تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815034754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي اولين جشنواره ملي رباتيك هوشمند برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به همت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي اولين جشنواره ملي رباتيك هوشمند برگزار مي شود
براي نخستين بار، تيم هاي رباتيك هوشمند كشور در قالب يك جشنواره سراسري به رقابت با يكديگر مي پردازند و به اين ترتيب، برگزاري مسابقات پراكنده در اين رشته علمي در سطح كشور، پايان خواهد يافت.


به گزارش خبرنگار ايرنا، رييس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي روز دوشنبه با اعلام اين خبر در يك نشست مطبوعاتي گفت: هم اينك مسابقات رباتيك توسط دانشگاه هاي مختلف كشور به صورت پراكنده برگزار مي شود و اين دانشگاه ها تيم هايي را براي رقابت در مسابقات بين المللي اعزام مي كنند كه برخي از آنها تيم هاي قوي وبرخي بسيار ضعيف هستند و اين موضوع،‌ بعضا چهره فني و علمي ايران را مخدوش مي كند و ناهماهنگي هاي زيادي را نيز به وجود مي آورد.
غلامحسين رحيمي افزود: با توجه به اهميت موضوع و علاقه دانشجويان به مباحث رباتيك، وزارت علوم، ساماندهي امور مربوط به رقابت هاي رباتيك را به سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي، واگذار كرد و با برنامه ريزي انجام گرفته، اولين جشنواره ملي رباتيك هوشمند در آبان ماه امسال در 9 ليگ، به اجرا درمي آيد.
وي درخصوص رشته هاي رقابتي اين جشنواره علمي اظهار داشت: شركت كنندگان در اين جشنواره، در ليگ هاي شبيه سازي امداد، شبيه سازي فوتبال 2 بعدي، شبيه سازي فوتبال 3 بعدي، امدادگر واقعي، ربات هاي فوتباليست سايز كوچك، ربات هاي فوتباليست سايز متوسط ، ربات هاي جستجوگر، ريزربات ها و ربات هاي انسان نما با يكديگر رقابت مي كنند.
به گفته رحيمي، جشنواره ملي رباتيك هوشمند در سه سطح دانش آموزي،‌ دانشجويي و آزاد برگزار مي شود و برگزيدگان آن در هفته پژوهش امسال، تجليل مي شوند و مورد حمايت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي و بنياد ملي نخبگان قرار مي گيرند.
وي تاكيد كرد: پس از برگزاري اين جشنواره و تعيين حد نصاب علمي،‌ تنها تيم هايي كه موفق به كسب امتيازهاي كيفي لازم بشوند از نظر وزارت علوم، براي شركت در مسابقات بين المللي، صاحب اعتبار هستند و اين وزارتخانه براي تيم هايي كه خارج از اين چارچوب،‌ در عرصه هاي بين المللي حاضر مي شوند، رسميتي قائل نيست.
رييس سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي با گلايه از اينكه هدف برخي مراكز از برگزاري مسابقات رباتيك در داخل كشور، اعزام تيم هايشان به خارج كشور است خاطرنشان ساخت: اين مراكز به گونه اي عمل مي كنند كه گويا در داخل كشور، هيچ نيازي به فعاليت هاي رباتيك نيست در صورتيكه اين امر،‌در هيچ جاي دنيا مرسوم نيست و نيازهاي داخلي در اولويت قرار دارد.
وي، كاربردي كردن نتايج مسابقات رباتيك هوشمند در سالهاي آينده را از جمله اهداف سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي عنوان نمود و اضافه كرد: در حال رايزني با برخي از صنايع كشور مانند خودروسازي و فولاد هستيم تا برخي از ربات ها، در صنايع، مورد استفاده قرار گيرند.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن