تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820842206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاي رئيس جمهور عذر ما را بپذيريد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آقاي رئيس جمهور عذر ما را بپذيريد
سرباز زمين

چندي پيش رئيس جمهور از خبرنگاران خواسته تا مناطق و جاذبه هاي گردشگري ايران را معرفي كنند. اين درخواست رئيس جمهور شايد آرزوي قلبي بسياري از خبرنگاران و فعالان گردشگري و محيط زيست باشد، اما ضعف هاي بزرگي در جامعه وجود دارد كه كمتر خبرنگار آگاهي را راضي به افشاي مناطق بكر و زيباي طبيعت مي كند.امروزه ديگر همه مي دانند كه در شرق تهران منطقه يي به نام تنگه واشي وجود دارد؛ تفرجگاهي منحصر به فرد كه براي بازديد و گردش در آن نياز است بيش از 30دقيقه بين دو ديواره سنگي و از ميان رودخانه پياده روي كرد تا به دشتي وسيع رسيد. پس از آن هم تنگه يي ديگر و اصطلاحاً «آب پيمايي» ديگر و در نهايت آبشار.آنها كه تنگه واشي را در دهه هفتاد ديده بودند، هيچ گاه خاطره دشت گلپر را فراموش نخواهند كرد. نگارنده كه در آن سال ها، نوجواني كم سن وسال بودم، به خاطر دارم بوته هاي گلپر در دشت مابين دو تنگه آنقدر بلند و انبوه بودند كه گردشگران را مبهوت زيبايي خود مي كردند. حتي تا چند روز پس از سفر به تنگه واشي، التهاب ناشي از حساسيت به گلپر روي پوست بدنم وجود داشت. گذشته از آن زير بوته هاي گلپر، موش هاي سياهرنگي زندگي مي كردند كه شگردشان براي فرار از دست مزاحمان، «موش مردگي» بود، وقتي به آنها نزديك مي شديد، چنان وانمود به مردن مي كردند كه انگار هيچ وقت زنده نبوده اند و كافي بود چند قدم دور شويد تا پا به فرار بگذارند.اين تصاوير تا چند سال در ذهنم حك شده بود تا اينكه پس از شش سال دوباره سري به آنجا زدم، اما ديگر نه گلپري بود و نه موشي. به جاي اين مواهب طبيعي، زباله بود و قهوه خانه و قليان. به همين سادگي تنگه واشي قرباني جاه طلبي يك آژانس گردشگري شد؛ آژانسي كه براي رو كردن برگ برنده و پيشي گرفتن از رقبا، طبيعت بكر فيروزكوه را با درآمد ميليوني تاخت زد. از اين موارد كم نيستند. كافي است فقط يك بار از 30 كيلومتري چالوس و از مرزن آباد به سمت غرب بپيچيد و به طرف كلاردشت برانيد تا خودتان عمق فاجعه را ببينيد. ويلاهايي كه مثل قارچ هاي رنگارنگ سمي در زمين هاي جنگلي پاكتراشي شده روييده اند تا صاحبانشان هفته يي يك بار در سال بيايند و به ياد جنگلي كه بود، در ويلايشان بنشينند و نفسي تازه كنند،حقيقت اين است كه در جامعه ما، تفرجگاه يعني محلي كه قبلاً زيبا بوده و حالا تخريب شده و اكوتوريسم يعني ورود قهوه خانه و جيپ و آلودگي به طبيعت بكر.آقاي رئيس جمهور، معذوريت ما را بپذيريد، در جامعه يي كه معرفي يك منطقه طبيعي به عنوان قطب توريستي برابر با تهديد آن است، چگونه مي توانيم گوشه هاي دنج طبيعت را معرفي كنيم؟ چگونه مي توانيم عرصه يي طبيعي را كه پس از گذشت ميلون ها سال شكل گرفته محكوم به نابودي كنيم. اجازه بدهيد همين مختصر نقاط بكر هم ناشناخته باقي بمانند، بلكه آيندگان لذت آنها را ببرند. هرچند كودكاني كه درباره حفظ طبيعت و بهره برداري پايدار از آن هيچ نمي دانند، جانشينان برحق نسل تخريب گر ما خواهند بود.

شوراياران بازوهاي قدرتمند شورا هستند

هادي ساعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه «شوراياري ها بازوهاي قدرتمند شوراي شهر هستند»، گفت؛ پايتخت ايران با چنين جمعيتي نيازمند اعضاي بيشتري در شوراي شهر است و نمي توان با پانزده نفر مشكلات آن را برطرف كرد. بنابراين شوراياران در كنار اعضاي شوراي شهر مي توانند انتظارات بحقي را كه مردم از مديريت شهري دارند به شورا نشان دهند. وي با تاكيد بر اينكه شوراياران رابط هاي خوب بين اعضاي شوراي شهر و مردم هستند، افزود؛ اين پتانسيل عظيم اجتماعي كه در محلات تهران ايجاد مي شود توانايي حل مشكلات محله ها و بازسازي چهره شهر را خواهد داشت.ساعي همچنين با اعلام اينكه حضور افراد نخبه و برجسته محله ها در شوراياري ها مي تواند مشكلات و كاستي ها را با استفاده از نظر كارشناسي اين افراد به حداقل برساند، تاكيد كرد؛ سومين دوره شوراياري با توجه به نتيجه مطلوب در دوره پيشين بايد به صورت جدي تر مورد توجه شهروندان قرار گيرد و مردم با شركت در اين انتخابات در حل مشكلات محله خود مشاركت كنند.

دولت براي ارائه لايحه پيشقدم شود

عضو شوراي شهر تهران شوراياري ها را «مردمي ترين نهادي كه موضوع مشاركت اجتماعي را به صورت ملموس و در پايين ترين سطح اجتماعي محقق كرده است»، دانست و گفت؛ مطمئناً تشكيل شوراياري ها در دور آتي با استقبال بيشتر مردم و اثربخشي افزون تر مواجه خواهد بود.رسول خادم كه رياست ستاد هماهنگي شوراياري ها را در دور دوم شوراي شهر تهران برعهده داشت، با اشاره به اثرات تشكيل نهاد شوراياري ها افزود؛ اينكه چنين نهادي به وجود آمده با توجه به مشكلات زيادي كه در برابر تشكيل و حفظ آن وجود داشت مساله بسيار مهمي است اما اينكه اين نهاد بايد در ساختار مديريتي كشور از جايگاه محكم و با ثباتي برخوردار شود نيازمند حلقه هاي مفقوده متعددي است كه بايد تعريف شود.رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه ايجاد جايگاه قدرتمند براي شوراياري ها از وظايف شورا است، گفت؛ شوراي شهر تهران سعي دارد با در نظر گرفتن مسووليت در مصوبات خود براي شوراياري ها اين نهاد مردمي را در ساختار مديريتي كشور تثبيت كند.وي همچنين دولت را در اين زمينه داراي مسووليت دانست و افزود؛ شايد بهتر بود كه سال ها قبل درحالي كه شوراها شكل مي گرفت، شوراي محلات نيز به عنوان يك نقطه تكميلي و مكمل شورا همزمان تشكيل مي شد با اين حال اميدوارم در تشكيل شوراي محلات و ارتقاي سطح شوراهاي مناطق، دولت پيشقدم شود و لايحه يي را تقديم مجلس كند. به نظر مي رسد هم در دولت و هم در مجلس ظرفيت ارائه و پذيرش اين لايحه وجود داشته باشد.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن