تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819430370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو طرح ويزيت رايگان در منزل و مراكز معين بيمه‌اي اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دو طرح ويزيت رايگان در منزل و مراكز معين بيمه‌اي اجرا مي‌شود
اجتماعي. رفاه . بيمه . پزشك خانواده
معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي اعلام كرد : طرح‌هاي ويزيت رايگان در منزل و مراكز معين بيمه‌اي تا زمان كامل اجراي طرح پزشك خانواده در پنج استان كرمانشاه ، قزوين ، يزد ، مازندران و كهگيلويه و بوير احمد اجرا مي‌شود.

دكتر عبدالرحيم بنكدار روز يكشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود : مرحله آزمايشي اين دو طرح شش ماهه است و به منظور رفع نواقص به طور پايلوت تا شش ماه ادامه مي‌يابد و بعد از آن كشوري خواهد شد.

وي در تشريح طرح مراكز معين بيمه‌اي اظهار داشت : باتوجه به عدم ارائه خدمات مطلوب و همه جانبه توسط مراكز ملكي سازمان به دليل دوري از مراكز استانها و نيز مراجعه افراد در شهرهاي كوچك به مراكز خصوصي و تحمل بار هزينه‌اي ناشي از آن طرح مراكز معين بيمه شامل مطلب و داروخانه معين تا زمان اجراي طرح پزشك خانواده به اجرا گذاشته خواهد شد.

بنكدار در تعريف مطب معين بيمه گفت : مطب يا داروخانه معين مراكزي خصوصي هستند كه تنها در شهرهايي كه مركز ملكي وجود ندارد تا زمان اجراي طرح پزشك خانواده و يا ايجاد مراكز ملكي صرفا به بيمه‌شدگان سازمان تامين اجتماعي با انعقاد قرارداد با سازمان مربوطه ارائه خدمت كند.

وي با اعلام اين مطلب كه شرط ايجاد مراكز معين اجراي طرح ارتقاء كيفيت است ، گفت : يكي از محورهاي مهم براي ما ارائه كيفيت مطلوب در خدمتي است بيمه شده دريافت مي‌كند.

به گفته معاون وزير رفاه ، در داروخانه‌هاي معين سهم بيمه شده از ‪۳۰‬ درصد به ‪ ۱۰‬درصد كاهش خواهد يافت به طوريكه ‪ ۹۰‬درصد سهم دارو توسط سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي‌شود و بيمه شده از پرداخت حق فني و هزينه‌هاي جانبي نيز معاف خواهد بود.

كاهش بي‌عدالتي در برخورداري از خدمات ، افزايش كيفي خدمات ارائه شده به بيمه‌شدگان ، كاهش سهم بيمه شده از هزينه‌هاي درمان ، اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي در بكارگيري بخش خصوصي در انجام وظائف سازمان و افزايش رضايتمندي اجتماعي از جمله مواردي است كه توسط بنكدار به عنوان اهداف ايجاد مراكز معين بيمه ذكر شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پزشكان مراكز خصوصي تمايل براي انعقاد قرارداد با سازمان تامين اجتماعي را به دليل كاهش درآمد خواهند داشت ، گفت : با توجه به اينكه پزشك مربوطه در روز تعداد زيادي از بيماران را ويزيت مي‌كند ، اين امر موجب جبران كاهش درآمد خواهد بود و درآمد پزشك در مراكز معين بيشتر از يك مركز غير معين برآورد مي‌شود.

وي در خصوص اعتبارات طرح پزشك خانواده گفت : گرچه اختيار اعتبارات اين طرح تنها به وزارت رفاه مربوط نمي‌شود اما دولت محترم اراده خوبي براي اختصاص اعتبارات لازم براي طرح ياد شده دارد.

معاون وزير رفاه در تشريح طرح ويزيت رايگان بيمه‌شدگان تامين اجتماعي در منزل گفت : در اين طرح تمام بيمه‌شدگان سازمان تامين اجتماعي كه در مراجعه به مراكز ملكي با مشكل مواجه هستند شناسايي مي‌شوند و به جاي مراجعه به مراكز ، پزشك را به درب منازل اين افراد مي‌فرستيم .

وي با اعلام اين مطلب كه با اجراي اين طرح به استقبال اجراي طرح پزشك خانواده در شهرها مي‌رويم گفت : جمعيت هدف در فاز اول اين طرح ، مراكز استان‌ها هستند.

بنكدار افزود : به دنبال شناسايي فرد و ويزيت وي در سطح اول ، وي در صورت لزوم به مركز ملكي سازمان با تعيين وقت ارجاع مي‌شود و هيچگونه فرانشيزي نيز پرداخت نمي‌كند.

معاون وزير رفاه با اشاره به واگذاري حق تعيين تعرفه خدمات درماني در بخش خصوصي در سال ‪ ۸۴‬و نامتناسب بودن آن با افزايش تعرفه‌هاي دولتي برمبناي حق سرانه تعيين شده توسط دولت گفت : اين امر باعث سرريز شدن موجي از بيمه شدگان به مراكز ملكي سازمان شد كه پزشكان مراكز ملكي ما مجبور به ويزيت تعداد زيادي از بيماران در زمان محدود بود.

بنكدار به تصميم سازمان تامين اجتماعي و وزارت رفاه براي حل اين معضل از طريق طرح ارتقا كيفيت خدمات درماني در درمانگاههاي تامين اجتماعي اشاره كرد.

وي با اشاره به اجرايي شدن طرح ياد شده افزود : اخذ پذيرش تلفني توسط بيمه شده ، حضور صرفا يك بيمار و همراه در اتاق معاينه ، معاينه مطلوب همه بيماران روي تخت معاينه و توجيه بيمار نسبت به سير بهبودي از جمله الزامات اين طرح محسوب مي‌شود.

بنكداراضافه كرد : شرط موفقيت اجراي طرح ارتقاء كيفيت اصلاح نظام پرداخت است كه در دوماه گذشته نحوه پرداخت به پزشكان اصلاح شده است به طوريكه ارائه كيفيت بهتر موجب افزايش دريافتي خواهد بود.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن