تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815293368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير انجمن داروسازان تهران: افزايش سهم داروهاي وارداتي نگران‌كننده است‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دبير انجمن داروسازان تهران: افزايش سهم داروهاي وارداتي نگران‌كننده است‌
جام جم آنلاين: دبير انجمن داروسازان تهران از افزايش سهم داروهاي وارداتي در بازار داخلي كشور اظهار نگراني كرد. عباس كبريايي‌زاده با اشاره به قيمت بالاي داروهاي وارداتي نسبت به داروهاي توليد داخل، به مهر گفت: روند سهم بازار داروهاي وارداتي بشدت در حال رشد است كه اين موضوع مي‌تواند ميزان پرداختي بيماران را تحت تاثير قرار دهد.


وي تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 45 درصد سهم پرداختي دارو از جيب بيماران صورت مي‌گيرد و اين موضوع بر خلاف قانون برنامه چهارم توسعه است كه حداكثر سهم پرداختي مردم در هزينه‌هاي درماني را 30 درصد تعيين كرده است.

دبير انجمن داروسازان تهران با اشاره به رشد فزاينده مصرف داروهاي وارداتي در كشور، افزود: اين در حالي است كه ارزش ريالي داروهاي توليد داخل بسيار پايين‌تر از داروهاي وارداتي است.كبريايي‌زاده گفت: بيش از 40 درصد ارزش ريالي داروهاي مصرفي در داخل كشور متوجه داروهاي وارداتي است.

هشدار جهاني‌

همچنين سازمان بهداشت جهاني درباره دسترسي دشوار و گاه غيرممكن مردم به برخي داروهاي ضروري به دليل كمبود عرضه و قيمت بسيار بالاي آن هشدار داد.

عرضه بسياري از داروها در كشورهاي مختلف جنبه تجاري پيدا كرده و در اختيار عموم مردم قرار ندارد و فقط برخي از اقشار خاص و پر درآمد قادر به تامين آن هستند كه اين مساله موجب نگراني شده است.

بنابرهمين گزارش، تامين بسياري از داروها در كشورهاي در حال توسعه موجب بروز مشكلات زيادي براي مردم شده است و حتي اطلاعات مستندي نيز براي چگونگي توزيع اين داروها وجود ندارد.

از سوي ديگر، كمبود داروها موجب افزايش كاذب قيمت آنها شده است و در برخي موارد قيمت دارو حتي تا 250 درصد بيشتر از قيمت نهايي آن در عرضه انبوه و جهاني است.

گزارش شده كه در مورد داروهاي خاص اين افزايش قيمت به دليل كمبود توزيع مناسب حتي به 650 درصد قيمت واقعي دارو در كشورهاي در حال توسعه نيز رسيده است.

با توجه به اين‌كه در بسياري از موارد مصرف اين گونه داروها براي ادامه زندگي عادي بيماران حياتي است، اين كمبود موجب تحميل فشار و بار بيشتر اقتصادي بر دوش خانواده و جامعه، به دليل ازكارافتادگي و ناتواني در فعاليت‌هاي روزمره افراد نيز مي‌شود.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن