تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815516662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطهری: ظرف ده روز تقدیم هیأت رئیسه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مطهری: ظرف ده روز تقدیم هیأت رئیسه می شود
همه جزئیات سوال از رئیس​جمهور
نحوه معرفی وزیر ورزش غیر معمول، غیر اخلاقی و حتی غیر قانونی بود. اگر رئیس جمهور در قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان ابهام داشت، باید از مجلس استفسار کند تا.../ سؤال از رئیس جمهور را نباید به معنی تضعیف دولت و رئیس جمهور تلقی کرد، بلکه فرصتی است که رئیس جمهور منطق خود را طرح کند و...
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سوال از رئیس​جمهور با امضای نود نفر از نمایندگان ظرف ده روز آینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس می​شود.

علی مطهری پس از دیداری که با روحانیون مجلس داشت، بر ارایه سریعتر طرح سوال از رئیس​جمهور به هیأت رئیسه مجلس مصمم شد و تأکید کرد که نباید این اقدام را به معنی تضعیف دولت و رئیس جمهور تلقی کرد، بلکه فرصتی است که رئیس جمهور می تواند منطق خود را مطرح کند.

این نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه سوال از رئیس​جمهور، باعث رفع برخی سوء تفاهمات و تقریب مجلس و دولت خواهد شد، افزود: افزون بر این، این اقدام اقتدار مجلس را نیز ثابت می کند و مجلس از حالت انفعال خارج می شود و رئیس جمهور نیز در راه قانون قرار گیرد و بسیاری از حقایق نیز برای مردم روشن می شود و خود قضاوت خواهند کرد.

اهم نکات مطرح در این گفت وگو به شرح زیر است:

پیش بینی از رأی اعتماد به وزیر

ـــ نحوه معرفی وزیر ورزش غیر معمول، غیر اخلاقی و حتی غیر قانونی بود. اگر رئیس جمهور در قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان ابهام داشت، باید از مجلس استفسار کند تا رفع ابهام شود، نه اینکه ایرادات خود به این قانون را در نامه معرفی وزیر بیان کند و به خیال خود مجلس را تحقیر کند؛ افزون بر اینکه برخی ایرادات ایشان به قانون مانند استناد به ماده 53 برنامه پنجم توسعه به بهانه گیری شبیه تر است تا ایراد؛ اما پیش بینی درباره رأی اعتماد به وزیر دشوار است. من شخصا شناخت اجمالی از آقای سجادی دارم و باید تحقیق کنم. البته این نحوه معرفی وزیر ممکن است در رأی نمایندگان تأثیر بگذارد.

درباره توقیف هفته نامه 9 دی

ـــ هفته نامه 9دی تخلفاتی داشت و درج کاریکاتور روحانی یکی از تخلفات آن بود. به طور کلی، وجود این گونه نشریات به نفع جنبش سبز و جریان انحرافی است چون آنها را در هاله ای از مظلومیت قرار می دهد و مخل وحدت جامعه اسلامی است. البته در هفته نامه 9دی مقالات خوب هم بود. هیأت نظارت بر مطبوعات در این دوره به نشریات اصلاح طلب و اصول گرا به یک چشم نگاه می کند و این طور نیست که نشریات موسوم به اصول گرا در حاشیه امن قرار داشته باشند. لذا هیأت به نشریات شبیه 9دی هشدار می دهد که از این پس بیشتر مراقب رفتار خود باشند و با آبروی افراد بازی نکنند. رهبر انقلاب هم درباره یک وبلاگ هتاک تعبیر «غلط اندر غلط» را به کار بردند.

آقای حسینیان گفته اند کسانی که در فتنه 88 موضع قاطع نگرفته اند، حق مخالفت با جریان انحرافی را ندارند و... نظر شما چیست؟

ـــ نخست این که ارتباط میان این دو موضوع روشن نیست. دوم منظور از موضع قاطع باید روشن شود که آیا قاطع بودن موضع کافی است یا عادلانه هم باید باشد و چقدر مواضع قاطع یک طرفه و به دور از انصاف و عدالت به نفع فتنه گران تمام شد و به نهادهای عالی نظام ضربه زد. سوم، اتفاقا برعکس است، افرادی مانند آقای حسینیان که با حمایت کور و تعصب آلود خود از دولت در سه سال گذشته، به رغم فریاد های امثال بنده مبنی بر وجود انحرافات فکری در دولت مانند لیبرالیسم فرهنگی و مسأله مکتب ایران و احساس خود کفایی در شناخت اسلام و بی نیازی از روحانیت، موجب رشد جریان انحرافی و غرور آقای احمدی نژاد شدند و مسبب وضع امروز هستند، اینها امروز باید شرمنده باشند، ولی می بینیم طلبکارند و برای دیگران حکم صادر می کنند.

مسأله سؤال از رئیس جمهور

ـــ سؤال از رئیس جمهور درباره تخلفات قانونی اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی همچنان به قوت خود باقی است و دارای 90 امضاست و امضاکنندگان پافشاری دارند که زودتر به جریان افتد. در جلسه ای که با برخی روحانیون مجلس داشتیم، تصمیم بر این شد که این سؤال ظرف ده روز آینده به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شود و بیش از این تأخیر نشود.

نکته مهم درباره سؤال از رئیس جمهور این است که نباید این کار را به معنی تضعیف دولت و رئیس جمهور تلقی کرد، بلکه فرصتی است که رئیس جمهور می تواند منطق خود را مطرح کند و به باور من، باعث رفع برخی سوءتفاهمات و تقریب مجلس و دولت خواهد شد؛ افزون بر اینکه اقتدار مجلس را نیز ثابت می کند و مجلس از حالت انفعال خارج می شود و رئیس جمهور نیز در مسیر قانون قرار گیرد و بسیاری از حقایق نیز برای مردم روشن می شود و خود قضاوت خواهند کرد.

بنابراین، رسانه ها سؤال از رئیس جمهور را به عنوان یک عامل وفاق و وحدت و پیدا شدن راه حل های مشترک مناسب برای معضلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی معرفی کنند نه عاملی برای تخریب و ضربه زدن و در بن بست قرار دادن دولت. هیچ یک از امضا کنندگان سؤال، آن را از روی حس انتقام گیری امضا نکرده اند، بلکه همه برای اصلاح امور و برطرف کردن موانع و تقویت حس همکاری امضا کرده اند و آن را به صلاح کشور و نشانه استحکام نظام و وجود دمکراسی واقعی در ایران می دانند که در هر شرایطی و به رغم نقشه های دشمن و وجود تحریم ها و غیره اختیارات نمایندگان مردم در مجلس بنا بر قانون اساسی عمل می شود و رئیس جمهور در مجلس حاضر می شود و به پرسش های نمایندگان مردم پاسخ می دهد.

بنابراین رسانه ها جنجال به پا نکنند و این سؤال را یک امر عادی و طبیعی جلوه دهند تا برکات آن برای مردم و نظام جمهوری اسلامی حاصل شود. به هر حال، ما در طرح این سؤال جدی هستیم و حداکثر در ده روز آینده، نامه را به هیأت رئیسه تقدیم خواهیم کرد.

منبع : تابناک





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن