تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805550297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/عراق/ بغداد ماه آينده ميزبان نشست وزيران خارجه همسايگان عراق و ‌٢٩ كشور جهان پارلمان عراق شوراي عدالت و دادخواهي تشكيل مي‌دهد كشته شدن ‌٣ جاسوس موساد در كركوك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /عراق/ بغداد ماه آينده ميزبان نشست وزيران خارجه همسايگان عراق و ‌٢٩ كشور جهان پارلمان عراق شوراي عدالت و دادخواهي تشكيل مي‌دهد كشته شدن ‌٣ جاسوس موساد در كركوك
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

بغداد ماه آينده ميزبان نشست وزراي امور خارجه همسايگان عراق و 29 كشور منطقه‌اي بين‌المللي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي الصباح - چاپ بغداد - يك ديپلمات غربي به اين روزنامه اظهار داشت: كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، مصر، اردن، ايران، سوريه، تركيه، آمريكا، انگليس، كانادا، چين، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، روسيه، سوئد و هم‌چنين نمايندگان سازمان ملل متحد، رياست اتحاديه اروپا، سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و دبير كل شوراي همكاري خليج فارس و سازمان كنفرانس اسلامي در اين نشست شركت خواهند كرد.

وي تاكيد كرد: كنفرانس بغداد چهارمين نشست بين‌المللي در خصوص عراق است كه هر 6 ماه يكبار جهت ارزيابي نقش كشورهاي منطقه‌يي و بين‌المللي درعراق برگزار مي‌شود.

سه نشست قبلي طي يك سال و نيم گذشته در شرم‌الشيخ مصر، استانبول و كويت برگزار شد.

گفته مي‌شود: كاندوليزا رايس و ديويد ميليبند، وزيران امور خارجه‌ي آمريكا و انگليس، سعود الفيصل، وزير امور خارجه‌ي عربستان، منوچهر متكي، وزير امور خارجه‌ي ايران و بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد از برجسته‌ترين مدعوين اين نشست هستند.

نشست مذكور به رياست نوري المالكي، نخست وزير عراق آغاز به كار خواهد كرد و شركت كنندگان در اين نشست ضمن بررسي نتايج نشست‌هاي قبلي حمايت سياسي، امنيتي و اقتصادي‌شان را از عراق اعلام كرده و بخشش بدهي‌هاي عراق به ديگر كشور‌ها و هم چنين برقراري روابط ديپلماتيك با اين كشور را خواستار خواهند شد.

هم چنين قرار است در اين نشست علاوه بر بررسي دستاورد‌هاي امنيتي و سياسي اخير در عراق و تلاش اين كشور جهت ايجاد روابط گسترده‌تر با كشورهاي عربي و جهان از كشورهاي منطقه و جهان خواسته شود تا ضمن سفر به بغداد جهت سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده در عراق تلاش كنند.

از سوي ديگر رييس كميته‌ي مناطق و استان‌ها در پارلمان عراق با صدور بيانيه‌اي از رهبران سياسي اين كشور خواست تا در خصوص قانون جديد انتخابات در اين كشور و جهت دستيابي به توافق و اجماع در خصوص اين قانون انعطاف پذيري به خرج دهند.

رييس كميته‌ي مذكور هم چنين تاكيد كرده است: موضع‌گيري برخي از احزاب سياسي در خصوص پيشنهاد جديد متفاوت است و اين مساله به طور جدي در جلسات پارلمان بررسي خواهد شد.

اين در حالي است كه پارلمان عراق پس از پايان تعطيلات تابستاني‌اش از روز سه‌شنبه فصل جديد كاري را آغاز خواهد كرد.

نمايندگان عراقي قرار است در نشست‌هاي فصل جديدشان به بررسي قانون انتخابات، استانداري‌ها و مشكلات به وجود آمده در خصوص اين قانون، بحران خانقين و پيش نويس توافقنامه‌ي امنيتي طولاني مدت بين واشنگتن و بغداد بپردازند.

خالد العطيه، نايب رييس پارلمان عراق اظهار داشت: پارلمان علاوه بر قانون انتخابات قوانين ديگري را كه از سوي 18 وزارتخانه جهت تصويب به پارلمان عراق ارايه شده است بررسي خواهد كرد.

رشيد العزاوي، عضو كميته‌ي بعث زدايي پارلمان نيز اعلام كرد كه پارلمان درصدد تشكيل شوراي عدالت و دادخواهي در فصل جديد آغاز به كارش است.

وي افزود: اجراي قانون عدالت و دادخواهي بدون تشكيل شوراي عدالت و دادخواهي با مشكلي رو به رو است و دولت در تشكيل اين شورا سهل انگاري كرده است. پارلمان در دوران جديد فعاليتش شوراي مذكور را تشكيل خواهد داد.

العزاوي خاطر نشان كرد:‌ پارلمان ماه پيش به كابينه‌ هشدار داده بود كه در صورت عدم تشكيل شوراي مذكور خود براي تشكيل اين شورا اقدام خواهد كرد.

پارلمان عراق ماه فوريه گذشته با ايجاد شوراي عدالت و دادخواهي به جاي شوراي بعث زدايي كه در دوره‌ي پل برمر، حاكم غير نظامي آمريكا در عراق تشكيل شده بود، موافقت كرد.

عضو كميته‌ي بعث زدايي هم چنين از احتمال مخالفت برخي از احزاب سياسي عراق با تشكيل اين شورا در پارلمان خبر داد.

از سوي ديگر يك مقام امنيتي مسوول در استان ميسان عراق امروز دوشنبه از دستگيري 8 فرد مظنون به اقدامات جنايتكارانه در مناطق مختلف اين استان خبر داد.

وي تاكيد كرد: افراد مذكور جهت انجام تحقيقات به سازمان‌هاي قضايي تحويل داده شدند.

يك مقام امنيتي استان ديالي عراق نيز تاكيد كرد: بر اثر انفجار يك بمب در مسير گشتي نيروهاي پليس عراق در منطقه المنصوريه، وابسته به استان ديالي سه نيروي پليس مجروح شدند كه جراحت آنها شديد اعلام شده است.

گشتي اين نيروها در حال جست‌وجو و دريافت اطلاعات در خصوص رعد رشيد يكي از فرماندهان شوراي بيداري عراق در المنصوريه بود كه صبح امروز در منزلش هدف حمله‌ي شبه نظاميان قرار گرفته و ربوده شد.

شبه نظاميان ناشناس اين فرمانده‌ شوراي بيداري را به مكاني نامعلوم انتقال دارند.

يك مقام امنيتي عراق نيز اعلام كرد كه صبح امروز بر اثر انفجار يك بمب در مسير گشتي نيروهاي پليس عراق در شرق بغداد دو نيروي پليس مجروح شدند.

طي 48 ساعت گذشته نيز بر اثر انفجار بمب در مناطق مختلف عراق سه تن كشته و دو تن مجروح شدند.

پليس عراق اعلام كرد: سه‌ شبه نظامي كه قصد بمب گذاري در خودرويي در جنوب موصل را داشتند بر اثر انفجار مواد منفجره كشته شدند.

در منطقه‌ي زعفرانيه واقع در جنوب شرق بغداد نيز دو نيروي پليس بر اثر انفجار يك بمب جاده‌اي مجروح شدند.

در المسيب واقع در جنوب بغداد نيز نيروهاي پليس عراق جسد يك مرد عراق را در روز فرات كشف كردند.

وزارت دفاع عراق نيز با صدور بيانيه‌اي از دستگيري 35 فرد مظنون در مناطق مختلف اين كشور خبر داد.

نيروهاي آمريكايي نيز اعلام كردند كه طي عمليات‌هايي در مركز و شمال عراق 10 فرد مظنون را دستگير كردند.

سخنگوي رسمي حزب كنفرانس ملي عراق كه رهبري آن را احمد چلبي، معاون سابق نخست وزيرعراق بر عهده دارد، اعلام كرد: خودروي بمبگذاري شده‌اي كه روز جمعه خودروي چلبي را هدف قرار داد متعلق به يكي از ادارات دولتي عراق است.

وي تاكيد كرد: تحقيقات در خصوص عاملان و علل اين اقدام جنايتارانه كه به كشته شدن دو غير نظامي و مجروح شدن 17 تن ديگر از جمله چند تن از معاونان چلبي منجر شد، ادامه دارد.

روزنامه‌ي عبري معاريو نيز به نقل از منابع عراقي در بغداد اعلام كرد سه تن از جاسوس‌هاي سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي موساد در حمله مسلحانه به منزلشان در كركوك كشته شدند.

اين منابع تاكيد كردند كه عمليات ترور اين سه جاسوس موساد كه متولد بصره بودند روز چهارشنبه و پس از حمله 7 شبه نظاميان به منزل آنها در كركوك انجام شد. گفته مي‌شود منزل اين سه جاسوس موساد توسط محافظان كرد اداره مي‌شد و شبه نظاميان قصد ربودن اين سه تن را داشتند كه پس از مشاهده اين امر توسط يكي از محافظان به سمت سه فروند هلي كوپتر تيراندازي كردند.

بر اساس اين گزارش پس از كشته شدن سه جاسوس موساد بين 7 شبه نظامي و محافظان آن‌ها درگيري ايجاد شد كه يكي از شبه نظاميان كمربند انتحاري‌اش را را منفجر كرده و يكي ديگر از شبه نظاميان نيز پيش از اين امر به روي ديوار منزل نوشت كه اين سه فرد غير نظامي نبوده و از جاسوسان موساد هستند. در پايان درگيري‌ها اجساد اين افراد به همراه اجساد سه جاسوس موساد كشف شد.

اين در حالي است كه طي سالهاي اخير اخبار مربوط به فعاليت موساد در شمال عراق جهت كمك به كرد‌ها افزايش يافته است.

از سوي ديگر صلاح المالكي، سفير بحرين در عراق نيز اعلام كرد كه كارش در بغداد را تا پيش از پايان سال جاري ميلادي آغاز نخواهد كرد.

وي تاكيد كرد كه هيات وزارت امور خارجه و كشور بحين پس از بررسي برخي مناطق براي احداث سفارت جديد بحرين در عراق دو قسمت را در منطقه الخضراء براي اين امر مناسب‌تر يافته كه پس از هماهنگي‌ها سفارت بحرين در يكي از اين مناطق ايجاد مي‌شود.

سفير بحرين تصريح كرد كه تا زمان بازگشايي رسمي سفارتخانه كارش را در مقر جديد آغاز نخواهد كرد.

وي هم چنين از ايجاد دفتر سفارت بحرين در نجف جهت خدمت به زائران بحريني‌ خبر داد كه براي زيارت عتبات عاليات به اين شهر مقدس مي‌آيند.

بحرين پس از امارات و كويت سومين كشور عربي حوزه فارس است كه سفيرش را در بغداد تعيين كرده است.

سايت اينترنتي اخبار العراق اعلام كرد: نيروهاي اشغالگر آمريكايي از حيوانات وحشي و درنده براي حمله به ساكنان فلوجه استفاده كرده‌اند.

بر اساس اين گزارش نيروهاي آمريكايي با استفاده از اين حيوانات صبح روز يكشنبه به منطقه القناطر در منطقه الكرمه در 15 كيلومتري فلوجه حمله كردند كه در جريان اين حملات حيوانات وحشي پنج عراقي را زخمي كردند.

يك عضو استانداري بابل نيز از شيوع بيماري وبا در اين استان و اعلام وضعيت فوق‌العاده در اين منطقه خبر داد.

وي تاكيد كرد: تاكنون 1000 مورد ابتلا به وبا در بابل ثبت شده كه 6 مورد آن به فوت انجاميده است.

اين عضو استتانداري عمليات امدادي فوري را خواستار شده و تاكيد كرد: بيمارستان‌هاي بابل با زدن چادر در خارج از محيط بيمارستان بيماران مبتلا را به اين چادرها منتقل مي كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن