تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813042307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوابيه عباس سليمي به محسن نامجو / آنانكه بوي عترت و قرآن نمي‌دهند؛ آسوده روي دست زمين جان نمي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جوابيه عباس سليمي به محسن نامجو / آنانكه بوي عترت و قرآن نمي‌دهند؛ آسوده روي دست زمين جان نمي‌دهند
گروه هنر: پس از انتشار ندامت‌نامه محسن نامجو توسط خبرگزاري ايكنا، عباس سليمي شاكي پرونده نامجو به اتهام توهين به قرآن در جوابيه‌اي ضمن مثبت خواندن عذرخواهي اين خواننده نكاتي را در نقد توضيحات نامجو ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، پس از انتشار ندامت‌نامه محسن نامجو خواننده قطعه موسيقايي كه در آن آياتي از قرآن آورده شده، عباس سليمي استاد و داور قرآن كه شكايت خود از اين خواننده را تقديم مقام قضايي كرده بود، امروز دوشنبه 18 شهريور با ارسال نمابري اختصاصي به خبرگزاري ايكنا توضيحاتي درباره نامه اخير نامجو كه روز جمعه توسط اين خبرگزاري منتشر شد ارائه كرد.

متن كامل نوشته عباس سليمي بدين شرح است:

«بالاخره پس از عدم تاثير توجيهات وكيل آقاي نامجو و متعاقبا واكنش اساتيد بزرگوار و جامعه فهيم قرآني كشور متن ندامت‌نامه و عذرخواهي نامبرده (محسن نامجو) منتشر گرديد.

اگرچه اعلام ندامت و عذرخواهي ايشان از ملت بزرگ ايران اسلامي قابل تحسين است لكن هنوز هم عبارات دو پهلويي در اظهارات وي وجود دارد كه بدون قصد مجادله موجب تذكر است:

1: آقاي نامجو در خلال عذرخواهي خود اظهار داشته هيچ كدام از جريان‌هاي گذراي روزگار نمي‌تواند او را در اصولي كه به آن پايبند است متزلزل كند. اگر چه وي به مباني اصول مورد نظر خود اشاره‌اي نكرده لكن بايد بداند و آگاه باشد كه قرآنيان و پيروان اسلام نيز به طريق اولويت و راسخ‌تر از كوه، به اصول خود پايبند بوده و بر همان اساس در هر شرايطي به تكليف خود عمل خواهند كرد.

2: اگر چه بنا به اظهار آقاي نامجو، اجراي قطعه ناموزون ياد شده حدود سه سال قبل صورت گرفته لكن من پس از شنيدن آن در مورخ 5/6/87 بلافاصله در بامداد مورخ 6/6/87 و باتوجه به همان اصول لايتغير اعتراض خود را اعلام نمودم. اعتراضي كه نه سياسي است، نه صنفي و نه شخصي بلكه نشأت گرفته از اصول مستحكمي است كه به آن پايبند بوده و خواهم بود.

3: وي دليل موجهي براي اثبات ادعاي خود مبني بر ارائه لوح فشرده مربوطه به مراجع ديني از سوي غرض‌ورزان اقامه ننموده، فلذا شايسته نيست اگر مومنيني به منظور استفتاء از مراجع عظام تقليد مطلبي را از آن بزرگان استفسار نمودند آنان را به غرض‌ورزي متهم ساخت.

4: عجيب است، آقاي نامجو نويد ساخت دو مولودي بر روي دعاهاي مفاتيح الجنان و سه ملودي روي اذان را نيز داده كه بايد گفت خدا به خير كند! هر دم از اين باغ بري مي‌رسد! البته نمي‌توان او را مقصر منحصر اين ماجراها تلقي كرد زيرا اشكال عمده موجود در جامعه ما كه مسئوليت آن متوجه مسئولين امور ديني و متوليان امور فرهنگي مي‌باشد اين است كه تعريف جامع، مانع و دقيقي از هنر ارائه نشده و بر پاره‌اي از امور به اصطلاح هنري نيز نظارتي صورت نمي‌پذيرد. از باب نمونه:

*اينكه كليپ موزيكالي با صداي اذان مرحوم موذن‌زاده اردبيلي از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش مي‌شود، موجب تأسف و مورد اعتراض شديد است.

*اينكه مدتي است در بهشت زهرا، دروازه ورودي به عالم برزخ، مضجع شهداي والامقام و مدفن هزاران تن از مومنين و مومنات، تك‌نوازي ني جايگزين تلاوت قرآن شده مايه شرمندگي مسئولين ذيربط است. گويا ارواح در آنجا هم از دست برخي مدعيان امور هنري، آسايش ندارند!

*اينكه گروهي تحت عنوان تواشيح همراه با اركستر به اجراي برنامه پرداختند خود را گروه بين‌المللي مي‌پندارند و برنامه آنان از سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز پخش مي‌شود مايه تاسف است.

*اينكه در اوايل انقلاب جمعي از عناصر صادق جهادسازندگي با حضور در حسينيه جماران شعار وحدت را در حضور امام امت صرفا با طبل اجرا نموده‌اند اما امروزه برخي شايد بدون اجازه و اخذ رضايت اجراكنندگان اين سرود، موزيك بر روي آن گذاشته و در آغاز اخبار ساعت نوزده شبكه اول سيما مبادرت به پخش آن مي‌نمايند مايه شگفتي است.

*نگراني شخص اين‌جانب از اين اقدام موجب شد تا در وصيت‌نامه خود به فرزند ارشد خويش كه او نيز بحمدالله والمنه قاري قرآن و حقوقدان است به عنوان وصي خويش تأكيد نمايم اگر پس از مرگ من كسي اقدام به دستكاري تواشيح و يا ادعيه‌اي كه توسط اينجانب اجرا شده نمود و روي آن موسيقي گذاشت از نظر قانوني اقدام و مقابله كند.

5: به هر حال در اين سال‌ها روند نگران‌كننده‌اي به وجود آمده و يقينا آغازكنندگان، ادامه دهندگان و حاميان اين‌گونه اعمال بايد در پيشگاه خداوند بزرگ پاسخگو باشند. شخص پيامبر بزرگوار اسلام صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌وسلم با فرمايشي مبني بر «اني اخاف عليكم استخفافا بالدين و ان تتخدوا القرآن مزامير» ابراز نگراني فرموده: من از آن بر شما مي‌ترسم كه دين را سبك شمرده و قرآن را با ساز و آواز بخوانيد. با اين وصف بايد گفت كه اعتراض به بدعت‌ها حداقل وظيفه پيروان قرآن و دلدادگان آيين آسمان اسلام بوده و اگر نتيجه اعتراضات و اقدامات قانوني در برابر كجروي‌ها اين باشد كه متهم به تحجر و تندروي شويم چه باك؟ كه «ولا يخافون لومه لائم»!

6: به هر حال آقاي نامجو راه را به خطا پيموده بود و اميد است در مورد اقدامي كه مي‌خواهد بر روي مفاتيح‌الجنان و اذان(اين شعار مقدس توحيدي) انجام دهد، قبلا از مرجع تقليد خود؛ چون خود را مسلمان‌زاده و متدين معرفي كرده كسب نظر و مجوز كند كه در آينده با مشكلي ديگر مواجه نشود.

7: در پاسخ به ايشان در مراجعه به آقاي بهروز جوانمرد بايد بگوييم چنين فردي را نمي‌شناسم و اولين‌بار است كه نام او را مي‌شنوم، لذا دليل براي مراجعه من به او وجود نداشته و اگر مشاراليه با اين توصيه قصد دارد موضوع را به ارتباط با فردي كه او را ناجوانمرد خوانده تسري دهد بايد گفت كه در اين مورد به خطا رفته و براي حصول اطمينان از اين موضوع، خود مي‌تواند با آن فرد تماس و چگونگي را جويا شود. بديهي است از نظر موازين حقوقي، حق آقاي نامجو در مورد آنچه كه اثر خصوصي ناميده در محاكم صالحه قضايي محفوظ بوده و او مي‌تواند شكايت خود را در اين زمينه تقديم دارد.

8: با آرزوي قبولي عذرخواهي آقاي نامجو توسط خداوند مهربان، ايشان بايد بداند ايران سرزمين پهناوري است كه در طول تاريخ همواره پذيراي مومنين و آزادگان بوده و آنچه كه او به عنوان امكان سامان‌دهي اقامت هميشگي درخارج از كشور از آن سخن به ميان آورده نبايد اين پندار خام را ايجاد كند كه او يا ديگران براي اقامت در ايران منتي بر سرمردم دارند. لازمه حضور در هر كشوري رعايت قوانين و مقررات مربوطه است و ايران مطابق قانون اساسي برابر قوانين اسلامي اداره مي‌شود. هيچ مسلمان متعهد و هيچ ايراني شرافتمندي بحث اقامت در خارج از كشور را به رخ ديگران نكشيده و زندگي و بلكه مرگ در ايران را افتخار و سرافرازي مي‌داند.

9: در پايان عرض مي‌كنم من شخصا هيچ خصومتي با او نداشته و ضمن تأكيد مجدد و قاطع بر پايبندي مستحكم بر اصول و مباني اسلام و ابراز اميدواري درباره چاره‌انديشي مشخص در اين مورد از سوي متوليان امور فرهنگي و مسئولين ذيربط و پاسخگو، قضاوت نهايي در اين مورد را بر عهده مردم عزيز، آحاد جامعه قرآني و مرجع محترم قضايي محول نموده و بر اين باور تأكيد مي‌كنم كه:

آنانكه بوي عترت و قرآن نمي‌دهند / آسوده روي دست زمين جان نمي‌دهند

آنانكه دل به باور قرآن نداده‌اند / افتاده‌اند اگرچه بپا ايستاده‌اند

10: به اميد روزي كه آن ناظر منتظر، آن غايب هميشه ناظر، خورشيد شب‌شكن الهي و مفسر راستين قرآن كريم حضرت مهدي عجل‌الله تعالي‌فرجه‌الشريف با ظهور خويش بدعت‌ها را ريشه‌كن ساخته و بشريت فرصت تنفس در هوايي تازه و معطر از رايحه قرآن و اسلام ناب را به دست آورد.»
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 568]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن