تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816443441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوستت را نوازش کن


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: پوستت را نوازش کن

http://www.seemorgh.com/DesktopModules/iContent2/Files/32615.jpg

آیا تاکنون شنیده بودید که پوست را باید نوازش کنید؟

پوست بزرگترین عضو بدن است.مساحت آن حدود 2مترمربع و وزن آن 16درصد وزن بدن است.مهم‌ترین وظایف پوست حفاظت از اعضای داخلی و تنظیم كردن درجه حرارت بدن است. ارتباط با محیط خارج از بدن مربوط به نقش حسی پوست است.با كمك 4 میلیون گیرنده عصبی كه در پوست وجود دارد می‌توانیم گرما،سرما و درد را حس كنیم.

پوست بدن را می‌توان آیینه روان نامگذاری كرد؛ تنها عضوی كه نشانگر روابط درونی و ارتباط انسان با خود است.با مواظبت كافی از پوست می‌توان از بیماری‌های پوستی جلوگیری كرد و پوست را به‌مدت طولانی‌تری جوان نگه‌داشت.پوست بدن یك عضو حساس است.از طریق پوست با دنیای خارج ارتباط داریم؛به این خاطر اثرات محیط روی پوست بیشتر از دیگر اعضای بدن است. هوا،آب،پوشاك،وسایل خانه و كار روی پوست بدن تاثیر‌گذار هستند. درمان بیماری‌های پوستی كه به ژنتیك ارتباط دارند دشوار است.

استفاده از مواد گیاهی در برنامه نظافت روزانه تاحدی علائم ناشی از بیماری را كاهش می‌دهد.تغذیه خوب،فعالیت كافی و پایین نگه داشتن وزن بدن نقش مهمی در معالجه بیماری‌های پوستی دارند به‌خصوص وقتی با بیماری‌های دیگر مثل دیابت همراه هستند.

پوست،آیینه بدن

پوست مانند آیینه‌ای است كه سلامتی،خشنودی،بیماری و رنج‌های انسان را منعكس می‌كند.پذیرش احساسات،نوازش،لمس كردن و در آغوش گرفتن انسان‌هایی كه دوست داریم از زمان كودكی برای ما خوشایند و آرامش بخش بوده است.چگونه می‌تواند پوست بدن نمایانگر این احساسات باشد؟ واكنش پوست بستگی به شرایط مختلفی دارد كه انسان با آن روبه‌رو است:در هنگام عصبانیت به خاطر ترشح هورمون آدرنالین و خون رسانی سطحی،پوست بدن قرمز می‌شود.هنگام ترس خون بیشتری توسط قلب به اعضای بدن فرستاده می‌شود و پوست بدن رنگ پریده به‌نظر می‌رسد.

پوست تحت‌تأثیر احساسات درونی همچنین سیستم ایمنی بدن است،نوازش‌های خوشایند آزاد‌كننده هورمون آندروفین (هورمون خوشبختی ) هستند كه به سیستم ایمنی بدن مصونیت می‌بخشد.روان‌شناس معروف،اریك برنه در سال1964 میلادی چنین می‌گوید:هر كس بدنش را نوازش می‌كند دوستدار اوست،هر كس دوستدار بدنش است آن‌را نوازش می‌كند.

واژه نوازش از نظر معنی تاحدی پیچیده است،همان‌طور كه تاثیرات و جنبه درمانی آن برای بسیاری از انسان‌ها ناشناخته و معما‌ گونه است.هرگونه نوازش و ماساژ،حتی كرم مالیدن به سطح پوست باعث تحریكات هورمونی در بدن می‌شود،این تحریكات می‌توانند ترس را از بین ببرند،دردها را كاهش بدهند،استرس و فشارهای عصبی را خنثی كنند و قدرت یادگیری و مصونیت سیستم ایمنی بدن را افزایش دهند.

گیرنده‌های حسی در پوست تاثیرات را از طریق اعصاب نخاع به بخش مركزی مغز هدایت می‌كند،این تاثیرات به هیپوتالاموس و مركز هورمونی مغز می‌رسد و باعث تحریك هورمون اكسی ‌توكسین می‌شود كه كاهش ‌دهنده فشارهای عصبی و استرس است.هورمون اكسی‌توكسین به انسان احساس امنیت و آرامش می‌بخشد.

منبع: hamshahrionline.ir






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن