تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813147338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گروه هاي مردم نهاد بازوان پليس در پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گروه هاي مردم نهاد بازوان پليس در پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي هستند
تبريز - خبرگزاري مهر: فرمانده انتظامي آذربايجان شرقي گروههاي مردم نهاد و تشكلهاي اجتماع محور را بازوان پرتوان نيروي انتظامي در امر آگاه سازي مردم و پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز، سردار سرتيپ محمد علي نصرتي بعد از ظهر امروز در بازديد از دفتر يكي از تشكلهاي غيردولتي گفت: در اينگونه مجموعه ها افراد علاقمند بدون هيچگونه چشمداشت مالي گردهم آمده اند كه نيروي انتظامي آماده حمايت و پشتيباني از اين نوع گروه هاست.

وي افزود: اين گروه ها توانسته اند با تشكيل جلسات و اجراي برنامه هاي موثر و تاثيرگذار با مردم عاشقانه و دلسوزانه و بي منت ارتباط برقرار كنند و پيامهاي هشداري و اطلاع رساني و آگاه سازي مناسبي پيرامون آسيبهاي اجتماعي براي عموم مردم انجام دهنند كه اينها بخشي از نگرانيهاي ما در جامعه را كاهش مي دهند.

نصرتي با تاكيد بر لزوم تشكيل ستادي متشكل از نماينده تام الاختيار بهزيستي، نماينده معاونت اجتماعي و نماينده شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان براي هدايت و نظارت بر اين نهادها گفت: در اين ستاد بايد با كمك اساتيد دانشگاهي و كارشناسان امر در مورد موضوعات و آسيب هاي مختلف نيازسنجي شده و با كار مطالعاتي و تحقيقاتي، شاهد عملكرد مطلوب و تأثيرات مثبت اين برنامه ها در كل جامعه باشيم.

معاون و دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي افزود: اين تشكل ها مي توانند با بسترسازي مناسب و مورد نياز در خود كنترلي مردم، آگاه سازي مردم از خطرات جسمي و روحي و زندگي فردي و اجتماعي پيرامون خود، مشكلات و آسيب هاي اجتماعي را تا حد بسياري كاهش دهند.

دكتر حسين معتمدنيا مدير كل بهزيستي استان آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار با اشاره به راه اندازي بيش از هفت تشكل مردم نهاد در امر پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي به ويژه مواد مخدر در سال گذشته گفت: متاسفانه روزانه با توطئه دشمنان به تعداد انحرافات و آسيب هاي اجتماعي افزوده مي شود كه براي جلوگيري از افزايش آسيبها مجبوريم با اطلاع رساني و ارائه آگاهيهاي لازم در جامعه از افزايش آسيبهاي اجتماعي جلوگيري به عمل آوريم.

وي در خاتمه افزود: بهزيستي و نيروي انتظامي بايد هر چه در توان دارند، براي پيشبرد اهداف عاليه خود در كاهش آسيبهاي اجتماعي و بزه تلاش كنند.

سرهنگ صمد فرامرزي جانشين دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار با مهم خواندن نقش تشكل هاي مردم نهاد در جامعه گفت: بايستي برآيند فعاليت هاي نيروي انتظامي و بهزيستي در راستاي تقويت واقعي تشكل هاي مردم نهاد صورت گيرد و اين تشكل ها در امر پيشگيري محله محور كه از اهداف اصلي نيروي انتظامي در سال نوآوري و شكوفائي نقش محوري دارند.

وي افزود: ما مصمم در جهت كمك به اين تشكل ها هستيم و بدين جهت در نظر داريم غرفه اي در نمايشگاه توانمندي هاي انتظامي استان در هفته بزرگداشت ناجا، به هر يك از اين تشكل هاي مردم نهاد فعال اختصاص دهيم.

سرهنگ فرامرزي گفت: اين تشكل ها مي توانند با تبليغ عملكرد و فعاليت هاي خود درباره كاهش آسيب ها، ارتباط هدفمند با پليس، بهزيستي و شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري محله محور و تهيه بروشور و عملكرد در اين نمايشگاه ارتباط خود را با اقشار مختلف مردم گسترش دهنند.

زهرا اقتباس مدير تشكل هاي غيردولتي و مردم نهاد استان آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با تشريح برخي فعاليتهاي حوزه پيشگيري از وقوع آسيبهاي اجتماعي گفت: در بحث آموزش با اعزام كارشناسان و تهيه موضوعاتي به صورت نيازسنجي در محلات و محلهاي كار و هماهنگي با مديران آموزش و پرورش در مدارس توانسته ايم جلسات مدامي را در جهت آسيبهاي اجتماعي برگزار كنيم.

وي در پايان گفت: اجراي برنامه هاي مختلف در پاركها و مجتمع هاي مسكوني و تهيه و توزيع بروشورهاي اطلاع رساني در خصوص آسيبهاي اجتماعي و نحوه مقابله با آنها از برنامه هاي ديگر اين تشكلهاست.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن