تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816296209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح ويزيت رايگان در منزل و مراكز معين بيمه اي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: اجراي طرح ويزيت رايگان در منزل و مراكز معين بيمه اي
معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه خبر داد :تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: طرح هاي ويزيت رايگان در منزل و مراكز معين بيمه اي تا زمان كامل اجراي طرح پزشك خانواده در پنج استان كرمانشاه، قزوين ، يزد ، مازندران و كهگيلويه و بوير احمد اجرا مي شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "دكتر عبدالرحيم بنكدار" امروز در نشست خبري كه در محل اين وزارتخانه برگزار شد، با اعلام اين خبر گفت: مرحله آزمايشي اين دو طرح شش ماهه است و به منظور رفع نواقص به طور پايلوت تا شش ماه ادامه مي يابد و بعد از آن كشوري خواهد شد.

وي در تشريح طرح مراكز معين بيمه اي اظهاركرد: باتوجه به عدم مراكز ملكي در تعدادي از شهرها و نيز مراجعه افراد در شهرهاي كوچك به مراكز خصوصي و تحمل بار هزينه اي فرانشيز حدود 50 درصد ناشي از آن " طرح مراكز معين بيمه " شامل مطب و داروخانه معين تا زمان اجراي طرح پزشك خانواده يا ايجاد مراكز ملكي به اجرا گذاشته خواهد شد.

وي در تعريف مطب معين بيمه ادامه داد : اين مطب ، مطبي است خصوصي ، كه تنها به صورت يك مطب ( يا گاهاً حداكثر دو مطب بر حسب ضرورت ) بين مطب هاي فعال شهر ( شهري كه مركز ملكي سازمان وجود ندارد ) از طريق تغيير در دو بند قرارداد في مابين پزشك و سازمان تامين اجتماعي ايجاد خواهد شد كه اين مطب معين صرفاً به بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي ارائه خدمت خواهد كرد. ضمن آن كه در حاشيه آن دسته از مراكز ملكي سازمان كه به علت مراجعات فراوان بيمه شدگان و هم چنين اجراء طرح ارتقاء كيفيت خدمات در مراكز سرپايي ، داراي سرريز بيماري مي باشد نيز ، اجرا خواهد شد.

معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي افزود : كاهش بي عدالتي در برخورداري از خدمات، افزايش كيفي خدمات ارائه شده به بيمه شدگان ، كاهش سهم بيمه شده از هزينه هاي درمان، اجراي اصل 44 بكارگيري بخش خصوصي در انجام وظايف سازمان ، افزايش رضايتمندي اجتماعي نسبت به سازمان از عمده اهداف ايجاد اين مطب به شمار مي رود .

بنكدار در ادامه گفت: داروخانه معين ، داروخانه اي در نزديكي مطب معين است كه در اين داروخانه، دارو صرفاً براي نسخه پزشك معين بيمه، به شكل عدم اخذ حق فني از بيمه شده و كاهش سهم بيمه شده از 30درصد به 10درصد به بيمه شده ارائه خواهد شد.

وي با بيان اين كه ارتقاء كيفيت خدمات ، از طريق اجراي طرح ارتقاي كيفيت خدمات سرپايي، كه در حال حاضر در تمامي مراكز سازمان در حال انجام است، ياد آور شد: اخذ پذيرش تلفني توسط بيمه شده، حضور صرفاً يك بيمار و همراه در اتاق معاينه و معاينه مطلوب همه بيماران روي تخت به منظور تشخيص صحيح بيماري و تشخيص بيماري احتمالي كه بيمار از آن مطلع نبوده و به آن علت مراجعه نكرده و توضيح بيماري و توجيه بيمار يا همراه آن نسبت به بيماري و روند بهبودي از اصول تشكيل اين مطب هاست.

دكتر بنكدار افزود: در مراكز معين بيمه به منظور ارتقاء سطح خدمات و سقف بيماران ويزيت شده در ساعت به 10 بيمار تقليل داده شده به طوري كه حتي تعداد مذكور بر مبناي ميانگين در هر شيفت نبوده و صرفاً حداكثر ويزيت 10 بيمار در ساعت ملاقات هستند.

معاون نظارت و هماهنگي وزارت رفاه و تامين اجتماعي تاكيد كرد: كاهش سهم بيمه شده از هزينه هاي درماني از ديگر ويژگي هاي ايجاد مراكز معين بيمه به شمار مي رود. به طوري كه در حال حاضر سهم بيمه شده از هزينه هاي دارو و حق فني داروخانه براي اكثر نسخ در حدود 40 يا 45 درصد است كه در داروخانه معين به حدود 10 درصد خواهد رسيد.

وي ادامه داد: اين درحاليست كه هزينه يك مراجعه به مطب پزشك عمومي و اخذ داروهاي مربوطه كه غالباً در حدود 9 الي 10 هزار تومان است حدود 5/4 الي 5 هزار تومان آن توسط بيمه شده پرداخت خواهد شد. در حاليكه مراجعه به مطب و داروخانه معين سهم بيمه شده از 5/4 الي 5 هزار به حدود هزار تومان تقليل خواهد يافت.

معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد: با توجه به برنامه هاي مربوطه درآمد پزشك معين در حدي است كه رضايت وي فراهم شود.

وي بيان كرد: البته در صورت مراجعه حداكثري بيمه شدگان (ساعتي 10 بيمار و روزانه 8 ساعت كار و 25 روز كاري در ماه ) درآمد خالص فوق تا سه ميليون تومان نيز مي تواند افزايش داشته باشد؛ همچنين 80 درصد درآمد پزشك در زمان تحويل سند و 20 درصد طي 2 ماه پايش اسناد پرداخت خواهد شد و به منظور اطلاع رساني و نظارت مردمي بر اجراء طرح ، مطالب مذكور در تابلوهايي متفاوت در مطب و داروخانه در معرض ديد بيمه شدگان قرار داده شده و در اين تابلوها 6 شماره تلفن و فاكس مراكز نظارتي (مديريت درمان استان، معاونت درمان سازمان در تهران و دفتر نظارتي وزارت رفاه در تهران) ، جهت انتقال ، پيشنهادات و انتقادات اعلام شده است.

معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي خاطرنشان كرد: طي چند سال گذشته به علت اختلاف شديد تعرفه هاي بيمه شدگان در هزينه هاي درماني افزايش شديد سهم مردم، مراجعات بسيار زياد بيمه شدگان را به مراكز ملكي سازمان (درمانگاهي و پلي كلينيك ها) تحميل كرد و عاملي جهت تشديد روش غلط حاكم بر مراكز ملكي در خصوص نحوه معاينه بيماران شد.

دكتر بنكدار تصريح كرد: غالبا ازدحام و تراكم شديد مراجعين قبل از شروع كار و در ساعت اوليه فعاليت مراكز درماني جهت اخذ شماره ويزيت، سبب شده بود تا علاوه بر اتلاف وقت بيمه شدگان، به دليل تراكم و حضور طولاني مدت در مركز، احتمال انتقال آلودگي و عفونت ها افزايش يابد و اين امر به نوبه خود مي توانست مراجعات بعدي بيمار، به دليل ابتلاء به انواع بيماري هاي واگيردار را در پي داشته باشد.

معاون وزير رفاه و تامين اجتماعي بيان كرد: حضور همزمان چند بيمار و همراهان آنها در اتاق معاينه، علاوه بر عدم رعايت شئونات اسلامي و بي احترامي به بيمه شده غالبا سبب عدم امكان بيان كامل مشكلات بيمار و همچنين عدم امكان انجام معاينات مي شد به طوري كه معاينه بيمار بسيار مختصر و كوتاه و در موارد زيادي پزشك صرفا بر اساس اظهارات بيمار نسبت به تجويز دارو اقدام مي كرد. همچنين اتاق هاي معاينه به تجهيزات پزشكي اوليه مجهز نبوده و غالباً معاينه بيماران بر روي صندلي ( نه تخت معاينه ) انجام مي شد.

دكتر بنكدار اهداف طرح ارتقاي كيفيت خدمات درماني در درمانگاههاي سازمان تامين اجتماعي را ارتقاء فرآيند خدمت رساني به بيمه شدگان، حفظ كرامت، جايگاه و نقش پزشك ، جلوگيري از اتلاف منابع انساني و مالي سازمان، رضايتمندي بيمه شده و پرسنل سازماني، فرهنگ سازي و اطلاع رساني به بيمه شدگان در رابطه با حقوق بيماران، تاثيرگذاري بر نحوه ارائه خدمات درماني در ساير مراكز دولتي و خصوصيو جلب رضايت خداوند منان در انجام صحيح تكليف و وظيفه اداري بيان كرد.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن