تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815294637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقوع روزانه 6 قتل به طور متوسط در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:الف: وقوع روزانه 6 قتل به طور متوسط در كشور
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه از لحاظ نرخ وقوع قتل در بين كشورهاي جهان رتبه 50 را داريم گفت: روزانه به طور متوسط 6 قتل در كشور به وقوع مي‌پيوندد.

به گزارش فارس، سرتيپ حسين ذوالفقاري امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جرايم در كشور طي 5ماه اول سال جاري گفت: در 5 ماهه اول سال ، سرقت مسلحانه 3درصد، سرقت بانك 67 درصد ، سرقت خودرو 6 درصد، سرقت منزل 8درصد و سرقت مغازه 12 درصد كاهش داشته است.
وي با بيان اينكه در زمينه وقوع قتل طي 5ماه سال جاري با افزايش 2درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده‌ايم گفت: دستگيري افراد شرور 5 درصد افزايش داشته است.

*64 درصد از كل سرقت‌هاي كشور در 5 استان به وقوع مي‌پيوندد
----------------------------------------------------------------------------
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه 64 درصد از كل سرقت‌هاي كشور در 5 استان به وقوع مي‌پيوندد گفت تهران بزرگ ، اصفهان، خراسان رضوي، استان تهران و فارس به ترتيب بيشترين سرقت‌ها را به خود اختصاص دادند و بيش از 55 درصد از سرقت‌هاي مهم نيز در تهران بزرگ ، خراسان رضوي، اصفهان ، فارس و استان تهران به وقوع پيوسته است.

* 48 درصد از قتل‌ها در 6 استان كشور به وقوع مي‌پيوندد
------------------------------------------------------------------
سردار ذوالفقاري با بيان اينكه 48 درصد از قتل‌ها در كشور در 6 استان فارس، خوزستان، استان تهران، تهران بزرگ، سيستان و بلوچستان و اصفهان به وقوع مي‌پيوندد به آمار آدم‌ربايي و گروگان‌گيري در كشور اشاره كرد و گفت 58درصد از آدم‌ربايي و گروگانگيري در 3استان سيستان و بلوچستان، كرمان و تهران بزرگ به وقوع مي‌پيوندد.
وي ادامه داد: 51 درصد از سرقت‌هاي مسلحانه در سه استان فارس، كرمان و خوزستان انجام مي‌شود.
وي ادامه داد: 49 درصد سلاح‌هاي گرم و غير مجاز نيز در 6 استان فارس، خوزستان، لرستان، سيستان و بلوچستان ، كرمان و آذربايجان غربي كشف شده است.
ذوالفقاري با بيان اينكه 46 درصد از افراد شرور دستگير شده در سه استان كرمان، تهران بزرگ و فارس بوده‌اند، گفت: 52 درصد از افراد دستگير شده در رابطه با موضوعات اخلاقي در 6 استان كرمانشاه، تهران بزرگ، گيلان، خراسان رضوي ، استان تهران و كرمان بوده‌اند.

* 64 درصد از كشفيات مواد مخدر در 6 استان
------------------------------------------------------
سردار ذوالفقاري با بيان اينكه 64 درصد از مواد مخدر در 6استان كشور كشف مي‌شود گفت: استان‌هاي كرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، هرمزگان، فارس و يزد به ترتيب كشفيات مواد مخدر را دارا بودند.

* بيش از 50 درصد قتل‌ها در كشور بدون قصد قبلي انجام مي‌شود
-----------------------------------------------------------------------------
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با بيان اينكه بيش از 50 درصد قتل‌ها در كشور بدون قصد قبلي انجام مي‌شود گفت: 26 درصد قتل‌ها با سلاح‌ گرم، 40 درصد با سلاح سرد، 15 درصد ضرب و جرح، 10 درصد خفه كردن و 5/5 درصد ساير موارد مي‌باشد.
وي گفت:در سال جاري با كاهش 4 درصدي در زمينه وقوع قتل با سلاح سرد مواجه بوديم.

* 15درصد از قتل‌ها با انگيزه موضوعات اخلاقي انجام مي‌شود
------------------------------------------------------------------------
سردار ذوالفقاري با بيان اينكه 15درصد از قتل‌ها در كشور ناشي از موضوعات اخلاقي است گفت:نزاع و اختلافات قبلي 31درصد، سرقت 3 درصد، اختلافات خانوادگي 15 درصد و موارد نامعلوم 26 درصد از انگيزه‌هاي قتل را تشكيل مي‌دهند.
وي گفت:قتل‌هايي كه با انگيزه سرقت صورت گرفته است نسبت به سال گذشته 60 درصد كاهش داشته كه اين آمار در زمينه قتل‌هاي خانوادگي نيز با افزايش 20 درصدي نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

* 23 درصد از مقتولان در كشور را خانم‌ها تشكيل مي‌دهند
--------------------------------------------------------------------
جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: 23 درصد از مقتولان كشور را خانم‌ها و 77 درصد را مردان تشكيل مي‌دهند و 30 درصد از كل قتل‌ها در كشور توسط بستگان و آشنايان انجام مي‌شود.
وي ادامه داد هم اكنون نرخ قتل در كشور 8/2 در يكصد هزار نفر است و استان ايلام با 8/6 بالاترين نرخ قتل را دارا بوده و استان خراسان جنوبي نيز با 5 هزارم درصد كمترين نرخ را در كشور دارد.
وي ادامه داد از لحاظ نرخ وقوع قتل ايران در بين كشورهاي جهان رتبه 50 را دارد كه از نظر موفقيت در كشف جرم 80 درصد از قتل‌ها كشف مي‌شود كه در اين زمينه رتبه 27 را در جهان داريم.

* در 5 ماهه 250 تن مواد مخدر كشف شد
--------------------------------------------------
سردار ذوالفقاري با بيان اينكه طي 5 ماه سال جاري 250 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده است گفت: طي اين مدت تلفات قاچاقچيان موادمخدر 66 درصد افزايش و شهداي نيروي انتظامي 30 درصد كاهش يافته است.
وي گفت: در زمينه مواد مخدر جمع دستگيرشدگان طي 5 ماه سال جاري 43درصد كاهش داشت كه 97 درصد كاهش در دستگيري معتادان بود و در زمينه پرونده‌هاي تشكيل شده در اين زمينه نيز 42 درصد كاهش داريم.
وي با بيان اينكه قيمت مواد مخدر يكي از شاخص‌هاي مهم در بررسي ورود است گفت: طي 5 ماهه سال جاري در زمينه مواد مخدر ترياك چه خرده فروشي و چه عمده‌فروشي 3درصد افزايش قيمت داشته است.
وي گفت:طي اين مدت مواد مخدر هروئين در خرده‌فروشي و عمده‌فروشي 15درصد ، حشيش 10 درصد افزايش قيمت داشته است.

* 219 هزار و 772 دستگاه خودرو در 5 ماه اول سال توقيف شده است
---------------------------------------------------------------------------------
جانشين نيروي انتظامي با اشاره به پايان مهلت تعويض پلاك خودروها در آخر شهريور ماه گفت: از اول مهر ماه اجازه تردد با خودروهاي پلاك قديم بالاي مد 54 داده نمي‌شود و اين خودروها توسط پليس متوقف مي‌شود.
وي ادامه داد تا ديروز 8 ميليون و 779 هزار 817 دستگاه خودرو داراي پلاك جديد در كشور شدند.
سردار ذوافقاري با بيان اينكه بايد به جاي توقيف خودرو محروميت‌هاي جديدتري را جهت برخورد با رانندگان مختلف لحاظ كنيم گفت در حال حاضر بر اساس قانون در برخي از موضوعات خودروي رانندگان متخلف را پليس متوقف مي‌كند كه اعتقاد داريم بايد محروميت هاي جديدي به جاي توقيف خودرو در اين زمينه اعمال شود.
وي ادامه داد: طي 5 ماهه اول سال بيش از 580 هزار موتورسيكلت در كشور توقيف شد كه در اين زمينه نيز با افزايش 33 درصدي نسبت به سال گذشته مواجه بوديم.
سردار ذوالفقاري گفت: پيشنهادي به رئيس قوه قضائيه ارائه شده است تا موتوسيكلت‌هايي كه صاحبان آنها بعد از 6 ماه بعد از ترخيص مراجعه نكنند را از طريق كارشناسي به فروش رسانده و پول آن در ستاد حساب اجرايي امام نگهداري تا در صورتي كه صاحب موتورسيكلت مراجعه كرد پس از كسر هزينه هاي پاركينگ وجه موتورسيكلت به وي پرداخت شود.

* 29 پرونده در زمينه تظاهر به روزه‌خواري به مرجع قضايي ارجاع شد
--------------------------------------------------------------------------------
جانشين فرمانده ناجا با بيان اينكه هر سال در ماه رمضان عناوين مجرمانه و ناهنجاري‌ها كاهش مي يابد گفت سال گذشته بين 6 تا 32 درصد در جرايم كاهش داشتيم.
وي ادامه داد طي يك هفته گذشته بيش از 6 هزار و 500 مورد در زمينه روزه‌خواري به برخي از اماكن عمومي و افراد كه مقررات و سرويس‌دهي مربوط به اين ماه را رعايت نكرده‌اند تذكر داده شد و 277 حكم قضايي نيز در اين زمينه صادر شد.

* كاركنان دولت آموزش پيشگيري از جرم مي‌بينند
----------------------------------------------------------
جانشين رئيس پليس كشور با اشاره به مصوبه شوراي امنيت كشور گفت: تمام كاركنان دولت ظرف يكسال آموزش‌هاي پيشگيري از جرم مي‌بينند كه استان مركزي هم اكنون به صورت پايلوت انتخاب شده و از اول ديماه نيز بحث آموزش به كاركنان دولت در استان‌هاي ديگر انجام مي‌شود.
وي گفت اين آموزش‌ها ابتدا مربوط به آموزش در زمينه پيشگيري از وقوع جرم در محيط‌هاي عمومي بوده و در مرحله بعدي آموزش‌هاي تخصصي متناسب با هر اداره داده مي‌شود.

* سرويس‌هاي مدارس حق ندارند بيش از ظرفيت مجاز سوار كنند
--------------------------------------------------------------------------------------
سردار ذوالفقاري با اشاره به بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهر ماه گفت: پليس در رابطه با اول مهر طرح هاي ترافيكي و انضباطي را تدوين كرده است و به افرادي كه در مسير تردد دانش‌اموزان ناامني ايجاد كنند هشدار مي‌دهيم كه پليس قاطعانه با آنها برخورد مي‌ كند.
وي گفت: توافقنامه‌اي با آموزش و پرورش در حال انعقاد است تا سرويس پليسي جهت مديران مدارس ايجاد شود تا در صورتي كه نياز به خدمات پليسي در حاشيه مدارس باشد مديران بلافاصله از پليس سرويس لازم را اخذ كنند.
وي ادامه داد: رعايت ظرفيت سرويس‌هاي مدارس يكي از موضوعات مهمي است كه پليس با حساسيت ‌آن را دنبال مي‌كند و در اين زمينه به پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرده‌ايم به هيچ عنوان اجازه ندهد تا سرويس‌هاي مدارس بيش از ظرفيت مجاز فعاليت كنند.

* 5 درصد از كل جرايم كاركنان نيروي انتظامي مربوط به رشوه است
--------------------------------------------------------------------------------
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در زمينه آمار تخلفات كاركنان اين نيرو در زمينه اخذ رشوه گفت 77 درصد از جرايم كاركنان مربوط به موضوعات داخلي ناجا است و ارتباطي با بدنه جامعه ندارد و از 23 درصد ديگر كه مرتبط با موضوعات اجتماعي است فقط 5درصد در زمينه اخذ رشوه است.
وي ادامه داد نظارت‌هاي قوي در نيروي انتظامي وجود دارد و بعيد مي‌دانم در كشور سازمان و دستگاه‌هاي نظارتي مانند ما با حساسيت بالا وجود داشته باشد.
وي در پاسخ به پرسشي در زمينه برخورد پليس با بدپوششي گفت كمتر از نيم درصد خانم‌هايي كه به لحاظ پوشش نامناسب توسط گشت‌هاي ارشاد به مراكز پليس منتقل شده‌اند به دستگاه قضايي معرفي شدند.
سردار ذوالفقاري با اشاره به برخورد قاطع با اراذل و اوباش گفت: افرادي كه مرتكب جرايمي مانند تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و سرقت تحت عنوان مامور ، كيف قاپي ، گروگان‌گيري ،‌آدم‌ربايي مي‌شوند بايد منتظر برخورد جدي پليس باشند.
وي ادامه داد عزم قوه قضائيه و پليس جهت برخورد با اينگونه جرايم جدي است
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن