تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815044429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ايران در هيئت عامل اوپك: اعضاي اوپك بايد به سطح تعهد توليدي خود بازگردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده ايران در هيئت عامل اوپك: اعضاي اوپك بايد به سطح تعهد توليدي خود بازگردند


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده ايران در هيئت عامل اوپك معتقد است اعضاي اين سازمان بايد به سطح تعهد توليدي خود بازگردند.

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" محمدعلي خطيبي گفت: اعضاي اوپك بايد با هدف كاهش اضافه عرضه بازار بر سقف توليدي خود متعهد باشند.
وي با اشاره به اينكه براي قدم اول ما نيازمند ايجاد انضباط هستيم و برخي كشورهاي عضو بيش از تعهد خود توليد مي كنند، تاكيد كرد: هر كشوري كه بيش از تعهد خود توليد كرده است، بايد به سطح تعهد توليدي خود بازگردد.
خطيبي با تاكيد بر اينكه بازار نفت با اضافه عرضه روبروست، درباره كاهش بهاي نفت ابراز نگراني كرد.
اين مقام ايراني پيش از برگزاري نشست 149 اوپك در وين خاطر نشان كرد: بازار نفت با اضافه عرضه و ذخيره سازي هاي بيش از حد روبروست و ما نيازمند مديريت بازار براي بازگرداندن آن به شرايط با ثبات هستيم.
هيئت ايراني شركت كننده در نشست 149 اوپك به رياست غلامحسين نوذري وزير نفت كشورمان شب گذشته در نشست كميته نظارت بر بازار حضور يافت.
در اين نشست آخرين تحولات بازار نفت، مقدار توليد، صادرات و رعايت تعهد توليد هر يك از اعضاي اوپك بررسي شد.
گزارش پيشنهادي كميته نظارت بر بازار به وزيران نفت اوپك براي تصميم گيري در اجلاس ارائه مي شود.
خطيبي ادامه داد: بازار نفت حداقل با يك ميليون بشكه در روز اضافه عرضه روبروست.
وي با اشاره به اينكه به نظرم حتي اگر ما در سطح كنوني توليد كنيم، در سه ماهه اول سال 2009 با بيش از اين مقدار نيز اضافه عرضه روبرو خواهيم شد، خاطر نشان كرد: اين موضوع به شدت سرما در زمستان و چشم انداز رشد اقتصاد جهاني كه هم اكنون منجر به كاهش بهاي نفت شده است، بستگي دارد.
نماينده ايران در هيئت عامل اوپك در ادامه ابراز داشت: اين گونه كاهش شديد بهاي نفت در حدود 40 دلار در مدت زمان بسيار كوتاه مي تواند تاثير شديدي بر سرمايه گذاري ها براي توليد جديد داشته باشد.
وي تاكيد كرد كه بازار نفت نيازمند ثبات است.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از شانا، خطيبي در ادامه، نبود اطمينان درباره عرضه كشورهاي غير عضو اوپك و تنش هاي بين المللي به ويژه بين روسيه و غرب را از جمله عواملي دانست كه چشم انداز بازار نفت را با ابهام روبرو ساخته است.
اين مقام وزرات نفت ايران درباره تصميم امروز سه شنبه وزراي نفت اوپك خاطر نشان كرد كه اوپك همه اين عوامل را در نظر مي گيرد اما از اظهار نظر درباره نوع تصميم احتمالي وزرا خودداري كرد.
نشست 149 اوپك ساعت 21 (به وقت محلي) امروز سه شنبه (19 شهريور، 9 سپتامبر) در مقر دائمي اين سازمان در شهر وين آغاز به كار مي كند./د/184/110
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن