تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816423497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شير طلايي ونيز در آغوش كشتي گير آمريكايي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شير طلايي ونيز در آغوش كشتي گير آمريكايي


سرمايه: شصت و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم ونيز در حالي شامگاه شنبه 16 شهريور ماه به كار خود پايان داد كه برخلاف پيش بيني هاي قبلي فيلم آمريكايي «كشتي گير» ساخته دارن آرونوفسكي با حضور ميكي رورك در نقش يك قهرمان سابق كشتي جايزه شير طلايي بهترين فيلم اين جشنواره را از آن خود كرد.

شصت و پنجمين دوره جشنواره بين المللي فيلم ونيز (موسترا) كه چهارشنبه 27 آگوست با نمايش جديدترين ساخته برادران كوئن آغاز شد؛ در حالي پس از 11 روز به كار خود پايان داد كه بسياري از منتقدان نسبت به كيفيت فيلم هاي بخش مسابقه بين الملل اين دوره جشنواره اعتراض داشتند. در هفته اول برگزاري نيز انتقادهاي شديد درباره اين جشنواره وجود داشت. منتقد تايمز لندن در مطلبي كنايه آميز نوشت: چهار روز از جشنواره گذشته و برنامه جشنواره به گونه اي است كه انگار غرور بيجا و گزافه گويي آن را از كار انداخته است.
او و ديگر منتقدان به خصوص تريلر فرانسوي «اينجو، هيولا در سايه ها» باربه شرودر فيلمساز متولد ايران كه داستان آن در ژاپن اتفاق مي افتد و فيلم گانگستري «شهر پلاستيكي ساخته يو ليك - واي را مورد انتقاد قرار دادند كه توليد مشترك برزيل، چين، هنگ كنگ و ژاپن است. مطلبي نيز روز چهارشنبه در روزنامه ايتاليايي لاريپوبليكا منتشر شد كه در آن آمده بود قديمي ترين جشنواره سينمايي دنيا «بسيار خسته كننده» شده است. در بخش ديگر اين مطلب آمده: به نظر نمي رسد ديگر جايزه شير طلايي و ساير جوايز ونيز براي كسي اهميت داشته باشد. هرچند مولر در دومين دوره چهار ساله مديريت هنري جشنواره ونيز از فيلم هاي انتخاب شده دفاع و آنها را بهترين فيلم هاي موجود توصيف كرد. در اين دوره از چهار فيلم ايراني در بخش هاي مختلف به نمايش درآمدند كه در ميان آنها حضور عباس كيارستمي با فيلم شيرين در نخستين روز از جشنواره به نمايش درآمد و نظرات ضد و نقيضي را به همراه داشت. البته كيارستمي توانست، جايزه افتخاري فيلمسازي كه به صورت سالانه، به عنوان «آقاي سينماي جهان» به يكي از كارگردانان اعطا مي شود، را از آن خود كند.«كيارستمي» جايزه خود را از دست «تاكاشي كيتانو»، كارگردان مشهور ژاپني، دريافت كرد. جايزه افتخاري فيلمسازان، سال گذشته براي اولين بار به «تاكاشي كيتانو»، اعطا شد. امير نادري با فيلم وگاس در بخش مسابقه اين جشنواره مورد توجه بود. بسياري از منتقدان بعد از نمايش فيلم وگاس بر اين عقيده بودند كه اين فيلم مي تواند جوايز زيادي را از آن خود كند اما آخرين ساخته امير نادري ظاهراً نتوانست نظر هيات داوران را به خود جلب كند و تنها يكي از جوايز بخش جنبي را براي اين فيلم به همراه داشت. اين در حالي است كه دو فيلم ايراني شركت كننده در اين دوره از جشنواره توانستند جوايز اصلي را به خود اختصاص دهند. جايزه هفته منتقدان جشنواره ونيز به «خداحافظ سولو»، ساخته «رامين بحراني»، كارگردان ايراني الاصل مقيم آمريكا تعلق گرفت. روز شنبه همچنين فيلم كوتاه « فرشتگان در خاك مي ميرند» ساخته بابك اميني جايزه اول بخش فيلم كوتاه جشنواره ونيز را از ميان 50 فيلم شركت كننده در اين دوره از جشنواره به نام خود كرد. فرشتگان در خاك مي ميرند فيلمي درباره جنگ ايران و عراق است.
با اين همه در مراسم اختتاميه قديمي ترين جايزه سينمايي جهان كه در جزيره ليدو ايتاليا برگزار شد؛ هيات داوران بخش مسابقه بين الملل به رياست ويم وندرس فيلمساز آلماني جايزه اول شصت و پنجمين دوره اين رويداد معتبر سينمايي را به جديدترين ساخته آرونوفسكي اعطا كرد. اين در حالي بود كه بسياري از منتقدان معتقد بودند با توجه به اعتصاب هايي كه در سينماي هاليوود و آمريكا به وقوع پيوست حضور آمريكايي ها بسيار كمرنگ است و بخت ساير كشور ها را در دريافت جوايز اصلي بيشتر مي دانستند.
به گزارش خبر گزاري فرانسه آرونوفسكي 39 ساله خالق فيلم هاي تحسين شده «عدد پي» و «مرثيه اي بر يك رويا» پس از دريافت شير طلايي گفت: اين جايزه را به تمام كشتي گيراني تقديم مي كنم كه هنگام ساخت «كشتي گير» با آنها برخورد كرديم، كساني كه شبي 200 دلار درآمد دارند و حاضرند بدن و روح خود را براي آن فدا كنند.
اين در حالي است كه ميكي رورك 51 ساله نيز كه پس از سال ها دوري از سينما در فيلم «كشتي گير» حضوري درخشان دارد، نيز در حاشيه دريافت جايزه گفت: از هيات داوران براي اينكه بهترين تصميم را گرفتند واقعاً متشكرم. به گزارش فرانس پرس بازيگر فيلم هاي «ماهي پرجنب و جوش» فرانسيس فورد كاپولا و «قلب انجل» آلن پاركر در «كشتي گير» نقش كشتي گيري بازنشسته را بازي مي كند كه وقتي به زني ميانسال دل مي بندد، مي كوشد دوباره به رينگ بازگردد. «كشتي گير» بازتاب تجربه هاي رورك در قالب يك مشت زن در زندگي واقعي اوايل دهه 1990 و احساس افسوس او به خاطر ترك دنياي بازيگري است كه 15 سال پيش اتفاق افتاد. آرونوفسكي در نشست مطبوعاتي اين فيلم كه روز جمعه در ونيز بر پرده رفت، حضور روروك را در اين فيلم ستود و افزود: «ما بايد از رورك به خاطر آنكه قلب و روح خود را در برابر دوربين گشود، تشكر و استعداد فراوان او را به دنيا يادآوري كنيم.»
خبرگزاري فرانسه همچنين گزارش داد، هيات داوران همچنين جايزه شير نقره اي بهترين كارگردان جشنواره ونيز امسال را به الكسي جرمن جونير فيلمساز روس براي فيلم «سرباز كاغذي» اهدا كرد كه در آن تلاش شوروي سابق براي فرستادن اولين انسان به فضا در 1961 بازسازي شده و پزشك اصلي گروه فضانوردي شخصيت اصلي داستان است. بخش زياد داستان «سرباز كاغذي» در قزاقستان روي مي دهد.
جايزه كوپا وولپي بهترين بازيگر مرد به سيلويو ارلاندو بازيگر قديمي سينماي ايتاليا به نقش پدر درمانده فيلم «پدر جووانا» پوپي آواتي رسيد كه داستاني تراژيك از عصر موسوليني است. او نقش پدر دختري را بازي مي كند كه با رفتار خود رابطه پرتنش دختر و مادرش را به هم مي ريزد و دختر جوان در ايتالياي زير بمباران متفقين در بيمارستان بيماران رواني بستري مي شود. دومينيك بلان، بازيگر فرانسوي براي نقش آفريني در فيلم «ديگري» به كارگرداني پاتريك ماريو برنار و پي ير تريويديك جايزه كوپا وولپي بهترين بازيگر زن را به خانه برد. او در اين فيلم نقش آن ماري را بازي مي كند كه براي استقلال خود ارزش قائل است، اما وقتي دوست سابق او با زن ديگري آشنا مي شود تا حد جنون حسادت مي كند.
جايزه مارچلو ماستروياني بهترين بازيگر جوان جشنواره ونيز امسال را جنيفر لارنس براي بازي در نقش نوجواني با يك راز تلخ در فيلم «دشت سوزان» گي يرمو آرياگا دريافت كرد و جايزه ويژه هيات داوران به هايلي جريما فيلمساز 62 ساله اتيوپيايي براي فيلم «شبنم» رسيد.
«شبنم» داستان يك روشنفكر اتيوپيايي است كه در دوران وحشت سرخ ماركسيستي دهه 1980 به آلمان مي رود، اما آنجا نيز به شكل وحشيانه اي مورد حمله نژادپرستان قرار مي گيرد. شخصيت اصلي فيلم پس از آنكه در آلمان در رشته پزشكي تحصيل مي كند، با آرزوي رسيدن به آرامش به سرزمين مادري خود برمي گردد اما زندگي او و مادرش با ورود نيروهاي مسلح مختل مي شود.
«شبنم» در عين حال جايزه بهترين فيلمنامه جشنواره ونيز امسال را نيز دريافت كرد. جريما با يادآوري تلاش 14 ساله خود براي تامين سرمايه لازم براي ساخت اين فيلم، از ماركو مولر مدير هنري جشنواره ونيز به خاطر اينكه فيلم كوچك «شبنم» را از ناكجا پيدا كرد و در ميان 21 فيلم بخش مسابقه گنجاند، تشكر كرد.
جايزه بهترين دستاورد فني را آليشر خاميدوديف براي فيلمبرداري فيلم روسي «سرباز كاغذي» دريافت كرد و جايزه شير ويژه اين دوره ونيز را ورنر شروتر آلماني گرفت كه «سگ شب» او يكي از 21 فيلم بخش مسابقه بود. يوري آرابف، والريا گولينو، داگلاس گوردون، جان لنديس، لوكرسيا مارتل و جاني تو ديگر داوران بخش مسابقه بين الملل جشنواره ونيز 2008 بودند.
ارمانو اولمي، فيلمساز قديمي سينماي ايتاليا در مراسمي جايزه شير طلايي يك عمر دستاورد جشنواره ونيز امسال را دريافت كرد. اولمي 77 ساله در 1988 براي فيلم «افسانه الكلي مقدس» برنده شير طلايي بهترين فيلم ونيز شده بود و در 1978 نيز با فيلم «درختي با كنده هاي چوبي» نخل طلا بهترين فيلم جشنواره كن را دريافت كرد.
همچنين شير آينده لوئيجي دي لارنتيس به فيلم Pranzo di Ferragosto ساخته (جاني دي گرگوريو، ايتاليا)، جايزه افق هاي ونيز به فيلم «افسردگي» ساخته (لاو دياز، فيليپين)، جايزه مستند افق هاي ونيز به فيلم «پائين تر از سطح دريا»، (الكسي فدورتچنكو، روسيه) تعلق گرفت. دومين جايزه ويژه افق هاي ونيز نيز به فيلم «زنان»، (هوانگ ونهاي اثر مشترك چين، سوئيس) اختصاص يافت. جايزه سينماهاي اروپا به فيلم «رفيق»،
(امبرتو پازوليني ساخته مشترك سريلانكا، آلمان، ايتاليا) و جايزه فيپرشي (انجمن منتقدان بين المللي) نيز به فيلم «داخلي» ساخته (طارق ثقيه، الجزاير) تعلق گرفت.
در بخش فيلم هاي كوتاه نيز به جز اميني جايزه كورتو كورتيسيمو به فيلم Tierra Y Pan ساخته (كارلوس آرملا از مكزيك)، جايزه ويژه كورتو كورتيسيمو به فيلم «شام»، ساخته (كارچي پرلمن از مجارستان) و جايزه UIP بهترين فيلم كوتاه اروپايي به فيلم «فداكارها» ساخته (كوئن ديائر، بلژيك) تعلق گرفت.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن