تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827908918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش 3ds max 6.0 (بدنه های Deformable)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: بدنه های Deformableدر  قسمت های قبل  آموختید كه از اشیاRigial body ( بدنه سخت ) در محیطReactor برای مدلسازی متحرك سازی اجسام دنیای واقعی استفاده می كنیم . این اشیا طی متحرك سازی هرگز تغییر شكل نمی دهند. اما اگر بخواهیم اشیایی را شبیه سازی كنیم كه طی متحرك سازی تغییر شكل می دهند ( مانند مو یا لباس ) چه باید كرد ؟ در محیطReactor از نوع دوم اشیا یعنیDeformable bodiess یا بدنه های تغییر پذیر برای شبیه سازی موارد فوق استفاده می كنیم . شكل هندسی ( كنجهای ) این اشیا را در بستر زمان می توان تغییر داد .می توانید اشیا كاملا" سخت را از تركیب بدنه های سخت و بدنه های تغییر پذیر ایجاد نمایید .از بدنه های تغییر پذیر برای جلوه های محیطی نیز می توان بهره گرفت . روال عمومی كار آن است كه ابتدا یك مش یا باریكه مطابق شكل اصلی مورد نظر ایجاد می كنید . سپس یك تغییر دهنده خاص را بر آن اجرا می كنید . سپس خصوصیات اضافی فیزیكی را به شی نسبت می دهیددر محیط Reactor چهار طبقه بندی اصلی از بدنه های تغییر پذیر در اختیار شما قرار دارند :یك مش مثلثی دو بعدی تغییر پذیر استClothیك مش مثلثی بسته سه بعدی و تغییر پذیر استSoft bodyیك زنجیر تك بعدی تغییر پذیر از كنجهاRopeیك مش تغییر پذیر كه كنجهای آن قبلا" متحرك سازی Deforming meshشده باشد ( برای پوست یك كاراكتر استفاده می شود) .بدنه های تغییر پذیر همانند بدنه های سخت باید به یك مجموعه اضافه شوند . البته هر نوع از بدنه های تغییر پذیر یك نوع مجموعه خاص دارد .بدنه تغییر پذیرCloth

اشیا Cloth در محیطReactor در واقع بدنه های تغییر پذیر دو بعدی هستند .تغییر دهندهCloth

تغییر دهندهCloth به شما امكان می دهد هر نوع شكل هندسی (Geometry ) را به یك مش تغییر پذیر تبدیل نموده و سپس رفتار اشیایی مانند لباسها و ورق های فلزی و پرچم ها و پرده ها را شبیه سازی نمایید . سپس تعدادی از خصوصیات را برای شیCloth تنظیم می كنید .1– فایل جدید ایجاد نمایید . یكBox با ارتفاع 10 و طول و عرض دلخواه ایجاد نمایید .2– بر روی شی كلیك راست نموده وConvert to editable را انتخاب كنید .3– مولفهVertex را فعال نموده و این جعبه را دستكاری كنید تا به شكل پرده یا رومیزی شود. از حالت مولفه فرعی خارج شوید .4– در نوار ابزارReactor دكمهApply cloth modifier را كلیك كنید .5– پانلCreate و سپس پانلReactor را فعال كنید . دكمهCl collection را فعال كنید . داخل دیدگاه كلیك كنید .6– دكمهAdd را كلیك كنید شیBox 01 را انتخاب نموده و دكمهSelect را كلیك كنید تا این شی را به مجموعهCl collection اضافه نمایید .7– بترتیبReactor® create animation در نوار منو را كلیك كنید .دكمهOK را كلیك كنید.8– متحرك سازی را اجرا نمایید . سپس پانلModify را باز كنید. نام تغییر دهندهReactor cloth را انتخاب كنید . پارامترهای آن پایین پانل آشكار می شوند.9- سپس این فایل راdownloadکنید . شی لباس را انتخاب كنید . در نوار Reactor دكمهApply modifier cloth را كلیك كنید تا تغییر دهندهCloth را بر این شی اجرا نمایید .10- سپس بترتیبReactor ®create object®cloth collection در نوار منو را كلیك كنید . داخل دیدگاه كلیك كنید تا یك مجموعهCl colletion را ایجاد نمایید .11– پایین پانل دكمهAdd را كلیك نموده و شیBoxol را انتخاب نمایید تا در این مجموعه قرارگیرد .12– بترتیبReactor ®create animation در نوار منو را كلیك كنید . متحرك سازی را اجرا نمایید . اشیا Soft bodies

این اشیا در واقع بدنه های تغییر پذی سه بعدی هستند كه مانندCloth مش ها را تغییر شكل می دهند. تفاوت اصلیCloth وSoft bodies آن است كه اشیاSoft body سعی می كنند تا شكل اصلی را حدالامكان حفظ نمایند . از این شی برای شبیه سازی قطرات آب و بطری آب , ژله و امثال آن استفاده می كنیم . تغییر دهندهSoft body 1– این فایلdownload کنید2– شیSphere را انتخاب نمایید . در نوار ابزارReactor سمت چپ پنجره اصلی دكمهApply soft body modifier را كلیك كنید . تنظیمات تغییر دهندهSoft body را بدلخواه تغییر دهید . 3– بترتیبReactor ®create animation در نوار منو كلیك كنید . 4– متحرك سازی را اجرا نمایید . مهدی بندری





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 672]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن