تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816686248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تذكر نمايندگان مجلس به دولت درخصوص اعلام آمارهاي غيرواقعي از نرخ بيكاري؛پيش‌بيني 5/12 درصدي نرخ بيكاري ايران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تذكر نمايندگان مجلس به دولت درخصوص اعلام آمارهاي غيرواقعي از نرخ بيكاري؛پيش‌بيني 5/12 درصدي نرخ بيكاري ايران
گروه اقتصاد: نرخ بيكاري كشور در سال 2008 افزايش پيدا مي‌كند و به 5/12 درصد مي‌رسد. واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست، بدون تغيير پيش‌بيني قبلي خود از افزايش نرخ بيكاري ايران به 5/12 درصد در سال جاري ميلادي خبر داد.واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست در گزارش ماه اوت خود، نيروي كار ايران در سال گذشته را 7/23 ميليون نفر و نرخ بيكاري را 12 درصد اعلام كرد و پيش‌بيني كرد اين شاخص‌ها در سال 2008 به ترتيب به 3/24 ميليون نفر و 5/12 درصد خواهد رسيد. انتظار مي‌رود طي دو سال آينده، نيروي كار ايران به ترتيب معادل 25 ميليون نفر و همچنين 25 ميليون و 700 هزار نفر باشد كه اين شاخص‌ها براي نرخ بيكاري به ترتيب 9/12 و 2/13 درصد خواهد بود.

پيش‌بيني شده كه نرخ بيكاري ايران در 3 سال بعد معادل 1/14 درصد شود و در چهار سال آينده به 15 درصد برسد. البته مركز آمار ايران اعلام كرده كه نرخ بيكاري در فصل بهار سال جاري به زير 10 درصد رسيده است.

مطابق شواهدي كه انتشار يافته، مقامات مسوول با تغيير شاخص‌ها و معيارهاي اندازه‌گيري بيكاري توانسته‌اند نرخ بيكاري را كمتر از آنچه كه وجود دارد نشان دهند و به طريقي بدعت‌آميز معيارهاي سازمان بين‌المللي كار درخصوص نرخ بيكاري را به صورت ناقص به اجرا دربياورند.

قابل ذكر است كه طبق قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور 888-1384) نرخ بيكاري بايد به زير 10 درصد برسد و تك‌رقمي شود.

اما در عوض دولت نهمي‌ها به جاي رعايت قانون و پايين آوردن نرخ بيكاري از طريق سياستگذاري براي ايجاد اشتغال پايدار و مولد، به اقداماتي از قبيل دستكاري در شاخص‌هاي اندازه‌گيري دست مي‌زنند و راهي ساده‌تر را براي اعلام موفقيت انتخاب مي‌كنند.

اين در حالي است كه قيمت نفت ايران در سال جاري به حدود 140 دلار هم رسيد. اما از آنجا كه شاخص سهولت كسب و كار با نزول تاسف‌بار طي چند سال اخير به رتبه 135 جهان سقوط كرده، لذا اين افزايش درآمدها هم نمي‌تواند منجر به ايجاد افزايش مشاغل مولد و در نتيجه منجر به افزايش توليد كشور شود.

اوضاع كسب و كار كشور به حدي تاسف‌بار شده كه نمايندگان مجلس نيز در روزهاي اخير به‌طور مكرر، نسبت به بروز آن هشدار مي‌دهند و دولت را به پرهيز از اعلام آمارهاي ساختگي و غيرواقعي در مورد نرخ بيكاري فرا مي‌خوانند.

فلاحت‌پيشه نماينده اسلام‌آباد و قنبري نماينده ايلام در جلسه ديروز مجلس، در تذكري به وزير كار و وزير اقتصاد دولت نهم، پرهيز از اعلام آمارهاي غيرواقعي در مورد نرخ بيكاري را خواستار شدند.

همچنين حسيني‌صدر نماينده خوي در مجلس، به وزير صنايع و معادن تذكر داد و رسيدگي به علت تعطيلي كارخانه نساجي خوي و شروع به كار مجدد آن با يك‌سوم ظرفيت را خواستار شد. قادري نماينده شيراز نيز در تذكري به وزير صنايع و معادن دولت نهم، لزوم رعايت عدالت و توزيع طرح‌ها و اعتبارات طرح آمايش صنعتي را تقاضا كرد. البته اخيرا جهرمي، وزير كار اعلام كرده كه نرخ بيكاري جوانان در حد 18 درصد است. هرچند كه كارشناسان و اقتصاددانان، نرخ بيكاري جوانان را رقمي بيش از 25 درصد مي‌دانند و در عين حال بسياري از مشاغل ايراني، مولد نيست و فعالان و شاغلان بسيار زيادي در واحدهاي اقتصادي كوچك (مغازه) به كار مشغولند.

------------

------------
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن