تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813249116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد الحاج حمود اعلام كرد:آمادگي عراق براي برگزاري دور جديد مذاكرات بين ايران و آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمد الحاج حمود اعلام كرد:آمادگي عراق براي برگزاري دور جديد مذاكرات بين ايران و آمريكا
بعد از اعلام آمادگي سفير ايران در بغداد به آمادگي تهران براي برگزاري دور جديد مذاكرات ، معاون وزير امورخارجه عراق در گفتگو با يك روزنامه عرب زبان گفت : بغداد آماده است تا دور جديد مذاكرات بين ايران و آمريكا برگزار شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، " محمد الحاج حمود " در گفتگو با روزنامه الحيات چاپ لندن گفت : مشغله كنوني دولت عراق به اموري مانند توافقنامه امنيتي با آمريكا و ديگر مسائل داخلي مانند قانون انتخابات و مسئله كركوك معطوف شده كه مانع دخالت اين كشور به عنوان ميانجي براي برگزاري دور جديد مذاكرات بين ايران و آمريكا شده است.

وي افزود : در صورتيكه دو طرف ايراني و آمريكايي تمايل به برگزاري دور جديد مذاكرات داشته باشند، دولت عراق مانعي نمي بيند كه به عنوان ميانجي براي برگزاري دور جديد اين مذاكرات اقدام كند.

از سوي ديگر، تقي الدين المولي يكي از نمايندگان وابسته به ائتلاف عراق يكپارچه در پارلمان عراق به اين روزنامه چاپ لندن گفت : دولت عراق آماده تكميل ميانجيگري خود براي از سرگيري نشست هاي دوجانبه تهران و واشنگتن است.

حسن كاظمي قمي اخيرا در گفتگو با يكي از شبكه هاي تلويزيوني عراق آمادگي ايران را براي برگزاري دور پنجم مذاكرات با آمريكا به ميزباني آمريكا براساس ساز و كارهاي گذشته اعلام كرد.

كاظمي قمي تصريح كرد: بغداد تاكنون درخواست جديدي را براي برگزاري دور جديد مذاكرات ارائه نكرده است.

دو طرف ايراني وآمريكايي تا كنون به دعوت عراق 4 دور از مذاكرات را برگزار كردند، كه دور اول مذاكرات در 28 مي ( 7 خرداد 86) و دور دوم 24 جولاي (2 مرداد 86) و دور سوم نيز 6 آگوست ( 15 مرداد 86) برگزار شده است.

دور اول و دوم اين مذاكرات بين "حسن كاظمي قمي" سفير ايران در عراق و "رايان كروكر" سفير آمريكا در بغداد برگزار شد، اما دور سوم در سطح كارشناسي درمنطقه الخضراء بغداد انجام شد.

به نوشته الحيات، دور چهارم مذاكرات بين ايران و آمريكا در دسامبر 2007 برگزار شد. اين در حالي است كه يك هيئت ايراني فوريه 2008 براي انجام دور چهارم مذاكرات وارد بغداد شد، اما اين دور از مذاكرات به علت حضور نيافتن طرف آمريكايي برگزار نشد.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن