تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806901164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسیب های اینترنت در نوجوانان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: 1- اعتياد به اينترنت
اعتياد از نظر لغوي به معناي عادت داشتن و در اصطلاح، به تکرار يک عمل به شکل مستمر اطلاق مي شود. وقتي از اعتياد سخن به ميان مي آيد غالبا اذهان انسان ها متوحه اعتياد به مواد مخدر مي گردد، اما واقعيت غير از اين است.
«امروزه در جهان عده ي کثيري هستند که به تماشاي تلويزيون و اينترنت و بازي هاي رايانه اي معتادند. مجله ي آمريکايي «بي ارادگي و اعتياد جنسي» در يکي از شماره هاي خود نوشت: اتصال به سايت هاي اينترنتي هرزه نگاري محدود به کاربران خانگي نشده بلکه به يکي از معضلات جدي در محيط هاي کاري نيز بدل شده است. اين مجله مي افزايد: طي تحقيقات صورت گرفته درمورد تعدادي از شرکت ها، مشخص شد که کارمندان مرد، 62% از زمان صرف شده ي خود در پشت رايانه را به سايت هاي هرزه نگاري اختصاص داده اند.
در حال حاضر در بسياري از کشورها و به ويژه کشورهاي پيشرفته، امکان اتصال و دسترسي به اينترنت براي اغلب افراد فراهم شده است. حتي کودکان بسياري در کشورهاي مختلف جهان امروزه به اينترنت متصل هستند. بر اساس گزارش منتشر شده، 90% کودکان بين 5 تا 17 سال در ايالات متحده آمريکا به رايانه دسترسي دارند و 75% نوجوانان 14 تا 17 ساله به طور منظم از آن استفاده مي کنند. ارزان بودن هزينه هاي اتصال و ناشناخته ماندن افراد در آن، موجب گسترش هرزه نگاري و استفاده از محصولات آن شده است.در حال حاضر هزاران سايت اينترنتي وجود دارد که حاوي تصاوير مستهجن است. هرزه نگاري در اينترنت و نيز ساير فن آوري هاي ارتباطي اثرات سوء و مخرب بسياري در جامعه ايجاد مي کند.
امروزه رابطه ميان جرايمي چون: تجاوز، خودفروشي، سوء استفاده از اطفال و موارد بسياري از اين دست، با گسترش محصولات هرزه نگاري اثبات شده است. بر اساس آمار اداره ي تحقيقات فدرال آمريکا، حدود 81% مجرمان خشونت هاي جنسي مرتبا از محصولات هرزه نگاري استفاده کرده اند. اين مسئله بر روابط زنان و مردان نيز تأثيرات مخربي گذاشته است. خارج شدن روابط بين زن و مرد از يک رابطه انساني و توأم با احترام به يک رابطه ي غير انساني و همراه با اميال شهواني از جمله ي اين تأثيرات است. در اين باره انجمن روان پزشکان آمريکا گزارش مي دهد که 20% معتادان به محصولات هرزه نگاري به دليل اعتيادشان طلاق مي گيرند يا جدا از زوج هايشان زندگي مي کنند. بيشترين اثر مخرب هرزه نگاري بر قشر نوجوان و جوان جامعه است. وجود روابط جنسي خارج از عرف و اخلاق جامعه در محصولات ارائه شده ي هرزه نگاران، روابط جنسي نامشروع و خارج از ازدواج را اشاعه مي دهند و اين مسئله موجب کاهش تمايل نوجوانان به امر مقدس ازدواج مي شود.»(1)
2- اتاق هاي چت(2)

در اينترنت و دنياي مجازي آن، همانند دنياي واقعي که در آن افراد گوناگون، با فرهنگ ها و سليقه هاي مختلف زندگي مي کنند، افراد زيادي وجود دارند که شرور و خطرناک هستند. اين گونه افراد از اينترنت براي بهره برداري هاي سوء و متأسفانه بيشتر براي امور جنسي از کودکان و نوجوانان استفاده مي کنند.
در اغلب اتاق هاي چت، انبوهي از جوانان بين 12 تا 25 سال در حال گفت و گو هستند که تبادل اطلاعات شخصي در آن ها تشوق مي شود. زماني که کودک و نوجوان وارد خانه هاي گفت و گو(چت روم) مي شود، با شمار کثيري از شکارچي هايي رو به رو مي گردد که در کمين آنان هستند.
ما اصولا با ماهيت چت زدن و گفت و گو مخالف نيستيم، زيرا که افراد بسياري هستند که در گفت و گوهاي علمي و تخصصي و ارزنده مشارکت مي کنند، اما روي سخن با آن دسته از کاربران اينترنتي است که عمدتا نوجوانان و جوانان هستند که در فعاليت ها و ارتباط هايي شرکت مي کنند که بيشتر جنبه ي لذت جويي و دوست يابي دارد و بيشتر نگراني ها نيز در همين زمينه است و متأسفانه اکثر اين دوستي هاي اينترنتي به ملاقات هاي حضوري منجر مي شود و به دنبال آن مشکلات عديده اي به وجود مي آيد

__________________







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن