تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816286324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادداشت خبرنگار


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: يادداشت خبرنگار
مي‌گويند شخصيت‌ها ونام‌ها به صندلي‌ها اعتبار مي‌بخشند اين تصوير صندلي داغ، خالي و تنهاي شهردار رامسر است. در شرايطي كه دولت محترم رامسر را به عنوان شهرستان نمونه گردشگري معرفي كرده است، هر از گاهي اين صندلي در

گير و دار تضادها در انتخاب، استيضاح، استعفا و اما و اگرهاي فراوان است.

انگار رامسر فرصت‌هاي بي‌شماري براي توسعه دارد كه فرصت‌سوزيها را خيالي نيست نگاه يك…. انتخابات سومين دوره شوراها، شور و حرارت زايدالوصف، شهر در تسخير تبليغات رنگارنگ، واژه‌‌ها و وعده‌ها و گاهي بامنكوب كردن رويه اسلاف نقد وحتي تهمت اما تركيبي از نخبگان انتخاب و اميدي در دلها پديد آمد.

نگاه دو… وسواس بيش از اندازه در انتخاب شهردار، فراخوان در نشريات سراسري و محلي به عنوان اقدامي كم نظير در كشور، مذاكرات، مصاحبه‌ها اصرار بر با تجربه بودن، در شرايط مساوي اولويت با بومي‌ها اما نتيجه غير از آن چيزي بود كه حاصل شد، گرچه فشارها و رايزنيها بي‌تاثير نبوده از ابتدا تاكنون و بالاخره شهردار انتخاب و بيش از يك سال فعاليت كرد.

نگاه سه… تكيه قرباني جوان بر صندلي داغ شهرداري او شهردار رامسري انتخاب شد كه بر مبادي ورودي آن نام بهشت زميني خدا را دارد.

وي در اين سمت با تجربه اوليه و از ابتدا در مواجهه با سه ديدگاه در درون شورا، 1- موافقان با سمت‌هاي كليدي 2- يك ديدگاه منتقد و دلسوز، قائل به تغيير برخي از رويه‌ها و شرايط‌ها 3- ديدگاه سوم كه اصلا گزينه‌‌هاي ديگري را مدنظر داشتند و گزينه انتخابي ايده‌‌هاي آنان را برآورده نمي‌ساخت.

نگاه چهار… اين تعاملات كج دار و مريز هم شورا، هم مديريت شهري و به ويژه افكار عمومي را آزرده خاطر ساخت. چرا كه انتظارات از شوراي سوم همچنان فزاينده و منطقي است. آنها به دنبال نوگرايي و خلاقيت در توسعه با فكر نخبگان منتخب هستند. با نگاه انتقاد سازنده برخي در دورن شورا عملكرد آنها در معرض قضاوت‌ها قرار گرفت و برخي از اسناد در وبلاگ‌ها انتشار يافت. خود به خود اين روند رسانه‌اي شد و اين در شرايطي بود كه پيش از آن رسانه‌ها كوشيدند تا اين رويه معقول‌تر و دروني حل شود. بحث استيضاح مطرح، اما راي نياورد و قرباني از اين گذرگاه سخت به سلامت گذشت.

نگاه پنج… اين بار قرباني استعفا كرد. وي خطاب به رئيس شورا و در ابتدا به آيه «والعصر ان الانسان لفي خسر» اشاره و نبود اختيارات را دليل عمده تصميم خود عنوان كرد.

نگاه پاياني… آيا اين روند با رفتن مهندس قرباني حل مي‌شود؟ آيا با اين اختلاف ديدگاه در انتخاب شهردار كه از ابتدا بروز كرد بازهم مي‌توانند به گزينه احتمالي به اجماع برسند؟ آيا اگر شهرداران حتي تهران، اصفهان و شيراز به رامسر بيايند هم مي‌توانند بدليل وجود برخي از شرايط حاكم در فضايي كه چندان مطلوب ارزيابي نمي‌شود، كار كنند، امروز حتي گردشگران از اقصي نقاط دنيا و كشور از رفتن به اين شهرالهي افتخار مي‌كنند. رامسر نان نام خود را مي‌خورد. براي بهشتي كه خداوند براي ما زمينيان هديه داده است، ما چه كرده‌ايم؟ آيا فرصت آن فرا نرسيده كه همه چيز را كنار بگذاريم و فقط و فقط به توسعه اين شهر الهي بپردازيم؟ رامسر به دليل آنكه واقعا به حق خود در توسعه شايسته در ادوار گذشته دست نيافته، تاوان اين همه فرصت سوزيها را ندارد.

وجدان بيدار مردم فهيم رامسر چون ديده با ناني دقيق اين رويدادها را رصد كرده‌اند و قضاوت را به آينده مي‌سپارند اميد است اين شورا با اين شهردار يا هركه را انتخاب مي‌كنند، بتوانند بگويند اين كارنامه چهارساله ما براي شهر زيباي رامسر انشاءالله اگر نبود رسالت حرفه‌اي خبرنگاري و عطش بي پايان دوستداران اين شهر هرگز در اين موضوع نگارنده وارد نمي‌شد.

(عباس احمدي ماچياني)




 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن