تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819635044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

12 سال ابهام در پرونده 7 جنايت زنجيره‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: 12 سال ابهام در پرونده 7 جنايت زنجيره‌اي


اعتماد ملي: در حالي كه حدود 12 سال از وقوع 7 جنايت زنجيره‌اي در پايتخت مي‌گذرد و تمامي تحقيقات حكايت از ارتكاب قتل‌ها از سوي يك متهم يا گروه را دارد اما به دليل شناسايي نشدن عامل اين جنايت‌ها، پرونده همچنان با ابهامات فراواني مفتوح است. در اين ميان با توجه به شكايت يكي از اولياي‌دم، قاضي رسيدگي‌كننده به پرونده دستور پرداخت ديه از بيت‌المال را صادر كرد. در اين پرونده كه يكي از پرونده‌هاي پيچيده جنايي به شمار مي‌رود 5 زن و 2 مرد كه همگي آنها داراي روابط غيراخلاقي بودند به طرز مرموزي با چاقو و شليك 7 گلوله در مدت 5 ماه به قتل رسيدند.

كشف اولين جسد

ساعت 22 بيستم مردادماه سال 75 پيكر خون‌آلود مردي جوان در گوشه خيابان انديشه پيدا شد. اهالي محل با ديدن اين جسد، به سرعت موضوع را به پليس اطلاع دادند و ماموران نزديك‌ترين كلانتري به محل رفتند. جسد متعلق به مردي مجهول‌الهويه بود كه يك موتورسيكلت هونداي قرمزرنگ در كنار آن ديده مي‌شد. تحقيقات محلي آغاز شد. بررسي‌ها نشان داد يكي از عابران پياده شاهد حادثه بوده است. او ديده بود كه يك موتورسيكلت هونداي قرمزرنگ با راكب، به آن خيابان آمده و موتورسوار، راكب ديگر را با شليك يك گلوله به قتل رساند و سپس با موتور ديگري كه در همان حوالي متوقف شده بود فرار كرد. با انتقال جسد به پزشكي‌قانوني مشخص شد مقتول مرتضي نام دارد و با شليك گلوله جان باخته است. ‌

وقوع دومين قتل‌

تحقيقات كارآگاهان جنايي تهران با تشكيل پرونده قتل در حال انجام بود كه ساعت 16 دو روز بعد گزارش شد جسد مجهول‌الهويه‌اي در منطقه منظريه افتاده است. اين جوان نيز همانند مورد قبلي با برخورد گلوله به سر جان باخته بود. تحقيقات پليس از اهالي محل نشان داد مرد جوان در محل ديگري به قتل رسيده و جسد او از طريق يك خودروي شورلت به بيرون پرت شده است.

كشف سومين جسد

قرار گرفتن جسد زن جواني در خيابان اين بار ظن ماموران را پيرامون ارتباط اين سه قتل برانگيخت اين در حالي بود كه اين زن با 8 ضربه چاقو به سينه از پاي درآمده بود. كشف اين جسد ساعت 30‌/‌9 دقيقه سي‌ام مردادماه به اطلاع پليس رسيد. تحقيقات كارآگاهان درباره اين پرونده نشان داد كه اين زن به نام ناهيد در كار قاچاق دختران فراري به امارات بوده و در اقدام آخر، با همكاري چند نفر ديگر 15 دختر را به دبي فرستاده است.

ارتباط نامشروع؛ تنها سرنخ پليس ‌

بررسي‌ها با احتمال ارتباط پرونده قتل اين سه جسد كه به دو شيوه به قتل رسيده بودند ادامه داشت تا اينكه ماموران پي بردند اين سه نفر اعضاي يك باند فساد هستند و روابط غيراخلاقي فراواني داشته‌اند.

كشف اجساد سه زن ديگر در

ساعت 20‌/ 8 دقيقه اواخر شهريورماه همان سال جنازه زن ديگري در منطقه‌اي نرسيده به پيدا شد. بر اساس بررسي‌هاي انجام‌شده اين جسد متعلق به زني به نام بود كه چند روز قبل از قتل، از سوي ماموران پليس آگاهي دستگير شده بود.

همسر اين زن به ماموران پليس گفت: بيست‌وهفتم شهريورماه از پليس آگاهي آزاد شد. هرچه علت دستگيري او را پرسيدم پاسخ روشني به من نداد. روز چهارشنبه از خانه خارج شد اما ديگر بازنگشت. به هر كجا كه توانستم تماس گرفتم تا اينكه روز پنجشنبه به من اعلام شد براي شناسايي جسدي به پزشكي قانوني بروم. وقتي جسد را ديدم متوجه شدم متعلق به همسرم است. او ادامه داد: 14 سال است كه با سوسن زندگي مي‌كنم. او بين سال‌هاي 64 تا 71 براي خريد و فروش رفت و آمد زيادي به دبي داشت. اما پس از چند سال اين كار را ترك كرد و با زناني به نام‌هاي و آشنا شد. چند روز از اين ماجرا نمي‌گذشت كه پنجمين جسد نيز در حوالي پل كن پيدا شد. پنجم مهرماه به پليس گزارش شد جسد زني حدودا 35 ساله در حالي كه ضربات چاقو روي سينه و پشت او مشاهده مي‌شد در كنار خيابان قرار گرفته است. تحقيقات پليس از اين جسد نشان داد كه مقتول زني به نام بود. با وقوع ششمين قتل ظن كارآگاهان در ارتباط با وقوع قتل‌ها از سوي يك شخص به يقين تبديل شد. جسد اين زن بيست‌ودوم دي‌ماه سال 75 در خيابان سردار جنگل پيدا شد. اين زن 30 ساله كه با توجه به قرار گرفتن شناسنامه در كنار جسد نام داشت، با شليك يك گلوله به سر، از پاي درآمده بود. بررسي‌هاي بيشتر پليس مشخص كرد اين زن معروف به و همانند 3 زن ديگر عضو يك باند است. پس از مدتي با كشف جسد زني به نام هفتمين قتل نيز رقم خورد. كارآگاهان در بررسي از پرونده‌ها دريافتند با زني به نام كه سركرده باند قاچاق دختران به امارات است و به دليل جرائم متعددش به اعدام محكوم شده بود، در ارتباط بوده است. در ادامه بررسي‌ها نيز ارتباط 7 زن و مرد كشته شده براي پليس محرز شد و اين احتمال قوت گرفت قتل اين افراد بر اساس نقشه قبلي بوده است. در اين ميان اداره تشخيص هويت نيروي انتظامي نيز پس از بررسي گلوله‌ها به مقتولان اعلام كرد: 7 گلوله 9 ميليمتري از يك اسلحه كمري ماكاروف به سمت مقتولان شليك شده است. تحقيقات براي شناسايي متهم يا متهمان پرونده با دستگيري چند مظنون ادامه داشت اما از آنجا كه نتيجه‌اي به دست نيامد پرونده از شعبه 1601 به دادگاه انقلاب فرستاده شد و چون موضوع آن جنايي بود به دادسراي جنايي ارسال شد.

ابهام 12 ساله در پرونده

با گذشت نزديك به 12 سال از وقوع 7 جنايت خاموش، هنوز متهم يا متهمان آن شناسايي نشده‌اند. اين در حالي است كه با قرار گرفتن پرونده روي ميز قاضي مجتمع قضايي بعثت، اولياي دم يكي از مقتولان) اعلام شكايت كردند كه در نتيجه قاضي دستور داد با توجه به احراز وقوع قتل و عدم وجود قرائن ظن در انتساب قتل به شخص يا اشخاصي معين‌، طبق ماده 225 قانون مجازات اسلامي نصف ديه كامل مرد مسلمان از بيت‌المال پرداخت شود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن