تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815038394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر رحيمي خبر داد: طراحي و ساخت آب شيرين كن خورشيدي در پژوهشكده مواد و انرژي هاي نانو(3)


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: دكتر رحيمي خبر داد: طراحي و ساخت آب شيرين كن خورشيدي در پژوهشكده مواد و انرژي هاي نانو(3)
رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران با اشاره به انجام تحقيقات كاربردي براي توسعه فناوري هاي نوين در اين سازمان گفت: در حال حاضر محققان پژوهشكده مواد و انرژي هاي نو در حال طراحي و ساخت آب شيرين كن خورشيدي هستند.
به گزارش خبرنگار علمي «شبكه خبر دانشجو»، دكتر رحيمي صبح امروز در نشست خبري كه در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران برگزار شد، اظهار داشت: با تكميل ساخت آب شيرين كن خورشيدي به عنوان تحقيقي كاربردي و صنعتي بلافاصله اين دستگاه براي استفاده به جنوب كشور فرستاده مي شود.

وي انجام تحقيقات كاربردي را وظيفه اصلي پژوهشگاه فناوري هاي نوين اين سازمان دانست و گفت: اين پژوهشگاه شامل شش پژوهشكده مواد و انرژي هاي نو، صنايع شيميايي، بيوتكنولوژي، مكانيك، برق و كامپيوتر و كشاورزي است.

دكتر رحيمي با اشاره به افزايش قيمت سوخت هاي فسيلي در سال هاي اخير بيان داشت: در حال حاضر بسياري از كشورهاي پيشرفته تحقيقاتي را براي ساخت بنزين از سوخت هاي زيستي انجام مي دهند؛ در همين راستا محققان پژوهشكده بيوتكنولوژي نيز بر روي توليد بنزين از طريق نيشكر كار مي كنند.

وي تصريح كرد: پژوهشكده كشاورزي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران طي قراردادي با وزارت كشاورزي براي توليد نيمه انبوه بادام و فندق از طريق كشت بافت اقدام كرده اند.

رئيس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در خصوص يكي از اختراعات پژوهشكده برق و كامپيوتر نيز اظهار داشت: محققان اين پژوهشكده موفق به طراحي و ساخت وسايل سنجش پارامترهاي هواشناسي شده اند.

وي با بيان اينكه بيشترين طرح هاي سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران متعلق به پژوهشكده صنايع شيميايي است، خاطرنشان كرد: بر اساس طرح خانه خورشيدي، روشني و حرارت يكي از ساختمان هاي كوچك اين سازمان در مجتمع عصر انقلاب از طريق انرژي خورشيدي تامين مي شود./انتهاي پيام/
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن