تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802723254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هشدار جدي به خانم‌هاي جوان خط‌چشم‌تان را تا انتها نكشيد!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: چقدر مراقب چشم‌هاي‌تان هستيد؟ براي بهداشت پلك‌ها و مراقبت از آن‌ها چقدر زمان مي‌گذاريد؟ به عينك آفتابي به‌عنوان يك وسيله زيبايي نگاه مي‌كنيد يا راهي براي مراقبت از آسيب‌هاي چشمي...


[تصویر: 11177_355.jpg]


چقدر مراقب چشم‌هاي‌تان هستيد؟ براي بهداشت پلك‌ها و مراقبت از آن‌ها چقدر زمان مي‌گذاريد؟ به عينك آفتابي به‌عنوان يك وسيله زيبايي نگاه مي‌كنيد يا راهي براي مراقبت از آسيب‌هاي چشمي... اگر شما هم نگران سلامت چشم‌تان هستيد و دنبال راهي براي مراقبت از اين عضو‌هاي حياتي، پيشنهاد مي‌كنيم در اين گزارش همراه ما باشيد. دكتر سيد محمدمير آفتاب، فوق‌تخصص قرنيه و سگمان قدامي در اين گزارش همه ريزه‌كاري‌هاي مربوط به مراقبت از چشم‌ها را به شما گوشزد مي‌كند؛ از دقت در انتخاب لوازم آرايشي گرفته تا حتي ضرورت معاينه‌هاي چشمي و تغذيه مناسب.

به‌خاطر چشم‌هاي‌تان
«هوا گرم است، مراقب پوست و موي خود باشيد...» احتمالا اين جمله را بارها از پزشكان خود و حتي دوستان و اعضاي خانواده شنيده‌ايد، اما يادتان باشد كه شايد به همان اندازه پوست و مو بايد مراقب چشم‌هاي‌تان هم باشيد. همه ما مي‌دانيم چشمان‌مان چه اهميتي در زندگي روزمره ما دارند و بدون آن‌ها در بسياري از كارها و فعاليت‌هاي‌مان دچار مشكل مي‌شويم‌ اما قدر اين 2 چشم بسيار مهم را نمي‌دانيم و با خيلي از عادت‌ها و رفتارهاي‌مان به چشم‌هاي‌مان آسيب مي‌رسانيم.
مصاحبه اين شماره بخش زنان، به سلامت چشم در بانوان اختصاص دارد. دكتر سيدمحمود ميرآفتاب، فوق تخصص قرنيه در اين مورد تمام توضيحات لازم در مورد مراقبت از چشم‌ها را داده است؛ توصيه‌هايي در مورد ويژگي‌هاي يك عينك آفتابي مناسب، چگونگي برطرف كردن قرمزي چشم‌ها پس از شنا مراقبت از چشم‌ها در قبال لوازم آرايش و انجام معاينه‌هاي چشمي، اين مصاحبه را پر از نكات خواندني كرده است پس اين مطلب را از دست ندهيد و آن را با دقت بخوانيد. اما در ساير مطالب اين بخش هم مي‌توانيد مطالب جالبي را پيدا كنيد. يك مطلب پر از نكته در مورد چگونگي تاثير رژيم غذايي روي قدرت باروري زنان يكي از پيشنهادات ديگر من به شماست كه توصيه مي‌كنم آن را با دقت مطالعه كنيد اما پيشنهاد ويژه‌ام براي اين شماره مطلبي است در مورد 3 بيماري در زنان كه ممكن است حتي پزشكان هم متوجه آن‌ها نشوند. درواقع در اين مطلب شما با 3 بيماري روبه‌رو مي‌شويد كه علائم آن‌ها در زنان مبهم و دوپهلو هستند و براي همين تشخيص آن‌ها براي پزشكان مشكل است. شما بايد علامت‌هاي اين بيماري‌ها را بشناسيد و بدانيد هركدام از اين بيماري‌ها چه علامت‌ها ‌و نشانه‌هايي دارند تا با ديدن علائم مشكوك به آن‌ها، زنگ هشدار ذهني‌تان به صدا دربيايد. در آخر هم يك توصيه عمومي براي تمامي خانواده‌ها: فصل تابستان، فصل تعطيلي دانش‌آموزان، فصل تفريح و سفر است، در چنين اوقاتي استفاده از مواد غذايي آماده، تنقلات، ميان‌وعده‌هاي مختلف و خوراكي‌هاي خوشمزه بيرون‌پز رواج بيشتري مي‌گيرد و براي همين لازم است دقت خود را براي پرهيز از بيمار شدن بيشتر كنيد. سعي كنيد تا نسبت به سلامت مواد غذايي و بهداشت كارمندان مغازه‌ها مطمئن نشده‌ايد به خريد اين گونه مواد غذايي اقدام نكنيد.

چطور يك عينك آفتابي انتخاب كنيم؟
با شروع فصل تابستان، بحث عينك‌هاي آفتابي هم داغ‌تر مي‌شود و درميان بازار گسترده اين عينك‌ها، هميشه يك سوال مهم مطرح است و آن اين‌كه چطور بايد عينك مناسب را انتخاب كنيم. نكته مهم اينجاست كه عينك‌هاي آفتابي غير از راحتي بيشتر در مقابل نور شديد تامين‌كننده سلامت چشم‌هاي ما در برابر تشعشعات نور آفتاب هم هستند، چون تماس مستقيم با نور آفتاب در ساعات طولاني و بدون محافظت كافي احتمال ابتلا به بيماري‌هاي چشمي را افزايش مي‌دهد. بنابراين توصيه تاكيد ما چشم‌پزشكان اين است كه اگر قرار است مدت طولاني در معرض آفتاب قرار بگيريد حتما از عينك‌هاي جاذب اشعه ماوراي بنفش استفاده كنيد. اما سوال اصلي اينجاست، يك عينك مناسب را چطور انتخاب كنيم. بهترين عينك‌هاي آفتابي آنهايي هستند كه 100درصد شعاع UV را جذب مي‌كنند، بهترين كيفيت اپتيكي و کمترين احتمال شکسته‌شدن را دارند.

پلاريزه بودن كافي نيست!
يكي از انواع عينك‌هايي كه شما هم راجع‌به آن شنيديد عينك‌هاي پلاريزه هستند. ويژگي اين عينك‌ها اين است كه خيرگي نور خورشيد را از سطوح صافي مثل سطح خيابان‌ها از بين مي‌برند، بنابراين اين عينك‌ها در رانندگي انتخاب‌هاي مناسبي هستند. ولي بايد دقت كرد پلاريزاسيون بودن عدسي عينك هيچ تاثيري در جذب اشعه UV ندارد. بنابراين در خريد عينك بايد حواس‌تان باشد، عدسي عينك انتخابي شما اين 2 ويژگي را همزمان داشته باشد. بد نيست براي محافظت بيشتر از چشم در برابر اشعه UV از عينك‌هايي با قاب بزرگ استفاده كنيد. چون مطالعات نشان داده‌اند، آنقدر شعاع UV از اطراف قاب عينك‌هاي معمولي وارد چشم مي‌شوند كه مي‌توانند اثر سودبخش عدسي‌هاي حفاظت‌كننده را هم كاهش بدهند.
از اين نظر عينك‌هاي آفتابي كه قاب بزرگي دارند و چشم را از تمامي زاويه‌ها حفاظت مي‌كنند انتخاب‌هاي مناسب‌تري هستند.

با قرمزي چشم‌ها بعد از شنا چه كنيم؟
براي درمان اين عارضه نكته مهم استفاده از اشك‌هاي مصنوعي است و برخلاف تصوري كه بين همه جا افتاده، استفاده از قطره‌هايي كه قرمزي چشم را كم‌ مي‌كنند راه مناسبي براي درمان نيست. اين درحالي است كه اشك مصنوعي لايه‌اي روي قرنيه ايجاد مي‌كند و به قرنيه فرصت مي‌دهد كه التيام پيدا كند. در حقيقت مكانيسم اثر تركيباتي كه قرمزي چشم را كم مي‌كنند، منقبض كردن عروق خوني است و ايراد وارد بر اين داروها اين است كه با قطع‌شان اين مشكل شديدتر مي‌شود. به‌طور كلي، رعايت يك‌سري نكات تا حدود زيادي مانع از مشكلات چشمي كه به‌دنبال شنا در استخر براي شما به‌وجود مي‌آيد، مي‌شود. اول اين‌كه بلافاصله بعد از بيرون آمدن از آب دوش بگيرد. دوش گرفتن باعث مي‌شود كلرامين از پوست، مو و چشم شما شسته شود. بعد از شنا از قطره‌هاي اشك مصنوعي استفاده كنيد و بالاخره اين‌كه عينك شنا را فراموش نكنيد.


[تصویر: 11178_835.jpg]


چرا بعد از استخر چشم‌‌مان قرمز مي‌شود؟
يكي از بهترين سرگرمي‌هاي روزهاي گرم تابستان استخر و شنا كردن است. لذت شنا كردن و مفرح بودن اين ورزش به جاي خود اما قرمزي و سوزش چشم بعد از شنا كردن به‌خصوص در استخر يكي از مسائلي است كه به هر حال همه آن را به نوعي تجربه كردند، ولي سوال اينجاست كه اين حالت در درازمدت آسيب به چشم وارد مي‌كند يا نه و به عبارت ديگر چقدر نگران‌كننده است. جريان از اين قرار است، كلري كه براي ضد‌عفوني كردن و از بين بردن باكتري‌ها به آب استخر اضافه مي‌شود به تنهايي مشكل‌ساز نيست. مشكل اصلي زماني ايجاد مي‌شود كه كلر در مجاورت نيتروژن يا آمونياكي كه در آب وجود دارد قرار مي‌‌گيرد و تركيب اين 2 منجر به تشكيل كلرآمين مي‌شود و در حقيقت علت اصلي قرمزي چشم هم همين كلرآمين است. عروق سطحي روي سفيدي چشم در اثر تماس با كلرآمين ملتهب شده و در نتيجه چشم قرمز مي‌شود. كلرآمين علاوه بر اين، لايه موقتي روي قرنيه ايجاد مي‌كند كه منجربه التهاب، حساسيت، خشكي و قرمزي چشم يا وضعيتي كه در چشم پزشكي به آن وضعيت كراتيت مي‌گويند مي‌شود.


[تصویر: 11179_864.jpg]


چه بخوريم؟
اهميت تغذيه در سلامت چشم بسيار زياد است شايد عجيب به‌نظر بيايد اما تغذيه مناسب مي‌تواند چشم‌هاي شما را از بسياري مشكلات و بيماري‌هاي شايع چشمي دور نگه دارد. ويتامين A يكي از آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه در سلامت چشم‌ نقش بسياري دارد، اما قرار نيست تمام ويتامين A مورد نيازتان را با خوردن هويج تامين كنيد. به‌طور كلي آنتي‌اكسيدان‌ها مولكول‌هايي هستند كه با خنثي كردن «راديكال‌هاي آزاد» مانع اثر مخرب آن‌ها بر سلول‌هاي بدن مي‌شوند. راديكال‌هاي آزاد تركيباتي هستند كه بر اثر واكنش‌هاي شيميايي در داخل بدن توليد مي‌شوند. تحقيقات نشان داده است، بعضي از اين آنتي‌اكسيدان‌ها خطر ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي چشم را نيز كاهش مي‌دهند. ويتامين A يكي از همين آنتي‌اكسيدان‌هاست كه در مواد‌غذايي حيواني مثل جگر يا كره و مواد‌غذايي گياهي داراي كاروتنوئيدها وجود دارد. كاروتنوئيدها رنگدانه‌هاي قرمز و زردي هستند كه در گياهان و حيوانات وجود دارند. اين مواد به‌عنوان آنتي‌اكسيدان عمل مي‌كنند و همچنين انواع خاصي از آن‌ها (كه شايع‌ترين‌شان بتاكاروتن است) به ويتامين A تبديل مي‌شود. ويتامين A در حقيقت مانع شب‌كوري مي‌شود. كمبود اين ويتامين در شرايط حاد، غيراز شب كوري، خشكي چشم، زخم‌هاي قرنيه و تورم پلك‌ها را هم به‌دنبال دارد. حتي خود خشكي چشم هم درصورت ‌درمان نشدن مي‌تواند به نابينايي منجر شود. طبق تحقيقات اخير، متاسفانه كمبود ويتامين A يكي از علل اصلي نا‌بينايي در كشورهاي در حال توسعه است. بالاخره اين‌كه يادتان باشد، اگر شما سيگاري هستيد بايد ويتامين A بيشتري دريافت كنيد چون توتون مانع جذب اين ويتامين مي‌شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 781]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن