تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821075415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم: مدير ضعيف از آمريكا مضرتر استنرخ بيكاري زير 10 درصد را واقعي نمي‌‏بينم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: عضو كميسيون اجتماعي مجلس هشتم: مدير ضعيف از آمريكا مضرتر استنرخ بيكاري زير 10 درصد را واقعي نمي‌‏بينم


تهران- خبرگزاري كار ايران
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، كارگران ساختماني را از مستضعف‌‏ترين اقشار جامعه دانست و گفت: ‌‏اگر اين كارگران كار نكنند حقوقي ندارند، بنابراين ناچارند كه حتي روز عيد نوروز و ساير ايام و در تمام مناسبت‌‏هايي كه همه تعطيلند بر سر كار خود حاضر باشند.

هادي مقدسي در جريان بازديد از خبرگزاري كار ايران با بيان اينكه وضعيت موجود كارگران ساختماني برخلاف عدالت است، گفت: اين قشر از جامعه غالباً‌ از دوستداران نظام، انقلاب و دولت عدالت محور نهم هستند.
دولت بار مالي بيمه كارگران ساختماني را تقبل كند
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم خواستار جديت دولت در ارائه لايحه بيمه كارگران ساختماني به مجلس شد و گفت: با وجودي كه مجلس هفتم اقبالي به بيمه كارگران ساختماني نداشت اما اميدواريم كه دولت با تامين بار مالي طرح بيمه كارگران ساختماني اين قشر را از نگراني نجات دهد.
وي گفت: مجلس هفتم براي بيمه كارگران ساختماني طرحي داشت تا به ازاي هر مترمربع، هفت هزار تومان از كارفرما گرفته شود اما شوراي نگهبان به دليل اين كه معتقد بود اين موضوع تورم‌‏زاست، با اين طرح مخالفت كرد در صورتيكه مجلس هفتم مصوبه‌‏اي داشت كه براساس آن براي نظام مهندسي به ازاي هر مترمربع 11 هزار تومان از كارفرما كسر شود.
او با بيان اينكه ضرورت نظام مهندسي را نمي‌‏توان نفي كرد، گفت: چگونه است كه مجلس هفتم، 11 هزار تومان را براي نظام مهندسي تصويب كرد، اما وقتي نوبت به كارگران ساختماني رسيد، كم‌‏لطف شد.
او از اعلام زمان مشخص براي حل موضوع بيمه كارگران ساختماني خودداري كرد و گفت: مطمئن باشيد با درك عميقي كه نمايندگان مجلس هشتم از وضعيت نابسامان كارگران ساختماني دارند، درصدد هستيم تا با كمك سازمان تامين اجتماعي، هر چه سريعتر مشكل بيمه اين قشر كارگري را حل كنيم.
فراخوان مديرعامل تامين اجتماعي به مجلس
نماينده بروجرد در مجلس شوراي اسلامي، وزارتخانه‌‏هاي كار و امور اجتماعي، رفاه و تعاون را از جمله وزارتخانه‌‏هاي مرتبط با حوزه كاري كميسيون اجتماعي مجلس برشمرد و گفت: براي ارزيابي عملكرد اين وزارتخانه‌‏ها، از وزرا و مسوولان مربوطه دعوت خواهيم كرد تا با حضور در كميسيون اجتماعي مجلس، طرح‌‏ها و برنامه‌‏هاي خود را به اطلاع نمايندگان برسانند. حتي در اين خصوص برخي از وزرا به كميسيون اجتماعي گزارش‌‏هايي نيز داشته‌‏اند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس پيش‌‏بيني كرد تا دو هفته آينده، مديرعامل تامين اجتماعي به كميسيون اجتماعي مجلس فراخوانده شود و گفت: مسوولان تامين اجتماعي بايد گزارش عملكرد و تركيب هيات مديره و وضعيت نيروهاي اجرايي سازمان و همچنين گزارشي از شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي )شستا( را به نمايندگان ارايه كنند.
او درباره زمزمه‌‏هايي مبني بر تغيير مديرعامل تامين اجتماعي، گفت: اين موضوع را در حد يك خبر شنيدم اما معتقدم كه اين خبر غيرموثق است.
مقدسي با تاكيد بر نياز سازمان تامين اجتماعي به انسجام مديريتي، گفت: متاسفانه درحال حاضر اين انسجام در سازمان را به وضوح مشاهده نمي‌‏كنيم.
عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه سازمان تامين اجتماعي شبكه گسترده‌‏اي از واحدهاي توليدي و اقتصادي را در اختيار دارد، گفت: اگر اين واحدها به صورت اصولي و درست مديريت شوند، قطعاً‌ اين سازمان مي‌‏تواند همچنان بدون كمك دولت، هزينه‌‏هايش را تامين كند، بنابراين مشاهده مي‌‏شود كه مديريت قوي و منسجم دراين سازمان يك ضرورت است.
هيات مديره تامين اجتماعي از كادر تخصصي سازمان انتخاب شود

او با بيان اينكه در برخي سازمان‌‏ها وجود يك مدير سياسي در راس آن سازمان ضرورت محيطي است، گفت: البته مجموعه مديريتي هر سازماني از جمله تامين اجتماعي بايد از كادر فني و تخصصي آن سازمان انتخاب شوند، بنابراين بايد اعضاي هيات مديره تامين اجتماعي هم از درون اين سازمان انتخاب شوند زيرا اين موضوع رمز موفقيت سازمان است و ما اين امر را از تامين اجتماعي خواهيم خواست.
نماينده بروجرد در مجلس با تاكيد بر اين كه عمر 30 ساله انقلاب اسلامي دستاوردهاي بزرگ و مهمي براي مردم كشور به همراه داشته است، گفت: با اين وجود استان لرستان يكي از عقب‌‏مانده‌‏ترين و توسعه نيافته‌‏ترين استان‌‏هاي كشور در تمامي شاخص‌‏هاي توسعه است.
استان لرستان؛ رتبه اول بيكاري در كشور
او با بيان اينكه نرخ بيكاري استان لرستان 19 درصد است،‌‏ گفت: مطابق اين نرخ كه مورد تاييد مركز آمار كشور است، استان لرستان رتبه اول بيكاري را در كشور دارا است و حتي در بيماري ايدز نيز رتبه اول كشور را دارد.
دولت نهم در استان لرستان توفيقي نداشته است
او با بيان اينكه برخلاف اراده دولت نهم، در سه سال عمر اين دولت هيچگونه طرح شاخصي در لرستان چه در قالب برنامه‌‏هاي سالانه و چه در قالب سفرهاي استاني انجام نشده است، گفت: اين امر بيانگر آن است كه دولت نهم هم به‌‏رغم اراده قوي و محكمي كه در رفع محروميت‌‏ها دارد تاكنون نتوانسته است در استان لرستان توفيقي بدست آورد.
نماينده بروجرد در مجلس با بيان اينكه لرستان بيش از 70 سال است كه شاهراه شمال و جنوب كشور است، گفت: با اين وجود اين استان راه استاندارد ندارد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اين كه رفع محروميت‌‏هاي استان لرستان در سند چشم‌‏انداز توسعه كشور لحاظ شده است، گفت: اين سند يك تئوري پردازي است كه نياز به مديريت اجرايي قوي دارد.
استان لرستان طرح كاد مديران بي تجربه است
مقدسي، استان لرستان را كارگاه آموزشي و طرح كاد مديران بي‌‏تجربه توصيف كرد و گفت: انتخاب مديران اين استان بواسطه رابطه‌‏هاي سياسي است.
به گفته وي، مديران استان لرستان با ميني‌‏بوس و اتوبوس نمي‌‏آيند بلكه قطاري مي‌‏آيند، به گونه‌‏اي كه وقتي استاندار خراساني باشد تمام مديران خراساني صحبت مي‌‏كنند و الان كه استاندار كرماني است گويش بيشتر مديران كرماني است.
نماينده بروجرد در خانه ملت، منابع انساني و اقتصادي لرستان را كم‌‏نظير دانست و گفت: 15 درصد نزولات جوي كشور در لرستان است و بعد از استان هاي شمالي كشور، بيشترين نزولات جوي را در كشور داريم.
لرستان حتي يك سد هم ندارد
او با بيان اينكه در 30 سال گذشته 200 سد در كشور ساخته شده است، افزود: با توجه به رقم 15 درصدي نزولات جوي، بايد 30 سد در استان احداث مي‌‏شد اما متاسفانه حتي يك سد هم در استان لرستان نداريم و از رقم 15 درصدي نزولات جوي حتي يك قطره‌‏اش هم ذخيره نمي‌‏شود كه اين موضوع باعث عقب ماندگي كشاورزي استان شده و صرفه اقتصادي را در كشاورزي از بين برده است.
مقدسي با بيان اينكه استان لرستان 9 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد، گفت: به دليل برآورده نشدن خواسته‌‏هاي مردم در بيشتر دوره‌‏هاي مجلس، نمايندگان بيش از يك بار انتخاب نمي‌‏شوند.
ضرر مدير ضعيف به مراتب بيشتر از ضرر آمريكاست
نماينده مردم بروجرد با بيان اينكه به رئيس جمهور در خصوص مديريت ضعيف استان لرستان تذكر داده‌‏ام، گفت: ضرر يك مدير ضعيف به مراتب بيشتر از ضرر آمريكاست.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خود را از طرفداران استيضاح وزير آموزش و پرورش ذكر كرد و گفت: ممكن است بگويند مقدسي خلاف موج عمل مي‌‏كند اما به بركناري مديران ضعيف اعتقاد دارم حتي اگر يك روز به پايان كار آنان مانده باشد.
وي تصريح كرد: بروجرد تنها شهري در كشور است كه از طرف مقام معظم رهبري به عنوان شهر استعدادهاي درخشان معرفي شده است.
او با ذكر مثال‌‏هايي در اين زمينه افزود: دبيرستاني در بروجرد داريم كه 100 درصد دانش آموزان آن در دانشگاه دولتي قبول شده‌‏اند، همچنين در بروجرد يك هزار و 247 نفر فوق ليسانس به بالا داريم كه از معاونت وزير تا مديريت كارخانه در سطح كشور خدمت مي‌‏كنند اما چون اين افراد ارتباطات سياسي و تشكيلاتي ندارند سياستمداران از كار كردن آنها در استان هراس دارند.
طرح بنگاه‌‏هاي زودبازده را موفق نديدم
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه با وجود تمامي امتيازهاي طرح بنگاه‌‏هاي زودبازده، اين طرح موفقيت آميز نبوده است، گفت: اين طرح به دليل فقدان تجربه كاري، حداقل در استان لرستان توفيقي نداشته است و دليل آن هم مقام اول بيكاري لرستان در بين ساير استان‌‏هاست.
نماينده بروجرد در مجلس با اشاره به نرخ بيكاري 15 درصدي لرستان در سال اول كار دولت نهم گفت: در حال حاضر اين نرخ به 19 درصد افزايش پيدا كرده است.
مقدسي با تاكيد بر اينكه مبالغ هنگفتي از اعتبارات بنگاه‌‏هاي زودبازده در توليد و اشتغال هزينه نشده است، گفت: اين طرح نه تنها توفيقي نداشته است بلكه به دليل عدم كنترل و نظارت در پرداخت تسهيلات باعث ايجاد تورم هم شده است.
او اظهار داشت: بنده در بروجرد كارگاه خياطي را مي‌‏شناسم كه از محل اعتبارات بنگاه‌‏هاي زودبازده 6 ميليارد تومان وام دريافت كرده است اما كمتر از يك ميليارد تومان آن را در كارگاه هزينه كرده و 5 ميليارد تومان بقيه را در تهران صرف خريد ملك كرده است.
نماينده بروجرد در مجلس با اشاره به بحران كارگري در يخچال سازي لرستان، چرم و پوست لرستان و‌‏ شركت پارسيلون گفت: اين واحدها به دليل كمبود نقدينگي كارگران خود را اخراج كرده‌‏اند در صورتي كه مي‌‏شد با تزريق مقداري نقدينگي، مشكلات آنها را حل كرد.
نرخ بيكاري ده درصدي را واقعي نمي‌‏دانم
او با بيان اينكه وزير كار نرخ بيكاري كشور را كمتر از ده درصد مي‌‏داند،‌‏ گفت: بنا بر گزارش وزير كار طرح بنگاه‌‏هاي زودبازده موفق بوده است، اما بنده اين طرح را حداقل در استان لرستان موفق نمي‌‏دانم و آمار بيكاري كمتر از 10 درصد را مطابق واقعيت نمي‌‏بينم.
مقدسي در خصوص طرح تامين اجتماعي براي حذف ميانگين پرداخت بيمه پردازي در تعيين مستمري‌‏ها گفت: اين طرح به صورت شفاهي در كميسيون اجتماعي مطرح شده است اما اعضاي كميسيون اجراي آن را براي اقشار آسيب‌‏پذير و كارگر مفيد نمي‌‏دانند و معتقدند كه سازمان به دنبال تعادل در منابع و مصارف خود است و به منافع كارگران كمتر مي‌‏انديشد.
ضريب تورم در طرح جديد تامين اجتماعي لحاظ شود
عضو هيات رئيسه كميسيون اجتماعي مجلس خواستار ارزيابي بيشتر طرح جديد تامين اجتماعي شد و گفت: اگر اجراي اين طرح در مجلس راي هم بياورد، نمايندگان ضريب تورم را در اين طرح لحاظ خواهند كرد تا كارگران متضرر نشوند.
گفت‌‏وگو از محمد نوروزي
پايان پيام

كد خبر: 444156
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن