تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821230788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ادبي و هنري


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اخبار ادبي و هنري
حمايت ارشاد از كتاب هاي داستان انقلاب
معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد به مناسبت نكوداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و در راستاي حمايت از فعاليت هاي فرهنگي در همه استان ها، از چاپ و انتشار كتاب هاي داستان با موضوع انقلاب اسلامي حمايت مي كند.
اين معاونت به همين منظور طي نامه اي به تمامي مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها از ايشان خواسته است در صورت تمايل به همكاري در اين زمينه مراتب را به معاونت امور فرهنگي اعلام نمايند تا نسبت به امضاي تفاهمنامه جهت حمايت از چاپ كتاب هاي برگزيده آن استان اقدام شود.
اين طرح تا پايان سال جاري از سوي معاونت امور فرهنگي و با همكاري ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها انجام و آثار برگزيده استانها منتشر خواهد شد.
انتقاد وزيرارشاد از بي حرمتي به بزرگان ديني
وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي، در واكنش به برخي تعابير جنجالي كه اخيراً از سوي فردي موجبات رنجش بزرگان ديني را فراهم آورده است گفت: اهالي فرهنگ و هنر هرگز چيزي را كه موجب هتك حريم بزرگان باشد، به دل راه نمي دهند.محمدحسين صفارهرندي، در مراسم ضيافت افطاري هنرمندان عرصه هاي نمايش، موسيقي و هنرهاي تجسمي در تالاروحدت تهران افزود: نمي خواهم تعريضي به دوستان رسانه اي خود كه به نوعي عضو خانواده آنان هستم، داشته باشم اما بايد مراقب باشيم كه اين ساحت در هم تنيده با آيين فتوت را گاهي بر اثر اهمال هاي خودمان نيالاييم.
وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنانش، از زحمات و تلاش هنرمندان در طول يك سال گذشته قدرداني كرد و در آستانه فرا رسيدن سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، از پيشكسوتان و نيروهاي جوان عرصه هاي فرهنگي و هنري خواست تا با تدارك برنامه هايي در شان اين رويداد، امسال را به سال شكوفايي فرهنگ و هنر مبدل سازند.
ثبت ملي اذان مرحوم موذن زاده تا دو ماه آينده
پرونده ثبت اذان مرحوم موذن زاده تا دو ماه ديگر نهايي و به عنوان نخستين اثر معنوي در ميراث ملي ثبت خواهد شد.
اميد شريف موسوي، كارگردان فيلم زندگي مرحوم موذن زاده اردبيلي و پيشنهاد دهنده ثبت اين اذان جاودانه ايراني به عنوان نخستين اثر ثبتي ميراث معنوي كشور، اظهار داشت: با توجه به گزارش هاي رسيده هم اكنون مسئولان سازمان ميراث فرهنگي در حال رايزني با بازماندگان مرحوم بوده و كارشناسان استاني هم در حال جمع آوري مولفه هاي پرونده ثبت اذان مرحوم موذن زاده در فهرست ملي هستند.اذان مشهور موذن زاده در گوشه روح الارواح آواز بيات ترك در سال 1334 در ميدان پانزده خرداد خوانده شده است.
استقبال خوانندگان عرب از داستان كوتاه احمدزاده
با ترجمه يك داستان كوتاه از حبيب احمدزاده، در سايت عرب زبان «ايلاف»، مخاطبان از اين داستان استقبال بي سابقه اي كردند.
سايت ايلاف كه اولين روزنامه الكترونيكي عرب زبان بوده و از غرب آفريقاي شمالي و تا شرق خاورميانه را تحت پوشش خبري خود قرار مي دهد، صبح جمعه گذشته داستان «نامه اي به خانواده سعد» از مجموعه «داستان هاي شهرجنگي» حبيب احمدزاده را به عربي منتشر كرد.
اين براي اولين بار است كه انتشار يك داستان جنگي ايراني در رسانه هاي عربي با استقبال پيش بيني نشده اي از سوي مخاطبان روبه رو شده است.
انتشار اين داستان در سايت پرمخاطب جهان عرب ايلاف با ارائه نظرات برخي از خوانندگان آن همراه بوده كه نشان دهنده نزديكي ديدگاه هاي مردم كشورهاي عربي به خصوص عراق با مردم ايران پس از جنگ است.
رمزگشايي از شبكه فساد مالي هاليوود
نشريه آمريكايي لس آنجلس تايمز در گزارشي مبسوط از وضعيت نظام مالي در هاليوود و شبكه مافيايي دلالي در عرصه فيلمسازي اين كشور پرده برداشت.
به گزارش راه فيروزه، اين گزارش درباره اين كه بازيگران هاليوود بيش از 90 درصد از دستمزد خود را به دلال ها و آژانس هاي بازاريابي پرداخت مي كنند اين ساختار مالي را كه حقوق بازيگران در آن رعايت نمي شود زير سؤال برد.
نمايش جديدترين ترجمه قرآن به انگليسي در نمايشگاه قرآن
تازه ترين ترجمه قرآن به زبان انگليسي در غرفه آستان قدس رضوي نمايشگاه قرآن به نمايش درآمده است. براساس اين گزارش، قرآن هايي كه به زبان انگليسي، فرانسه، و فيليپيني به انضمام قديمي ترين ترجمه قرآن كريم به زبان عربي- فارسي (قرن چهارم هجري) و نيز قرآني به خط طاهر خوشنويس تبريزي و قرآن 60 صفحه اي كه هر دو برگ آن شامل يك جزء قرآن است، از ديگر نسخ قرآني به نمايش درآمده اين غرفه است.
مسابقه سراسري عكس «ركعتي عشق»
نمايشگاه و مسابقه سراسري عكس «ركعتي عشق» به مناسبت ماه مبارك رمضان و با هدف تشويق و حمايت از آفرينش هاي هنرمندان عكاس كه ذوق، تجربه و هنر خود را صرف ثبت لحظه هاي نوراني كرده و در راستاي ترويج فرهنگ نماز، نيايش و عبادت مي كوشند توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي شود. آخرين مهلت درياف آثار 30 مهرماه سال جاري است.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن