تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806870097




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب تساوي ايران و عربستان در بازي ديشب


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بازتاب تساوي ايران و عربستان در بازي ديشب
تساوي ديشب تيم ملي فوتبال كشورمان برابر ميزبان خود عربستان، آن هم در مقابل ديدگان 70 هزار تماشاگر بازتاب گسترده‌اي را در مطبوعات و رسانه‌هاي گروهي منطقه بخصوص اين كشور داشت.
روزنامه عكاظ با تيتر الاخضر (عربستان) در دقايقي خوابيد تا نكونام بازي را به تساوي بكشاند ، نوشت : تيم ملي عربستان سه امتيازي را كه در كف دستش بود ، برابر ايران از دست داد تا در نخستين بازي انتخابي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تنها به يك تساوي دست پيدا كند.

اين روزنامه در ادامه مي افزايد : دو تيم برتري در دو نيمه را ميان خود تقسيم كردند تا جايي كه عربستان، نيمه اول را بيشتر در اختيار خود داشت اما تيم ايران در نيمه دوم، برتري را از آن خود كرد تا در نهايت ايران و عربستان برابر بيش از هفتاد هزار تماشاگر استاديوم بين المللي ملك فهد با يك امتياز زمين بازي را ترك كنند.

سلطان بن فهد رئيس جمعيت جوانان عربستان هم به انتقاد از داور استراليايي بازي ديشب پرداخت و مدعي شد : داور استراليايي ما را از سه امتياز بازي محروم كرد.

بن فهد ادعا كرد : تيم ما در نيمه اول بهتر بود و مي توانست حداقل با 4 گل به پيروزي برسد!

وي گفت: ما همچنان شانس صعود داريم و در بازيهاي بعدي تلاش خواهيم كرد با جبران اشتباهاتي كه با ناصر الجوهري سرمربي تيم بررسي خواهيم كرد، بهتر عمل كنيم و الاخضر در بازي دوم خود برابر امارات بهتر ظاهر خواهد شد.

روزنامه المدينه چاپ عربستان نيز با عنوان الاخضر در خطر نوشت : تيم عربستان پيروزي بر مهمان ايراني خود را در اولين گام جدي دو تيم براي راهيابي به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از دست داد در حالي كه استحقاقش پيروزي داشت.

اين روزنامه مدعي شد ميزبان در نيمه اول حاكم توپ و زمين بود و عملكرد بسيار خوبي داشت اما از فرصت‌ها خوب استفاده نكرد و بي عدالتي داور استراليايي هم كه تيم ما را از دو ضربه پنالتي درست محروم كرد ، در اين نتيجه تاثيرگذار بود.

المدينه نوشت : تيم ملي عربستان ظهر امروز با يك هواپيماي اختصاصي به ابوظبي پايتخت امارات پرواز مي كند تا اردوي آماده سازي خود را براي ديدار چهارشنبه شب برابر امارات در چارچوب مسابقات انتخابي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در قاره آسيا برگزار كند.

سعدالحارثي زننده تنها گل تيم عربستان كه با گل جواد نكونام پاسخ داده شد، به انتقاد از تيم داوري پرداخت و ادعا كرد : ما به خاطر داور مساوي كرديم اما من به تماشاگران قول مي دهم به جام جهاني راه خواهيم يافت.

وي درباره نتيجه تساوي اين بازي گفت : ناصر الجوهر ما را از ضربات كناري به سبب قامت بلند بازيكنان ايران و استفاده آنها هشدار داده بود.

اين در حالي است كه سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شب گذشته گفت: نشان داديم كه مي‌توانيم به عنوان تيم اول به جام‌جهاني صعود كنيم.
علي دايي در جمع خبرنگاران گفت: بازي بسيار سختي بود. اين ديدار تقابل دو تيمي بود كه هميشه جز بهترين‌هاي آسيا هستند. در نيمه اول تيم عربستان عملكرد بهتري داشت اما نيمه دوم را بايد به حساب تيم ايران نوشت. ما در اين نيمه موقعيت‌هاي بسيار خوبي را ايجاد كرديم كه اگر مي‌توانستيم كمي با هوش‌تر عمل كنيم، مي‌توانستيم سه امتياز كامل را هم كسب كنيم.

خبرنگاري عربستاني به دايي گفت: پس از گل تساوي ايران به گونه‌اي شادي كرديد كه گويا با اين گل پيروز شده‌ايد كه سرمربي تيم ملي در جواب به او گفت: بعد از گل بايد خوشحالي مي‌كرديم. شما انتظار داشتيد كه پس از گلي كه زديم ناراحتي‌مان را نشان مي‌داديم؟ گل زديم، پس بايد خوشحالي مي‌كرديم. ما نشان داديم كه مي‌توانستيم عربستان را در خانه‌اش هم شكست مي‌داديم. براي اين كار بايد كمي باهوش تر عمل مي‌كرديم.

يكي ديگر از خبرنگاران عربستاني از دايي پرسيد ؛ با چنين نمايش فني زير حد متوسطي چه قدر به صعود به جام جهاني 2010 اميدوار هستيد كه او در پاسخ گفت: تيمي كه در خانه حريف به نتيجه مساوي مي‌رسد بايد عملكردش خيلي بهتر از ميزبان باشد. اگر نمايش ما ضعيف بود، پس من هم بايد بگويم كه عربستان هيچ حرفي براي گفتن نداشت. با اين حال من براي عربستان احترام زيادي قائلم. اين تيم هميشه جز بهترين‌هاي آسيا بوده و در چند دوره اخير جام جهاني حضور داشته است. اما بپذيريد كه اين بي انصافي است كه بگوييم نمايش ايران زير حد متوسط بوده است.

دايي در پاسخ به اين سوال كه چرا پيش از بازي آن‌قدر با اطمينان از پيروزي تيم‌تان صحبت مي‌كرديد؟ گفت: چون تيم و بازيكنانم را به خوبي مي‌شناختم. ما به اينجا آمده بوديم كه عربستان را ببريم و در نيمه دوم كيفيت بالاي تيمي‌مان را نشان داديم.

در همين حال خبرگزاري فرانسه در خبري با عنوان دايي با گرفتن يك امتياز نفس راحتي كشيد ، نوشت: علي دايي پس از تساوي يك - يك تيمش مقابل عربستان و گرفتن يك امتياز بازي از سعودي ها كه مي‌كوشند براي پنجمين بار به مسابقات نهايي جام جهاني راه يابند نفس راحتي كشيد.

خبرگزاري فرانسه در گزارشي از دوبي به جمع بندي مسابقات انجام شده در فوتبال مقدماتي جام جهاني پرداخت و در مورد ديدار ايران و عربستان نوشت : علي دايي سرمربي ايران پس از تساوي 1-1 تيمش در برابر عربستان و گرفتن يك امتياز بازي از آنها كه مي‌كوشند براي پنجمين بار به مسابقات نهايي جام جهاني راه يابند نفس راحتي كشيد.

دايي گفت : براي هردو تيم اين بازي يك بازي دشوار بود چرا كه آنها دو تيم قوي آسيا هستند .
وي افزود : عربستان سعودي در نيمه اول بهتر بود ولي ما پس از وقت استراحت به خود آمده و اختيار بازي را به دست گرفته و فرصت‌هاي زيادي ايجاد كرديم .

سايت AFC هم در جستاري خبري چنين تيتر زد : " نجات ايران با گل ديرهنگام جواد نكونام "

پايگاه خبري فوتبال آسيا در اين گزارش به بازي ديشب تيم هاي ايران و عربستان در ورزشگاه ملك فهد رياض اشاره كرده و آورده است : سيد مهدي رحمتي دروازه بان تيم ملي در نيمه اول و در دقيقه 30 دروازه اش باز شد تا ميزبان با برتري به رختكن برود. سعد الحرثي در حالي توپ ارسالي از سمت راست را به تور ايران چسباند كه او در ميان مدافعان ايران آزاد بود و براي زدن گل خود تنها به يك بغل پا نياز داشت.

در ادامه اين گزارش آمده است: با شروع نيمه دوم فشار تيم ايران رفته رفته بيشتر شد هر چند عربستاني ها همچنان در زدن گل دوم خطرناك نشان مي دادند. هر دو تيم براي حفظ برتري در جريان بازي دست به تعويض زدند كه آمدن ياسر القحطاني بازيكن سال 2007 آسيا چهره سعودي ها را تهاجمي تر كرد. دايي نيز با آوردن رسول خطيبي و مجتبي جباري سعي كرد فعاليت خط حمله را بيشتر كند و خلاقيت خط هافبك را بالا ببرد.

در خاتمه گزارش پايگاه خبري فوتبال آسيا آورده شده است: " اما در نهايت اين جواد نكونام بود كه در دقيقه 83 و در فضاي خالي نزديك به تير دو با ضربه سر بازي را به تساوي كشاند تا كار با نتيجه يك - يك به پايان برسد".

ايران در بازي بعدي اين مرحله كه 20 شهريور برگزار مي شود استراحت خواهد داشت و كره شمالي دومين حريف تيم ملي ايران خواهد بود كه روز 15 اكتبر در ورزشگاه آزادي حاضر خواهد شد.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن