تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819664421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/افطاري تشكل‌هاي دانشجويي در نهاد نمايندگي رهبري/ سخنان نمايندگان ‌١١ تـشــكــل دانـشــجـويـي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /افطاري تشكل‌هاي دانشجويي در نهاد نمايندگي رهبري/ سخنان نمايندگان ‌١١ تـشــكــل دانـشــجـويـي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با حضور نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در محل اين نهاد برگزار شد و 12 نماينده از 11 تشكل دانشجويي به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

صدورتوانمندي‌هاي انقلاب بدون ارتباط با بدنه فعال دانشگاهي ميسر نيست

عضو اتحاديه بين‌المللي دانشگاهيان مسلمان اظهار كرد: بيان ظرفيت‌هاي انقلاب و صدور توانمندي‌ها به خارج كشور، بدون ارتباط با بدنه فعال و پوياي دانشگاهي كشورها محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ابوذر باقري در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها كه شب گذشته با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد با بيان گزارشي از روند فعاليت‌ها و مشكلات اتحاديه بين المللي دانشگاهيان مسلمان گفت: از آن‌جا كه مهمترين بخش ديپلماسي كه تحت عنوان ديپلماسي عمومي از آن ياد مي شود، ايجاد ارتباط با نخبگان، دانشگاهيان و تشكل‌هاي علمي و فرهنگي كشورهاي مختلف است كه كارآمدي آن به مراتب بيش از ديپلماسي دولتي مي‌باشد، مسلما بيان ظرفيت‌هاي انقلاب و صدور توانمندي‌ها به خارج كشور بدون ارتباط با بدنه فعال و پوياي دانشگاهي كشورها محقق نخواهد شد.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: در سال‌هاي پس از انقلاب، به دلايل گوناگون، عليرغم وجود پتانسيل اين كار در طبقه دانشگاهي، جاي خالي فعاليت بين‌المللي در بين دانشگاهيان به طور ملموس احساس مي‌شد و يك جريان اصولي براي ارتباط‌گيري با تشكل‌هاي خارج از كشور وجود نداشت. در سال‌هاي اخير نيز حداكثر فعاليتي كه در اين زمينه توسط برخي گروه‌ها انجام شد، محدود به گردهمايي دانشجويان عادي خارجي مشغول به تحصيل در كشور و فعاليت‌هايي از اين قبيل، مي‌شد كه ما بدليل ارتباط با رئوس تشكل‌هاي دانشجويي خارج از كشور – كه گروه هدف و تاثيرگذار در كشور خود هستند- زمينه هاي ايجاد يك اتحاديه بين‌المللي را بررسي كرديم.

باقري در ادامه اظهار كرد: اين اتحاديه در راستاي اجراي توافقات انجام شده در سال گذشته براي حضور و سخنراني در مجمع سالانه جمعيت اماميه پاكستان حاضر شد كه طي آن ضمن سخنراني در مراسم افتتاحيه نشست مذكور، بخشي از تعاملات صورت گرفته به مرحله اجرا رسيد كه تاثير فراواني را نيز داشت.

وي ادامه داد: مسلما ارتباط وسيع و شبكه‌اي ميان انقلاب اسلامي و دوستداران آن در سراسر جهان و ايجاد يك حلقه فكري عملي از نيروهاي معتقد به اسلام ناب محمدي و انقلاب اسلامي در سراسر دنيا به عنوان يكي ديگر از اهداف تشكيل اتحاديه دانشگاهيان مسلمان است كه اين سفر نيز در همين راستا انجام شد.

باقري افزود: وفاداري دانشجويان مسلمان در اين كشورها به آرمانهاي انقلاب اسلامي و رهنمودهاي حضرت امام(ره) و عمق اسقامت آنان در پيروي از فرامين اسلام و علاقه آنان به مقام معظم رهبري براي خود ما بسيار تاثيرگذار و شگفت‌انگيز بود.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: اكنون اين اتحاديه براي ادامه همكاري خود با تشكل‌هاي خارجي و اجراي معاهدات انجام شده از مشكلات عديده‌اي رنج مي‌برد كه برخي كارشكني‌ها و عدم همكاري برخي سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و عدم اهميت به اين مساله؛ عدم وجود محلي براي سازماندهي و انجام فعاليت‌هاي دبيرخانه اين اتحاديه و به نتيجه نرسيدن درخواستمان در اين خصوص از وزارت علوم و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، تلاش براي حذف و ناديده گرفته شدن فعاليت‌ها و اهداف مثبت و تاثيرگذار فراوان و برنامه‌ريزي استراتژيك قوي و منسجم اين اتحاديه تنها با هدف انجام كار موازي و مشكلات مالي-‌ لجستيكي كه در مرحله‌ اجرا مانع نيل به اهداف هستند، از جمله مشكلات موجود است.

جنبش دانشجويي به وحدت نياز دارد

عضو شوراي مركزي سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) اظهار كرد: جنبش دانشجويي با سابقه‌ي طولاني‌اش اكنون دچار بيماري شده و تنها راه ترميم آن، وحدت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي رستمي در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، گفت: ما در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه دم از عدالت محوري جنبش دانشجويي زده مي‌شود ولي به هيچ كدام از اين حرفها عمل نمي‌شود. مقام معظم رهبري امسال را سال نوآوري وشكوفايي عنوان كردند و اين به معناي ساختن شركت و كارگاه‌ها نيست؛ يكي از مصاديق نوآوري مهر و محبت بين يكديگر است اما افرادي وجود دارند كه مي خواهند بين دوستي‌ها فاصله بياندازند.

اين فعال دانشجويي با تاكيد بر اينكه جنبش دانشجويي با سابقه‌ي طولاني‌اش اكنون دچار بيماري شده كه تنها راه ترميم آن وحدت است، اظهار كرد: از آنجا كه ما در كشور در زير سايه‌ي مطلقه ولايت فقيه زندگي مي كنيم بهترين راه براي رسيدن به وحدت، رهبر مقام معظم انقلاب است.

وي در ادامه با بيان اينكه ما دانشجويان دانشگاه آزاد ، كودن و گيج نيستيم و همچون دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسري مي‌باشيم، افزود: تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد در سه اتحاديه فعاليت مي‌كنند كه اتحاديه‌ي سادا بيش از 45 هزار عضو دارد ولي مورد كم لطفي قرار گرفته است.

رستمي خاطر نشان كرد: بحث‌هاي مطروحه در رابطه با دانشگاه آزاد بعضا سياسي است كه اين سياست بيشترين ضررش متوجه دانشجو است. دانشگاه آزاد زاده‌ي انقلاب است؛ از اين رو اگر مشكلي در رابطه با دانشگاه آزاد وجود دارد بايد از راه قانوني حل شود نه اينكه به جنگ رسانه‌اي پرداخته شود كه اين كار تنها ضررش متوجه دانشجو است.

وي خاطرنشان كرد: در ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري هر سال به دانشگاه آزاد جفا مي‌شود به گونه‌اي كه سهميه‌اي نمي‌دهند يا اينكه از سه اتحاديه‌ي دانشگاه آزاد يك اتحاديه مي‌تواند صحبت كند ما رهبرمان را دوست داريم و مطيع فرمايش ايشان هستيم.

عضو شوراي مركزي اتحاديه‌ي سادا با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: در انتخابات ما نيز طبق معيارهايي كه مقام معظم رهبري به آن اشاره دارد و معيارهاي خودمان رييس جمهور مورد نظر را انتخاب مي‌كنيم و در انتها اگر لازم باشد چنين شخصي را كه به معيارهاي انقلاب ، امام (ره) و رهبري و معيارهاي خودمان نزديك است معرفي مي‌كنيم.

بايد باتحليل واقع‌بينانه درانتخابات آتي فعاليت كنيم

عضو سابق شوراي مركزي سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) نيز اظهار كرد: براي انتخابات سال آينده بايد با تحليل و بررسي واقع بينانه دولت‌هاي گذشته خارج از حب و بغض به فعاليت پرداخت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد محمد ميري در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، گفت: دوستان در اينجا انتقاداتي را به نهاد مطرح كردند، اما آنها بايد بدانند كه ما بايد ابتدا از خودمان شروع كنيم مبني بر اينكه انتظارات مقام معظم رهبري از تشكل‌هاي دانشجويي چيست؟ و ما اكنون به كجا مي‌رويم؟

اين فعال دانشجويي ادامه داد: در سال گذشته دانشگاه آزاد مراسم افطاري را در هتل مارليك برگزار و همه را دعوت كرد اما در اين مراسم به غير از دوستان بسيج هيچ تشكلي تشريف نياورد و يك سري هم ما را تحريم كردند. ما منكر اين موضوع نيستيم كه مديريت و ساختار مجموعه دانشگاه آزاد دچار مشكل است اما از دوستان نهاد توقع داريم كه حداقل در مراسم‌هاي ما حضور يابند.

وي ابرازعقيده كرد:‌ يك سري تندروي‌هايي در تمام مجموعه‌هاي دانشجويي وجود دارد كه بر اين اساس مسائل را بدون تحليل و بررسي مطرح و با آبروي افراد بازي مي‌كنند ولي هنگامي كه مي بينند چيزي نيست آن را در سكوت گذاشته و حرفي ديگر نمي‌زنند.

ميري با بيان اين كه ما معترفيم مجموعه دانشگاه آزاد دچار مشكل است . اما جاسبي اينجا نيست و حرف‌هاي ما را نمي شنود، معتقد است: همانطور كه راجع به موسويان اتهاماتي همچون جاسوس هسته‌ايي زده شد و سپس قوه قضاييه حكم ديگري را داد در مسائل ديگر نيز اين گونه قضاوت مي كنيم اين در حالي است كه بايد مسائل را با تحليل حل كرد.

عضو سابق شوراي مركزي سازمان اسلامي دانشجويان ايران (سادا) با اشاره به انتخابات رياست جمهوري آينده خاطر نشان كرد: براي انتخابات سال آينده بايد با تحليل و بررسي واقع بينانه دولت‌هاي گذشته خارج از حب و بغض به فعاليت پرداخت.

نهاد، راهكارهاي عملي براي اسلامي شدن دانشگاه‌ها را ارائه دهد

عضو كانون قرآن و عترت دانشگاه پيام نور استان تهران از نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها خواست راهكارهاي خود جهت عملي شدن اسلامي شدن دانشگاه‌ها را به همه تشكل‌هاي دانشجويي ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عبداللهي در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در رابطه با اسلامي شدن دانشگاه‌ها گفت: توقع ما از نهاد آن است كه راهكارهاي خود را جهت عملي شدن به همه تشكل هاي دانشجويي ارائه دهند تا آنها به سمت اسلامي كردن دانشگاه‌ها حركت كنند متاسفانه در حال حاضر ما در اين زمينه عقب هستيم.

وي با بيان اين كه دانشگاه‌هاي مختلف داراي مشكلاتي هستند كه اين موضوعات در متن خودشان حل مي شوند و مهم نيست، مدعي شد: اما مساله‌ييي همچون بهائيت كه در حال حاضر مي خواهد كل كشور را بگيرد بسيار مهم‌تر است طبق گزارشاتي كه به ما رسيده در برخي دانشگاه‌ها اين فرقه در حال ترويج است.

اين فعال دانشجويي خاطر نشان كرد: در حال حاضر فرقه ضاله بهائيت آنقدر نرم و مخملي وارد افكار دانشجويان شده كه شبهاتي را به گونه اي در ذهن آنها وارد كرده و آنها مي گويند خوب است كه به افكار آنها نيز فكر كرد. اين موضوع براي دانشجوي مسلمان وشيعه بسيار بد است.

وي خاطر نشان كرد: خيلي از دوستاني كه از نهاد انتقاد دارند بعضا به نهاد مراجعه نكرده‌اند و تنها عنوان مي كنند كه نهاد با ما همسو نيست اين در حالي است كه اگر شما جلو برويد و خودتان را به نهاد معرفي كنيد مطمئنا آغوش آنها خيلي باز است.

نهاد گزارشي از فعاليت‌ها و ميزان تحقق مطالبات رهبري ارائه دهد

عضو شوراي مركزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و ميزان تحقق مطالبات رهبري را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مصطفي قاسمي در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري شب گذشته (دوشنبه) كه با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد با بيان اين عقيده كه فاصله‌ي شما(محمديان) با بدنه‌ي نهاد كه در دانشگاه كار مي‌كند بسيار زياد است، گفت: از شما سخنان و مواضعي را مي‌شنويم كه اين سخنان با سخنان برخي از مسوولان نهاد دانشگاه‌ها در تضاد است.

اين فعال دانشجويي با اشاره به بررسي‌هاي اين تشكل بر روي عملكرد نهاد در دانشگاه‌هاي مختلف گفت: اگر ما بدانيم مطالبه رهبر معظم انقلاب از مجموعه نهاد چيست آنگاه تقاضاها و انتقادات ما از نهاد جلوه شفاف تري به خود مي گيرد بنابراين بهتر است نهاد گزارشي از فعاليت‌هاي خود و ميزان تحقق مطالبات رهبري را ارائه دهد.

وي فاصله گرفتن نهاد از بدنه دانشجويي را از اصلي ترين مشكلات مجموعه هاي نهاد در دانشگاه هاي مختلف عنوان و خاطر نشان كرد: برنامه‌ها و همايش‌هاي نهاد در برخي از دانشگاه‌ها به گونه‌اي است كه تنها تعداد محدودي از دانشجويان را در برمي گيرد و برنامه‌هاي سطحي و مقطعي است. اين موضوع باعث مي شود كه نهاد از بدنه دانشجويي فاصله گيرد.

وي افتادن در وادي رقابت با تشكل‌هاي دانشجويي را از ديگر مشكلات برخي نهادها در دانشگاه‌ها عنوان كرد و ابراز عقيده كرد: در حال حاضر نهاد در دانشگاه‌ها جايگاه خود را از يك چشمه به يك رودخانه تنزل داده در چنين شرايطي تشكل‌هاي دانشجويي كه بايد از اين منبع تغذيه كنند خود را دچار خلاء مي‌بينند.

وي با بيان اين عقيده كه در حال حاضر احساس بدبيني در لايه اول تشكل‌ها نسبت به مجموعه نهاد وجود دارد، گفت: هنگامي كه چنين بدبيني در بين تشكل‌هاي دانشجويي شكل گيرد دستورات نهاد به خوبي انجام نمي شود.

عضو شوراي مركزي اتحاديه‌ي جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه مقام معظم رهبري از صحبت و همدلي مسوولان نهاد با دانشگاهيان سخن مي‌گويند و وظيفه مسوول نهاد را تبليغ در دانشگاه عنوان مي كنند ابراز داشت: در حال حاضر برخي مسوولان نهاد وقت خود را صرف امورات اجرايي و كارهاي اداري مي‌كنند و به كارهاي فكري و ارشادي كمتر مي پردازند.

قاسمي عدم نظارت جدي بر كار نهاد را از نقاط ضعف مسوولان نهاد عنوان و خاطر نشان كرد: آيا مجموعه اي بر روي نهادهاي دانشگاه نظارت دارد يا خير؟ ‌احساس مي شود به دليل عدم نظارت بر روي مسوولان نهاد برخي از آنها نسبت به بسياري از مسائل بي تفاوت هستند .

نهاد و تشكل‌هاي دانشجويي بايد به يكديگر كمك كنند

دبير دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) اظهار كرد: نهاد و تشكل‌هاي دانشجويي بايد به يكديگر كمك كنند و در اين زمينه فعال باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عباسي مهر در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، وجود آگاهي و بصيرت را شرط برطرف شدن مشكلات، عنوان و با بيان اين كه متاسفانه اگر تشكلي فعاليت سياسي روزمره كند، سال بعد نهاد همان دانشگاه همان كاري كه آن تشكل كرده است را انجام مي‌دهد كه اين آفت روزمره‌گي است، افزود: اگر وظيفه‌ي ما الگوبرداري است و قرار است دانشجويي كه از الگوهاي غربي الگوبرداري مي‌كند را راهنمايي كنيم نهاد و تشكل‌هاي دانشجويي بايد به يكديگر كمك كنند و در اين زمينه فعال باشند.

عباسي‌مهر با تاكيد بر اينكه بايد با الگوبرداري از بيانات مقام معظم رهبري در بحث طرح نقشه‌ي جامع علمي كشور و مهندسي فرهنگي جايگاه خود را تعريف كنيم، گفت: در اين زمينه بايد مشخص شود چگونه مي‌خواهيم وارد شويم تا آيندگان هيچ‌گاه وارد روزمرگي نشوند.

وي با طرح اين سوال كه نهاد تا كنون در زمينه نخبه پروري سياسي چه كاري انجام داده و چه برنامه‌اي دارد؟ معتقد است: نهاد بايد نگاهش را به تشكل‌هاي دانشجويي به صورت شفاف بيان كند؛ چراكه مسوولان نهاد خود را در اين مدار وارد نمي‌كنند و ديدگاه‌هاي سياسي صرف خود را دارند بدان معنا كه اگر دانشجوي مسلمان اصولگرا و مسوول نهادي اصلاح‌طلب باشد و يا برعكس آن مسوول نهاد تنگ نظري انجام مي‌دهد كه نبايد شرايط اين گونه باشد.

عباسي‌مهر تاكيد كرد:مسوولان نهاد دردانشگاه‌ها بايد نگاه پدرانه داشته باشند كه نداشتن اين نگاه باعث مي شود كه دانشجو از آن مسوول و كل نظام ببرد.

وي با اشاره به منشور وحدت تشكل‌هاي دانشجويي گفت: قرار بود در اين منشور با برگزاري جلساتي وفاق بيشتري بين تشكل‌هاي دانشجويي ايجاد شود كه نه تنها اين جلسات برگزار نشد بلكه انگار وفاق بين تشكل‌ها نيز كمتر شده است؛ از اين رو از نهاد خواستاريم كه باني برپايي چنين جلساتي شود.

دبير دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) اظهار كرد: در چند سال اخير در دانشگاه‌ها دانشجويان خيلي به پر و بال يكديگر پيچيده‌اند كه اين موضوع دشمن خوشحال كن است از اين رو در شرايط كنوني كه جامعه با مشكلات عديده‌اي روبه رو است و بسياري از كارها روي زمين مانده است دانشجويان نبايد به پر و بال يكديگر بپيچند.

عباسي‌مهر در ادامه توضيح داد: تشكل‌هاي دانشجويي در دوره‌ي هشت سال اصلاحات فعال‌تر از سه دوره كنوني بوده‌اند، اگر هشت سال پيش حسين زمانه مظلوم بود در اين سه ساله نيز مظلوم است اگر بگوييم كه اكنون كه دولت اصولگرا است و حسين زمانه ديگر مظلوم نيست اين طور نيست بايد ديد كه رهبر معظم انقلاب در هشت سال پيش چند يار آگاه و بصير داشت و در اين سه سال چند يار دارد.

نهاد نبايد ديد تشكلي دردانشگاه‌ها داشته باشد

مسوول تحليل و بررسي بسيج دانشجويي دانشگاه علم وصنعت با تاكيد بر اينكه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها نبايد ديد تشكلي داشته باشد، گفت: نهاد نبايد وارد كارهاي اجرايي و تشكيلاتي شود و به يك تشكل خاص نگاه خاصي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد مجتبي حسيني در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، گفت: اگر نهاد به يك تشكل نگاه خاصي داشته باشد اين موضوع باعث مي‌شود كه بچه مذهبي‌هايي كه آخرين سنگرشان نهاد است تصور كنند كه اين سنگر را از دست داده‌اند و ديگر جايي براي تكيه زدن ندارند.

وي ادامه داد: در حال حاضر در بحث نخبه‌پروري نمي دانيم چه كسي نخبه است و در اين زمينه آيا بستري براي پرورش نخبه‌ها فراهم شده است يا خير؟ راهكارها براي تشخيص نخبه سياسي چيست؟ همانطور كه راههايي براي تشخيص نخبه‌هاي علمي و ورزشي وجود دارد بايد راه‌هاي گزينشي براي نخبه‌هاي سياسي نيز وجود داشته باشد.

وي در پايان گفت:‌ نهاد بايد نسبت به خدمات دولت جهت‌دهي كند و صحبت هاي رهبر معظم انقلاب را پررنگ نشان دهد و جهت‌گيري‌هايش منطبق با اين سخنان باشد و زاويه پيدا نكند.

نيروهاي نهاد متناسب با سند چشم‌انداز حركت كنند

عضو شوراي مركزي اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها اظهار كرد: ساختار و نيروهاي نهاد متناسب با سند چشم انداز حركت كنند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مريم حبيبي در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، گفت: در شرايطي نسل سوم و چهارم انقلاب بر روي صندلي دانشگاه نشسته‌اند كه توفيق درك امام و رهروان انقلاب را نداشتند از اين رو ضرورت تبيين و شرح خط و گفتمان امام و انقلاب اسلامي از يك سو و عمل و استقامت در گفتمان امام (ره) به عنوان تنها راه تحقق پيشرفت و عدالت از سوي ديگر بيش از هر چيز ديگري خودنمايي مي كند.

اين فعال دانشجويي ادامه داد: بي شك نقش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها به عنوان يكي از متوليان اصلي هويت معنوي، ‌ديني و انقلابي دانشگاهيان و مسوول اصلي تدوين محتواي دروس عمومي و انقلاب خطير است.

وي تاكيد كرد: با وجود زحمات زيادي كه استادان در رابطه با دروس معارف و انقلاب كشيده اند، اما امروز دروس معارف كمترين تاثير را در رابطه با تعميق مباني فكري و اطلاعات دانشجويان دارد. اساسا دروس معارف و ريشه‌هاي انقلاب حداقلي از سوالات اساسي دانشجويان در باب انقلاب و معارف اسلامي را جوابگو است آن هم در صورتي كه استاد به درس مسلط باشد .

وي افزود: در اين صورت مفهوم سازي و تبيين مفاهيم راجع به گفتمان انقلاب اسلامي توسط فرد عضو دفتر امام(ره) يا هفته نامه‌اي پرچم داري مي شود البته حركت صورت گرفته در ارائه‌ي درس وصاياي امام قابل تقدير است ولي يقينا كافي نيست و نياز به كار بيشتري دارد.

حبيبي خاطر نشان كرد: براي بهينه شدن كاركرد شوراي بازنگري محتواي دروس معارف پيشنهاد مي‌كنيم در اين جلسات از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي براي نظرخواهي و نظرسنجي دعوت به عمل آيد. عدم توفيق مديريت دانشگاه در شكل دهي تبيين درست معارف ديني يقينا تبعات منفي فرهنگي ديگري نيز دارد.

عضو شوراي مركزي اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌ها اظهار كرد: با وجود كارهاي صورت گرفته در رابطه با نخبه پروري سياسي از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري اما آنچه در تشكل هاي دانشجويي در راستاي اجرايي شدن مطالبه‌ي رهبر در رابطه با نخبه پروري سياسي بايد انجام مي شد چه به لحاظ سرفصل چه به لحاظ ارائه كار و چه از منظر معلومات و اطلاعات استادان ارائه دهنده داراي غناي لازم نبود؛ از اين رو با تامل و كار كارشناسي بيشتر مي‌توان خروجي مناسب‌تري داشت. از سوي ديگر پيشنهاد ما اين است كه از آنجا كه اين پروژه‌ها موردي نيست در سطوح مختلف در طول سال اجرا گردد.

حبيبي خاطر نشان كرد: دانشگاه در افق سند چشم انداز بايد دانشگاهي اسلامي نيازمحور در حيطه فرهنگي، الهام بخش در عرصه‌ي فرهنگي كشور و توانمند در تربيت دانشجويان با هويت اسلامي و ايراني و داراي روحيه اميد و نشاط باشد، اما به نوعي حركت رو به جلوي نهاد از سرعت كافي براي محقق شدن اين سند برخوردار نبوده است كه بايد ساختار و نيروهاي نهاد متناسب با سند چشم انداز حركت كنند.

وحدت در فرماندهي انجام كار گروهي، از عوامل توفيق به شمار مي‌رود

مدير برنامه ريزي شوراي خواهران مسلمان گفت: وحدت در فرماندهي انجام كار گروهي وحاشيه گريزي از جمله عوامل توفيق به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، راضيه سادات موسوي در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري كه با حضور تشكل‌هاي دانشجويي شب گذشته برگزار شد، اظهار كرد: شوراي عالي خواهران مسلمان در سطح عملياتي از 3 زير مجموعه مديريت تشكيلات ، نهضت مديريت ، تحولات و مشاركت سياسي اجتماعي زنان و اتاق تحقيق و توسعه برخوردار است كه هر كدام از حيث كاري خودشان براساس متقضيات و مشكلات حوزه خواهران دانشجو فعاليت مي‌كند.

موسوي اظهار كرد: هر نهادي براي زنده ماندن و رهايي از ركود، يكنواختي و زدودن فسادي كه آرام آرام در بطن آن نفوذ مي‌كند و رهايي از فرهنگ ها و عادات زشت و تكامل جهت رسيدن به اهداف خود نيازمند پالايش دايمي و اصلاح مستمر مي‌باشد كه بدون آن هر نهادي هر چند بنيان آن صحيح باشد دچار اضمحلال مي شود وبازسازي آن غير ممكن، دشوار، پرهزينه و نيازمند زمان طولاني مي باشد؛ از اين رو بزرگترين تهديد براي هر مجموعه‌اي از بي برنامگي و فقدان استراتژي مشخص بر لايه‌هاي رهبري آن جريان نشات مي گيرد.

وي ابراز عقيده كرد: دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در صورت نداشتن برنامه و طرح عملياتي مشهود در پيگيري و تحقق مطالبات رهبري و دانشجويان و تحقق شعارهاي خود به عنوان يكي از اركان مهم منتسب به رهبري به روزمرگي دچار شده و اميد دانشجويان كه در حقيقت نهاد را تكيه گاه اداري و فكري خويش مي‌دانند آرام آرام به ياس ونااميدي مي‌گراياند.

موسوي با بيان اين كه پرداختن به توسعه اجتماعي و ايجاد تسهيلات در اين حوزه بايد يكي ازدغدغه‌هاي اصلي دفتر نهاد باشد، گفت: براي اين موضوع بايد در يك پروسه تحقيق و پژوهش كارشناسانه، زواياي مختلف ساختار اجتماعي دفاتر نهاد كل دانشگاه‌هاي كشور را تحليل و برنامه‌اي لازم براي پاسخ هدفمند به مطالبات مهمترين بدنه اجتماعي نسل جوان يعني جنبش دانشجويي، فارغ از همه صف بندي‌ها انجام گيرد. ما معتقديم وحدت در فرماندهي انجام كار گروهي وحاشيه گريزي از جمله عوامل توفيق به شمار مي رود.

وي اضافه كرد: امادگي مسوولين دفاتر، درايت و تيزهوشي كارمندان دفاتر و تشنگي قشر دانشجوي مرتبط با اين دفاتر در مورد مسايل جاري مرتبط براي روي كار آمدن يك جريان فكري كه گفتمان غالب فضاي دانشگاهي ما باشد بايد به فرهنگ سازماني در مجموعه ها مبدل شود اين يكي از مهمترين فرصت‌هايي است كه بايد در اولويت كار مجموعه‌ها قرار گيرد.

عضو شوراي عالي خواهران مسلمان در ادامه راه حل برون رفت از چالش ها و تهديدات پيش رو را داشتن برنامه هاي مختلف و استراتژي نو و متناسب با اهداف و آرمان‌هاي مجموعه‌ها و انضباط كامل آن با دانشگاه‌ها ، فراهم نمودن بستر مناسب براي اين مجموعه‌ها براي نقش و جايگاه خود به لحاظ مادي و معنوي تشكيل كميته استراتژي فعال به منظور ارتباط گيري با مشاورين جوان دانشجويي برگزيده از ميان تشكل ها جهت پيگيري و حمايت نهاد از اين مجموعه ها، تلاش در جهت ايجاد اعتماد و احيا روحيه وحدت، مشاركت جويي و كار جمعي در بين مجموعه ها دانست كه بايد در دستور كار دفاتر قرار گيرد.

موسوي ادامه داد: بررسي كنترل و اتخاذ تصميمات مناسب در شرايط بحراني و آموزش سران مجموعه ها در رويارويي با مشكلات و ضروريات اجتناب ناپذير عرصه سياسي كشور، فراهم نمودن زمينه مشاركت تشكل ها در تصميم گيري ها و تصميم سازي هاي كلان نهاد، همكاري در بهينه سازي و به روز نگه داشتن قوانين، آئين نامه ها و كمك به نقش تشكل ها در شرايط اجتماعي، كمك جهت انتقال تجربيات و طرح هاي موفق به ساير تشكل ها و بررسي مشكلات مجموعه ها به صورت گروهي، تعامل وتبادل افكار و هماهنگي تشكل ها با همديگر و برنامه ريزي جهت مقابله با مافياي رسانه و مبارزه با انحصار آن در دست اپوزيسيون با توانمند سازي نيروهاي متعهد به نظام مقدس جمهوري اسلامي از ديگر اين اهداف است.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيازمند اجراي يك طرح جامع هستيم كه برنامه‌هاي آن را شوراي عالي خواهران مسلمان تقديم خواهد كرد. اين شورا متشكل از نمايندگان تشكل‌ها به عنوان مشاوران رياست محترم نهاد مقام معظم رهبري در 5 محور فعاليت تثبيتي، فعاليت هاي فرصت ساز ، سير سلوك و تقويت معنوي تئوريك و تشكيلاتي، كميته پيگري استراتژي فعال، گروه بحران جهت واكنش صريح مشاوره خواهند داد.

موسوي در پايان از محمديان خواستار شد كه در جلسه اي با اين گروه به ارايه مدون راهكارها و انتقادهاي آن‌ها بپردازند.

عدالت درمورد تشكل‌ها برقرار شود

به گزارش ايسنا عضو شوراي مركزي مجمع تشكل‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد(اتحاديه‌ي سوم) نيز در اين ضيافت، گفت: در حال حاضر 52 درصد دانشجويان كل كشور از دانشگاه‌ آزاد هستند و 67 درصد از قبولي‌هاي كارشناسي ارشد عضو دانشگاه آزاد هستند.

وي افزود: با وجود دولت عدالت محور از نهاد انتظار داريم كه عدالت را در رابطه با تمام تشكل‌هاي دانشجويي رعايت كند و ديد سياه و سفيد در رابطه با تشكل‌هاي دانشگاه دولتي و آزاد نداشته باشد.

نگرش جامع قرآن به هويت زن پيش‌شرط هرگونه اقدام فرهنگي است

مدير واحد مطالعات زنان مركز مطالعات و بررسي‌هاي استراتژيك جنبش دانشجويي مسلمان در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، به ارائه گزارشي از برنامه‌هاي اين مركز پرداخت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فاطمه شجاعي در توضيح دليل تشكيل مركز مطالعات، پيچيدگي‌هاي مناسبات فرهنگي و اجتماعي نياز دانشجويان به آگاهي از مباني علمي، نظري و اعتقادي را عنوان كرد و گفت: اين مركز با رويكردي علمي و پژوهشي و با اولويت موضوعات مختلف دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي در سال 1385 فعاليت خود را شروع كرد.

شجاعي ادامه داد: تاكنون اين مركز برنامه‌ها و پروژه‌هايي در قالب چندين همايش كشوري با موضوعات فلسطين ، صهيونيسم، مسايل زنان و ... برگزار كرد. هم چنين نشست‌ها و جلسات مباحثه و ارايه سمينارهاي دانشجويي با موضوعات بررسي و تحليل پرونده هسته‌يي و اقدامات قدرت‌هاي بزرگ عليه جمهوري اسلامي ايران، جنبش زنان و فمينيسم، حقوق و مسووليت‌هاي زنان از نگاه اسلام برگزار شد.

شجاعي، ضرورت‌هاي اين مركز در جريان شناسي فرهنگي را در وهله اول فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه سياسي و فرهنگي عنوان و تصريح كرد: ضرورت ديگر اين كارگروه تدوين و تحليل مناسب از جريانات سياسي، عدم وجود منبع و ماخذ كامل و جامع براي مطالعه جريان‌هاي فرهنگي است.

شجاعي گفت: مساله زنان و الگوي شخصيتي زن يكي از نقاط اختلاف اسلام با غرب است. پس شناخت دقيق مواضع اسلامي و نگرش جامع قرآن كريم به هويت واقعي زن پيش شرط هر گونه اقدام فرهنگي است.

وي با بيان اين كه در اين رابطه دو هدف عام و خاص داريم، گفت: در هدف عام آن چه كه مدنظر است افزايش آگاهي و اطلاعات دانشجويان به صورت علمي و تطبيقي به مساله زن از نگاه غرب و اسلام است هدف خاص ما به دنبال نخبه پروري و آموزش و تربيت نيروهاي فعال در اين زمينه هست.

شجاعي گفت: تدوين وتاليف كتب موج سوم درحوزه جنبش دانشجويي مسلمان، وارثان شيطان در حوزه دشمن شناسي از منظر قرآن، معاهدات بين المللي كنوانسيون كه به بررسي معاهدات بين‌المللي مي‌پردازد از جمله خروجي هاي اين كار گروه هاست.

نهاد، موظف به حضور فعال در ميان دانشجويان و دانشگاهيان است

دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي اظهار كرد: متفكران و روشنفكران انقلاب به كرات در رابطه با ضرورت مشاركت دانشگاه در گود سياست و پيوند اين نهاد مقدس با روحانيت بيدار در تنوير افكار عمومي نسبت به ارزش‌هاي ديني و انقلابي تاكيد نموده‌اند تا اين ارتباط و اتحاد براي تقابل با دين ستيزي، روشنفكرمآبي و واپس گرايي در عرصه سياست موثر افتد و انقلاب مردمي ما كه به واسطه فقيه روشنفكر زمان رهبري گرديد به انقلاب مستضعفان متصل گردد و عدالت نهايي و مطلقه تحقق يابد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، صادق شهبازي در ضيافت افطاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها كه شب گذشته (دوشنبه) با حضور تشكل‌هاي دانشجويي برگزار شد، ادامه داد: در ذيل اين نگاه و بنا بر تاكيدات مقام معظم رهبري، نهاد نمايندگي در دانشگاه‌ها تشكيل شد تا شرايط اين پيوند مبارك را مهيا نمايد. مطابق ماده دوم اساسنامه نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها از جمله كاركردها و ماموريت‌هاي اين نهاد رشد بينش در محيط دانشگاه و تبيين موضوعات و تحليل شرايط سياسي است كه يا از طريق تمهيد شرايط براي فعاليت تشكل‌ها و رشد انگيزه‌هاي دانشجويي پيگيري مي‌شود و يا از طريق تشكيل گروه‌ها و پيگيري ايده‌هايي كه نهاد خود متصدي اجرا مي‌گردد. با وجود اقدامات قابل تقدير و پيشينه غير قابل انكاري كه در كانون و مركز نهاد نمايندگي انجام گرفته متاسفانه بايد پذيرفت كه برخي از مسوولان دفاتر به عنوان لايه‌هاي اجرايي و نقاط اتصال نهاد با فضاي دانشگاه از اين مهم غفلت مي‌نمايند و يا تغافل مي‌ورزند.

وي ادامه داد:علي رغم تاكيدات پيوسته رهبري و ادعاي وجود اين پيوند با عنايت به تجربيات بايد اذعان نمود تا زماني كه موضوع جلسات و روابط مسائل فانتزي يا تشريفات سياسي است روابط برقرار و پيوندها در هم تنيده است اما به مجرد اين كه عامل روابط، موضوعات انتقادي تحليلي مي‌شود دريغا كه ديگر در بسياري موارد مشترك مورد نظر در شبكه موجود نمي باشد ،شفاف است كه لازمه تقابل با جريان مخالف انقلاب الحاق بيش از پيش تشكل‌هاي دانشجويي و مسوولان دفاتر است. اما در عينيت بيش از اين كه الحاق باشد الصاق است، به برگه‌ها بايگاني مي‌شود و از قضا در بعضي موارد به برگه‌هايي الصاق مي‌شويم كه پيوست صلوات جايگزين پيوست پاسخگويي مي‌گردد.

صادق شهبازي معتقد است: به نظر مي‌رسد كاركرد و نقش سياسي دفاتر نهاد براي برخي از مسوولان مغفول افتاده و يا با اين توجيه كه دفاتر نهاد به واسطه انتساب به مقام معظم رهبري نبايد در سياست دخالت نمايند و با تكيه بر اين انتساب انفعال را تبرئه مي‌كنند و گريز از تكليف را مشروعيت مي‌بخشند. غافل از اين كه اين نگاه تقرير ديگري است از اين كه ديانت نبايد آلوده به سياست گردد. منتها با اين تفاوت كه اين مرتبه ولايت نبايد آلوده به سياست گردد و مگر اين سياست ممنوعه، غير از اشاعه تفكر انقلاب، تقابل با توطئه بيگانه، نظارت بر نهادهاي منتسب به رهبري، نقد قواي سه گانه، مشاركت مردم و تكليف و تكليف گرايي است. اين تقرير گاه به قدري شدت مي‌يابد كه بعضي مسوولان دفاتر در شرايط خطيري از قبيل انتخابات رياست جمهوري نيز از ترس اين كه نهاد منتسب به رهبري متهم به جانبداري از حزب يا جريان خاصي شود از نشر و ملاكهايي كه رهبري در انتخاب رياست جمهوري بيان مي‌نمايند نيز غفلت مي‌كنند و احتياط مي‌نمايند.

اين فعال دانشجويي ابراز عقيده كرد: اگر كليت عملكرد نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها در عرصه سياست را در نظر گيريم شفافيت اين تضاد و رويه دوگانه غير قابل انكار است . از سويي در نهاد مركز، رئيس و معاونت و مشاور نهاد در رابطه با ضرورت كاركرد سياسي تشكل‌هاي دانشجويي مصاحبه مي‌كند و پيشنهاد مي‌دهند و ابلاغيه تنظيم مي كنند، اما از سويي ديگر در شماري از دفاتر شهرستانها و حتي در دانشگاه‌هاي مركز نيز با ابهام يا انكار به اين كاركرد نگاه مي كنند و يا اين كه نگاهي تشريفاتي و فانتزي به اين مقوله دارند. اين شرايط متضاد و دوگانه به منزله پول فاقد پشتوانه اي است كه در بازار مشاركت سياسي دانشجو تزريق مي‌شود و در نهايت منجر به تورم بي انگيزگي، ركود و شك مي‌گردد.

وي با ابراز اين عقيده كه رويكردهاي كلي تبليغات ديني در بعضي از دانشگاه‌ها، سوال‌ها و نگراني‌هاي متعددي را براي متفكران متعهد و دلسوزان انقلاب ايجاد نموده است، گفت: تبليغ اسلام كاريكاتوري فردگراي تقليل يافته به معنويت و اخلاق و بي توجه به آرمان‌گرايي و عدالت‌خواهي، با چاشني نصفه نيمه عقلانيت و در مواردي حتي بدون آن- و صد البته با سياست اعلامي عدم مخالفت با عقلانيت و عدالتخواهي و سياست اعمالي -مخالف آن است.

شهبازي در ادامه ابراز داشت: از سويي متفكران‏ و دلسوزان و رهبر معظم انقلاب به لزوم در صحنه بودن دانشجويان تاكيد مي‌كنند و از سويي ديگر جريان‌هاي غيرديني و ضداسلامي به جولان در دانشگاه‌ها مي‌پردازند، اما با اين تفكرات‏ بخش عمده بدنه‌ي جريان اسلام‌گرا و حزب اللهي كشور از صحنه‌ي عمل به كنار كشيده شده است، و دين خارج از صحنه بر دانشگاه سيطره انداخته است.جلوگيري از انجام حركت‌هاي اجتماعي حتي توزيع نشريه با مضامين ديني در مساجد، به سبك زماني كه گفته مي‌شد سخنراني مطهري‌ها نور مساجد را مي‌برد بر مساجد در بسياري از دانشگاه‌ها چنبره زده است و امروز به سبك زماني كه امام در دهه 30 و 40 از مركز فعاليت بودن مساجد و لزوم كار اجتماعي و سياسي سخن مي‌گفت بايد بر اين مسئله نوحه سرايي كرد.

اين فعال دانشجويي تصريح كرد: دين احساسي با بازتوليد نگاه مسيحي به دين و شفاعت و... و نگاه مناسكي با بخشي از بدنه‌ي دانشگاه آن كرده كه تمام معنويت‌خواهي به چند جلسه احساسي و سطحي محدود گشته و هيچ معرفت عميق ديني و نظام فكري بر اساس مباني انقلاب در اين چارچوب جايي نيافته است. يك بررسي ساده از ميزان مطالعات ديني و نوع آن‌ها حتي در اين جلسه مي‌تواند عمق اين بحران را مشخص نمايد. بحران‌هاي دراز مدت اين مدل دين‌ورزي در دانشگاه‌ها خطرهاي متعددي را مي‌تواند متوجه اصل انقلاب بنمايد.

وي ادامه داد: بخشي از نيروهاي مسلمان به بهانه‌ي تبليغ غيرمستقيم براي جذب طيف خاكستري در بسياري دانشگاه‌ها حتي بعضي با ايجاد ظواهر غير مذهبي تلاش مي‌كنند براي جذب ديگران شائبه‌ي امليسم - بخوانيد پاي‌بندي به امور ديني- را با دست زدن به كارهاي زرد حتي دعوت از خوانندگان و بازيگران مبتذل، تشكيل گروه سرود خواهران، مسابقه‌هاي مبتذل و.... از خود برگردانند.

دبير جنبش عدالتخواه دانشجويي خاطرنشان كرد: دين با دشمن شناسي انحرافي كه از سوي نوحجتيه‌ها هم ترويج و تبليغ مي‌گردد، خطر وهابيت، بهائيت و كمونيسم بزرگ شده و مسئله‌ي وحدت مورد حمله قرار مي‌گيرد . حجتيه‌ها در اوج مبارزه زماني كه شاه مطرح بود خطر بهائيت را طرح مي‌كردند و زماني كه خطر آمريكا مطرح بود خطر كمونيسم را و امروز نوحجتيه خطر وهابيت را مهم‌ترين دشمن مي‌خوانند و صد البته سياست اعلامي پيروي كنندگان از اين رويكرد خطابه‌هاي غرا در دفاع از وحدت اسلامي است.

شهبازي افزود:همه‌ي اين رويكردهاي انحرافي فضايي را فراهم كرده كه بدنه‌ي حزب اللهي از صحنه‌ي عمل به كناري برود و زمينه‌ي ركود آن‌ها فراهم شود. گر چه همه‌ي تبليغات ديني منحصر به نهاد نيست. اما متاسفانه بعضي از دفاتر نهاد خود وارد اين سيكل منحرف و يك طرف اين شيوه منحط گرديد‌ه‌اند. با توجه به اين كه نهاد نمايندگي طبق ماده3 اساسنامه خود موظف به حضور فعال در ميان دانشجويان و دانشگاهيان به منظور راهنمايى و ارشاد فكرى و اخلاقى و پاسخگويى به مسائل شرعى، هدايت تشكل‌ها و نهادها و حركتهاى اسلامى دانشجويى و دانشگاهى و تقويت فعاليت‌هاى اسلامى در دانشگاه، مطالعه و بررسى وضع دينى و اعتقادى و گرايشهاى فرهنگى و سياسى در محيط دانشگاه و علل ضعف‌ها و نارسايي‌ها براى دستيابى به راه‏حل‌هاى مناسب و بسط فرهنگ امر به معرف و نهى از منكر در دادانشگاه‌ها است، اين سوال مطرح است كه آيا اصلا استراتژي مشخصي براي تبليغ دين در دانشگاه‌ها وجود دارد و اگر نه چرا دست عده‌اي براي باد دادن ثمره نهضت امام و ترويج اسلام آمريكايي باز گذاشته شده است؟

وي ادامه داد: صد البته حضور يك روحاني روشن بين با ديد انقلابي و ديني و روحيه‌ي معنوي و اجتماعي مثبت در مركزيت ستاد نهاد اميد بسياري در دل افراد ايجاد كرده است كه كارنامه‌ي مثبت سه ساله‌ي عملكرد شخص مسوول نهاد خود مويد اين امر است، اما صف خسته‌ي برخي از معاونت‌هاي نهاد و برخي نهادهاي دانشگاه‌ها اميد را به ياس مبدل مي‌كند. اين مسئله نافي عملكرد مثبت مسئولين نهاد در بسياري از دانشگاه‌ها نيست، گرچه صف خسته و كارمندي و سربازي نهاد در بعضي از همين مناطق هم بسياري اوقات فعالين دانشجويي را با معضلات جدي مواجه كرده است و كل فعاليت نهاد را به حضور در بعضي جلسات رسمي دانشگاهي و برگزاري جشن ازدواج دانشجويي - كه با برگزاري دوباره جشن‌هاي پرخرج به وسيله‌ي زوج‌ها فلسفه‌ي وجودي آغازين خود را از دست داده- و عمره دانشجويي و چند برنامه روتين ديگر محدود شده است. اما در بسياري از اين مراكز نيز مسئولين نهاد با عمل به وظايف پيش‌بيني شده براي خود توانسته‌اند در دانشگاه نقش آفريني مثبت و موثر بنمايند.

شهبازي تصريح كرد: از معضلات ديگر موجود عدم حفظ شان، جايگاه و نقش مسئول نهاد چه در مركز و چه در سطح دانشگاه‌ها به ويژه از سوي برخي مسئولين وزارت علوم و دانشگاه است كه در بسياري موارد به ويژه فضا سازي و حمايت از تشكل‌ها را با معضلات جدي و تنگ نظري‌ها و تحجرهاي فكري و شخصي و سياسي روبرو كرده كه بايد براي حل آن و برخورد با متخلفين راه حل اساسي انديشيد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن