تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803987703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيوشا ضيغمي: تلاش مي‌كنم تا حاشيه نداشته باشم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
سال 38 بود كه برای بازی در سریال «در چشم باد» به كارگردان مسعود جعفری جوزانی انتخاب شد و نخستین تجربه وی در عرصه بازیگری بود، اما او استعدادهای زیادی داشت و همین امر باعث شد كه كارگردانان سینما از او برای حضور در كارهای‌شان دعوت به عمل آورند و همین امر باعث شد تا در سال 83 در فیلم «مواجهه» بازی كند. پس از آن در «شوریده» ایفای نقش كرد و به دنبال آن تردست، حس پنهان، پارك‌وی، اخراجی‌ها، قرنطینه، توفیق‌اجباری، تلافی و آخرین كاری كه او در آن بازی كرد، فیلم اخراجی‌های 2 بود. او به واسطه استعداد و توانایی و تلاش مستمر خود توانست در مدت كوتاهی در نقش اول فیلم‌های سینمایی بزرگی كار كند. او با بازی در فیلم «شوریده» به كارگردانی محمدعلی سجادی كه پیش از آن در «تردست» برای او بازی كرده بود گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره بیست و چهارم فیلم فجر، توانست نامزد دریافت تندیس بازیگر نقش اول زن شود و با «هدیه تهرانی» رقابت كند. او در همان سال فیلم «مواجهه» را هم در جشنواره بیست و چهارم داشت و همین امر باعث شد تا نگاه كارگردانان را به سوی خود معطوف كند. اما درباره نیوشا ضیغمی باید اشاره داشت كه او با بازی در فیلم «اخراجی‌ها» به دلیل حضور بازیگران بزرگ، تجربه خوبی كسب كرد. فیلمی كه پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران نام گرفت. او در سری دوم این فیلم هم حضور دارد. آنچه كه در مورد ضیغمی باید به آن اشاره كرد، این است كه این بازیگر جزو بازیگران باهوش و بااستعداد سینمای ایران است كه ظرف چند سال نام خود را به خوبی مطرح كرد و در آینده هم از او بیشتر خواهیم شنید، گفتگوی ما با این بازیگر جوان سینمای ایران را بخوانید.

[تصویر: 74.jpg]

یك بیوگرافی؟

به سال 1359 در تهران متولد شدم. تحصیلاتم را در رشته روانشناسی كودك و در مقطع كارشناسی در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسانم. علاقه به بازیگری باعث شد به كلاس‌های بازیگری كانون سینما‌گران جوان بروم و سال 83 از آنجا فارغ‌التحصیل شوم.یك خواهر كوچكتر از خودم دارم.

پس از شروع پرکاری که در ابتدای سال داشتید به نظر می‌آید در نیمه دوم سال کم کارتر شده‌اید؟

ضیغمی: متاسفانه یا خوشبختانه تمام فیلم‌های من پشت اکران ماندند و یکدفعه با هم اکران شدند نمی‌دانم این مسئله به نفع من تمام شد یا به ضررم؛ اما برای شناخته شدن من در نگاه مخاطب، نکته مثبتی بود که اتفاق افتاد. هرچند از این می‌ترسیدم که بیننده از من خسته شود. این که مدتی پشت سر هم روی پرده سینما باشی اتفاق قشنگی نیست، اما تنها نکته‌ای که برای من خوشایند بود، این است که نقش‌هایم در این کارها با هم متفاوت بودند.

اتفاق امروز باعث شده كه مخاطب من را بشناسد، چون دارم بازتابش را در اجتماع می‌بینم، اما یك جاهایی هم ممكن است بیننده از دست من خسته شود. این اتفاق، كار من را به شدت سخت كرده و امروز برای انتخاب بعدی‌ام به شدت محتاطم. اینكه در چارچوب نگاه بیننده تكراری نباشم و خودم هم به عنوان بازیگر دچار تكرار نشوم و فضایی متفاوت با تجربیات جدید داشته باشم.

با توجه به نقش‌های متفاوتی که بازی کرده‌اید، امروز شما خودتان را بازیگر کدام ژانر می‌دانید؟

ضیغمی: ژانری برای خودم تعریف نمی‌کنم. در حال حاضر فیلمنامه خوب است که من را ترغیب می‌‌كند که نقشی را بپذیرم؛ زمانی هست که شما در حال آزمون و خطا هستید تا ببینید که کدام ژانر یا فضا را می‌پسندید و با آن ارتباط برقرار می‌کنید، اما من هیچ مرزی بین سینمای هنری و تجاری قائل نیستم و فکر می‌کنم سینما، هنری است که باید مخاطب داشته باشد، مگر این که شما سینمای شخصی داشته باشید و فقط بخواهید حرفی برای خودتان بزنید. فیلم می‌تواند در هر ژانری باشد اما مخاطب داشته باشد. من به سینمای صاحب تفکر اعتقاد دارم و از این به بعد سعی می‌کنم اگر کاری را می‌پذیرم، اثری باشد که حرفی برای گفتن داشته باشد. خیلی هم میل ندارم که حتما و به هر قیمتی بازی کنم، چون به جایی می‌رسی که حضور برایت عین عدم حضور می‌شود. به عنوان یک بازیگر مسیری برای خودم تعریف کرده‌ام و حضور صرف برایم معیار نیست.

متاسفانه در سینمای ایران، ما خیلی سریع برای آدم‌ها اتیكت و برچسب درست می‌كنیم.كلیشه می‌سازیم.می گوییم این بازیگر گیشه است آن یكی مال سینمای هنری است. در صورتی كه فكر می‌كنم اگر بازیگر به مفهوم واقعی واژه بازیگری، بازیگر باشد به فكر خوب كار كردن است. فكر می‌كنید مردم تا چه حد من «نیوشا ضیغمی» را در قالب این چیزی كه در زندگی عادی‌ام هستم می‌پذیرند؟ اینكه فقط بیایم و حضور داشته باشم؟یك جایی می‌رسد كه مردم دوست دارند یك آدم متفاوت ببینند یك چهره جدید و غیر تكراری.شاید سوژه«قرنطینه» یك سوژه تكراری باشد. مشابه این داستان هزار بار در سینمای جهان و ایران تكرار شده، اما نكته مثبتی كه در این فیلم بود ومن را ترغیب كرد كه بپذیرم در آن كار كنم، یك اتفاق درباره خودم بود، این كه به من اجازه داده شد تا با یك ظاهر جدید روی پرده سینما ظاهر شوم. ظاهری كه به واسطه‌اش اعلام آمادگی كردم حاضرم به مفهوم بازیگری بها بدهم. اینكه نمی‌خواهم بازی‌ای فقط متكی به چهره داشته باشم. شاید دروغ بگویم، از چهره شدن در سینما خوشم نمی‌آید، اما اصل بازیگری برایم چیز دیگری است. امروز اینطور شده‌ام كه با ولع هر چه تمام‌تر، دنبال فیلمنامه‌هایی می‌گردم كه به من این اجازه را بدهد چهره متفاوتی از خود عادی‌ام داشته باشم.

[تصویر: 73.jpg]

یعنی، هم در جایگاه ظاهری و هم در جایگاه متفاوت بازی كردن تاکیدی روی مثبت یا منفی بودن نقش دارید؟

ضیغمی: من می‌گویم فیلم خوب، فیلم بد یا نقش خوب، نقش بد. به نظر من نقش خوب نقشی است که بازیگر بتواند توانایی‌های خود را در آن بروز دهد. در چنین شرایطی آن نقش می‌تواند مثبت یا منفی باشد. البته گاهی هم پیش می‌آید که یک نقش منفی، بسیار دوست داشتنی از آب در می‌آید و شما ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنید. این خیلی مهم است که نقش چطور نوشته و پردازش شده باشد.

میانه شما با تلویزیون چطور است؟

ضیغمی: فرقی بین سینما، تلویزیون و تئاتر نمی‌گذارم. من کارم را با یک پروژه تلویزیونی شروع کردم و به این مسئله هم افتخار می‌کنم. اتفاقا شاید دامنه تاثیری که تلویزیون دارد، سینما نداشته باشد. چون تلویزیون رسانه پرقدرتی است، اما متاسفانه در تلویزیون یک سری سریال‌ها و تله فیلم‌های بسیار پیش پا افتاده تهیه می‌شود و این اتفاق باعث شده مرزی بین سینما و تلویزیون ایجاد شود. من برای خودم هیچ مانعی برای حضور در تلویزیون نگذاشته‌ام، اما باید کار خوبی مثل اولین تجربه‌ام «در چشم باد» باشد که آن را انتخاب کنم. (در چشم باد، یك سریال تاریخی به كارگردانی مسعود جعفری جوزانی است كه هنوز تصویربرداری آن تمام‌نشده است).

با این اوصاف شما امروز به بازیگری چه نگاهی دارید؟

ضیغمی: روزی كه تصمیم گرفتم بازیگری را شروع كنم با خودم گفتم یا بازیگری جدی خواهم بود یا اصلا نمی‌مانم. یعنی هیچ زمانی به كم، فكر نكردم. هیچ زمانی به این فكر نكردم سرسری با این كار برخورد و به عنوان تفریح به آن نگاه كنم. تجربه اولم با آقای جوزانی بود و تجربه دومم نقش اول فیلم آقای سجادی. اصلا به امر كوچك، فكر نكردم. شاید خیلی ذهن آرمانی و بلند پروازی داشته باشم اما با خودم گفتم من باید این كار را انجام دهم وگرنه اصلا انجامش نمی دهم.

غیر از بازیگری به چه کارهای دیگری در زمینه هنر علاقه دارید؟

ضیغمی: دلم می‌خواهد در کنار بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را هم تجربه کنم. دوست دارم سال‌های بعد، در این کارها اثری از خودم باقی بگذارم. اثری که بتواند در سینما تاثیر داشته باشد و ماندگار شود. هیچ کس امروز نمی‌تواند منکر تاثیر «داریوش مهرجویی» روی سینمای ما در زمانی که «گاو» را ساخت بشود و همین طور تاثیر «مسعود کیمیایی» وقتی فیلم «قیصر» را ساخت. من در 10 سال آینده به دنبال چنین نقشی هستم. «نیوشا ضیغمی» در یک دهه دیگر باید به این شرایط دست پیدا کرده باشد و اثری از خودش به جا بگذارد که اگر 30 سال دیگر درباره آن صحبت شد بگویند فلانی آمد وکار نویی کرد.

با حواشی سینما چه می‌کنید؟

ضیغمی: وقتی یك نفر قبول كرد كه زیر ذره‌ بین برود و روی پرده نقره‌ای دیده شود، پس خیلی بیشتر از مردم عادی دیده خواهد شد. پس این مسئله بهایی هم دارد و بهای آن این است كه باید از خودش مراقبت كند. چیزهایی كه شاید در زندگی طبیعی مردم خنده‌دار به نظر بیاید، اما تو باید آن را رعایت كنی.اما یك بخش از این موضوع به تخیلات آدم‌ها بر می‌گردد كه هیچ طوری نمی توانی از دست آن فرار كنی. به محض این كه دو بازیگر، چهار تا فیلم با هم بازی می‌كند این تخیلات شروع می‌شود یا هزار تا چیز دیگر. چیزهایی كه به مراقبت‌های شخصی آدم ربط پیدا می‌كند خیلی مهم است. اینطوری تو خودت را از حاشیه دور می‌كنی. من چون از حاشیه بیزازم سعی كرده‌ام خیلی از خودم مراقبت كنم و در چارچوب زندگی خانوادگی و معمولی، خودم را از این چیزها دور كنم.

چند تا سوال هم خارج از دنیای سینما و بازیگری. زندگی آرمانی و ایده‌آل برای شما چه تعریفی دارد؟

ضیغمی: در تعریف زندگی آرمانی و ایده‌آل نخستین چیزی که خیلی مهم است، زندگی هدفمند است. اگر فرد به این نتیجه برسد که هدفش از زندگی چیست و برای چه چیزی دارد زندگی می‌کند و برای خودش مشخص کند زمانی که به اولین هدف رسید زیربنایی می‌شود برای رسیدن او به دومین هدف و... به این ترتیب به ایده‌آلش در زندگی نزدیک می‌شود.

البته به اندازه تمام انسان‌های روی زمین ایده و نظر درباره زندگی آرمانی وجود دارد، اما به نظر من همان طور که در بحث‌های روانشناسی و ادیان مختلف به آن اشاره شده، انسان موجود به شدت پیچیده و قدرتمندی است. اگر بتواند قدرت درونی خود را باور کند، این باور باعث رشد او می‌شود که نتیجه آن ساختن یک زندگی آرمانی است. زندگی‌ای که در آن هم هدف وجود دارد هم سلامت روحی، روانی، جسمی و... در کنار همه اینها انگیزه.

آیا در کنار همه اینها به ازدواج و تشکیل خانواده هم فکر می‌کنید؟و نظرتان در رابطه با زنان موفق؟

ضیغمی: قطعا. من فکر می‌کنم کار و پیشرفت یک زن در جامعه هیچ ربطی به موفقیتش در زندگی شخصی و خصوصی‌اش ندارد. زنی می‌تواند در جامعه موفق باشد که زندگی شخصی موفق و سلامتی داشته باشد.

شما چه زمانی می‌خواهید به این موفقیت برسید؟

ضیغمی: هر وقت که موقعش برسد و شرایطش فراهم شود. به نظرم این اتفاقی نیست که بشود زمان و مکان خاصی برایش تعریف کرد. باید وقتش برسد.

با تشكر از وقتی كه در اختیار ما گذاشتید.
[b]خدایا به داد همه‌مان برس
همیشه از جنگ و كشتن آدم‌ها نفرت داشتم. همیشه با شنیدن اخبار كشته شدن آدم‌ها دلم لرزیده. همیشه با نگاه به تصاویر رقت‌باری كه خیلی‌ها چشم به روی آن بسته‌اند به انسان بودن خیلی از این آدم‌نماها شك كرده‌ام. همیشه از آزار كودكان نفرت داشته‌ام، همیشه...نمی‌دانم با چه زبانی باید درباره این اتفاقات صحبت كرد؟ نمی‌دانم چطور می‌شود دید و عكس‌العمل نشان نداد؟ نمی‌دانم چرا باید دید این همه زن و كودك بی‌گناه مورد ظلم واقع می‌‌شوند و دم بر نیاورد؟ نمی‌دانم یك انسان چقدر می‌تواند قصی‌القلب باشد كه به همنوع خودش این قدر ظلم كند و حقوقش را پایمال كند؟ نمی‌دانم ما انسان‌ها كی می‌خواهیم دست از این زیاده‌خواهی برداریم؟ نمی‌دانم كی از این كشت و كشتار خسته می‌شویم؟ نمی‌دانم...

در این باره سوال‌های فراوانی در ذهنم دارم و مدام آنها را با خودم مرور می‌كنم اما حیف، حیف كه برای هیچ كدامشان جوابی پیدا نمی‌كنم، هیچ جوابی. هیچ جواب قانع‌كننده‌ای. هیچ چیزی كه بشود دل به آن خوش كرد. انگار دوره خشم و نفرت شده در جهان زیبای خدا. انگار...

مردم بی‌دفاع غزه روزهای زیادی است كه دارند شكنجه می‌شوند و همه مردم دنیا هم علیه این اتفاق معترضند اما مهاجمان انگار نه انگار كه اتفاقی افتاده و به كارهای شنیع خودشان ادامه می‌دهند و آدم‌های بی‌گناه را می‌كشند. انگار هیچ واهمه‌ای برای آنها وجود ندارد. انگار...

خدایا به داد همه‌مان برس. خدایا به داد مردم دردمند غزه برس كه هیچ یاوری جز تو ندارند. خدایا...


[/B]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن