تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799214184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه از چشمان كنجكاو در اينترنت در امان بمانيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:

اينترنت از فن‌آوري مراقبت و جاسوسي مملو شده اما مي‌توان با پوشاندن ردپاي خود از آن‌ها اجتناب كرد.
به گزارش ایسنا، تحقیقات یك ژورنال حاكیست بازدیدكنندگان تمامی سایت های بزرگ در اینترنت ردیابی می شوند اما راه هایی برای محدود كردن این شنود وجود دارد.
فعالیت وب گردی با استفاده از كوكی ها، بیكون ها و فلش كوكی ها كه فایل های رایانه یی كوچك یا برنامه های نرم افزاری نصب شده در رایانه كاربر از سوی صفحات وب بازدید شده هستند، ردیابی می شود.
برخی از آن ها مفید هستند اما برخی دیگر از سوی شركت ها برای ردیابی كاربران از سایتی به سایت دیگر و ایجاد پایگاه داده ای از فعالیت های آنلاین آن ها استفاده می شوند.
* گام های ساده
مرورگرهای معروف مانند اینترنت اكسپلورر مایكروسافت، فایرفاكس بنیاد موزیلا، كروم گوگل و سافاری اپل امكانات تنظیم حریم خصوصی دارند. برای داشتن بیش تر گزینه های حریم خصوصی بهتر است جدیدترین نسخه مرورگر مورد استفاده تان را ارتقاء دهید.
كوكی ها را چك و پاك كنید؛ تمامی مرورگرهای معروف به كاربران امكان می دهند كوكی های نصب شده در رایانه شان را مشاهده و پاك كنند البته این شیوه بر اساس نوع مرورگر مورد استفاده متفاوت است.
به عنوان مثال در اینترنت اكسپلورر 8 باید به سراغ گزینه tools رفته و با مراجعه به Internet Options در بخش General گزینه هایی برای پاك كردن تمام یا برخی از كوكی ها وجود دارد. ممكن است صدها كوكی وجود داشته باشد، بنابراین پاك كردن تمامی آن ها ساده ترین راه است.
اما دفعه بعد كه به بازدید از یك سایت مورد علاقه می روید ناچار خواهید بود كلمه عبور یا جزییات كاربریتان را كه پیش از این در یكی از این كوكی ها ذخیره شده بود، مجددا وارد كنید.
تنظیم تنظیمات مرورگر؛ به محض اینكه كوكی ها را پاك كردید، می توانید نصب كوكی های جدید را محدود كنید. مرورگرهای معروف به شما امكان می دهند برای حفظ جزییات ورود و تنظیمات برای سایت هایی كه به طور مرتب بازدید می كنید اما محدود كردن ردیابی و مسدود كردن كوكی های شخص ثالث، برخی از كوكی ها را قبول كرده و بقیه را مسدود كنید. سافاری به طور خودكار این كار را انجام می دهد اما مرورگرهای دیگر باید به صورت دستی تنظیم شوند.
معایبی برای مسدود كردن تمام كوكی ها وجود دارد. اگر به طور مداوم از سایت هایی بازدید می كنید، حذف كوكی ها موجب می شود در هر بازدید مجبور باشید اطلاعات ورود را وارد كنید.
اینترنت اكسپلورر امكان می دهد برمبنای خط مشی كوكی پلیسر، قواعدی را برای مسدود كردن كوكی ها تعیین كنید. یك گزینه كوكی هایی را كه شامل سیاست حریم خصوصی نیست، مسدود می كند و دیگری كوكی های دیگر را كه می توانند اطلاعات تماس كاربر را ذخیره كنند، مسدود می كند. این كنترل تحت گزینه Tools/Internet Options/Privacy قرار دارد.
هیچ مرورگر معروفی به كاربر اجازه نمی دهد بیكون ها را بدون نصب نرم افزار اضافی كه به پلاگ این معروف است، ردیابی یا مسدود كند.
وب گردی "خصوصی" را فعال كنید؛ تمامی مرورگرهای معروف "حالت خصوصی" را برای محدود كردن كوكی ها عرضه می كنند. كروم آن را Incognito و اینترنت اكسپلورر آن را InPrivate Browsing می نامد اما این ویژگی تنها در نسخه 8 مرورگر مایكروسافت موجود است.
وب گردی خصوصی كوكی ها را مسدود نمی كند اما هر باری كه كاربر مرورگر را ببندد یا وب گردی خصوصی را غیرفعال كند، كوكی ها را پاك و تاریخچه را به صورت موثر مخفی می كند.
وب گردی خصوصی گزینشی نبوده و تمام كوكی ها را اعم از مفید یا غیرمفید پاك می كند بنابراین شاید كاربر مایل باشد از وب گردی خصوصی به هنگام بررسی اطلاعات مربوط به سلامت خود استفاده كند.
كنترل فلش كوكی ها؛ نوع دیگری از كوكی ها هستند كه برنامه معروف فلش ادوب سیستمز استفاده می كند تا اطلاعات را در رایانه شما ذخیره كند. فلش، متداول ترین برنامه برای نمایش ویدیوی آنلاین است. فلش كوكی ها نیز مانند كوكی های دیگر ممكن است در به یادآوری ترجیحات مانند تنظیم صدا برای ویدیوها مفید باشند اما بازاریابان نیز می توانند از فلش كوكی ها برای ردیابی فعالیت های آنلاین كاربر استفاده كنند.
می توان فلش كوكی های ذخیره شده در رایانه را پاك و مشخص كرد چه كوكی های شخص ثالثی مورد پذیرش قرار بگیرند.
عیب مسدود كردن كوكی های فلش شخص ثالث این است كه برخی از سایت ها به كاربر اجازه نخواهند داد ویدیو یا محتوای دیگر را تماشا كنند.
*گام های پیشرفته
نصب افزونه های خصوصی؛ برنامه های كوچكی كه افزونه یا پلاگ این نامیده می شوند، می توانند به حفظ حریم خصوصی كمك كنند. برخی از آن ها به كاربر امكان می دهند ردیابی كنندگان را كه از طریق مرورگر قابل مشاهده نیستند، كنترل كنند و باقی نیز به كاربر اجازه می دهند كوكی ها را بر اساس یك زمان بندی منظم پاك كنند.
اما همه مرورگرها نمی توانند از همه افزونه ها استفاده كنند و برخی دیگر از افزونه ها برای نصب نیاز به مهارت دارند. با این پیش بینی های احتیاطی، برخی از افزونه ها ممكن است ارزش یك نگاه را داشته باشند.
آبین؛ از سوی شركت نوپایی به همین نام ساخته شده و تلاش می كند انواع متعدد از ردیاب گرها را كنترل كند. این برنامه به محض نصب شدن به كاربر هشدار می دهد چه زمانی یك وب سایت در حال نصب كوكی یا فلش كوكی برروی رایانه اش است.
همچنین این برنامه می تواند نوع سومی از ردیاب ها را كه بیكون نام دارد، مشاهده و مسدود كند. بیكون یك شی نامرئی جاسازی شده در یك صفحه وب است كه می تواند با كوكی ها تعامل داشته باشد. این برنامه تنها در نسخه آزمایشی برای افرادی كه علاقه مند به تجربه این نرم افزار هستند، موجود است.
حریم خصوصی بهتر؛ این افزونه كنترل برروی فلش كوكی ها را فراهم می كند و آن ها را مسدود نكرده و تنها امكان می دهد قواعدی برای حذف آن ها تعیین شود.
گاستری؛ در ghostery.com قابل دسترس است و به كاربر كمك می كند بیكون ها را كنترل كند و هنگامی كه یك بیكون در صفحه مورد بازدید كاربر وجود داشته باشد به وی هشدار داده و درباره
كسی كه بیكون را قرار داده و سیاست حریم خصوصی شركت مربوطه جزییاتی ارایه می كند. با اینترنت اكسپلورر یا فایرفاكس كاربران می توانند بیكون هایی را كه اطلاعات از رایانه می گیرند، مسدود كنند اما كروم قادر به این كار نیست.

*كنترل تبلیغات
كاربرانی كه از تبلیغات هدفمند آشفته می شوند، می توانند تبلیغات نمایش داده شده را مسدود یا محدود كنند. البته این ابزارها لزوما ردیابی را محدود نمی كنند. برخی از شبكه های تبلیغاتی ممكن است هم چنان اطلاعات مربوط به وبگردی كاربر را جمع آوری و آن ها را با دیگران مبادله كنند. حتی اگر كاربر از آن ها بخواهد به وی تبلیغات هدفمند نشان ندهد.
ابتكار تبلیغات شبكه كه یك گروه صنعتی متشكل از شركت های بازاریابی است به كاربران رایانه امكان می دهد از فهرست نمایش تبلیغات هدفمند از سوی حدود 50 شركت در networkadvertising.org خارج شوند. اگر كاربری مایل نباشد، تبلیغات هدفمند اعضای این شبكه برمبنای وبگردی به وی نشان داده نخواهد شد.
سیستم های خروج از این فهرست به طور مضحكی با نصب كردن كوكی در رایانه كاربر كار می كنند. این كوكی ها به شبكه های تبلیغاتی می گویند ارسال تبلیغات هدفمند به رایانه كاربر را متوقف كنند. از آنجا كه این سیستم ها برای كاركردن به كوكی ها متكی هستند، هر زمانی كه كوكی ها از سیستم پاك شوند باید مجددا گزینه خروج از سیستم نمایش تبلیغات هدفمند انتخاب شود.

منبع : isna.ir






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن