تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820946196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسمان درمنت ستارگان زمين/پاي تخت شهيدي زنده


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "آسمان درمنت ستارگان زمين"/پاي تخت شهيدي زنده
از: مريم شفيعي - وقتي به تختش نزديك شدم، دلم لرزيد خدايا بايد شاهد زجر شريف انساني باشم، او كه از خيل مجاهدان دفاع مقدس است آناني كه مجاهده ديروزشان تاريخ امروز ايران را سربلند رقم زده و ملتي را دراوج افتخار ملل قرار دادند.


خدايا در رمضان تو، ماه نيكي ها و خوبي ها، چگونه بنويسم رنج مردي از مردان مرد را كه سالها دفاع آنها حيات امروز مرا به تضمين كشيد، شايد اگر او نبود امروز چون مني قلم به دست و لرزان نمي توانست اين همه عظمت را به تحرير كشد.
رنگ زرد او حاكي ازمدتها دست و پنجه نرم كردن با غول بيماري است كه رفته رفته جان را به مبارزه مي خواند. بازهم عزيزي و جانبازي رخت بيماري به تن كرده و اين بارقرعه ملاقات كننده به نام من خورده است.
دركنار تخت او حس كردم مدتهاست كه او را مي شناسم و برخلاف ساير مصاحبه هاي معمول خبري نمي توانم نام فاميل او را به زبان آورم.
"هادي گل كار" جانباز دفاع مقدس كه در بيمارستان خاتم الانبيا تهران بستري است، با خوشرويي از من كه به عنوان خبرنگار به ملاقات او رفته بودم استقبال كرد و حديث بيماري را اينگونه بازگو كرد: پس از پيوند مغز و استخوان، پزشكان 8 ليتر آب از بدنم خارج كرده اند و اكنون وضعيت جسماني ام رضايت بخش است.
او كه از روز دوشنبه در بيمارستان خاتم الانبيا تهران بستري بود، گفت: پيوند مغز استخوان باعث شد كه شكمم به طرز عجيبي ورم كند و اكنون با نظر پزشكان قرار است مدت يك سال تحت درمان و كنترل باشم.
هادي 45ساله بود و دردوران دفاع مقدس در تيپ سيدالشهدا، گردان حضرت علي اصغر به عنوان خط شكن در منطقه فاو حضور داشت.
او اززمان جانبازي اش مي گويد: در عمليات والفجر 8 براثر تركش خمپاره زخمي شدم و بخاطر اينكه منطقه آلوده به مواد شيميايي بود، بدنم عفونت كرد.
هادي مي گفت، جانباز 20درصد است، و من دراين فكر بودم كه اصلا چرا جانبازبايد درصد داشته باشد ،كه صداي او مرا به خود آورد: با توجه به پيوند مغز استخوان و عوارض ايجاد شده در بدنم، قرار است درصد جانبازي من بيشتر شود.
دربازگشت سخنان هادي ناخواسته در ذهنم مثل يك چراغ پرنور روشن مي شد آن جا كه مي گفت؛ تاكنون بيش از 20بار شيمي درماني شده وبه قول خودش حدود 5 ماه از عمرش را ميهمان بيمارستان ها بوده است، اما اي كاش اين چراغ سبز بود و نه زرد.
مي خواستم ازهادي در باره هزينه هاي سنگين درمان بپرسم كه انگار ذهنم را خواند و گفت: تمام هزينه هاي درماني توسط بنياد جانبازان كرج پرداخت مي شود و از مسئولان اين بنياد تشكر مي كنم.
هادي كه داراي همسر و دو فرزند است، گفت كه اكنون كارمند شهرداري كرج است و حقوق ماهانه اش نيز حدود 600 هزار تومان است و شايد با بزرگواري مي گفت كه "مشكلي ندارد."
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 767]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن