تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815590968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگرشی به مقوله آب درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: IANA_Article_12n-8807-0601_r_2009-9-28_13-44-0.jpg]




نگرشی به مقوله آب درمانی



نویسنده / مولف: امیرهوشنگ عسگری


این تفكر كه اغلب مردم جهان به اندازه كافی آب نمی نوشند به گمان نزدیک به واقعیت است. بدن انسان نیازمند دریافت آب به میزان كافی و به صورت منظم است و این تصور كه هنگامی كه احساس تشنگی می كنید باید آب بنوشید به طور حتم اشتباه است.


میزان مصرف شما روزانه حداقل هشت لیوان آب است و در موقعیتهای خاص از قبیل هوای گرم، فعالیت بدنی شدید، مصرف غذاهای سرخ شده و تعرق بیش از حد، نیاز بدن شما افزایش می یابد.

یكی از كتابهایی كه در این زمینه توصیه اكید به خواندنش می شود كتابی با عنوان «بدن شما طالب آب فراوان است، شما بیمار نیستید بلكه تشنه هستید» اثر دكترفریدون باتمان قلیچ است.

آب از مواد اصلی و حیاتی برای زندگی ما است و ما به میزان زیادی به آن نیاز داریم. با این حال انسانها ترجیح می دهند كه به جای خریدن یك بطری آب سالم، هزینه زیادی برای خریدن نوشابه های غیرالكلی صرف كنند.

شما باید بدانید وقتی یك بطری نوشابه غیرالكلی تهیه می كنید، هزینه پرداختی شما بابت مواد شیمیایی مصرف شده در تهیه نوشابه به رنگ اسانسهای طعم دهنده بوده است.

بدن انسان در طول روز به طور متوسط حدود 4/2 لیتر (10 فنجان) از آب خود را در اثر مواردی چون تعرق، دفع آب از طریق مجاری ادراری و فرایند هضم غذا و حتی تنفس (بازدم) از دست می دهد كه برای جبران كردن این میزان از مایع حیاتی، شما نیازمند نوشیدن هشت تا 12 لیوان آب بدون در نظر گرفتن شرایط جوی هوا خواهید بود.

دقت داشته باشید كه نوشیدنیهایی كه شامل كافیین باشند (قهوه، نسكافه و...) در شمار مصارف بالا به حساب نمی آیند و مصرف آنها علاوه بر افزایش دفع اوره از بدن، باعث خشكی و از دست دادن رطوبت در بدن خواهد شد.

خوشبختانه در این بین، خوردن غذا نقش بسزایی در تامین بخشی از منابع آب بدن داردو به طور مثال یك تكه نان دارای 38 درصد آب و یا یك قطعه سیب زمینی متوسط پخته شده (با پوست) دارای 70 درصد آب است. به طور متوسط، در یك رژیم روزانه مصرف غذایی، حدود سه تا چهار فنجان از آب بدن تامین می شود.

به طور كلی، این طرز تفكر در بین عموم پذیرفته شده است كه آب مایعی برای تنظیم حرارت بدن انسان، عامل دفع سموم و مواد زاید بدن، مرطوب كننده و مقاوم كننده بدن در برابر جراحات است.

هرچند، كتاب مذكور در مورد فواید آب پا را فراتر نهاده و بر این عقیده است كه دلیل اصلی عمده بیماریها از انژین گرفته تا آسم كمبود آب بدن است.

احساس نیاز بدن انسان به آب از زمان تشكیل جنین در بدن مادر آغاز می شود، به طوری كه احساس تشنگی در زمان بارداری، هم به مادر و هم به جنین منتقل می شود.

طبق نظریات دكتر باتمان قلیچ، بیماری آلزایمر در نتیجه خشكی سلولهای مغزی به وجود می آید و در منطقه ای كه این خشكی در مغز به وجود می آید بسیاری از فعالیتهای سلولهای مغزی كند شده و به مرور باعث از بین رفتن سلولها می شود.

وجود آب به میزان كافی نه تنها شما را قادر خواهد ساخت كه فكر فعال و پویایی داشته باشید بلكه در چابكی و طراوت ذهن شما نیز موثر خواهد بود. طبق همین نظریه، برای درمان بیماری تورم عضلانی و ورم مفاصل هیچ درمانی بهتر از آب نیست.


همانطور كه می دانید، در حالت طبیعی، سطوح غضروفهای استخوان در محل اتصال به هم حاوی میزان مشخصی آب هستند كه خشكی آب، دلیل عمده از دست دادن روان بودن حركت استخوانها در محل اتصال می شود كه در نتیجه آن تورم مفاصل استخوانی به وجود می آید.


75 درصد وزن آب بدن (در قسمت بالا تنه) توسط حجم آب ذخیره شده در ستون فقرات شما تامین می شود كه وجود آب كافی مانع از به وجود آمدن دردهای موضعی در این قسمت از بدن می شود.


همچنین طبق نظریات مندرج در این كتاب، بیماریهایی نظیر میگرن نیز توسط یك برنامه منظم آب درمانی قابل درمان خواهند بود.


افزایش كسری آب در بدن عامل اصلی به وجود آمدن فشار خون در بدن است. به همین دلیل، دفاع بدن شما با كم آبی مزمن كاهش می یابد (این كسری آب در حجم خون شما به هشت درصد می رسد) و در اثر افزایش فشار خون، بسیاری از مویرگها دچار پارگی می شوند. بنابراین قدم اصلی در برطرف شدن فشار خون بالا، افزایش مصرف آب توسط شما برای جبران كاهش هشت درصد آب موجود در خون است.


بالا بودن سطح كلسترول خون شما نیز از كمبود آب در بدن ناشی می شود و به همین نسبت، تولید كلسترول خون به میزان طبیعی در غشای اصلی، عاملی است برای جلوگیری از مشكل آب.


اگر شما قبل از میل كردن غذا به میزان كافی آب نخورید، عمل هضم غذا در معده شما فرایند طولانی تری را طی خواهد كرد و وجود آب در معده شما و ادغام آن با غذایی كه پس از آن میل می كنید باعث تفكیك پروتیینها از مواد تشكیل دهنده غذا خواهد شد و این خود عاملی است برای تجزیه بهتر پروتیینها به اسید آمینه.


همچنین وجود آب كافی در روده ها برای فرآیند جذب مواد اصلی و تشكیل دهنده غذا و ارسال آن به كبد بسیار ضروری است.


مولف در این كتاب همچنین خوانندگان را به مصرف یك لیوان آب در زمانی حدود یك ساعت و نیم قبل از میل كردن صبحانه، ناهار و شام توصیه می كند. مشابه همین عمل در زمانی حدود دو ساعت و نیم بعد از صرف وعده های غذایی مورد تاكید است و این حداقل میزان آبی است كه بدن شما به آن نیاز مبرم دارد.


همچنین نوشیدن دو لیوان آب قبل از خواب، شما را در داشتن خوابی آرام كمك می كند.


بر طبق تجربه های مولف، نوشیدن آب قبل از خواب و گذاشتن یك بلور نمك روی زبان خود، به شما در داشتن خواب آرام در زمان كوتاه تر از چند دقیقه کمک می کند. تئوریهای دكتر باتمان قلیچ قابل بحث هستند./






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن