تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد تمديد قرارداد سه ساله اوساسونا به جواد نکونام


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: پيشنهاد تمديد قرارداد سه ساله اوساسونا به جواد نکونام



http://www.football3.ir/admin/asp/Picture/00000649.jpg
اگرچه فصل جديد رقابت‌هاي لاليگا به خاطر نامشخص بودن ادامه حضور در اوساسونا براي نکونام و شجاعي چندان خوب شروع نشد اما به هر حال در مجموعه اوساسونا، اين دو ايراني بازيکناني نبودند که آنتونيوکاماچو بتواند به راحتي از آنها چشم بپوشاند. اين روزها دوباره نکونام به ترکيب اصلي اوساسونا بازگشته و شجاعي هم بازيکن مهمي در انديشه‌هاي تاکتيکي مربي صاحب سبک فوتبال اوساسونا به حساب مي‌آيد.
کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران به سوال‌هاي مختلفي پاسخ داد .از جريان مصاحبه‌اش با سايت باشگاه اوساسونا گرفته تا درخواستش از مطبوعات ايران و سرنوشت تيم ملي در جام ملت‌ها.
*‌ پس از مدت‌ها سايت باشگاه اوساسونا مصاحبه‌اي را با شما و شجاعي روي خروجي‌اش گذاشت. جريان اين مصاحبه چه بود؟
اول فصل به خاطر شرايطي که وجود داشت و معلوم نبود که من و مسعود در اوساسونا مي‌مانيم يا نه دو روزنامه محلي عليه ما شيطنت کردند. بعد آنها چند مرتبه درخواست مصاحبه کردند که نپذيرفتيم اما براي اينکه به مردم پمپلونا احترام گذاشته باشيم و بگوييم با آنها مشکلي نداريم با سايت باشگاه صحبت کرديم.
*‌ يعني واقعا بعد از تاخير اول فصل الان ديگر مشکلي بين شما و تماشاگران وجود ندارد؟
قطعا نه. با تماشاگران مشکلي نداريم. بعضي روزنامه‌هاي محلي در اينجا هستند که دوست دارند بازيکنان بومي براي اوساسونا بازي کنند. تيم ما هم بازيکن بومي کم دارد و اين روزنامه‌ها وقتي ما گفتيم مي‌خواهيم برويم سعي کردند با فشارهايشان شرايط را عوض کنند. وقتي گفتم نمي‌مانم و با دو باشگاه مذاکره کردم به آنها برخورده بود و برايشان خيلي سخت بود. اين روزنامه‌ها مي‌گفتند اوساسونا براي ما زحمت کشيده و نبايد ما از اين باشگاه برويم.
*‌ قضيه عذرخواهي شما چه بود؟
زماني که قرار شد از اوساسونا جدا شوم براي مذاکره چند روزي ديرتر به اسپانيا رفتم و وقتي توافقي با باشگاه‌هاي مذاکره کننده حاصل نشد، باشگاه اعلام کرد حالا که مي‌خواهي بماني بايد جريمه شوي. من هم گفتم مشکلي با جريمه شدن ندارم و در آخر باشگاه هم جريمه‌اي در نظر نگرفت و گفت حالا که قصدت ماندن است، جريمه‌اي در کار نخواهد بود. من صحبتي هم با رسانه‌هاي ايراني دارم. من و مسعود نماينده فوتبال ايران در اسپانيا هستيم و تلاش‌مان هم اين است که از فوتبال ايران دفاع کنيم. مي‌خواهم بگويم که هر خبري در ايران منتشر مي‌شود، اينجا بازتاب دارد.
*‌ وضعيت اوساسونا را چطور مي‌بينيد . کسب 6 امتياز از هفت بازي واقعا خوب نيست؟
بله، من هم قبول دارم. ما تا اينجاي کار خوب نتيجه نگرفته‌ايم. اول فصل شرايط دشوار است اما ما داريم رفته رفته وضعيت بهتري پيدا مي‌کنيم و هفته به هفته بهتر مي‌شويم.
*‌ چند وقت پيش شايعه شده بود شما فصل بعد به ليگ ايران بر مي‌گرديد؟ چقدر اين شايعه صحت دارد؟
من قطعا روزي به فوتبال ايران برمي‌گردم و براي يکي از تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بازي مي‌کنم اما الان شرايط طوري نيست که بخواهم راجع به زمان دقيق بازگشتم به فوتبال ايران صحبت کنم. البته از کشورهاي مختلفي پيشنهادهايي داشته‌ام اما اگر بخواهم بين بازي در ايران و بازي در کشورهاي عربي يکي را انتخاب کنم قطعا ترجيحم فوتبال ايران خواهد بود.
*‌ به خاطر تجربه‌اي که از ليگ امارات داريد، اين حرف را مي‌زنيد؟
من 6 ماه در امارات بازي کردم و شرايطم خوب بود. براي الوحده در 4 بازي سه گل زدم و با الشارجه هم نايب قهرمان شدم و شش، هفت گل براي اين تيم زدم. الان هم دو پيشنهاد بسيار خوب از بهترين تيم‌هاي امارات دارم.
*‌ شب قبل از بازي ايران – برزيل، يکي از سايت‌هاي ترکيه‌اي خبر از علاقه باشگاه فنرباغچه براي جذب شما داد. با شما هم صحبت کردند؟
با خود من هيچ صحبتي نکردند اما قضيه پيشنهادشان جدي بود. خود باشگاه اوساسونا هم پيشنهاد داده که قراردادم را براي سه سال ديگر تمديد کنم اما خودم دوست دارم شرايط جديدي را تجربه کنم.
*‌ دو هفته بعد از بازي ايران – برزيل مي‌شود منطقي‌تر درباره اين بازي حرف زد. گفته بوديد اين بازي يکي از روياهاي کودکي‌تان است؟
اگر بخواهيم منطقي صحبت کنيم بايد بگويم که پس از شکست ما برابر برزيل و پيروزي ژاپن برابر آرژانتين، نبايد همه چيز را زير سوال ببريم. اگر ما هم در تهران با برزيل بازي مي‌کرديم، قطعا مي‌توانستيم به حريف گل بزنيم. اگر هم دقت کرده باشيد گل دوم و سوم برزيل در اواخر بازي بود و گل اول برزيل هم از روي يک ضربه استثنايي به ثمر رسيد. آلوز توپ را جايي فرستاد که هيچ کاري از دست مهدي رحمتي بر نمي‌آمد. به هر حال اعتقاد من اين است که نمي‌شود فوتبال برزيل را با فوتبال آرژانتين مقايسه کرد. برزيل تيم جديدي را تشکيل داده و آنها مي‌خواهند براي جام جهاني 2014 که در کشور خودشان برگزار مي‌شود بهترين تيم را در اختيار داشته باشند. ضمن اينکه ما در کشور غريبه با برزيل بازي داشتيم و شرايط آب و هوايي هم جوري نبود که با آن خيلي آشنا باشيم. با همه اين شرايط ما در نيمه اول خيلي خوب بازي کرديم. يک گل نزديم و يک توپ‌مان به تيرک خورد. واقع بينانه اين است که بگوييم حداقل يک نيمه خوب بازي کرديم.
*‌ سه ماه مانده به جام ملت‌ها، فکر مي‌کنيد چقدر روياي رسيدن به قهرماني در آسيا پس از 35 سال نزديک به واقعيت باشد؟
واقعا نمي‌شود قاطعانه صحبت کرد. تيم ما شرايط خيلي خوبي دارد. درست است که دو بازي اخيرمان را باخته‌ايم اما شکست به کويت به خاطر شرايطي که حتما در آنجا وجود داشته بوده-البته من آنجا نبودم- و باخت به برزيل هم طبيعي بود، اما به هر حال ما تيم خوبي داريم و تنها کارهاي کوچکي مانده که بايد مسولان فدراسيون فوتبال و مسولان ورزش کشور آنها را هم انجام بدهند.
*‌ چه کارهايي باقي مانده؟
بايد تمام شرايط آماده باشد تا تيم ملي بدون حاشيه و دغدغه تنها به فکر بازي باشد. ضمن اينکه چون جام ملت‌ها در کشوري عربي برگزار مي‌شود بايد مراقب حاشيه سازي‌ها باشيم.
*‌سازمان تربيت بدني به فدراسيون فوتبال پيشنهاد داد کميته‌اي براي انتخاب سرمربي تيم ملي بعد از جام ملت‌ها تشکيل دهد. اين تصميم چقدر در فوتبال حرفه‌اي اروپا ديده مي‌شود؟
در دنياي فوتبال حرفه‌اي اين کار طبيعي است. وقتي قرارداد يک مربي در حال به پايان رسيدن است يا قرارداد مربي را تمديد مي‌کنند يا اينکه اعلام مي‌شود فرد ديگري جانشين سرمربي فعلي خواهد شد اما همه اين اتفاقات به صورت داخلي انجام مي‌شود. با اين حال به نظرم بايد ما صبر و تحمل داشته باشيم. بايد تمام تمرکزمان روي جام ملت‌ها باشد. زماني وجود ندارد که بخواهيم آن را هدر بدهيم. تمرکز بهترين کاري است که مي‌توانيم انجام بدهيم.
*‌ نظرتان درباره بازي با نيجريه چيست؟
به هر حال نيجريه يکي از پرقدرت‌ترين تيم‌هاي آفريقايي است و اگر با تيم اصلي‌اش بيايد که ظاهرا اين چنين است بازي خيلي خوبي خواهد شد.
*‌ شايد بهترين اتفاق در اين بازي اين باشد که تيم ملي پس از مدت‌ها قرار است در ورزشگاه آزادي بازي کند. اين آخرين فرصت براي هواداران خواهد بود که پيش از جام ملت‌ها تيم ملي را در ايران ببينند.
بله. فکر مي‌کنم ماه‌هاست که از آخرين بازي ايران در ورزشگاه آزادي مي‌گذرد. البته داربي نشان داد که مردم همچنان به فوتبال علاقه دارند. فکر مي‌کنم بازي با نيجريه هم چنين اتفاقي بيفتد. واقعا فوتبال بدون تماشاگر بي‌معني است. اميدوارم مردم براي بازي با نيجريه به ورزشگاه بيايند.
* اين روزها در فوتبال ايران همه از ذوب آهن حرف مي‌زنند. بازي اين تيم را برابر الهلال ديديد؟
من بايد به باشگاه ذوب آهن به خاطر صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا تبريک بگويم. من بازي اين تيم با الهلال را ديدم و آرزوي قلبي‌ام اين است که اين تيم بتواند در فينال هم به پيروزي برسد. انشاا... با همت تيم ذوب آهن اين تيم مي‌تواند قهرمان آسيا شود.

منبع : سايت www.football3.ir/ (http://p30city.net/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.football3.ir%2F)
89/8/1






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن