تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815317984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اربابي در گفت و گو با فارس: براي نادريان مسابقات المپيك با ليگ فرقي نمي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اربابي در گفت و گو با فارس: براي نادريان مسابقات المپيك با ليگ فرقي نمي كرد
خبرگزاري فارس: نماينده داوران ايران در المپيك پكن گفت: نادريان انگيزه لازم براي مبارزه نداشت؛ به طوريكه گويا در ليگ مبارزه مي‌كرد.


شهرام اربابي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: قبل از اعزام احتمالات درباره نادريان صفر و يك بود. پيش‌بيني مي‌كردم يا در همان مبارزه نخست تن به شكست دهد يا تا فينال پيش برود و به مدال طلا برسد. مبارزات او را ديده و ديدارش را با بهزاد خداداد قضاوت كرده بودم.
وي ادامه داد: از نظر علم روز دنيا و تحقيقات كاملاً مشهود بود در المپيك مي بازد؛ اما در تكواندو هيچ چيز مطلق و صددرصد نيست. نادريان خود از بهترين مبارزان دنياست كه حتي احتمال مي دهم در آسيايي از طلايي ها باشد و در جهاني دانمارك به مدال دست يابد؛ اما به المپيك نفراتي اعزام مي شوند كه مدال آور باشند نه اينكه بهترين تكواندوكار.
اربابي اظهار داشت: باتوجه به مصدوميت خداداد در وزن اول، مربيان ديگر كسي را نداشتند كه اعزام كنند هرچند انتخاب نادريان نيز اشتباه بود. انگيزه لازم را نداشت و جدال در المپيك با ليگ برايش فرقي نمي كرد. درست همين انگيزه موجب شد كه ساعي طلا بگيرد. يك ورزشكار كلاس A از دو ضربه يك امتياز بدست مي آورد، نادريان بعد از اينكه دو امتياز را از دست داد بدون تفكر لگد مي زد كه هم خود خسته شد و هم حريف از اين فرصت استفاده كرد.
وي با اشاره به اينكه ساعي در تكواندو يك استثناست، تاكيد كرد: او نسبت به مسابقات جهاني و آسيايي سهميه المپيك در منچستر و ويتنام خيلي بهتر شده بود البته در مقايسه با آتن از حيث فيزيولوژي و تكنيك و تاكتيك افت داشت؛ ولي يك تكواندوكار المپيكي است.ساعي اسم المپيكي و تجربه داشت او در هر وزني شركت مي كرد همه حريفان را مي برد و طلا مي گرفت.لوپز از نظر روحي، رواني و تكنيكي پايين تر بود.حريف ايتاليايي هم كم تجربه بود و مربي نتوانست او را به خوبي هدايت كند. فيزيك بدني خوبي داشت اما ساعي در همان راند اول دستش را خواند.
داور ايران در المپيك در خصوص عملكرد سارا خوش جمال فكري گفت: سارا حريف مراكشي را با اينكه بلندتر بود به راحتي شكست داد و آذرمهر در اين ميان نقش موثري داشت. او بعد از كسب سهميه به خوبي با شاگردش كار كرد و حتي مقابل تكواندوكار تايوان نيز خيلي خوب كوچ كرد. اگر در راند طلايي يك ضربه به سر بخورد و يك ضربه به بدن، به ضربه سر امتياز داده مي شود. معمولاً تكواندوكاران بي تجربه در اين وقت ضربه سر مي زنند بنابراين براي خوش جمال دور از انتظار بود.
وي درباره سطح داوري ها خاطرنشان كرد: فدراسيون جهاني سعي كرده بود دوراني كه علاوه بر شرايط فني مناسب بي طرف هم باشند، انتخاب كنند. داوري هاي المپيك نسبت به مسابقات جهاني و آسيايي بسيار خوب بود؛ اما متاسفانه در روز چهارم نتيجه ديدار انگليس و چين براي اولين بار بعد از بازبيني فيلم مسابقه عوض شد با اينكه چنين چيزي در قانون تكواندو تعريف نشده است.
اربابي افزود: قبل از مسابقات تصميم گرفته شد كه زياد به خطاها اخطار داده نشود تا جذابيت مسابقات تحت الشعاع قرار نگيرد.همچنين قرار شد از هر پنج قاره سه نفر به عنوان داور وسط قضاوت كنند و مابقي داوران كنار باشند كه بر اين اساس از آسيا چين، اندونزي، فيليپين و كره به همراه يك سهميه از استراليا اين وظيفه را برعهده گرفتند و بنده داور كنار بودم و 30 ديدار را قضاوت كردم.
وي در خصوص اعتراض امريكا به نتيجه ديدار لوپز با ايتاليا، گفت: داور كره اي الاصل از اندونزي دو اخطار به لوپز داد كه يكي از آنها اشتباه بود و يك نكته منفي در كارنامه اش ثبت كرد. لوپز خيلي باهوش است و از شگرد ساق گيري استفاده مي كند و داوران به اين تكنيك او حساس هستند. داوران دچار اشتباهات سهوي فراواني به ويژه در راند طلائي شدند؛ ولي به هر حال قضاوت ها خوب بود.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن