تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806878156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش/ * گرماي طاقت فرساي خوزستان و انتظار شهروندان در صف‌هاي طولاني توزيع مرغ و گوشت!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش/ * گرماي طاقت فرساي خوزستان و انتظار شهروندان در صف‌هاي طولاني توزيع مرغ و گوشت!


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: اقتصاد و بازرگاني

در روزهاي اخير صف توزيع گوشت قرمز و مرغ به جمع صفهاي جديدي همچون صف تحويل فرم اطلاعات خانوار و صف عرضه سوخت CNG اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ در استان خوزستان، دماي هوا در تابستان گاه به بيش از 50 درجه سانتيگراد نيز مي رسد بنابراين در چنين دماي هوايي ايستادن مردم در صفهاي طولاني بسيار طاقت فرساست اما عاملي كه تحمل مردم را براي ايستادن در صف هاي طولاني در خوزستان كاهش داده است، روزه داري مردم است.

بايد نگريست كه به چه دليل مردم بايد براي دريافت سهميه گوشت قرمز و مرغ در مراكز توزيع مرغ صفهاي طولاني تشكيل دهند؟

خبرنگار ايسناي منطقه خوزستان در بازديدي كه در ساعت 13 چهارمين روز توزيع گوشت قرمز و مرغ از يكي از مراكز 14 گانه توزيع مرغ منجمد و گوشت قرمز در شهر اهواز داشت، نظر مردم را كه عرق ريزان در زير نور شديد آفتاب در انتظار دريافت سهميه مرغ بودند جويا شد.

ضعف در مديريت كلان بخش توزيع كالا، افزايش شديد قيمت گوشت قرمز و مرغ ظرف مدت كوتاه و نبود توان مالي براي خريد گوشت به قيمت آزاد از جمله دلايل مردم براي حضور يافتن در اين صفهاي طولاني بود.

يك كارمند كه به دليل حضور در صف طولاني در مركز توزيع مرغ سهميه اي تعاون روستايي واقع در بلوار ساحلي غرب كارون در شهر اهواز بسيار ناراحت بود به خبرنگار ايسنا گفت: مسئولان بايد پيش از بوجود آمدن مشكل گراني مرغ و گوشت به فكر مي‌افتادند و از گراني آن جلوگيري مي كردند.

وي افزود: چنين طرح‌هايي تنها مردم را دچار مشكل مي‌سازد و به دليل محدود بودن سهميه‌ها نمي‌تواند پاسخگوي تمام مردم باشد.

اين كارمند اظهار داشت: از بعد از ظهر روز گذشته در مركز عرضه گوشت و مرغ حضور يافتم، اما بدليل اتمام سهميه در نظر گرفته مرغ براي اين مركز، موفق به دريافت سه قطعه مرغ سهميه اي نيز نشدم.

اين كارمند گفت: از ناچاري و به دليل گراني مرغ در بازار آزاد به اين صفهاي طولاني كشيده شده‌ام. بنده توان خريد هر كيلو مرغ با قيمت بيش از سه هزار و 500 تومان را ندارم.

در ادامه يك دبير آموزش و پرورش نيز كه به نمايندگي از چند نفر از افرادي كه در صف ايستاده بودند، سخن مي‌گفت، در زمينه شرايط حاكم بر عرضه گوشت و مرغ در اهواز، توضيح داد: از ساعت 8 صبح، مردم در اين صفهاي طولاني در انتظار آغاز به كار مركز مي ايستند.

وي ادامه داد: امروز كار عرضه مرغ از ساعت حدود 10:30 در فروشگاه تعاون روستايي در غرب كارون آغاز شد. متاسفانه مردم بسيار از اين موضوع ناراضي هستند ولي چاره‌اي جزء ماندن در صفهاي طولاني ندارند.

اين دبير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: دليل اين مشكل را در مديريت مي بينم. متاسفانه به دليل توجه نداشتن مسئولان، چنين مشكلاتي براي مردم بوجود مي‌آيد. مسئولان بايد در برنامه‌ريزي‌هاي خود ابتدا رفاه حال مردم را در نظر بگيرند و افراد را براي خريد سه قطعه مرغ به چنين صف‌هاي طولاني نكشانند.

وي خاطرنشان كرد: اميدواريم هر چه سريعتر وضعيت شبكه توزيع در كشور در طرح تحول اقتصادي دولت تغيير كند تا شاهد چنين مشكلاتي در آينده نباشيم.

اما يك كارمند بيمارستان نظري ديگر داشت و خاطرنشان كرد: دليل اين امر را در توزيع نامناسب مي‌بينم. مسئولان براي كاهش مشكلات مي‌توانستند با اتخاذ تصميمات ديگري همچون عرضه گوشت و مرغ بوسيله كوپن از تشكيل چنين صفهاي طولاني جلوگيري كنند. در اين شرايط حداقل خواستار افزايش فروشگاه‌هاي عرضه گوشت و مرغ در سطح شهر اهواز هستيم.

اين پرسش‌ باقي است كه آيا صفهاي طولاني در گرماي بسيار شديد هواي خوزستان بدون كوچكترين امكانات رفاهي شايسته مردم خوزستان است. علت بروز چنين مشكلي را از معاون بازرگاني سازمان تعاون روستايي خوزستان كه در حال بازديد از مركز توزيع مرغ سهميه اي تعاون روستايي واقع در بلوار ساحلي غرب كارون بود، جويا شديم.

محمد مهدي محمودي در اين باره به خبرنگار ايسنا تصريح كرد: اميدواريم با ادامه يافتن طرح توزيع گوشت و مرغ در روزهاي آينده شاهد كاهش قيمت اين محصولات در بازار و به تبع آن كاهش ازدحام مردم در جلوي مراكز توزيع گوشت قرمز و مرغ سهميه اي باشيم.

محمد مهدي محمودي با بيان اين مطلب اظهار داشت: براي جلوگيري از تخلفها و نظارت بر كار غرفه‌هاي عرضه گوشت و مرغ به مردم، 14 ناظر در 14 غرفه سطح شهر اهواز مستقر هستند.

وي افزود: غرفه‌هاي عرضه گوشت و مرغ با هدف تنظيم بازار، اجراي سياستهاي دولت خدمتگذار و كمك به مردم در ماه مبارك رمضان برپا شده است.

محمودي اظهار داشت: علاوه بر 14 غرفه‌اي كه هم اينك در سطح شهر اهواز پاسخگوي مردم هستند، 2 غرفه در نمايشگاه عرضه مستقيم كالا، واقع در محل دائمي نمايشگاه‌هاي خوزستان به عرضه گوشت و مرغ اختصاص يافته است.

وي تصريح كرد: كار توزيع گوشت و مرغ با همكاري سازمان جهاد كشاورزي و سازمان بازرگاني خوزستان در حال اجراست.

محمودي خاطرنشان كرد: در حال حاضر مرغ منجمد با قيمت 2 هزار و 300 تومان در اين غرفه‌ها عرضه مي‌شود. اين موضوع در حاليست كه هم اينك قيمت مرغ در بازار آزاد بسيار بيشتر از اين ميزان است.

وي درباره علت تاخير در آغاز عرضه مرغ در غرفه فروشگاه تعاون روستايي واقع در بلوار ساحلي غرب كارون در روز پنجشنبه، 14 شهريور گفت: متاسفانه به دليل بروز مشكلاتي، عرضه مرغ از حدود ساعت 10:30 در اين غرفه آغاز شده است. هم اينك ميزان سهميه تعيين شده براي فروشگاه‌هاي عرضه مرغ و گوشت به ميزاني است كه عملا قادر به توزيع در يك نوبت هستيم.

محمودي ادامه داد: براي اين فروشگاه، 2 تن سهميه مرغ وجود دارد. با توجه به ميزان كل مرغ در دسترس، بايد اين ميزان سهميه پاسخگوي نياز مردم در تمام روزهاي ماه رمضان باشد. بر همين اساس براي هر نفر نيز سه قطعه مرغ در نظر گرفته شده است.

وي خاطرنشان كرد: براي رفاه حال شهروندان غرفه‌هاي عرضه گوشت و مرغ در روزهاي تعطيل نيز فعال هستند. كار توزيع در غرفه‌هاي عرضه گوشت و مرغ بايد حدود ساعت 9 صبح آغاز شود.

محمودي تصريح كرد: به دليل اينكه در روزهاي نخست عرضه گوشت و مرغ در خوزستان قرار داريم، پديد آمدن برخي مشكلات كاملا طبيعي است. اميدواريم با ادامه يافتن عرضه گوشت و مرغ مشكلات كمتري را شاهد باشيم.

وي اظهار داشت: سعي مي‌شود تا آنجا كه سهميه وجود دارد پاسخگوي مردم باشيم و كسي دست خالي فروشگاه را ترك نكند ولي متاسفانه سهميه‌ها محدود است.

به گزارش ايسنا، هم اكنون مرغ كشتار روز با قيمت سه هزارتومان در غرفه‌ها توزيع مي‌شود و اين موضوع در حالي است كه قيمت مرغ كشتار روز هم اينك در بازار آزاد اهواز حدود سه هزار و 500 تومان بوده است. با برنامه ريزي‌هاي كه انجام شده، مسئولان وعده دادند كه در ماه رمضان مشكلي از نظر تامين مرغ و گوشت نداريم.

محمودي درباره امكان عرضه گوشت و مرغ با كوپنها، گفت: توزيع اين كالاها به صورت كوپني نيز مشكلات خاص خود را داشت، بنابراين مسئولان تصميم گرفتند به دليل رفاه حال مردم روزه‌دار به اين روش گوشت و مرغ را ميان مردم توزيع كنند.

وي عنوان كرد: بر اساس تمهيدات در نظر گرفته شده براي پاسخگويي سريعتر به مردم تلاش خواهيم كرد در غرفه‌هاي عرضه گوشت و مرغ تعداد توزيع كنندگان را افزايش دهيم. پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي آينده شاهد صفهاي كوتاه‌تري براي دريافت گوشت و مرغ در جلوي غرفه‌ها باشيم.

معاون بازرگاني سازمان تعاون روستايي خوزستان تاكيد كرد: سهميه‌اي كه امسال براي عرضه گوشت قرمز و مرغ در ماه رمضان در نظر گرفته شده، بيشتر از سال گذشته در همين زمان است.

هرمز خواجوي، رئيس سازمان تعاون روستايي خوزستان پيش از اين به خبرنگار ايسناي خوزستان توضيح داده بود: هم اكنون در بيش از 10 بازارچه در سطح شهر اهواز، توزيع مرغ و گوشت قرمز در حال انجام است. به مناسبت ماه مبارك رمضان هر كيلوگرم مرغ در اين بازارچه‌ها با قيمت 2 هزار و 300 تومان و هر كيلوگرم گوشت قرمز با قيمت 5 هزار و 600 تومان به مردم عرضه مي‌شود.

وي بيان كرده بود: در حال حاضر سهميه روزانه توزيع مرغ در اهواز 30 تن مي‌باشد. همچنين قرار است توزيع مرغ و گوشت قرمز در ديگر شهرهاي استان نيز بزودي آغاز شود.

رئيس سازمان تعاون روستايي خوزستان تصريح كرده بود: در نمايشگاه پاييزه مرغ و گوشت منجمد عرضه خواهيم كرد. قرار است تعداد غرفه‌هاي عرضه اين دو كالا در سال جاري نسبت به سال گذشته بيشتر باشد.

در همين زمينه محمد حسين چراغي، رئيس سازمان بازرگاني خوزستان نيز گفته بود: در راستاي اجراي طرح استقبال از ماه رمضان، سه هزار تن گوشت قرمز گوساله، 408 تن گوشت قرمز گوسفندي و 300 تن گوشت مرغ منجمد به عنوان سهميه استان خوزستان در نظر گرفته شد و در قالب شبكه‌هاي توزيع استاني طبق نرخهاي مصوب توزيع گرديد.

وي خاطرنشان كرده بود: جهت رفاه حال روزه‌داران و به منظور تنظيم بازار گوشت قرمز و مرغ منجمد، از يازدهم شهريورماه سال جاري در 14 نقطه از شهرستان اهواز سهميه مرغ و گوشت قرمز به صورت منجمد و با نرخ مصوب با همكاري سازمان جهاد كشاورزي، سازمان تعاون روستايي و پشتيباني امور دام خوزستان عرضه مي‌شود.

وي بيان كرده بود: ميزان قابل توجهي گوشت قرمز و مرغ منجمد در كليه نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالاي پاييزه كه از هم اكنون تا پايان شهريورماه در شهرستانهاي استان برپا مي‌باشد، توزيع خواهد شد.

رئيس سازمان بازرگاني خوزستان تصريح كرده بود: در كليه نقاط توزيع گوشت قرمز و مرغ منجمد، بازرسان سازمان بازرگاني خوزستان مستقر مي شوند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون فوت وقت رسيدگي و برخورد قانوني خواهند كرد.

جاي تاسف است كه مردم براي تهيه حداقل نيازهاي ضروريشان با چنين مشكلاتي مواجه مي‌شوند. بروز چنين مسائلي نشان مي‌دهد كه مسولان بايد هرچه سريعتر با انجام اقدامات كارشناسي بدنبال يافتن ريشه مشكل باشند، تا در آينده شاهد چنين مسائلي در استان نباشيم.

گزارش از پيمان رفيعي، خبرنگار ايسنا

انتهاي پيام
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن