تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815193578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستگاه جهان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ايستگاه جهان
كلاهبرداري، اتهام جديد مرد مسلح

اعتماد ملي: مردي كه به اتهام سرقت مسلحانه بازداشت شده بود، در حال حاضر به اتهام كلاهبرداري و نگهداري سلاح و مهمات در بازداشت به سر مي‌برد. عباس بخشوده داديار شعبه پنجم دادسراي جنايي در اين باره گفت: در حال حاضر اين متهم مدعي است كه شركت را با نيت كلاهبرداري باز نكرده ولي وقتي زنداني شده نتوانسته طلب و خواسته‌هاي مالي سرمايه‌گذاران شركت را برآورده كند، به همين دليل متهم به كلاهبرداري شده است، اين در حالي است كه متهم با ارائه وثيقه 700 ميليون توماني مي‌تواند به طور مشروط آزاد شود. وي در ادامه گفت: 12 تيرماه سال جاري ماموران مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران از يك فقره سرقت مسلحانه در خيابان كارگر مطلع شدند و با حضور نزديك‌ترين واحد گشت انتظامي در محل ماموران اين متهم را، كه اسلحه در دست داشت دستگير كردند. با آغاز تحقيقات در دادسراي جنايي معلوم شد انگيزه متهم سرقت مسلحانه نبوده است بلكه او در پي اختلاف مالي با شريك خود با خريد اسلحه براي انتقام به محل كار خود رفته و با قنداق كلت كمري سر شريك خود را شكسته است. پس از اين اتفاق تعدادي از مشتريان، كه در محل حضور داشتند، موضوع را به پليس اطلاع دادند و اين متهم دستگير شد. با به دست آمدن اين نتايج پرونده از باب سرقت مسلحانه مختومه شد اما خريد و نگهداري سلاح و مهمات همچنان در حال رسيدگي بود كه چند نفر به عنوان مالباخته از متهم شكايت كردند و گفتند وي از ما كلاهبرداري كرده است. با طرح اين شكايات دو پرونده نگهداري سلاح و كلاهبرداري در اين شعبه به طور همزمان رسيدگي شد و تاكنون همه شاكيان، كه 17 نفر هستند، مراجعه كرده‌اند و معلوم شده است كه متهم 200 ميليون تومان از اين نفرات دريافت كرده.

اين در حالي است كه او تا اين لحظه اتهام كلاهبرداري را قبول ندارد و تاخير در پرداخت سرمايه‌گذاران را دليل زنداني شدن خود مي‌داند، با اين حال دفتر شركت پلمب شده است تا به پرونده رسيدگي شود. اين متهم مدعي است كه در اين شركت با سرمايه‌گذاران داخلي قرارداد مي‌بسته است و با سرمايه آنها در بازار بورس بين‌الملل معاملاتي انجام مي‌داده‌اند. وي مدعي است كه در شركت شريكي داشته اما با توجه به اينكه تنها نام او به عنوان طرف قرارداد با سرمايه‌گذاران ثبت شده است او تنها متهم پرونده است. البته همسر وي نيز به عنوان يكي از همدستان او پرونده دارد چون 64 ميليون تومان از پول‌ها مدتي در حساب او بوده است، همچنين فرد ديگري، كه در آلمان است، از طريق پليس بين‌الملل تحت تعقيب قرار گرفته. تا اين مرحله از تحقيقات نيز شريك اين مرد كه از سوي او مورد ضرب و شتم قرار گرفته رضايت خود را اعلام كرده است و او نيز 94 ميليون از مجموع 200 ميليون را به سرمايه‌گذاران بازگردانده است.

مزاحمت تلفني به قتل مزاحم انجاميد ‌

ايسنا:‌ متهمي كه مزاحم تلفني همسرش را با چاقو به قتل رسانده بود، دستگير شد.

محمد ايمان‌دوست، بازپرس شعبه دوم دادسراي اسلامشهر در تشريح اين پرونده گفت: زماني كه گزارش وقوع يك فقره قتل روي ميز اين شعبه قرار گرفت تحقيقات براي روشن شدن موضوع آغاز شد. در پرونده آمده بود كه قتل از سوي راننده خودرويي رخ داده است؛ بدين‌ترتيب بررسي‌ها براي دستگيري اين متهم در دستوركار قرار گرفت. با به دست آمدن سرنخ‌هايي از مخفيگاه متهم به قتل، سرانجام مالك شناسايي و دستگير شد. ‌ بر اساس ادعاي متهم و همسرش اينگونه اعلام شد كه مقتول به مدت چند ماه از طريق تلفن همراه براي همسر متهم ايجاد مزاحمت كرده و ظاهرا درخواست‌هاي نامشروع از وي داشت كه صحت و سقم آن در حال بررسي است. ‌ بازپرس شعبه دوم دادسراي اسلامشهر افزود: بر اساس محتويات پرونده، متهم با هماهنگي همسرش با مقتول در محل خيابان دانشگاه، شبانه قرار ملاقات گذاشت و پس از مشاجره لفظي، متهم با چاقو ضربه‌اي به مقتول وارد كرده و سپس متواري شد. اين مرد 35 ساله به مباشرت در قتل عمدي 24 ساله متهم است كه با صدور قرار بازداشت موقت روانه‌زندان شد و همسر متهم رديف اول، به اتهام معاونت در قتل عمدي تحت قرار، آزاد است. ‌ تحقيقات در شعبه دوم دادسراي اسلامشهر در حال انجام است و متهم به زندان رجايي‌شهر اعزام شده است. ‌

متهم به قتل راننده منكر جنايت شد

ايسكانيوز:‌ پسري كه به اتهام كشتن يك راننده زنداني شده است، روز گذشته در شعبه 71 دادگاه كيفري تهران از خود دفاع كرد. ‌ در كيفرخواست اين متهم عنوان شد: 30 ساله متهم است شامگاه چهاردهم آذرماه 1386 مرد جواني به نام 35 ساله را در ورامين كشته و پيكان او را دزديده است. بدين‌ترتيب با توجه به مدرك‌هاي موجود براي قاتل اشد مجازات خواسته شد.

سپس 3 پسر و يك دختر قرباني در جايگاه ويژه قرار گرفتند و براي متهم، اشد مجازات خواستند. اين در حالي بود كه در دفاع از خود منكر جنايت شد و گفت: باور كنيد من جواد را نمي‌شناختم. ـ قاضي:‌ همسر مي‌گويد يك روز سوار پيكان شوهرش شدي و بر سر كرايه، با او درگير شدي. حالا چگونه مي‌گويي جواد را نمي‌شناختي؟ متهم:‌ وقتي به جرم دزديدن پخش يك ماشين، دستگير شدم در زندان ادعا كردم يك نفر را كشته‌ام. آنجا بود كه همبندي‌ام موضوع را به نگهبانان خبر داد و پايم را به دادگاه كيفري كشيد. باور كنيد من دروغ گفتم. 5 سال است كه زنداني‌ام و حالا عاجزانه تقاضا دارم هرچه زودتر تكليفم را روشن كنيد. در پايان اين محاكمه، 5 قاضي وارد شور شدند تا به انشاي راي بپردازند.

سقوط مرگبار از طبقه سوم

اعتماد ملي: تحقيقات جنايي براي كشف علت سقوط مرگبار مرد 86 ساله آغاز شد. رضا جعفري جانشين دادسراي جنايي تهران روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: اين حادثه در خيابان وحدت اسلامي اتفاق افتاده است كه در ساعت 8 صبح وقوع آن به ماموران اطلاع داده شد. ماموران با حضور در محل پي بردند قرباني حادثه مردي 86 ساله به نام سلمان است كه در پي سقوط از طبقه سوم آپارتمان جان خود را از دست داده است. در حال حاضر پسر اين مرد مدعي است كه پدرش دچار حواس‌پرتي بوده، با اين حال با به دست آمدن اين نتايج هنوز لازم است تحقيقات در مورد علت مرگ اين مرد 86 ساله ادامه داشته باشد تا دليل اصلي حادثه مشخص شود.

دوربين مداربسته سارق خودروها را گرفتار كرد

سارق حرفه‌اي كه با حضور در استان‌هاي غرب كشور وجوه نقد و اسناد با‌ارزش را از درون خودرو شهروندان سرقت مي‌كرد به دام افتاد.

سرهنگ گوهري سرپرست پليس آگاهي استان ايلام با بيان اين خبر افزود: چندي قبل يكي از شهروندان ايلام با مراجعه به پليس آگاهي اعلام كرد از داخل خودرو شخصي‌اش علاوه بر چند ميليون تومان پول نقد يك قطعه كارت خودپرداز به همراه رمز مربوطه به سرقت رفته است. براي رسيدگي به اين پرونده كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شده و در اولين قدم متوجه شدند كه چند پرونده مشابه ديگر نيز در اين خصوص وجود دارد كه به احتمال فراوان سرقت‌ها توسط يك سارق حرفه‌اي انجام شده است. با پيش‌فرض اوليه تحقيقات تكميلي آغاز شد و بررسي‌هاي معمول همانند بررسي پرونده مجرمان سابقه‌دار سرقت و استفاده از بانك‌هاي اطلاعاتي در دستوركار قرار گرفت. ضمن اينكه با توجه به پراكندگي سرقت‌هاي متهم، بررسي فيلم دوربين‌هاي مداربسته مستقر در سطح شهر و بانك‌ها نيز با دقت انجام شد تا اينكه سرانجام با پيگيري فراوان كارآگاهان، فيلم‌هاي ضبط شده به صورت شبانه‌روزي بازبيني شد و آنها به فردي كه 3 روز متوالي در يك ساعت مشخص به نزديكي محل سرقت رفت و آمد كرده بود مشكوك شدند. با تلاش فراوان هويت اين مظنون شناسايي شد و وي در حالي كه قصد فرار به استان لرستان را داشت به دام كارآگاهان پليس افتاد و با وجود انكار اوليه هنگامي كه خود را در برابر شواهد پليس ديد به سرقت وجوه نقد و كارت خودپرداز اعتراف كرد و پس از تكميل پرونده با صدور قرار روانه زندان شد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن