تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815080757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لئون پانه تا از امروز وزیر دفاع آمریكا شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: لئون پانه تا از امروز وزیر دفاع آمریكا شد
[تصویر: 985779e3144e76ff39889a87a18fc794.jpg]
رابرت گیتس پس از چهار سال و نیم حضور در وزارت دفاع آمریكا، رسما بازنشسته شد.
[تصویر: break.gif]

رابرت گیتس پس از چهار سال و نیم حضور در وزارت دفاع آمریكا، رسما بازنشسته شد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا، در مراسم تودیع رابرت گیتس وزیر دفاع آمریكا، از اقدامات وی در وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) تقدیر كرد و مدال آزادی به وی اعطا كرد.



اوباما اظهار كرد: راه بهتری برای ابراز قدردانی خود از شخصی كه وی را دوست خود می دانم، به نظرم نرسید. هیچ نشانی بهتر از مدال آزادی نمی تواند نشان دهنده قدردانی ملت آمریكا از گیتس باشد.



گیتس با اشاره به اینكه این مدال وی را بسیار هیجان زده كرد، گفت: تشكر خود را از رئیس جمهوری و مردم آمریكا اعلام می كنم. همچنین از اینكه جورج بوش رئیس جمهوری سابق آمریكا من را در سال ۲۰۰۶ برای این سمت منصوب كرد، قدردانی می كنم.



پس از بازنشستگی گیتس، لئون پانه تا مدیر سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) جانشین وی شد و كار خود را رسما از امروز (جمعه اول ژوئیه) آغاز خواهد كرد.



رابرت گیتس همچنین در آستانه ی خروج خود از پنتاگون، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام كرد: رئیس جمهوری آمریكا در خصوص ایجاد تعادل میان خطرپذیری سیاسی و خطرپذیری نظامی، انتخاب حساسی در پیش رو داشت.



وزیر دفاع آمریكا گفت: برنامه ی رئیس جمهور این كشور برای خروج نیروها از افغانستان، خطر درگیری ها در منطقه را افزایش خواهد داد.



گیتس، افزود: مشاوران اوباما گزینه های مختلفی را درخصوص نحوه خروج ۱۰۰ هزار تن از نیروهای آمریكایی از افغانستان به وی ارائه دادند.



جنگ افغانستان با وجود گذشت حدود یك دهه هم چنان برای آمریكا تلفات روزانه در پی دارد و در عین حال طالبان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.



در حالی كه پنتاگون ادامه حضور ۳۳ هزار تن از نیروهای كمكی را كه اخیرا به افغانستان اعزام شده اند تا سال ۲۰۱۲ خواستار شد، وزیر دفاع آمریكا اعلام كرد: سایر مشاوران خواستار خروج این نیروها تا ماه آوریل شدند.



گفته می شود جنگ افغانستان از آغاز تاكنون بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار هزینه ی سالانه بر دوش مالیات دهندگان آمریكایی تحمیل كرده است.



هفته ی گذشته رئیس جمهوری آمریكا نهایتا تصمیم خود را برای خروج ۱۰ هزار تن از نیروهای این كشور از افغانستان در سال جاری و خروج ۲۳ هزار تن دیگر تا سپتامبر سال ۲۰۱۲ اتخاذ كرد.



وی افزود: حتی در صورتی كه اوباما دستور باقی ماندن نیروهای آمریكایی در افغانستان را صادر می كرد، این احتمال بسیار كم بود كه این دستور با رای موافق كنگره برای اختصاص هزینه مواجه شود.



با این حال وزیر دفاع آمریكا اعلام كرد: اقدام اوباما با توجه به نگرانی های سیاسی معقولی كه دارد، درست بوده است. مخالفت ها در كنگره برای ادامه حضور نیروهای آمریكایی در افغانستان با توجه به افزایش هزینه های نظامی این كشور قابل درك است.



گیتس افزود: درخصوص ثبات سیاسی داخلی آمریكا و كاستن از میزان خطرات و تهدیدهایی كه نسبت به آن وجود دارد اوباما عكس العمل درست و مناسبی از خود نشان داد.



وزیر دفاع آمریكا اظهار داشت: به نظر می رسد نیروهای آمریكایی بتوانند خلاء امنیتی را با استفاده از نیروهای افغان پر كنند. آنها در حال حاضر در حال تلاش برای رسیدن به این مهم هستند.



گیتس همچنین همكاری با پاكستان را برای از بین بردن گروه های شبه نظامی كه به انجام حملات در مناطق قبیله ای می پردازند، مورد تاكید قرار داد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن