تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815698247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش : به زودي توافقنامه امنيني بين امريكا و عراق نهايي مي شود(2 پايان)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بوش : به زودي توافقنامه امنيني بين امريكا و عراق نهايي مي شود(2 پايان)
تهران / واحد مركزي خبر / 1387/06/19
00:18:03.11
بوش در ادامه سخنراني خود در دانشكاه دفاع ملي گفت استان الانبار عراق تحولات چشمگيري را تجربه مي كند و حملات تروريستي و تلفات چنين حملاتي در اين استان بيش از نود درصد كاهش يافته است.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي بوش گفت در اين استان تقريبا همه شهر ها داراي شهرداري هستند و به ايجاد اشتغال و فرصت ها تازه اقتصادي كمك مي كنند.
در سراسر اين استان اشتي و تفاهم در جريان است و ديگر جولانگاه القاعده محسوب نمي شود.
در ديگر نقاط عراق نيز شاهد تحولات قابل ملاحظه اي بوده ايم. براي مثال سال گذشته نيروهاي مسلح عراق در شهر بصره به عمليات موفقيت اميزي عليه گروه هاي تندرو مبادرت كردند. در شهر موصل نيز نيروهاي عراقي به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته اند. نيروهاي عراقي چندي پيش مواضع القاعد در استان دياله را مورد حمله قرار داده اند و نيروهاي امريكائي در اين عمليات نقش پشتيباني را بر عهده داشتند. در پرتو اين گونه عمليات وتدابير ديگري كه اتخاذ شده است ميزان خشونت در عراق به پائين ترين سطح خود از بهار سال 2004 تا كنون رسيده است.
تلفات در بين غير نظاميان و كشتار هاي فرقه اي كاهش يافته و از تعداد حملات انتحاري نيز كاسته شده و زندگي عادي به شهرهاي عراق باز مي گردد.
با تامين امنيت در عراق، اقتصاد اين كشور رونق گرفته و كسب و كار رواج يافته است. با اين وجود بايد توجه داشت كه اوضاع در عراق همچنان شكننده و اسيب پذير است و اين احتمال وجود دارد كه بار ديگر اوضاع در اين كشور اشفته شود. به گفته ژنرال پترائوس و كراكر سفير امريكا در بغداد شواهد از پايداري اوضاع در اين كشور حكايت دارد. دشمني كه در عراق با ان روبرو هستيم دشمن خطرناكي است اما نيروهاي امريكائي و عراقي در نبرد با دشمن شاهد پيروزي هستند.
به علت پيشرفتهاي بدست امده در عراق امكان كاهش شمار نيروهاي امريكائي در اين كشور نيز فراهم امده است. براي سياست كاهش نيروها در عراق چندين يگان نظامي امريكا كه در چارچوب افزايش نيروهاي امريكائي در عراق به اين كشور اعزام شده بودند از عراق به امريكا بازگردانده مي شوند.
به علت بهبود اوضاع امنيتي در عراق مدت زمان حضور واحد هاي اعزامي به اين كشور نيز كاهش خواهد يافت . در ابتدا نيروها براي ماموريتي پانزده ماهه به عراق اعزام مي شدند اما اين مدت پس از چندي به دوازده ماه كاهش يافت.
بوش گفت ژنرال پترائوس با ارزيابي اوضاع در عراق كاهش نيروها در اين كشور را پيشنهاد كرد و من نيز اين پيشنهاد را پذيرفتم و برپايه اين تصميم حدودهشت هزار نيروي امريكائي از عراق به كشور باز مي گردند بدون انيكه با نيروهاي تازه نفس جايگزين شوند.
بوش گفت اگر اوضاع در عراق همچنان به سوي ثبات و امنيت بيشتر پيشرود در انصورت تعداد بيشتري از نيروهاي امريكائي خاك اين كشور را ترك خواهندكرد.
بوش گفت با اغاز عمليات ازاد سازي عراق بيش از يكصد و چهل هزار نظامي از بيش از چهل كشور مختلف جهان در عراق خدمت كرده و شهروندان اين كشورها براي دستيابي به ارمان ازادي در عراق از خودگذشتگي نشان داده اند. ما به خدمت در كنار متحداني اين چنين شجاع افتخار و پيروزي تاريخي به دست امده در عراق را به متحدان خود تبريك مي گويم. قرار است استراليا و سپس لهستان نيروهاي خود را از عراق خارج كنند و بسياري از متحدان ما تا پايان سال جاري خواهندتوانست نيروهاي خود را از عراق به كشورشان بازگردانند.
بوش با اشاره به پيمان امنيتي امريكا و عراق گفت در روزهاي اينده تلاش براي نهائي كردن اين پيمان راهبردي اغاز خواهد شد و اين موافقتنامه در واقع شالوده لازم را براي ادامه حمايت امنيتي امريكا از عراق كه مدت زمان اين در تاريخ اول دسامبر سال جاري منقضي مي شود فراهم خواهد اورد. اين موافقتنامه زمينه را براي روابط دو جانبه بين امريكا و عراق فراهم خواهد اورد روابطي كه امريكا با دهها كشور ديگر نيز برقرار كرده است.
لازم مي دانم ياد اور شوم كه هدف امريكا در عراق كمك به مردم اين كشور به ايجاد حكومتي دمكراتيك است كه بتواند زمام امور كشور را بدست بگيرد و از خود دفاع كند. اين هدف در پرتو طرح افزايش حضور نيروهاي امريكائي در عراق در حال تحقق است.
امضاء پيمان امنيتي بين امريكا و عراق سبب خواهد شد تا مناسبات دو كشور شالوده اي مستحكم و پايدار پيدا كند و امكان بازگشت پيروزمندانه نيروهاي امريكائي به كشورشان فراهم شود.
بوش گفت رهبران القاعده بارها اعلام كرده اند كه عراق خط مقدم انها در جنگ عليه امريكاست اما بايد توجه داشت كه عراق تنها جبهه اي نيست كه القاعده عليه امريكا مي جنگند. القاعده به علت فشارهاي فزاينده اي كه در عراق متحمل شده است بار ديگر به پايگاه اصلي خوديعني افغانستان روي اورده است. ما با حمله به افغانستان توانستيم القاعده را از مخفيگاههاي خود كه از انجا مرگبارترين حمله را عليه ما سازماندهي كرده بودند بيرون برانيم و به افغانها كمك كرديم تا دمكراسي تازه اي را در كشور خود بنا كنند.
00:23:43.07
شماره نوار
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن