تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816333657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل امور حقوقي و مجلس بنياد شهيد در گفت و گو با ايسكانيوز؛ لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران در مجمع تشخيص مصلحت در حال بررسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير كل امور حقوقي و مجلس بنياد شهيد در گفت و گو با ايسكانيوز؛ لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران در مجمع تشخيص مصلحت در حال بررسي است


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:مدير كل امور حقوقي و مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت:لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران پس از تصويب نمايندگان مجلس هنوز در مجمع مصلحت نظام در حال بررسي است.

علي رضا مهدوي فر روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" در خصوص وضعيت فعلي لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران ابراز داشت: براساس اين لايحه تمامي دستگاه هاي دولتي بايد حداقل 25 درصد از استخدام هاي خود را به خانواده هاي ايثارگران اختصاص دهند.
وي ادامه داد: همچنين با اين مصوبه تمامي دستگاههاي دولتي موظفند پس از بازنشستگي يكي از ايثارگران از محل سهميه استخدامي خود با رعايت شرايط عمومي استخدام يكي از فرزندان شهيد، جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزاده، اسير و مفقودالاثر را در آن دستگاه استخدام كنند.
مهدوي فر اظهار داشت: لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران داراي هشت فصل و 78 ماده شامل فصول «كليات»، «مسكن»، «بهداشت و درمان»، «تسهيلات اداري و استخدامي»، «اشتغال و كارآفريني»، «معيشت و رفاه»، «امور فرهنگي، آموزشي، ورزشي، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت»، «منابع مالي و نظارت» است.
وي عنوان كرد: براساس ماده اي از اين لايحه، خدمات مسكن به ايثارگران از طريق «تأمين و واگذاري زمين يا مسكن»، «واگذاري منازل اجاره به شرط تمليك»، «ارايه تسهيلات بانكي بلندمدت با كارمزد حداكثر چهار درصد با بازپرداخت 20 ساله، وديعه مسكن استيجاري و كمك بلاعوض انجام مي شود.
مدير كل امور حقوقي مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح كرد: در اين لايحه پرداخت هزينه تعمير منزل و تبديل به احسن نمودن مسكن نامناسب و معافيت از هزينه هاي آماده سازي زمين، خدمات و تسهيلات مهندسي و شهري كه حسب مورد به ايثارگران واجد شرايط تعلق مي گيرد، نيز درنظر گرفته شده است.
مهدوي فر اذعان داشت: در صورت تصويب اين لايحه ، مشمولين دريافت خدمات مسكن عبارتند از همسران، فرزندان و والدين شهدا، اسرا، مفقود الاثرها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگاني كه فاقد مسكن بوده يا داراي مسكن نامناسب مي باشند.
وي بيان كرد: براساس ماده ديگر اين لايحه ميزان تسهيلات بانكي براي هر يك از مشمولان به ازاء هر واحد مسكوني 120 ميليون ريال در شهرهاي با بيش از يك ميليون نفر جمعيت و در ساير شهرها و روستاها 100 ميليون ريال است.
مهدوي فر گفت: براساس ماده ديگر اين لايحه ، تأمين 100 درصد هزينه هاي بهداشتي، درماني به صورت بيمه سلامت، بيمه همگاني، بيمه مكمل و بيمه خاص (خدماتي كه مشمول قوانين بيمه همگاني و تكميلي نمي شوند) خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تكفل آنان برعهده دولت است و اعتبارات آن هر ساله در قوانين بودجه سنواتي منظور مي شود.
وي افزود: بنياد شهيد و ايثارگران موظف است امكانات بهداشتي، درماني، تشخيص، توانبخشي، آموزشي، پيشگيري، دارو و تجهيزات موردنياز را براي گروه هاي ويژه جانبازان شيميايي، اعصاب و روان، نخاعي و اندام هاي مصنوعي داخلي و خارجي جانبازان را تهيه و تامين كند.
مدير كل امور حقوقي مجلس بنياد شهيد و ايثارگران بيان كرد: براساس فصل پنجم كه به اشتغال و كارآفريني اختصاص دارد، به منظور تشويق كارفرمايان كارگاه ها به جذب خانواده شاهد، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان دولت موظف است كارفرماياني را كه اقدام به جذب اين افراد در راستاي تامين نيروي انساني موردنياز خود مي كنند مشمول تخفيفات و تسهيلات قرار دهد.
وي تصريح كرد: براساس فصل ششم اين مصوبه مجلس كه به معيشت و رفاه ايثارگران اختصاص دارد همه دستگاه هاي اجرايي موظفند، نسبت به تامين پرداخت كسورات بازنشستگي سهم اسرا، آزادگان و جانبازان در دستگاه مربوطه اقدام كنند.
به گزارش خبرگزاري ايسكانيوز،مدير كل امور حقوقي مجلس بنياد شهيد و ايثارگران اذعان داشت : براساس يكي ديگر از موارد اين فصل معافيت ايثارگران و برادران شهدا از انجام خدمت وظيفه عمومي طبق قانون نظام وظيفه عمومي و اصلاحات آن و تدابير فرمانده كل نيروهاي مسلح خواهد بود./187/125
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 597]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن