تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819648186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير رفاه خبر داد طرح پزشك خانواده از نيمه دوم امسال اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير رفاه خبر داد طرح پزشك خانواده از نيمه دوم امسال اجرا مي‌شود
خبرگزاري فارس: معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه و تامين اجتماعي از آغاز اجراي طرح پزشك خانواده از نيمه دوم امسال در كشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عبدالرحيم بنكدار، صبح امروز در نشست خبري كه در محل وزارت رفاه و تامين اجتماعي برگزار شد، گفت: طرح پزشك خانواده در كارگروه درمان با پيشرفت‌هاي خوبي روبرو شده است و در نيمه دوم امسال اجرايي مي‌شود.
وي درباره برخي اظهار‌نظرهاي مسئولان درباره كمبود بودجه براي اجراي اين طرح و ساز و كارهاي لازم براي آن گفت: در حال حاضر اين طرح براي روستائيان كشور در حال اجراست و براي ساكنان شهر نيز ممكن است اين طرح در آغاز يا پايان نيمه دوم امسال اجرايي شود و براي اجراي آن هيچگونه مشكل كمبود بودجه‌اي وجود ندارد و تنها موضوعي كه باعث شده است تاكنون اين طرح به سرانجام نرسد بحث ساز و كارهاي انجام آن است.
معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه و تامين اجتماعي به موضوع بداخلاقي‌ها در بخش‌هاي درماني دولتي اشاره كرد و گفت: اين بد اخلاقي‌ها با فرهنگ‌سازي قابل اصلاح است. يكي از مشكلاتي كه به عنوان بداخلاقي‌هاي نادر در بحث درماني دولتي وجود داشته است موضوع عدم رعايت حق بيمه‌شده‌ها در ارتباط با وقت‌گذاري براي درمان بيماري‌هاي آن‌ها است.
وي ادامه داد: اين موضوع در سال 84 به دنبال اختلاف در تعرفه‌هاي خصوصي و دولتي بالا گرفت و فرانشيز‌هاي درماني در ساير مراكز درماني تا 60 درصد افزايش يافت و موج عظيمي از بيمه‌شدگان به سمت مراكز درماني ملكي تامين اجتماعي هجوم آوردند. به همين علت زمان كافي براي معاينات پزشكي براي بيمه‌شدگان لحاظ نمي‌شد و بيمه‌شدگان گاهي ساعت‌ها منتظر درمان مي‌ماندند و اين موضوع باعث مي‌شد انتقال بيماري به ديگر افراد نيز صورت پذيرد.
بنكدار ادامه داد: در همين راستا در حال حاضر در كشور در تمامي درمانگاه‌هاي تامين اجتماعي طرحي در حال اجرا است كه 4 بند شامل «پذيرش تلفني يا زمان‌دار» ، «حضور صرفاً يك بيمار در اتاق معاينه»، «انجام تمام معاينات روي تخت» و «توجيه بيمار يا همراه وي نسبت به بيماري» دارد.
وي افزود: بر اساس اين طرح پزشكان نبايد بيش از 12 مورد بيمار را در ساعت ويزيت كنند در حالي‌كه پيش از اين در مواردي پزشك بين 20 تا 30 مورد ويزيت بيمار در يك ساعت داشت.
معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه و تامين اجتماعي يكي از طرح‌هاي جديد وزارت رفاه را ايجاد مراكز معين بيمه‌اي در دو بخش مطب و داروخانه معين معرفي كرد و گفت: علي‌رغم پرداخت حق بيمه يكسان به ازاي حقوق واحد توسط بيمه شدگان تامين اجتماعي در تمام مناطق كشور متاسفانه خدمات درماني دريافتي توسط بيمه‌شدگان از مراكز ملكي سازمان بر حسب محل سكونت بيمه‌شدگان از يك ويزيت متغير برخوردار است. در جهت كاهش اين بي‌عدالتي طرح مراكز معين بيمه شامل مطلب و داروخانه معين تا زمان اجراي طرح پزشك خانواده يا ايجاد مراكز ملكي در شهر ارائه و به اجرا گذاشته مي‌شود.
بنكدار در تعريف مطب معين بيمه گفت: مطبي است خصوصي كه تنها به صورت يك مطب بين مطب‌هاي فعال شهر از طريق تغيير در دو بند قرارداد بين پزشك و سازمان تامين اجتماعي ايجاد مي‌شود كه اين مطب صرفا به بيمه‌شدگان تامين اجتماعي ارائه خدمت مي‌كند. داروخانه معين نيز در نزديكي مطب معين قرار دارد و صرفا دارو براي نسخه پزشك معين ارائه مي‌كند و حق فني از بيمه‌شده دريافت نمي‌كند و سهم بيمه‌شده نيز از 30 درصد به 10 درصد كاهش پيدا مي‌كند.
وي هدف از ايجاد مراكز معين بيمه را كاهش بي‌عدالتي در برخورداري از خدمات، افزايش كيفي خدمات ارائه شده به بيمه‌شدگان ، كاهش سهم بيمه‌شده از هزينه‌هاي درمان، اجراي اصل 44 و افزايش رضايتمندي اجتماعي نسبت به تامين اجتماعي عنوان كرد.
معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه و تامين اجتماعي از اجراي طرح ويزيت رايگان بيمه شدگان در منزل خبر داد و گفت: اين طرح تا بهمن امسال در استان‌هاي يزد، مازندران، كهگيلويه و بوير احمد، كرمانشاه و قزوين به صورت پايلوت اجرا مي‌شود و پس از موفقيت در طرح در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.
بنكدار هدف از اجراي اين طرح را ايجاد اشتغال براي حدود 260 پزشك ، اجراي طرح پزشك خانواده براي تعدادي از بيمه شدگان، واگذاري قسمتي از وظايف به بخش خصوصي، حذف مشكلات مراكز در رابطه با حضور اينگونه افراد، ارائه خدمات بهتر و بيشتر به بيمه‌شده و ارتقاي جايگاه تامين اجتماعي در اجتماع عنوان كرد.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن