تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816354436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به وضعيت چاپ كتاب در استان كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به وضعيت چاپ كتاب در استان كرمانشاه
يكي از پايه هاي حوزه نشر در استانها، ناشران فعالي هستند كه در كنار ديگر عوامل از جمله كتابفروشيها و ديگر فعالان فرهنگي نقش مهمي در بهبود وضعيت نشر استان دارند.


استان كرمانشاه اكنون داراي 17 ناشر استاني است كه حدود نيمي از آنها به صورت فعال در حوزه نشر مشغول به كار هستند.
مدير مسوول انتشارات "چشمه هنر و دانش " درباره سابقه فعاليتش در حوزه نشر مي گويد: اين انتشارات فعاليت خويش را از سال 78 آغاز و در حوزه هاي متعدد مانند ادبيات و عمومي در حدود 110 عنوان كتاب منتشر كرد.
" جعفر كازروني " كه خود يكي از اهالي قلم در حوزه تاريخ استان محسوب مي شود درباره وضعيت نشر در استان كرمانشاه مي افزايد: معضل بزرگ ناشران شهرستاني مسئله توزيع و عدم همكاري عاملان توزيع است به گونه اي كه بسياري از كتابهايي كه به استانهاي ديگر فرستاده مي شوند، انبار مي گردد.
وي مي گويد: اگر بتوانيم در استان مشكل توزيع را حل كنيم و يك سيستم توزيع در استان داشته باشيم تا حد زيادي مشكل ما حل خواهد شد.
كازروني ادامه مي دهد: مشاهده مي كنيم كه بيشتر تبليغات رسانه ها مخصوصا" صداوسيما تجاري است در حاليكه بايد فعاليتهاي فرهنگي در زمينه فعاليتهاي كتابخواني و اطلاع رساني در حوزه نشر صورت بگيرد و يك فرهنگسازي در جامعه رخ دهد.
مديرمسوول انتشارات "كرمانشاه" يكي ديگر از ناشران استاني درباره سابقه فعاليت خود مي گويد: اين انتشارات حدود 10 سال است كه فعاليت خود را در حوزه هاي ادبيات ، تاريخ و داستانهاي نوجوانان آغاز كرده و حدود 500 عنوان كتاب به چاپ رسانده است.
"هرمز بيگلري" درباره مشكلات نشر در استانها مي گويد: استان كرمانشاه از لحاظ نويسنده و ذخيره انديشه مشكلي ندارد و علاقه مندان و نويسندگان فراواني در استان وجود دارند كه به دلايلي از جمله گراني كاغذ و مسايل ديگر نمي توانند كتابهاي خود را چاپ كنند.
وي مي افزايد: در اين راستا، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايتهايي انجام داده و از ناشران استان كتابهايي را خريداري كرده است كه به نظر مي رسد اين حمايتها بايد به صورت گسترده تري صورت گيرد.
بيگلري مي گويد: با توجه به مشكلاتي كه در استانها در زمينه نشر وجود دارد بسياري از ناشران استاني به صورت نيمه فعال يا غيرفعال هستند كه بايد به اين مسئله توجه ويژه اي شود.
يكي از مسوولان انتشارات "طاق بستان" هم كه يكي از انتشارات قديمي استان است و از سال 72 فعاليت خود را در زمينه كتابهاي علمي و آموزشي آغاز كرده و تاكنون بيش از 300 عنوان كتاب منتشر كرده است درباره مشكلات نشر در استان مي گويد: در حوزه كارهاي فني كتاب داراي مشكل هستيم.
"مرادي" با اشاره به مشكلات توزيع كتابهاي استاني به دليل نداشتن جايگاه در تهران ، مي افزايد: براي بهبود وضعيت نشر بايد حمايتهاي ويژه اي از ناشران صورت بگيرد.
مدير مسوول موسسه فرهنگي ، هنري و سينمايي " كوثر" هم درباره فعاليت انتشاراتي خود مي گويد: در حدود 10 سال است كه فعاليت خود را در زمينه نشر آغاز كرديم و در حوزه هاي مختلف مانند شعر ، كمك درسي ، ادبيات و پزشكي فعاليت داريم.
"جعفر كاكاوند" كه بيشتر كتابهايش را در استان توزيع مي كند، درباره وضعيت نشر در كرمانشاه مي افزايد: اكنون نويسندگان و كتابهاي زيادي در استان وجود دارد كه مجوز دريافت كردند و تنها مشكل ناشران توزيع و فروش محسوب مي شود.
معاون امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در خصوص وضعيت انتشارات در استان مي گويد: تعداد كتابهاي موجود منتشرشده در كرمانشاه در طول سال نسبت به تعداد ناشران معقول است هرچند مانعي براي افزايش تعداد ناشران نداريم.
"بهرام فاضلي" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كتاب يك كالاي فرهنگي است و توزيع خوب آن منوط به محتوا ، مفهوم و قابليت نويسنده است.
وي با اشاره به رابطه مستقيم عرضه و تقاضا گفت: ارزش اثر در جامعه، نياز مردم به آن و اشتهار نويسنده باعث مي شود توزيع كننده اقدام به عرضه كالايي كند كه مردم راغب به تهيه آن هستند.
فاضلي تصريح كرد: ما در استان مشكل خاصي درخصوص نشر كتاب نداريم هرچند كه اقبال سيستم توزيع رو به ناشران مطرح كشور كه عموما" در تهران مستقر هستند ، مي باشد.
وي گفت: در حوزه فرهنگ و هنر مانعي براي جوابگويي به درخواستها نداريم به گونه ايي كه به راحتي مجوز كتابفروشي مي دهيم و مويد اين مطلب افزايش آمار كتابفروشيهاي استان است.
فاضلي افزود: آمار كتابهاي منتشر شده توسط ناشران كرمانشاهي در سال گذشته 270 عنوان با شمارگان 324 هزار جلد بوده كه رقم قابل توجهي است در حاليكه اين آمار در سال 84 ، تنها 25 عنوان كتاب بود.
وي تصريح كرد: جايگاه استان كرمانشاه از لحاظ برگزاري نمايشگاههاي كتاب در كشور ، رتبه ميانگين به بالاست و جزء استانهاي خوب در اين زمينه محسوب مي شود.
كد/4 7450/567/1139 شماره 451 ساعت 14:18 تمام
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن