تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819462883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون هماهنگي ونظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي :طرح ويزيت رايگان بيمه شدگان در 5 استان به صورت آزمايشي درحال اجراستطرح پزشك خانواده از نيمه دوم سال اجرايي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: معاون هماهنگي ونظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي :طرح ويزيت رايگان بيمه شدگان در 5 استان به صورت آزمايشي درحال اجراستطرح پزشك خانواده از نيمه دوم سال اجرايي مي شود
تهران – حيات

معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي گفت : با اجراي طرح پزشك خانواده از نيمه دوم سال جاري به مرور زمان مطب هاي خصوصي جمع آوري شده و بسياري از مشكلات درماني خانواده ها برطرف مي شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي حيات، دكتر عبدالرحيم بنكدار در نشست خبري كه صبح امروز (يكشنبه) در محل وزارت رفاه برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب، گفت: در اجراي اين طرح هيچ گونه مشكل تخصيص اعتبار وجود ندارد به طوري كه با توجه به جديت دولت، تمام اعتبارات لازم براي اجراي طرح درنظر گرفته شده است.
وي افزود: تنها برخي مشكلات در زمينه سياست هاي كلي، چگونگي اجرا و دستورالعمل هاي عملياتي و اجرايي آن درمورد اين طرح وجود دارد.
معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي از آغاز به كار طرح پزشك خانواده از نيمه دوم امسال خبر داد و خاطرنشان كرد: ازسوي ديگر طرح ويزيت رايگان بيمه شدگان تامين اجتماعي در منزل از پانزدهم مرداد ماه گذشته در 5 استان كشور به صورت آزمايشي اجرايي شده است به طوري كه فراگيرشدن اين طرح در سراسر كشور منوط به اجراي آزمايشي طرح پس از 6 ماه است.
وي همچنين به اهداف اجراي طرح معين اشاره كرد و اظهار داشت: كاهش بي عدالتي در برخورداري از خدمات، افزايش كيفي خدمات ارايه شده به بيمه شدگان و كاهش سهم بيمه شده از هزينه هاي درمان از مهم ترين اولويت ها و اهداف اجراي اين طرح محسوب مي شود، ضمن آن كه افزايش رضايت مندي اجتماعي نسبت به سازمان ازديگر اهداف است.
بنكدار به پرداخت حق بيمه يكسان توسط بيمه شدگان تامين و ارايه خدمات به آنها اشاره كرد و گفت: با وجود پرداخت حق بيمه يكسان به ازاي حقوق واحد توسط بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي در تمام مناطق كشور متاسفانه خدمات درماني دريافتي توسط بيمه شدگان از مراكز ملكي سازمان برحسب محل سكونت بيمه شدگان، متغير بوده و اين بدان علت است كه نوع خدمات قابل ارايه با دوري ازمراكز استان ها تقليل و در شهرهاي كوچك و بخش ها صرفا به صورت مراجعه به بخش خصوصي و در درمان غيرمستقيم با پرداخت سهم بيمه شده است.
وي اضافه كرد: اين سهم بيمه شده به دنبال اختلاف شديد تعرفه هاي تشخيصي و درماني از سال 84 كه ناشي ازافزايش شديد تعرفه هاي نظام پزشكي و افزايش محدود تعرفه هاي دولتي است بسيار زياد بوده به طوري كه درحال حاضر به حدود 60 درصد و بيش تر رسيده است كه اين بي عدالتي در برخورداري ازخدمات غيرقابل تحمل است.
وي افزود: ازهمين رو در راستاي كاهش اين بي عدالتي طرح مراكز معين بيمه شامل مطب و داروخانه معين تا زمان اجراي طرح پزشك خانواده با ايجاد مراكز ملكي در شهر ارايه و به اجرا گذاشته مي شود.
معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي به تعرفه هاي خدمات درماني اشاره كرد و يادآور شد: به دنبال تصويب قانون سازمان نظام پزشكي درمجلس و واگذاري حق تعيين تعرفه خدمات درماني در بخش خصوصي در اين قانون به سازمان نظام پزشكي و تعيين تعرفه هاي خصوصي در سال 84 توسط آن سازمان و نامتناسب بودن آن با افزايش تعرفه هاي دولتي بر مبناي حق سرانه تعيين شده توسط دولت سهم پرداخت خدمات سرپايي براي مردم در بخش خصوصي حدود 70 درصد و خدمات بستري مردم بيش از 80 درصد در نظر گرفته شده است.
پايان پيام
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن