تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821226104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آبان برگزار مي شود ششمين جشنواره تئاتر رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آبان برگزار مي شود ششمين جشنواره تئاتر رضوي
ششمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي آبان امسال در تهران و بجنورد برگزار مي شود.
به گزارش شبكه خبر؛ دبير جشنواره سراسري تئاتر رضوي گفت: اين جشنواره امسال در سال نوآوري و شكوفايي و در آستانه سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي در ابعاد گسترده و وسيع تر به اجرا درمي آيد.

محمد خزاعي با اشاره به برگزاري تجربه هاي موفق در دوره هاي گذشته اين جشنواره افزود: اهتمام متوليان تئاتر كشور و استقبال قابل توجه نمايشنامه نويسان، كارگردانان و فعالان عرصه تئاتر تعزيه و آئين متوليان برگزاري اين جشنواره را به پرداختن به ضرورت ها، اولويت ها و شكوه اجرايي اين جشنواره تشويق كرد.

خزائي هدف از برپايي اين جشنواره را پاسداشت و گسترش فرهنگ رضوي و ارتقا آگاهي جامعه به جايگاه و تاثيرات فرهنگي، اجتماعي انديشه هاي امام رضا(ع ) برشمرد و گفت: بازتاب هاي ملموس، باورهاي ديني و مذهبي و اعتقادي در فرهنگ عمومي جامعه و بازشناسي تاثيرات انديشه حضرت ثامن الا ئمه (ع) در زندگي انسان ايراني و غير ايراني از ديگر اهداف اين جشنواره است.

وي بخش هاي صحنه اي، توليد متون نمايشي و مجالس تعزيه و آيين هاي نمايشي را بخش هاي ششمين جشنواره تئاتر رضوي ذكر و خاطر نشان كرد: اين جشنواره به آثار راه يافته در بخش صحنه اي تا سقف 30 ميليون ريال كمك هزينه، به آثار منتخب در بخش توليد متون نمايشي حداكثر تا سقف 15 ميليون ريال در قالب قرارداد نگارش نمايشنامه و در بخش مجالس تعزيه و آيين هاي نمايشي نيز تا سقف 15 ميليون ريال كمك هزينه پرداخت مي كند.

دبير جشنواره تئاتر رضوي كيفي گرايي و حمايت از توليد فاخر هنر در زمينه تفكر و زندگي امام رضا(ع) را مهم ترين دغدغه ها و اولويت ها در اين جشنواره عنوان كرد و گفت: تمركز زدايي و توسعه فرهنگ و هنر نمايش در سراسر كشور، انديشه گرايي همراه با جاذبه هاي هنري و توجه ويژه و حمايت ازآثاري كه در سطح كيفي و مناسب به تاثيرات تفكر انديشه وسيره امام هشتم (ع) در زندگي هاي فردي و اجتماعي معاصر از اولويت هاي جشنواره است.

خزائي با بيان اينكه اكنون جشنواره تئاتر رضوي به عنوان يك ضرورت فرهنگي، هنري و حتي اجتماعي جاي خود را در جامعه باز كرده است خاطر نشان كرد: هنرمندان ما مي توانند عظمت و زيبايي باورهاي اعتقادي و عشق به امام رضا را در مفهومي فراگير ميراث معنوي ومذهبي از طريق هنرنمايشي ترسيم كنند.

وي خرافه زدايي و نفي افسانه هاي بي پايه را از جمله نيازهاي محتوايي تئاتر رضوي دانست و افزود: تقويت فضاهاي پژوهشي و تحقيقي و انتقال صحيح مضامين و طرح درست باور داستان ها و اعتقادات بايد هم در مرحله توليد متون نمايشي و هم در مرحله اجراي آثار مورد نظر قرار گيرد.

جشنواره تئاتر رضوي به همت مركز هنرهاي نمايشي معاونت هنري وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي آبان امسال برگزار مي شود.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن