تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815369552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري مراسم سالگرد درگذشت آيت الله طالقاني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: برگزاري مراسم سالگرد درگذشت آيت الله طالقاني
به گزارش واحد مركزي خبر : در ا ين مراسم كه با حضور تني چند از نمايندگان مجلس، شخصيت هاي مذهبي، خانواده آيت الله طالقاني و قشرهاي مختلف مردم برگزار و از خدمات آن مرحوم تجليل شد.

حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم در سخناني دوران زندگي مرحوم آيت اله طالقاني را سراسر مجاهده در راه خدا خواند و افزود: اين شخصيت برجسته از هيچ چيز جز خداوند نمي ترسيد.

وي مسجد هدايت تهران را به عنوان پايگاه تفسير قرآن و مجاهدت آيت الله طالقاني عليه رژيم طاغوت خواند وافزود:آن مرد خدا دوران ملي گرايي را به سر آمده مي دانست و حضور اسلام را در متن زندگي مردم ضروري مي ديد.

حداد قران محوري را اساس تفكر آيت الله طالقاني بيان و اضافه كرد: اين عالم بزرگوار اعتقاد داشت كه قرآن بايد از حالت تشريفاتي خارج شود.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي توجه به سرنوشت امت اسلامي را نيز از ديگر خصوصيات اين مجاهد انقلابي بيان كرد و افزود: از آنجا كه سرنوشت امت اسلامي به عنوان واقعيتي يكپارچه براي وي تلقي مي شد، مسئله فلسطين را دغدغه مي دانست و درباره ان بسيار حساس بود.

حداد عادل با بيان اينكه آيت الله طالقاني درباره سرنوشت مردم حساس بود افزود: تاكيد وي بر شورا به دليل اهميتي بود كه مردم و ضرورت دخالت آنها در سرنوشتشان مي داد.

وي ويژگي ديگر آيت الله طالقاني را برقراري ارتباط ميان حوزه و دانشگاه بيان و اضافه كرد: اين عالم ساده زيست توانست با شيوه زندگي خود مردم به ويژه سن جوان و دانشگاهيان را به روحانيت خوش بين كند .

وي افزود:كساني كه اين انقلاب را به صفت اسلامي نمي پسنديدند و نمي خواستند رهبري آن را روحانيت و مرجعيت در دست بگيرد از قبل از پيروزي انقلاب قصد داشتند از محبوبيت آيت الله طالقاني و ارتباطي كه وي با روشنفكران و دانشگاهيان داشت سوء استفاده كنند.

حدادعادل گفت: آيت الله طالقاني با هوشياري و بيداري مسير خود را در حمايت از انقلاب و همراهي با امام لحظه اي منحرف نكرد و امام خميني(ره) نيز وي را به عنوان نخستين امام جمعه منصوب كرد.

وي افزود: كساني كه با اهداف انحرافي خود سعي داشتند از شخصيت آيت الله طالقاني سوء استفاده كنند امروز به جنازه اي متعفن تبديل شده و روي دست امريكايي ها مانده اند.

وي گفت:‌ تشكيلات منافقين كه روزي دم از مبارزه مي زدند و خود را فرزندان آيت الله طالقاني معرفي مي كردند امروز در پادگاني درعراق گرفتار و مايه ننگ شده اند.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن