تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820125429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اختصاصي ايلنا/نامه سيد محمد جهرمي به رييس جمهور:براي رفع موانع توليد، من و مظاهري را بركنار كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: /اختصاصي ايلنا/نامه سيد محمد جهرمي به رييس جمهور:براي رفع موانع توليد، من و مظاهري را بركنار كنيد


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير كار و امور اجتماعي از ارسال نامه‌‏اي به رييس جمهور براي حل مشكلات موجود بر سر راه توليد و ايجاد اشتغال در كشور خبر داد.

سيد محمد جهرمي در گفت‌‏وگوي اختصاصي با خبرنگار ايلنا درباره شايعه استعفاي وي از كابينه به دليل اختلاف نظر با بانك مركزي گفت: چند روز پيش نامه‌‏اي خدمت آقاي دكتر احمدي‌‏نژاد ارسال كردم و در آن يادآور شدم كه ادامه روند موجود در عدم ارائه تسهيلات بانكي به بخش توليد، نه به صلاح مملكت است و نه به صلاح توليدكنندگان.
وي با اشاره به اختلاف نظر وزارت كار و امور اجتماعي با بانك مركزي درباره عدم تسهيلات‌‏دهي بانك‌‏ها به منظور تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و بخش كشاورزي وصنايع كه در نيمه اول سال جاري به دستور بانك مركزي متوقف شده است، عنوان داشت: مشكل من و آقاي مظاهري اختلاف نظر مبنايي است و با تشكيل جلسه با آقاي دكترسعيدلو يا هر شخص ديگري حل شدني نيست.
وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه حتي براي برگزاري نشست مشترك، وي دو بار اعلام آمادگي كرده است، يادآور شد: دو مرتبه براي اين نشست اعلام آمادگي كردم وحتي دو جلسه ساعت و زمان تعيين شد اما بعد اعلام كردند كه اين نشست لغو شده است.
وي در ادامه اين گفت‌‏وگو به تشريح نامه اخير خود به رييس جمهور پرداخت و تصريح كرد: در اين نامه به آقاي دكتر احمدي‌‏نژاد پيشنهاد كردم كه بهتر است به منظور رفع موانع توليد، حفظ اشتغال و رفع مشكلات كارگران و جوانان هر دوي ما را بركنار كند و دو نفر ديگر كه مي‌‏توانند كار را پيش ببرند، جايگزين كند.
جهرمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا نگارش اين نامه به معناي استعفا است، خاطرنشان ساخت: اين نامه به معناي استعفا نيست؛ معناي آن اين است كه آقاي دكتر احمدي‌‏نژاد براي حل اين مشكل شخصاً تصميم‌‏گيري كند و آن را مديريت كند، به اين دليل كه موانع موجود بر سر راه ايجاد اشتغال مانع دستيابي به اهداف كشور شده است.
وي خاطرنشان كرد: در اين نامه از آقاي رييس جمهور خواهش كردم كه حتي اگر ايشان مصلحت نمي‌‏داند و تصميم دارد براي برون‌‏رفت از مشكل فعلي يكي از ما دو نفر را بركنار كند، اجازه بدهند كه آقاي مظاهري بماند و بنده را بركنار كند.
وي افزود: در اين نامه يادآور شدم كه اگر آقاي مظاهري را بركنار كنيد، ممكن است گفته شود آقاي مظاهري مي‌‏توانست نرخ تورم را با سياست‌‏هايي كه بانك مركزي در چند ماه گذشته دنبال كرده، تا حد چشمگيري پايين بياورد. به همين دليل خواهش كردم كه اگرآقاي رييس جمهور به اين نتيجه رسيد كه يكي از ما دو نفر مي‌‏تواند كار را ادامه بدهد و بماند، اجازه بدهند آقاي مظاهري بماند و بنده را بركنار كند تا انشاءالله مشكلات موجود با كمك ايشان حل شود.
دكتر جهرمي با بيان اينكه براي حل مشكلات پيش آمده هر چقدر كه تلاش كرده بي‌‏نتيجه مانده است، گفت: هرچه براي رفع موانع تسهيلات‌‏دهي بانك‌‏ها به واحدهاي توليدي و حل مشكلات آنها تلاش مي‌‏كنم متاسفانه احساس مي‌‏كنم با در بسته مواجه مي‌‏شوم.
وزير كار و امور اجتماعي در پاسخ به اين سؤال كه دليل طرح اين پشنهاد چه بوده، گفت: به اين دليل كه آقاي مظاهري قول داده‌‏اند كه ظرف مدت كوتاهي نرخ تورم را با سياست‌‏هاي انقباضي كه بانك مركزي در پيش گرفته به 16 درصد يا كمتر برسانند. حتي مسؤولان بانك مركزي در جلسه‌‏اي هم گفتند كه مي‌‏توانند نرخ تورم را به 12 درصد هم كاهش بدهند.
جهرمي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ايلنا كه پرسيد چرا با وجود سياست‌‏هاي انقباضي بانك مركزي نرخ تورم كاهش نيافته، عنوان داشت: نرخ تورم در ابتداي سال جاري 18.6 درصد بود در حالي كه علي‌‏رغم سياست‌‏هاي انقباضي بانك مركزي، اين نرخ در 5 ماهه امسال به 22.3 درصد افزايش يافته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جلسه اخيرش با اعضاي فراكسيون صنايع غذايي مجلس و جمعي از توليدكنندگان اين رشته صنعتي اظهار داشت: ديروز تعدادي از توليدكنندگان صنايع غذايي به همراه تعدادي از نمايندگان مجلس به دفتر بنده آمدند كه همه آنها با مشكل سرمايه در گردش واحدهاي خود مواجه بودند، اگر به مشكلات آنها رسيدگي نكنيم با مشكلات جدي مواجه مي‌‏شوند.
وي تاكيد كرد: اختلاف بنده با آقاي مظاهري شخصي نيست؛ بهتر است هر دوي ما به فكر توليدكننده باشيم.
جهرمي تصريح كرد: از زمان ارائه سياست‌‏هاي بانك مركزي اعلام كردم كه اين بسته تير خلاص به توليد است و ركود تورمي را بر كشور حاكم مي‌‏كند.
وزير كار و امور اجتماعي يادآور شد: همه اقتصاددانان در اين موضوع متفق‌‏القول هستند كه تنها از طريق افزايش توليد مي‌‏توان به كاهش تورم اميد داشت و هرگز با از بين بردن توليد كاهش تورم بوجود نخواهد آمد.
پايان پيام

كد خبر: 444781
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن