تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816541918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: تازه ها
افروغ : همه دكترند مگر خلافش ثابت شود!
عماد افروغ با توجه به دستور رئيس جمهور براي بررسي مدارك مديران گفت : دستورهاي پر حرارتي كه با گذشت زمان فروكش كرده اند كم نديده ايم اما اميدوارم دستور رئيس جمهوري براي بررسي مدارك تحصيلي مديران فروكش نكند. وي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب با تاكيد بر مضمون گرايي افزود : منتظر عمل وزارت علوم درباره دستور رئيس جمهور هستيم . مشخص نيست كه آيا اين دستور رئيس جمهور را مشمول زمان مي كنند و بعد فراموش مي شود و سپس اين فرصت را به امثال بنده مي دهند تا قضاوت كنيم كه اين هم يك مانور تبليغاتي بود. وي اضافه كرد : يا نبايد دم از مدرك زد و مدرك گرايي را باب كرد يا وقتي كه مدرك مطرح مي شود نبايد رو به جعليات آورد. متاسفانه مدت ديرينه اي است كه مدرك گرايي فرم گرايي و شكل گرايي بر خلاف شعارهاي انقلاب اسلامي باب شده و بخاطر همين فرم گرايي است كه يك سري جعليات نيز مطرح مي شود و فرصت براي جعليات و يك سري عناوين كاذب و دروغين فراهم مي شود به طوري كه در اين مملكت مي شود به طنز مي توان گفت كه همه دكتر هستند مگر خلافش ثابت شود. اين عضو هيئت علمي دانشگاه تاكيد كرد : اگر مديري جعل مدرك كرده بايد به اشد وجه با وي برخورد شود حال اينكه اگر دستور رئيس جمهوري بخواهد تكليف داستان اخير مربوط و منصوب به وزير كشور را حل كند به شدت از اين دستور استقبال مي كنيم اما اميدوارم براي تحت الشعاع قرار دادن موضوع نباشد.
برق و گاز مردم در زمستان ; در انتظار معجزه يا « فال خوب » خبرنگاران !
در حالي كه برخي مسئولان دولت نهم تاكيد مي كنند در زمستان سال جاري با بحران قطع برق و گاز مواجه نخواهيم شد و غلامحسين الهام سخنگوي دولت نيز از خبرنگاران خواسته است « فال خوب بزنند تا خوب بيايد » ; برخي پيش بيني هايي كه از سوي نمايندگان مجلس ارايه مي شود واقعيات ديگري را مطرح مي سازد. به گزارش شهاب نيوز پاره اي از مسئولان دولت نهم طي روزهاي اخير به رسانه ها و افكار عمومي اطمينان داده اند كه كشور در زمستان سال جاري با بحران قطع گاز و برق مواجه نخواهد شد و تجربه تلخ زمستان 86 تكرار نمي شود . در اين زمينه دكتر غلامحسين الهام سخنگوي دولت نيز در حاشيه كنفرانس خبري روز شنبه خود در پاسخ به ابراز نگراني يك خبرنگار درباره احتمال كمبود گاز در زمستان امسال گفت : « فال خوب بزنيد. شما نگرانيد كه زمستان سرد شود يا برق قطع شود. فال خوب بزنيد كه خوب بيايد » . با اين حال برخي پيش بيني هايي كه از سوي نمايندگان مجلس هشتم ارايه مي شود واقعيات ديگري را مطرح مي سازد. تا آن جا كه برخي از اعضاي كميسيون انرژي مجلس پيش بيني مي كنند نيروگاه هاي برق در پائيز و زمستان امسال روزانه 150 ميليون متر مكعب كسري گاز خواهند داشت و معضل قطع برق و گاز در زمستان امسال جدي تر از هر زمان ديگري است . به گفته اين دسته از نمايندگان طي سال جاري تاكنون توان توليد گاز كشور نسبت به سال گذشته هيچ تفاوتي نكرده و با توجه به اين كه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي به احتمال قريب به يقين تا زمستان امسال هم وارد مدار نمي شوند; هيچ گونه افزايشي را در توليد گاز شاهد نخواهيم بود . اين در حالي است كه ميزان مصرف گاز در سال جاري (سال 87 ) نسبت به سال گذشته (سال 86 ) با افزايش قابل توجهي روبرو بوده و تازه سقف توليد گاز در سال گذشته هم كفاف نيازهاي كشور در زمستان را نمي داده است . بنابراين كمبود گاز در زمستان امسال چه براي مشتركان خانگي و چه براي مصرف كنندگان صنعتي واقعيتي غيرقابل انكار است . اين دسته از تحليلگران معتقدند در صورتي كه كشور شاهد يك معجزه مديريتي نباشد مشكل كمبود گاز از ابتداي فصل سرما خودنمايي خواهد كرد و با ورود اولين جبهه هاي هواي سرد به ايران دامنه خود را به كمبود برق نيز بسط خواهد داد.
اعترافات جالب در يك كتاب صهيونيستي
روزنامه الخليج به نقل از يك كتاب صهيونيستي نوشت : « ديك چني » پيام « جرج بوش » در مورد عواقب جنگ با ايران را به « ايهود اولمرت » ابلاغ كرد. اين روزنامه در معرفي اين كتاب اسراييلي مي نويسد : اين كتاب كه « جنگ محرمانه با ايران » نام دارد توسط انتشارات « رونين برگمان » در هفته جاري منتشر مي شود. در كتاب آمده است : وزير جنگ اسراييل سرانجام در باره مقابله با حزب الله در جنگ تابستان 85 اعتراف كرد كه نتيجه اين رويارويي براي ارتش اسراييل « خجالت آور » بود . باراك ارتش اسراييل را از جنگ مجدد با حزب الله بر حذر داشت و گفت : ارتش اسراييل از نظر تجهيزاتي آمادگي ورود به يك جنگ جديد با حزب الله را ندارد. در اين كتاب آمده است كه معاون رييس جمهوري آمريكا به اولمرت گفته است كه در مقابل ايران تنها راه نظامي وجود ندارد. نويسنده كتاب افزوده است : باراك بر عدم آمادگي اسراييل براي انتخاب يك راه نظامي جديد تاكيد مي كند. از سوي ديگر « موشه سكوناك » يك مقام در ارتش اسراييل كه در باره جنگ 33 روزه با لبنان تحقيق مي كند مي گويد : اسراييل آمادگي تجهيزاتي براي يك جنگ جديد را ندارد .
امارات ملعبه اروپايي ها
روزنامه السياسه چاپ كويت نوشت : شماري از نمايندگان پارلمان اتحاديه اروپا در استراسبورگ از امارات خواستند با مراجعه به دادگاه بين المللي لاهه در ارتباط با آنچه كه اشغال جزاير ناميده مي شود عليه ايران شكايت كند. اين روزنامه به نقل از يك ديپلمات كشورهاي شوراي همكاري افزود : برخي نمايندگان اروپايي از جمله نمايندگان فرانسه بلژيك انگيس و اتريش خاطرنشان كرده اند كه شرايط بين المللي به ويژه موضع اروپا عليه برنامه هسته اي ايران اين فرصت را به امارات و كشورهاي شوراي همكاري مي دهد تا با مراجعه به دادگاه بين المللي لاهه حقوق خود را پس بگيريند. به نوشته اين روزنامه يك ديپلمات كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در برن پايتخت سوئيس به نقل از يك نماينده پارلمان اروپايي گفت : بازگرداندن جزاير مهم و استراتژيك به كشور امارات اقدامي حياتي براي كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي اروپايي به شمار مي رود زيرا ممكن است ايراني ها از اين جزيره براي سيطره بر گذرگاه ههاي تنگه هرمز و بستن آن بر روي صادرات نفت به عنوان اقدامي شيرين و خوش براي محمود احمدي نژاد و دوستان وي استفاده كنند!
اتهامات جديد چني عليه ايران و سوريه
معاون اول رئيس جمهور آمريكا با انتقاد از فروش سلاح از سوي روسيه به تهران و دمشق ايران و سوريه را به دخالت در عراق و لبنان متهم كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه ديك چني در كنفرانسي در ايتاليا مدعي شد : سلاح هايي كه روسيه به ايران و لبنان فروخته در ايجاد ناآرامي در لبنان وعراق تاثيرگذار است ! چني در سفر دوره اي به قفقاز از آذربايجان گرجستان و اوكراين ديدار و سپس به منظور شركت در يك نشست اقتصادي به ايتاليا رفت . همكاري روسيه با ايران و سوريه هم از مسائلي است كه واشنگتن را به عنوان يك متحد استراتژيك رژيم صهيونيستي عصباني كرده است .
تامين اجتماعي به نام مردم به كام فعاليت هاي ...!
سازمان تامين اجتماعي به عنوان اصلي ترين مدعي حمايت از طبقات گوناگون اجتماعي با صورت هاي گوناگون سعي در نوعي استثمار مدرن دارد. به گزارش سايت « تابناك » يكي از مسائلي كه اين روزها بيمه شدگان تامين اجتماعي را به شدت نگران كرده عمل نكردن به تعهدات تامين اجتماعي در برابر نوزادان تازه متولد است . سابق بر اين نوزاداني كه تازه به دنيا مي آمدند تا هنگامي كه بيمه آنها صادر شود مي توانستند از بيمه پدر يا مادر خود استفاده كنند اما از مدتي پيش به اين سو بيمارستان ها و مراكز درماني طرف قرارداد با تامين اجتماعي از آغاز تولد نوزاد تا زمان صدور دفترچه درماني وي هزينه هاي درمان را به صورت آزاد و نه با بيمه والدين او محاسبه مي كنند. اين در حالي است كه در روزهاي آغازين تولد كودكان مراجعه آنان به پزشك چندين برابر بيشتر از ديگر روزها و به دنبال آن هزينه هاي درماني حاصل از اين مراجعات نيز به صورت تصاعدي دريافت مي شود. همچنين بايد خاطرنشان كرد كه هيچ تفاوتي بين يك يا چند فرزند در پرداخت حق بيمه شدگان به سازمان تامين اجتماعي وجود ندارد. جالب توجه اين كه همين مراكز طرف قرارداد در صورت بستري نوزاد در بيمارستان از دفترچه پدر يا مادر استفاده كرده هزينه ها را با بيمه محاسبه مي كنند. با اين وضعيت معلوم نيست علت اين تناقض چيست در حالي كه نوزادان بيشتر به درمان هاي اورژانسي نياز دارند تا بستري . از سوي ديگر از مدت ها پيش سازمان تامين اجتماعي در سكوت كامل رسانه اي اغلب قراردادهاي خود را با بيمارستان و مراكز درماني طرف قرارداد فسخ كرده و با اين كار درصدد جذب بيمه شدگان به مراكز درماني زير پوشش تامين اجتماعي برآمده است . نكته حائز اهميت اينكه اين سازمان تامين اجتماعي كه با محدود كردن حوزه خدمت رساني به مردم نارضايتي هاي بسياري را موجب شده است به جاي پرداختن به تعهدات اصلي خود با هزينه هاي ميلياردي چون انتشار روزنامه رايگان موضوعات فرعي را به جاي مسائل اصلي ترجيح داده است .
انتشاراتي « پن دو » آلمان رمان ضداسلامي منتشر مي كند
خبرگزاري « د پ آ » آلمان اعلام كرد شركت انتشاراتي « پن دو » اين كشور رمان ضداسلامي « جواهر مدينه » را چاپ و منتشر مي كند. اين شركت انتشاراتي آلماني پيش از اين بيوگرافي شيرين عبادي را نيز چاپ كرده بود . « شري جونز » نويسنده و روزنامه نگار 46 ساله آمريكايي رمان « جواهر مدينه » را نوشته است . پيش از اين شركت انتشاراتي آمريكايي « رندم هاوس » از انتشار اين كتاب به دليل جريحه دار شدن احساسات مسلمانان خودداري نموده بود. مقر شركت آلماني انتشاراتي « پن دو » در شهر مونيخ است . اين كتاب قرار است در آبان ماه در كشورهاي آلمان اتريش و سوييس منتشر شود. پيش بيني مي شود كه انتشار اين كتاب خشم مسلمانان جهان را برانگيخته و با مخالفت هاي زيادي روبرو شود.
حمله روسيه به پايگاههاي ضدايراني اسرائيل در گرجستان
پايگاه خبري اسراييلي « دبكا » در گزارش ويژه خود نوشت : روسيه به پايگاههاي هوايي اسراييل در گرجستان حمله كرده است . به گزارش دبكا گرجستان به رژيم اسراييل اجازه داده بود تا از اين دو پايگاه هوايي براي حمله احتمالي به ايران استفاده نمايد. بدين ترتيب اسراييل ديگر نيازي به اجازه آمريكا براي استفاده از حريم هوايي عراق نداشت و مسافت مورد نظر نيز به شدت كاهش مي يافت . بنابراين گزارش روسيه علاوه بر تخريب اين دو پايگاه به ديگر تجهيزات اسراييل در جنوب گرجستان نيز حمله كرده و برخي تجهيزات جاسوسي اسراييل را ضبط نمود. روسيه اين تجهيزات را به خاك خود منتقل نموده است . منابع اين سايت خبري معتقدند در صورت دسترسي روسيه به تجهيزات و تاسيسات جاسوسي اسراييل يكي از پيشرفته ترين امكانات جاسوسي اسراييل عليه ايران و روسيه فاش خواهد شد. پايگاه دبكا همچنين عنوان نموده است پيش از اين در اتفاقي مشابه مهندسين روسي تجهيزات اسراييلي را تجزيه نموده و پس از كشف تكنولوژي آن اطلاعاتش را در اختيار ايران و سوريه قرار دادند. اين پايگاهها براي حمله مستقيم اسراييل به ايران در نظر گرفته شده بودند.
ادعاي تازه « اوباما » و « مك كين » درباره پيشرفتهاي هسته اي ايران
مك كين و اوباما نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري آمريكا در يك اظهار نظر تقريبا همزمان مدعي تلاش ايران براي كسب فناوري هسته اي نظامي شدند. پايگاه اينترنتي دويچه وله (صداي آلمان ) گزارش داد : مك كين شنبه شب گفت : دولت ايران براي دستيابي به تسليحات هسته اي نيز تلاش مي كند. باراك اوباما ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا نيز شنبه شب در يك گفت وگوي تلويزيوني دستيابي ايران به سلاح اتمي را غيرقابل قبول خواند. اوباما كه پيشتر مواضع نرم تري نسبت به جمهوري خواهان در برابر ايران داشت و خواهان گفت وگوي مستقيم با تهران بود در هفته هاي اخير به تدريج مواضع خود را تندتر كرده است . وي دستيابي ايران به سلاح هسته اي را خطرناك توصيف كرد و اظهار داشت : اين امر توازن قوا و شيوه تعامل در منطقه را تغيير خواهد داد. اوباما گفت : جهان بايد ايران را تحت فشار قرار دهد تا برنامه هسته اي اش را متوقف كند.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن