تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816355837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجهيز ارتش جديد عراق به سلاح آمريكايي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تجهيز ارتش جديد عراق به سلاح آمريكايي


رضا كرمانشاهي: ارتش عراق در حال تجهيز شدن به سلاح هاي آمريكايي است. در نيروي زميني، تانك آبرامز به عنوان ستون فقرات يگان هاي زرهي ارتش عراق انتخاب شده، تفنگ M16 به عنوان سلاح سازماني برگزيده شده و بمب افكن هاي F16 وهلي كوپترهاي آپاچي نيز در خدمت نيروي هوايي و هوانيروز عراق قرار مي گيرند.

بمب افكن هاي F16 در نيروي هوايي عراق

سايت اينترنتي وال استريت ژورنال از قصد بغداد براي خريد جنگنده هاي پيشرفته F16 خبر داده است. براساس اعلام اين سايت، يك مقام ارتش آمريكا اعلام كرده: «دولت عراق قصد دارد 36 فروند جنگنده پيشرفته F16 ساخت شركت لاكهيد مارتين را خريداري كند. ارزش تقريبي اين معامله بيش از 6/3 ميليارد دلار است. اين اقدام به كاهش وابستگي بغداد به نيروي هوايي آمريكا و زمينه سازي براي خروج نيروهاي خارجي از خاك عراق كمك خواهد كرد.» در صورت رفع موانع اين معامله چندميليارد دلاري، دولت عراق را به پيشرفته ترين سلاح ها مجهز خواهد كرد. هر چند بازسازي سريع ارتش عراق به وسيله آمريكا و تجهيز آن به سلاح هايي همچون F16 مي تواند نگراني هايي را براي كشورهاي همسايه به وجود آورد.
جنگنده F16، پيچيده ترين و پيشرفته ترين جنگ افزاري است كه عراق تاكنون اقدام به خريد آن كرده است. در حال حاضر كشورهاي اردن، مصر، تركيه، امارات، عمان، بحرين و رژيم اسرائيل در نيروي هوايي خود از اين جنگنده استفاده مي كنند. F16 - فايتينگ فالكن به معناي شاهين رزمنده، جنگنده سبïك، كوچك و بسيار چابك آمريكايي است كه شركت جنرال دايناميكس به سفارش دولت ايالات متحده آمريكا مي ساخته است. نقش اصلي اين هواپيما، پشتيباني جنگنده هاي بزرگ تر مانند F15 در درگيري هاي هوايي و حملات زميني است. طي دهه 1960، نيروي هوايي و دريايي آمريكا دريافتند كه به جنگنده اي نياز دارند كه بتواند با موشك هاي دقيق و پيشرفته، از پس ماموريت هاي سخت برآيد. آنها نيازمند جنگنده اي سريع، داراي ميدان پروازي زياد و مجهز به سيستم رادار بسيار قوي بودند. تا آن زمان اين دو نيرو از جنگنده هاي F111 و F4 فانتوم براي ماموريت هاي دوربرد و ميانبرد خويش استفاده مي كردند. تجربيات جنگ ويتنام به آنها نشان داد كه نمي توانند با سيستم هاي موشكي قديم چندان موفق باشند. 24 كشور از اين هواپيما استفاده مي كنند و مدل هايي از آن در ژاپن و تركيه ساخته مي شود. اين جنگنده مدرن، با انواع فناوري هاي منحصر به فرد خود، نقش بسزايي در برتري هوايي نيروهاي جنگنده ايفا مي كند. از جمله اينكه اين جنگنده از نظر تعميرات و آماده شدن براي عمليات، بسيار سريع و ساده است. هواپيماي F16 فايتينگ فالكون، جنگنده اي در كلاس كوچك و چند ماموريته است كه نخستين پرواز خود را با اولين نمونه خود در سال 1976 به انجام رساند. اين هواپيما توانايي حمله به صورت هوا به هوا عليه هواپيماهاي دشمن و هوا به زمين عليه تجهيزات زميني مثل تانك ها و زره پوش هاي دشمن را به طور كامل و بهينه داراست.
فالكون در حقيقت آميزه اي از هزينه نگهداري اندك و به صرفه و همچنين كارايي تسليحاتي و تهاجمي بالاست. در طراحي اين هواپيما، از سيستم هاي به كار رفته در هواپيماهايي چون F15 و F111 نيز بهره برداري شده كه البته قبل از به كارگيري اين سيستم ها، عمليات ارتقا و به روز سازي كاملي نيز روي آنها صورت گرفته است. با سوخت داخلي كامل، فالكون قادر به تحمل 9 برابر شتاب گرانشي زمين يا همان شتاب جي است كه در مقابل مقدار حداكثر 4 جي براي به طور مثال رهگير ميگ 25، عددي بسيار مطلوب است. در گذشته، خلبانان به دليل مقاوم نبودن كافي هواپيماهايشان، جرات انجام مانور هاي سنگين با بيش از 4 جي را نداشتند، اما امروزه اين هواپيماها هستند كه خلبانان را با مقاومت شان در هم شكسته و آنان را تا مرز بيهوشي مي برند. لازم به ذكر است كه حداكثر شتاب جي قابل تحمل توسط انسان حدود هشت و نيم جي است كه البته انسان براي لحظات كوتاهي مانند لحظه پرتاب از هواپيما توسط صندلي نجات قادر به تحمل 18 جي فشار نيز است.
رادار پيشرفته اين هواپيما قادر به تشخيص اهداف در هر شرايط آب و هوايي و هر ساعت از شبانه روز بوده و حتي مي تواند اهدافي را كه براي جلوگيري از ديد رادار در ارتفاع فوق العاده پايين پرواز مي كنند، شناسايي كند. در كاكپيت اين هواپيما، در تمام نشان دهنده ها و دستگاه ها اصل صراحت و اختصار رعايت شده و اطلاعات مختصر و مفيد دسته بندي مي شوند. همچنين در اين هواپيما سيستم HUD نيز به كار برده شده كه تمام اطلاعات پرواز را روي شيشه جلوي خلبان منعكس ساخته و مانع از اين مي شود كه خلبان هر لحظه چشم از روي هدف مورد نظر خود برداشته و براي آگاه شدن از وضعيت پرواز هواپيماي خود، مرتباً به نشان دهنده ها نگاه كند. كاناپي اين هواپيما نيز از نوع حبابي بوده كه ديدي بسيار عالي را از محيط اطراف براي خلبان فراهم مي سازد كه از اين لحاظ بسياري از خلبانان آن را به هلي كوپتر مانند مي سازند. هواپيماي فالكون براي تامين نيروي خود از يك موتور پرات اند ويتني يا جنرال الكتريك سود مي جويد كه اين مورد بسته به نوع آن متغير است و البته موتور نوع جنرال الكتريك كه در هواپيماي F15 و مدل سي و دي اين هواپيما نيز به كار رفته است، قدرتمند تر بوده و قادر به توليد نيروي كشش استاتيكي معادل 27 هزار پوند است. ورودي هواي موتور اين هواپيما در زير بدنه قرار گرفته كه تركيب آيروديناميكي خوبي را با بدنه به وجود آورده است. با اتكا به نيروي اين موتور قدرتمند، اين جنگنده قادر به پرواز با حداكثر سرعتي معادل دو ماخ در ارتفاعات بوده و سقف پروازي آن حداكثر 15 كيلومتر است.
طول اين هواپيما حدود 15 متر و طول دو سر بال هاي آن نيز حدود 10 متر است كه از اين جهت در كلاس هواپيماهاي اندازه كوچك قرار مي گيرد. حداكثر وزني كه اين هواپيما قادر به حمل آن به آسمان بوده حدود 17 تن است. اين هواپيما مي تواند با حداكثر شش موشك هوا به هوا اعم از موشك هاي سايدوايندر، آمرام و اسپارو تجهيز شده و براي حمله به اهداف زميني نيز قادر است به انواع موشك هاي هوا به زمين ماوريك و هارپون و بمب هاي مارك، جي دي اي ام و جي بي يو مسلح شود. همچنين براي نبرد هاي نزديك، توپ يا مسلسل هنوز هم يك سلاح موثر به شمار مي آيد و به همين دليل، اين هواپيما از يك توپ 20 ميليمتري با حداكثر خشاب پانصد گلوله اي بهره مي برد. در هدايت اين هواپيما، از سيستم پرواز با سيم بهره جسته شده است، بدين گونه كه خلبان با سطوح كنترلي مانند شهپر ها هيچ گونه ارتباط مكانيكي نداشته و سطوح كنترلي از طريق كامپيوتر هواپيما كنترل مي شوند.

ورود هلي كوپتر بل 407 به سازمان رزم ارتش عراق

چندي قبل پنتاگون به كنگره آمريكا اعلام كرد قصد دارد 24 فروند هلي كوپتر جنگنده به عراق بفروشد. ارزش اين معامله 4/2 ميليارد دلار اعلام شد. علاوه بر هلي كوپتر، عراق اعلام كرد قصد دارد در سال جاري تعدادي تانك، زره پوش، هواپيماي ترابري و ساير تجهيزات جنگي به ارزش حداقل 10 ميليارد دلار از آمريكا خريداري كند.

تانك آبرامز

تانك M1 آبرامز به عنوان تانك جنگي اصلي ايالات متحده آمريكا جايگزين تانك M60 Patton در سال 1980 شد. اين تانك در سه مدل M1 ، M1A1 و M1A2 ساخته مي شود و طراحي آن در شركت جنرتل ديناميكز انجام گرفت و در نهايت در سال 1980 وارد خدمت شد. مدل ارتقا يافته M1، M1A1 نام دارد كه در سال 1985 عرضه شد.M1A1داراي توپ 120 ميليمتري بدون خان است كه توسط شركت آلماني Rheinmetall طراحي شده است. همچنين اين مدل داراي زره تقويت شده و سيستم حفاظت NBC است. M1A1 مدل ارتقا يافته M1 است كه داراي نمايشگر گرمايي فرمانده و جايگاه اسلحه، تجهيزات ناوبري، و گذر گاه اطلاعاتي ديجيتال است. نيروي زميني آمريكا تمام M1 و M1A1 هاي خود را به M1A2 ارتقا داده و سپاه تفنگداران دريايي آمريكا هنوز از مدل هاي M1A1 استفاده مي كند. در عمليات توفان صحرا و سپر صحرا نيز در زره هاي تعدادي از M1A1 ها تغييراتي ايجاد شد. علاوه بر آنچه گفته شد به آبرامز مي توان خيش مين يا غلتك مين را نيز وصل كرد. تاكنون بيش از 8800 تانك آبرامز توليد شده است كه علاوه بر آمريكا به كشور هاي ديگري مانند استراليا، عربستان، مصر، كويت و تركيه صادر شده است. البته اين تانك در ليست نامزد هاي خريد سوئد نيز قرار دارد. اين تانك براي اولين بار در جنگ خليج فارس در سال 1991 مورد استفاده قرار گرفت و در اين جنگ بود كه توانايي هاي بالاي خود رابه نمايش گذاشت. در مجموع 1848 دستگاه تانك M1A1 در عربستان مستقر و برتري خود را بر تانك هاي T62 ، T72 و T55 روسي در عراق نشان دادند. در اين جنگ تنها 18 دستگاه M1A1 به خاطر صدمه هاي وارد شده از خدمت خارج شدند. M1A1 داراي برد بيش از 4هزار متر است. سيستم كنترل آتش آبرامز بسيار پيچيده، موثر و مهلك است به طوري كه امكان شليك دقيق توپ حين حركت در زمين هاي ناهموار را دارد.
درگيري مهم ديگر اين تانك زمان حمله آمريكا به عراق در سال 2003 بود. در 27 نوامبر 2004 يك دستگاه آبرامز به وسيله بمب قدرتمندي كه در آن جاسازي شده بود نابود شد كه به كشته شدن راننده آن انجاميد. يك تانك ديگر هم هنگام حمله به عراق هنگام رد شدن از پل با خراب شدن پل به درون آب سقوط كرد اما تاكنون هيچ تانك آبرامز ديگري به وسيله آتش نابود نشده است. البته در عمليات توفان صحرا چهار دستگاه آبرامز بر اثر اصابت اشتباه موشك هاي شليك شده ضد تانك Hell Fire AGM -114 از هلي كوپتر AH64 آپاچي ساقط شدند. تانك آبرامز توسط نوعي ماده كامپوزيتي از لايه هايي از استيل و سراميك تشكيل شده است كه از آن محافظت مي كنند. مهمات و سوخت در قسمت زره دار قرار داده شده تا به خاطر حساسيت اين قسمت ها امنيت خدمه بيشتر شود. در اوايل 1988 مدل M1A1 زره هاي جديدي دريافت كرد كه در آن از ميله هاي ضد اورانوه استفاده شده است. اين ميله ها در جلوي برجك و بدنه تانك قرار داده شده است. با وجود افزايش قابل توجه مقاومت تانك در برابر سلاح هاي ضدتانك اين زره ها وزن آبرامز را نيز افزايش داده است. توپ مدل M1 از نوع M68A1 120 ميليمتري بوده كه توانايي شليك انواع توپ هاي ضد نفر، دود هاي سفيد فسفري (از جنس فسفر سفيد) يا توپ هايي با قدرت انفجاي بسيار بالا را دارد. در مدل هاي M1A1 و M1A2 از توپ 120 ميليمتري M256 بدون خان استفاده شده كه در شركت رينمتال ليجي آلمان و تحت ليسانس جنرال ديناميكز آمريكا طراحي شده است. اين تانك توانايي شليك انواع توپ هاي مختلف اورانيوم ضعيف شده را داراست كه به آن توانايي مقابله با نيروهاي زرهي و نفرات دشمن و حتي از نظر تئوري با وسايل پرنده با ارتفاع كم را مي دهد و البته اين توانايي هنوز امتحان نشده است.
آبرامز علاوه بر توپ اصلي خود مجهز به سه مسلسل ديگر نيز است:
1- مسلسل 12/7 ميليمتري M2 كه جلوي دريچه فرمانده قرار دارد و آلت نشانه روي با بزرگنمايي 3x را داراست. دو مسلسل 7/62 ميليمتري كه يكي مقابل پنجره پركننده (لودر) و ديگري هم محور با توپ تانك است كه به خاطر استفاده از داخل تانك بسيار مورد توجه قرار مي گيرد. همچنين در برجك تانك دو پرتاب كننده شش لول نارنجك هاي دودزا گنجانده شده كه باعث پنهان ماندن از ديد دشمن و نمايانگر گرمايي فروسرخ مي شود. موتور اين تانك نيز مي تواند پرده دودي براي استتار توليد كند. M1 به كامپيوتر كنترل آتش مجهز است كه متصل به سنسور هاي نمايانگر گرمايي، مسافت ياب ليزري، حسگر باد، حسگر شيب زمين، داده هاي مربوط به نوع مهمات كه تنظيمات مختلف را انجام مي دهد، است. هم فرمانده و هم توپچي مي توانند توپ را شليك كنند. با خدمه ماهر اين تانك مي توان هدف را در برف، باران، مه، دود و تاريكي مطلق يا تاريكي صفر از فاصله چهار كيلومتري تشخيص داد و اغلب هدفي با اندازه يك تانك را در يك شليك مي توان با آن نابود كرد، آبرامز از موتور 1500 اسب بخاري نيرو گرفته و داراي چهار حالت حركت (سرعت) جلو و دو حالت عقب بوده كه به آن حداكثر سرعت 70 كيلومتر در ساعت را در خيابان با همه تجهيزات و سرعت 50 كيلومتر در ساعت در بيابان به آن مي دهد. موتور آن با گازوئيل، نفت سفيد، JP1 يا سوخت هواپيما و حتي الكل نيز كار مي كند. كيت پايداري شهري تانك يا همان TUSK شامل تجهيزاتي است كه به منظور افزايش توانايي رزمي روي نمونه M1A2 در محيط هاي شهري اعمال مي شود. تانك مدل M1A2 نوع پيشرفته و تغيير يافته مدل M1A1 است و كاليبر توپش بزرگ تر است و سيستم هاي كامپيوتري پيشرفته تري دارد و اولين بار در جنگ خليج فارس استفاده شد. اين تانك داراي چهار خدمه، توپ 120 ميليمتري و سه تيربار نصب شده روي تانك، سيستم ايجاد پرده دود، سيستم هدف يابي ليزري است. داراي سيستم حفاظتي هسته اي، بيولوژيكي و شيميايي است و قادر است با چرخش 360 درجه در حال حركت تيراندازي كند. سيستم سوخت و مهمات آن از خدمه آن جداست به نحوي كه اگر آسيب ديد به خدمه آسيبي نرسد.
آبرامز را مي توان با هواپيماي ترابري استراتژيك C5 و C7 حمل كرد. در جنگ خليج فارس 1848 تانك توسط كشتي حمل شد. در حالت حمل بعضي قسمت هاي زره نصب نمي شود و مهمات و سوخت پس از رسيدن به مقصد در اختيار تانك ها قرار مي گيرد.
M16 سلاح سازماني ارتش عراق
روزنامه يواس اي تودي آمريكا اخيراً گزارش داده كه عراق هم اكنون يك قرارداد سه ميليارد دلاري خريد سلاح را با ايالات متحده در دست اجرا دارد و اين قرارداد براي خريد تفنگ هاي M16 و M4 از ايالات متحده منعقد شده است. عراق قصد دارد اين تفنگ ها را به تفنگ سازماني ارتش تبديل كرده و جانشين تفنگ هاي كلاشنيكف كند.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 432]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن