شهر خريداري كردم و به اميد اينكه با سكونت در شهر و روي آوردن به كارگري وضعمان بهبود خواهد يافت اما اينك روزگاري سپري مي كنيم كه گراني و گرانفروشي ما را به ستوه آورده است نه توان ماندن در شهر را دارم نه روي باز گشت به روستا دلم مي خواهد مسئولين برايمان چاره انديشي كنند و جلوي بار سنگين گراني را كه كمرمان را خم كرده بگيرند.
وي در پايان سخنان خود گفت من كه شرمنده ام ولي خدا كند هيچ مرد ديگري در برابر زن و فرزندان خود مثل من نوعي شرمنده نشود اميدواريم آناني كه دستشان به دهانشان ميرسد قدر همه چيز را بدانند و مسئولان هم بفكر ماها باشند.
ايلام ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن