تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816295446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر هيات اتحاديه اروپا به مسكو و تفليس روسيه باخروج ازگرجستان موافقت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سفر هيات اتحاديه اروپا به مسكو و تفليس روسيه باخروج ازگرجستان موافقت كرد
جام جم آنلاين: رييس جمهور روسيه وعده داد نيروهاي خود را از مناطق مهم و اصلي گرجستان پس از استقرار 200 ناظر اتحاديه‌ي اروپا در خاك گرجستان خارج كند.


به گزارش ايسنا، ديميتري مدودف، رييس‌جمهور فدراسيون روسيه اين سخن را در كنفرانس خبري مشترك با نيكلا ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه و رييس دوره‌اي اتحاديه‌ اروپا در مسكو اعلام كرد.

ميخاييل سااكاشويلي، رييس‌جمهور گرجستان پس از اين كنفرانس خبري در مسكو پذيراي هيات اروپايي متشكل از ساركوزي، خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا، خوزه مانوئل باروسو، رييس كميسيون اروپايي و برناركوشنر، وزير امور خارجه‌ فرانسه در تفليس بود.

ساآكاشويلي از اين سخن حمايت كرد و آن را اقدامي رو به جلو خواند اما بر اين امر پافشاري كرد كه در هر گونه حل و فصل نهايي اين موضوع بايد به تماميت ارضي گرجستان احترام گذاشته شود.

رييس‌جمهور گرجستان بار ديگر اعلام كرد اوستياي جنوبي و آبخازيا را بخشي از كشورش مي‌داند.

وي پس از مذاكرات با ساركوزي در تفليس گفت: به هيچ وجه گرجستان بخشي از حاكميت، بخشي از خاك خود را هرگز نخواهد بخشيد.

مدودف عنوان كرد، 200 ناظر اتحاديه اروپا تا پيش از ماه آ‌ينده (اكتبر) در مناطق اطراف اوستياي جنوبي و آبخازيا مستقر خواهند شد و پس از آن نيروهاي روسي پيش از 15 اكتبر به خطي باز خواهند گشت كه پيش از آغاز جنگ پنج روزه با گرجستان در آنجا مستقر بودند.

رييس‌جمهور روسيه عنوان كرد، نيروهاي اين كشور از شهر بندري "پتي" و مناطق نزديك آن طي هفت روز خارج خواهند شد اما اين در صورتي خواهد بود كه طرف گرجي تعهد‌نامه‌ عدم استفاده از زور را عليه آبخازيا امضا كند.

ساركوزي نيز اذعان كرد كه يكي از موارد مهم باقيمانده‌ مذاكرات، موضوع به رسميت شناختن استقلال اوستياي جنوبي و‌ آبخازيا توسط روسيه است. رييس‌جمهور فرانسه گفت: اين وظيفه‌ روس‌ها نيست كه استقلال اوستياي جنوبي و آبخازيا را به رسميت بشناسند. قوانين بين‌المللي در اين باره وجود دارد، به آن بايد احترام گذاشت.

مدودف اعلام كرد روسيه در تصميم خود تجديد نظر نخواهد كرد. وي گفت: تصميم ما غير قابل تغيير است. دو كشور جديد به وجود آمده‌اند. اين واقعيتي است كه تمام شركاي ما از جمله اتحاديه‌ي اروپا بايد با آن روبه‌رو شوند.

مدودف هم‌چنين با انتقاد شديد از ساآكاشويلي گفت: رييس‌جمهور گرجستان يا به شكل يك دستور مستقيم و يا تاييد بي‌صدا از آمريكا براي آغاز يك اقدام ابلهانه عليه اوستياي جنوبي از يك نعمت بهره‌مند شد. مردم كشته شدند وهم اكنون تمام گرجستان بايد تاوان آن را بدهد.

وي همچنين اعلام كرد در 15 اكتبر در ژنو مذاكرات بين‌المللي در مورد وضعيت آبخازيا و اوستياي جنوبي آغاز خواهد شد.

مدودف همچنين در مورد تصميم اتحاديه‌ اروپا براي توقف مذاكرات در مورد همكاري‌هاي استراتژيك با روسيه گفت: اين اقدام به منافع مسكو صدمه‌اي نخواهد زد.

وي در اين باره گفت: ما تصميم توقف مذاكرات را درست نمي‌دانيم. اگر شركاي اروپايي ما اين گونه خواسته‌اند بنابراين بفرمايند! هيچ فاجعه‌اي رخ نخواهد داد اگر ما در مدت زمان بيشتري در اين باره صحبت كنيم.

اما رييس‌جمهور فرانسه در اين باره اعلام كرد امكان دارد مذاكرات در اين باره بار ديگر آغاز شود.

ساركوزي در اين باره گفت: سندي كه ما امروز امضا كرديم اگر به اجرا درآيد فكر كنم در ماه اكتبر مذاكرات همكاري و شراكت استراتژيك آغاز خواهد شد. همه چيز روشن است. ما خواهان شراكت [با روسيه] و صلح هستيم. هيچ كس به رويارويي اروپا و روسيه نياز ندارد.

ساركوزي اما در تفليس گفت: اروپا كاملا تحقق اين توافق جديد را كه ما با پرزيدنت مدودف بر سر آن به توافق رسيديم دنبال مي‌كند. اگر اين توافق اجرا شود كه اميدوارم و معتقدم اين گونه خواهد شد، ما از مرگ و مير، فلاكت و رنج بيشتر جلوگيري خواهيم كرد.

ساآكاشويلي نيز در اين باره گفت: فكر مي‌كنم اين يك گام رو به جلو است، گامي رو به جلو در راه به سوي اجراي كامل شش اصلي كه پرزيدنت ساركوزي در 12 اوت توانست درباره‌ي آنها مذاكره كند.

ساركوزي در مورد حضور نيروهاي روسيه ادامه داد: در 15 اكتبر ديگر نبايد حتي يك سرباز روسي در مواضعي فراتر از مواضع 7 اوت ( زمان آغاز درگيري) باشد. يا اين كه اين كار انجام مي‌شود و هر طرف به وعده‌ي خود عمل مي‌كنند و يا اين كه نه و اروپا پنج روز بعد دوباره نتايج آن را بررسي خواهد كرد.

مدودف همچنين در مورد تعهد طرف گرجي براي عدم استفاده از زور گفت: روسيه از اتحاديه‌ اروپا و فرانسه به عنوان نماينده‌ اتحاديه‌ اروپا تضميني مبني بر عدم استفاده‌ طرف گرجي از زور دريافت كرده است.

ساآكاشويلي اما در گرجستان در پايان مذاكرات با ساركوزي نيز گفت: ما دقيقا در آغاز راه يك وظيفه‌ مهم هستيم كه هنوز انجام نشده است. در ماه آينده در تفليس نشستي در مورد بازسازي زير ساخت‌هاي خسارت ديده‌ گرجستان با شركت ساركوزي، آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان و نمايندگان سازمان‌هاي مالي بين‌المللي برگزار خواهد شد.

در همين حال خوزه مانوئل باروسو، رييس كميسيون اروپايي نيز بر همبستگي اتحاديه‌ اروپا با گرجستان تاكيد كرد. وي گفت: گرجستان مي‌تواند روي همبستگي و مشاركت اتحاديه‌ اروپا در زمان‌هاي سخت حساب كند. اتحاديه‌ي اروپا آماده است روابط سياسي و اقتصادي خود را با گرجستان تعميق بخشد.

در همين حال تمام اين تحولات مثبت و حتي استقبال طرف گرجي از آنها نيز اما نتوانسته است آمريكا را از موضع سرسختانه‌ خود در اين باره پايين بكشد زيرا در بيانيه‌ كاخ سفيد آمده است: رييس‌جمهور [بوش] قصد دارد به كنگره‌ بگويد كه امروز از تعهد قبلي خود در ارتباط با توافق همكاري هسته‌اي با روسيه عقب مي‌نشيند.

در سوي مقابل يك مقام وزارت امور خارجه روسيه اقدام آمريكا را مايه‌ تاسف خواند و گفت اين اقدام در چارچوب روابط دو جانبه نيست.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن