تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد:تنها فرهنگ و انديشه ايراني مي تواند مشكلات جهان را حل كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمدي نژاد:تنها فرهنگ و انديشه ايراني مي تواند مشكلات جهان را حل كند
رئيس جمهور گفت: امروز تنها فرهنگ و انديشه اي كه مي تواند مشكلات جهان را حل كند فرهنگ و انديشه ايراني است.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به پكن، دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان كه عصر امروز در جمع ايرانيان مقيم پكن سخن مي گفت، اظهار داشت: همانطور كه شاهديد امروز مناسبات يك سويه و تسلط قدرتمداران بر همه روابط جهاني و تعريف و تفسير همه امور به نفع خود به پايان عمرش نزديك شده، به طوري كه به زودي دگرگوني بزرگي را شاهد خواهيم بود.

وي افزود : امروز جهان در آستانه تحولات بسيار بزرگ قرار گرفته است به طوري كه اين تحولات همه مناسبات موجود را بر هم ريخته و موقعيت ملت ها را دگرگون خواهد كرد.

رئيس جمهوري كشورمان افزود: قدرت آمريكا كه ثروت و فرهنگ و حيثيت ملت ها را به نفع خود مصادره مي كرد امروز رو به پايان است و اين كشور در همه عرصه ها با شكست هاي پي در پي مواجه شده است، اين امپراطوري به پايان راهش رسيده و ديگر در هيچ جاي دنيا انديشه و رفتار آمريكايي براي هيچ ملتي جاذبه اي ندارد.

وي با بيان اينكه 30 سال پيش درهمين مناطق شرق نام آمريكا و فرهنگ آمريكا از چنان جاذبه اي برخوردار بود كه شخصيت ملت ها را تحت تاثير خود قرار مي داد، گفت: امروز شاهديم كه آمريكا در عرصه هاي اقتصادي و سياسي با مشكلات اساسي و ريشه داري روبرو شده به طوري كه به كل امپراطوري آمريكا ضربه زده است در بحث سياسي هم امروز هيچ كس علاقه به آن ندارد كه بخواهد طرف دولتمردان آمريكا را بگيرد چرا كه به محض ورود آنها براي حل مشكلي مي بينيم كه آن مشكل چند برابر شده كه نمونه بارز آن مي توان به عراق و افغانستان اشاره كرد.

احمدي نژاد در ادامه به مشكلات قفقاز اشاره كرد و گفت: در قفقاز هم ديديد كه آمريكا نتوانست عليرغم تلاش هاي خود در حل و فصل موضوع نقش ايفا كند امروز آمريكا علاوه بر مشكلات سياسي و اقتصادي در موضوع نظامي هم در باتلاق گرفتار شده است.

رئيس جمهور در ادامه گفت: امروز در جمهوري اسلامي ايران ما شاهد تحولات بزرگي هستيم به طوري كه همه اين تحولات در يك جهت است.وي افزود: تحولاتي كه درايران رخ مي دهد درجهت صلح، عدالت و رفع موضوعات بشري است چرا كه در طول تاريخ ملت ايران هيچ گاه ديده نشده است كه ملت ايران براي تجاوز و يا تسخير لشگر كشي كرده باشد. ملت ايران هر گاه خود را پيدا كرده بلافاصله به خط مقدم همه ملت ها نقل مكان كرده و پرچمدار علم و فناوري براي ملت ها شده است.

احمدي نژاد گفت: كمتر از 400 سال قبل ايران قويترين ملت جهان بود و در علم و فناوري و فرهنگ حرف اول را در جهان مي زد ، امروز يك بار ديگر اين فرصت در اختيار ملت ايران قرار گرفته و همه بايد يكدل و مصمم برغم فشارهاي دشمنان جايگاه خود را بدست آوريم.

رئيس جمهوري كشورمان در ادامه سخنان خود به قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: دشمنان ما قبل از پيروزي انقلاب بر كشور و ملت ما مسلط و همه راه هاي شكوفايي ملت را بسته بودند و نمي گذاشتند كه ملت ايران از توانمندي هاي خود استفاده كند، به طوري كه استعدادهاي ما را زير پاي خود له مي كردند و نمي گذاشتند ملت ايران رشد كند اما از روزي كه ملت ايران خود را پيدا كرد همه قدرت ها عليه او شدند و هر كاري كه مي خواستند انجام دادند اما بر خلاف خواسته آنان نه تنها ملت ايران شكست نخورد بلكه توانست در بسياري از مسائل به پيشرفت هاي چشم گيري دست يابد.

وي خاطر نشان كرد: در دوران دفاع مقدس شاهد بوديد كه دشمنان هشت سال سنگين ترين جنگ را بر ما تحميل كردند جنگي كه همه كشورها عليه ايران حضور داشتند اما ملت ايران چون خودش را پيدا كرد پيروزجنگ شد و امروز هم ما مي بينيم كه دشمنان ما با سنگين ترين تبليغات فرهنگي به دنبال شكست ملت ما هستند حال اگر ملت ايران يكدست شوند بنده به جرئت مي گويم كه هيچ كشوري توان مقابله و يا نفوذ بر ملت ما را نخواهد داشت.

احمدي نژاد در ادامه به پيشرفت هاي علمي در كشور اشاره كرد و گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي علمي از جمله نانو و بيوتكنولوژي يكي از چند كشور اول جهان است در موضوع هسته اي نيز مي دانيم كه جمهوري اسلامي ايران توسط دانشمندان نخبه خود توانسته است به پيشرفت هاي چشم گيري دست پيدا كند پيشرفت هايي كه دشمنان ما حاضر به ديدن آن نيستند به طوريكه حاضر نبودند براي رسيدن ايران به اين هدف خود حتي يك پيچ در اختيار ما قرار دهند حال مي بينيد ما در مرحله اي قرار گرفته ايم كه فن آوري هسته اي را به طور كامل در اختيار داريم.

رئيس جمهوري كشورمان تصريح كرد: امروز به لطف خدا و همت دانشمندان جوان ايراني جمهوري اسلامي ايران در بحث هوا و فضا نيزتوانسته است گام هاي بسيار بزرگي بردارد به طوري كه اولين ماهواره صد درصد ساخت ايران با پرتاب كننده و موشك صد در صد ايراني و همچنين ايستگاه هاي كنترل موشك كه آنها نيز ساختش صد در صد در داخل كشور صورت گرفته به فضا پرتاب خواهد كرد اينها نشانه هاي بزرگ تحولي است كه در حال رخ دادن است.

رئيس جمهوري كشورمان گفت: ملت ايران با پيدا كردن خود مقدمه تحولات منطقه و جهان خواهد بود امروز خودباوري و ايمان اسلامي و عزت ملي روح حاكم بر ايران عزيز است و روزي نيست كه شما خبر پيشرفت ايران را در زمينه هاي مختلف نشنويد ما هرروز شاهد رخدادهاي مهم در كشورمان هستيم كه به طور مثال مي توان به پيروزي كاراته كاران، واليباليست ها و بسكتباليست هاي جوان كشورمان كه همگي قهرمان آسيا شدند اشاره كنيم، جواناني كه نسل جديد كشورمان ايران هستند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه ايران اسلامي را بايد هر چه زودتر بسازيم گفت: امروز در كشور دو كار بايد همزمان انجام شود اول ساختن ايران و قرار دادن آن در جايگاه خودش است كه لازمه تحقق آن همكاري همگي مردم ايران است و خوشبختانه قطار پيشرفت ملت ايران به حركت آمده است درتحولات آينده جهان نيز ملت ايران بايد نقش تاثير گذاري ايفا كند چون اگر تاثير نگذاريم ممكن است اين تحولات عليه ملت ها شكل بگيرد.

وي گفت: امروز روند حوادث به سمتي است كه نقش آفريني ملت ايران برجسته است چرا كه امروز تنها فرهنگ و انديشه اي كه مي تواند مشكلات جهان را حل كند فرهنگ و انديشه ايراني است.

رئيس جمهوري در ادامه سخنانش خطاب به جمع حاضر گفت: خوشبختانه ملت ها امروز به سرعت به سمت اين فرهنگ در حال حركتند پس ما نيز وظيفه داريم اين فرهنگ را به گوش جهانيان برسانيم.

احمدي نژاد يادآور شد: امروز تك تك ايراني هاي خارج از كشور كه به عنوان سفير فرهنگي ملت ايران به شمار مي روند بايد تلاش كنند و موانع موجود را برطرف كنند تا بتوانيم به آن اهداف بلند دست پيدا كنيم البته هميشه فتح قله ها مستلزم نبرد با موانع بوده است كه در همين رابطه ايرانيان در چين مسئوليتشان بيشتر است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ملت ايران ويژگي هاي شاخصي دارد كه مختص به اين ملت است يكي از ويژگي ها همبستگي ملي است چرا كه ايرانيان در هرجا هستند قلبشان به نام ايران مي تپد.

رئيس جمهور ويژگي دوم ملت ايران را انديشه انساني و فرهنگي خواند و گفت: بنده به طور قاطع اعلام مي كنم كه اين ملت جزء معدود ملت هايي است كه همواره جزئي از فرهنگ و انسانيت بوده است و يكي از ملت هايي است كه به دنبال صلح و امنيت است و تاريخ اين را به ثبت رسانيده كه ملت ايران به قصد دست اندازي منافع ديگران و انتقام جويي حركتي را انجام نداده است بلكه همواره به دنبال صلح، عشق و برادري براي همه ملت ها بوده و البته هميشه با قدرت و شجاعت از منافع خود دفاع كرده است.

وي افزود: امروز به هر جا كه سفر مي كنيد ذهن مردم به سمت همين ويژگي ها حركت مي كند تصوير ساير ملت ها از ايران امروز تصويري فرهنگي است چرا كه هر كجا رفته اند ازخود آثار فرهنگي به جاي گذاشته اند كه درچين نيز اين آثار فرهنگي بسيار است.

رئيس جمهوري در بخش پاياني سخنان خود به موضوعات مطرح شده از سوي نمايندگان دانشجويان و نامه اولياي دانش آموزان مقيم چين اشاره كرد و گفت: موضوعاتي كه دوستان مطرح كردند از جمله موضوعاتي است كه دولت وظيفه دارد آنها را پيگيري كند موضوع پيگيري دانشجويان ايراني در چين، مدرسه ايراني و همچنين پايگاهي كه ايرانيان مقيم در آنجا جمع شوند موضوعات مهمي است بنده هم پيگيري خواهم كرد تا در مركز چين پايگاهي باشد تا ايرانيان بتوانند در آنجا تجمع كنند و دانش آموزانشان به مدرسه بروند.

احمدي نژاد همچنين درباره تشكيل تشكل ايرانيان در چين نيز گفت: شما ايرانيان مقيم چين بايد تلاش كنيد تا همچون گذشته تشكلي را در اينجا شكل دهيد و دور هم جمع شويد و كار كنيد، ما هم كمك خواهيم كرد. امروز همه كشورها كه ايرانيان در آن حضور دارند تشكل هاي فراوان دارند كه شما ايراني هاي مقيم چين بايد در اين راستا تلاش كنيد .

رئيس جمهوري همچنين از سفارت جمهوري اسلامي ايران در پكن خواست تا همكاري هاي لازم براي حضور ايرانيان مقيم پكن براي تماشا و تشويق ايرانيان شركت كننده در اين مسابقات را فراهم كند.

دكتر احمدي نژاد در پايان سخنان خود در جمع ايرانيان مقيم پكن حاضر و با آنان به گپ و گفتگو پرداخت.

موضوع خصوصي شدن باشگاه استقلال و پرسپوليس سئوال يكي از حاضرين بود كه رئيس جمهور در پاسخ به او گفت: اين دو باشگاه از باشگاه هاي معتبر كشورند كه بايد حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهربه پكن دكتر احمدي نژاد قرار است تا ساعتي ديگر در مراسم افتتاحيه بازيهاي پارالمپيك 2008 حضور پيدا كند.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن