تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816381651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افطاري اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي در نهاد رهبري- 5 حبيبي: بازنگري در محتواي دروس معارف اسلامي حياتي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افطاري اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي در نهاد رهبري- 5 حبيبي: بازنگري در محتواي دروس معارف اسلامي حياتي است
خبرگزاري فارس: نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، بازنگري در محتواي دروس معارف اسلامي را حياتي دانست و گفت:‌ امروز دروس معارف كمترين تأثير را در رابطه با تعميق مباني فكري و اطلاعات دانشجويان دارند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس،‌ مريم حبيبي نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، شب گذشته در افطاري اعضاي اتحاديه‌هاي دانشجويي با رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، گفت: امروز در شرايطي نسل سوم و چهارم انقلاب بر روي صندلي دانشگاه‌ها نشسته‌اند كه توفيق درك حضرت امام (ره) و دهه اول انقلاب را نداشته‌اند، لذا ضرورت تبيين و شرح خط و گفتمان امام (ره) و انقلاب اسلامي از يك سو و از طرف ديگر عمل و استقامت بر گفتمان امام (ره) به عنوان تنها راه تحقق پيشرفت و عدالت بيش از هر چيز ديگر خودنمايي مي‌كند.
وي با بيان اينكه نقش نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها‌ به عنوان يكي از متوليان اصلي هويت معنوي، ديني و انقلابي دانشگاهيان و مسئول اصلي تدوين محتواي دروس عمومي و انقلاب، بي‌نظير و صد البته خطير است، خاطرنشان ساخت: اگر چه زحمات فراواني از ناحيه اساتيد در رابطه با دروس معارف و انقلاب كشيده شده، اما بايستي معترف بود كه امروز دروس معارف كمترين تأثير را در رابطه با تعميق مباني فكري و اطلاعات دانشجويان دارند.
عضو شوراي مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با اشاره به اينكه اساساً دروس معارف و ريشه‌هاي انقلاب، حداقلي از سؤالات اساسي دانشجويان در باب انقلاب و معارف اسلامي را جوابگوست، آنهم در صورتي كه استاد به درس مسلط باشد، تصريح كرد: اينگونه مي‌شود كه مفهوم‌سازي و تبيين مفاهيم راجع به گفتمان انقلاب اسلامي توسط فلان فرد مدعي عضويت در دفتر امام (ره) و فلان هفته‌نامه، پرچم‌داري مي شود؛ البته حركت صورت گرفته در ارائه درس «وصاياي امام (ره)» قابل تقدير است ولي يقيناً كافي نبوده و نياز به كار بيشتري دارد.
حبيبي افزود: پيشنهاد مي‌كنيم براي بهينه شدن كاركرد شوراي بازنگري محتواي دروس معارف، در جلسات، از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي براي نظر خواهي و نظرسنجي دعوت به عمل آيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مطالبه رهبر فرزانه انقلاب در بحث نخبه پروري سياسي، يكي از محورهاي اساسي ايراد شده توسط ايشان در جمع دانشجويان بود، خاطرنشان ساخت: اهميت قائل شدن براي اين موضوع از سوي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها قابل تقدير و ستايش است ولي آنچه در تشكل‌هاي دانشجويي در راستاي اجرايي شدن مطالبه رهبر معظم انقلاب توسط نهاد در رابطه با نخبه پروري سياسي انجام شد، چه به لحاظ سرفصل هاي ارائه شده، و چه به لحاظ شكل ارائه كار و چه از منظر معلومات و اطلاعات اساتيد ارائه دهنده، داراي غناي لازم نبود، لذا به نظر مي‌رسد با تأمل و كار كارشناسي بيشتر مي توان خروجي مناسب تري داشت. از سوي ديگر پيشنهاد مي شود اين پروژه ها موردي نبوده و به صورت مستمر در سطوح مختلف، در طول سال اجرا شود.
نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در پايان با بيان اينكه حركت رو به جلوي نهاد از سرعت كافي براي محقق شدن سند چشم انداز بيست ساله برخوردار نبوده و بايستي ساختار و نيروهاي نهاد، متناسب با سند چشم انداز حركت كند، گفت: ضعف مديريت‌هاي مياني و پاييني نهاد به ويژه در سطح دانشگاه‌ها مسلماً نهاد را براي انجام وظايف اساسي خود با چالش مواجه مي‌كند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن