تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816019997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*آخرين گزارش از سفر احمدي‌نژاد به چين* روابط‌مان را با دولت‌وملت چين گسترش مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *آخرين گزارش از سفر احمدي‌نژاد به چين* روابط‌مان را با دولت‌وملت چين گسترش مي‌دهيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رييس‌جمهوري اسلامي ايران كه براي شركت در آيين گشايش بازي‌هاي پارالمپيك 2008 به پكن سفر كرده است، با حضور در كنگره ملي خلق چين با هوجين تائو، رييس‌جمهور اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين ديدار با بيان اين كه روابط ايران و چين همواره مستحكم بوده است، اظهار كرد: دو ملت ايران و چين همواره روابط دوستانه و سازنده‌اي با هم داشته‌اند.

رييس‌جمهور افزود: ما اين فرصت را مغتنم مي‌شماريم تا روابط خود را با دولت و ملت چين گسترش دهيم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با تبريك برگزاري خوب بازي‌هاي دوره بيست و نهم المپيك، ابراز اطمينان كرد مسابقات پارالمپيك پكن نيز با موفقيت برگزار شود.

هوجين تائو، رييس‌جمهور چين نيز در اين ديدار ضمن تشكر از دولت و ملت ايران از كمك‌هاي مادي به اين كشور به هنگام زلزله و سيل در چين گفت: بنده از شما تشكر مي‌كنم كه با كمك‌هاي كالايي، ملت ما را در مشكلاتي كه به وجود آمد ياري كرديد.

رييس‌جمهور چين افزود: بنده از دولت و ملت ايران صميمانه تشكر مي‌كنم و خوشحالم كه دعوت دولت چين را براي حضور در مراسم افتتاحيه بازيهاي پارالمپيك قبول كرديد.

او در ادامه به ملاقات‌هاي گذشته خود با احمدي‌نژاد اشاره كرد و گفت: در آن ديدارها گسترش روابط بين دو كشور مهم‌ترين موضوع گفت‌وگوي ما بود كه در اين رابطه به ديدگاه‌هاي مشتركي نيز رسيديم.

تائو گفت: ملت ايران و چين مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف با يكديگر بحث و تبادل نظر كنند.

به گزارش ايسنا از پكن، رييس‌جمهور امروز وارد دهكده بازي‌هاي پارالمپيك 2008 پكن شد و با اعضاي كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران ديدار كرد.

وي به صورت رسمي توسط شهردار دهكده‌ بازي‌هاي پكن، مسوولان كاروان ايران، مسوولان برگزاري مسابقات و سفير ايران در پكن مورد استقبال قرار گرفت.

رييس جمهور سپس در محل به اهتزاز درآمدن پرچم‌ ايران ديداري را با اعضاي كاروان ايران در اين بازي‌ها داشت.

احمدي‌نژاد در جمع پارالمپيكي‌هاي ايران گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم و از صميم قلب خوشحالم كه اين توفيق را به من عنايت كرده تا به اينجا بيايم و از نزديك چهره‌هاي مصمم و مومن شما را زيارت كنم و لحظاتي را در جمع با صفا و صميمي شما باشم.

وي افزود: گفتني‌ها را آقايان راشد يزدي، خسروي‌وفا، كارگري و نظام اسلامي گفتند. ما آمده‌ايم تا عرض ارادت كنيم. خسته نباشيد در اينجا معنا ندارد. بعيد مي‌دانم كه كسي در ايران يا به نام ايران در عرصه‌هاي گوناگون خستگي را تجربه كند به خصوص شما عزيزان.

احمدي‌نژاد ادامه داد: از من سوال شد كه چرا به اينجا آمده‌ايد؟ اما، آن‌ها بايد مي‌پرسيدند كه چرا نبايد مي‌آمدم. ديدار با قهرمانان، انسان‌هاي بزرگ، با اراده و مصمم كه با همت‌هاي خودشان بسيج شده‌اند تا در يك هماورد بزرگ نام ايران را بر بلنداي آسمان طنين انداز كنند، يك افتخار است.

وي ادامه داد: به نظرم مسابقات پارالمپيك به مراتب مهم‌تر، ارزشمندتر و تاثيرگذارتر از المپيك است. گرچه آن هم يك جشنواره بزرگ ورزشي است. در اينجا شما در يك ميدان بزرگ ثابت مي‌كنيد كه انسان يعني توانايي و توانستن. اراده انسان در اين جهان بر همه چيز غلبه خواهد كرد. مي‌شود با توكل بر خدا و همت همه‌ قله‌ها را فتح كرد.

احمدي‌نژاد يادآور شد: از من پرسيدند كه از كاروان ورزشي ايران چه انتظاري داريد؟ اولا ورزش ارزش و اهميت خودش را از جوانمردي، اخلاق، روابط انساني، بزرگواري و بزرگمردي مي‌گيرد. اصلا مسابقات ورزشي با شعار تقويت همدلي در برادري بين ملت‌ها پايه‌گذاري شده است. اگر اين‌ها را از ورزش بگيريم ديگر چيزي براي آ‌ن باقي نمي‌ماند.

وي ادامه داد: در درجه‌ دوم از نگاه ملت ما تك تك عزيزان حاضر در سكوها با عبور از تمرينات سنگين و برنامه‌هاي سخت مقدماتي خودشان را براي اين رقابت‌ها آماده كرده‌اند و مصمم هستند با رعايت اخلاق و جوانمردي بتوانند افتخاري براي ملت‌شان كسب كنند. همين روحيه‌ آمادگي و همت از نظر ملت ما يعني قهرماني شما. شما هم اكنون هم در ذهن ملت ما قهرمان هستيد و با تلاشي كه انجام خواهيد داد، بر اين قهرماني خود مي‌افزاييد. مسابقات رقابتي است كه همه مي‌آيند اول شوند. اين مساله زيبا و الهام‌بخش است. در مسابقات ورزشي يك نفر اول مي‌شود و مدال‌ها بين تعداد محدودي توزيع مي‌شود اما، در مسابقه انسانيت، جوانمردي، اخلاق، همت و غلبه‌ اراده و همه‌ موارد مادي تك تك انسان‌ها مي‌توانند روي سكو قرار بگيرند و كسي مانع كس ديگر نمي‌شود. در اين رقابت افراد مكمل و يار يكديگرند.

وي ادامه داد: كاروان جانبازان و معلولان ايران كاروان برجسته‌اي است. شما با همين ويژگي جانبازي كه داريد، ممتازيد. شما پيام‌آور برادري، صلح، محبت و دوستي بين انسان‌ها و پيام‌آور عزت براي بشر امروز هستيد. از شما مربيان، كادرفني، سرپرستان و همه‌ كساني كه سخت تلاش مي‌كنند، تشكر مي‌كنم، مجموعه‌اي كه نزديك دو ماه است در پكن تلاش مي‌كند. از خداوند متعال براي شما سلامتي و موفقيت را خواستارم.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: دنيا بداند ملت ايران راه خود را به سوي قله‌هاي عزت، نور و ايمان پيدا كرده است.

رييس جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: خبرنگاري از من درباره تحريم‌ها پرسيد. بايد بگويم آن‌هايي كه ما را تحريم مي‌كنند، خودشان را تحريم كرده‌اند. آن‌ها خودشان را از بزرگي‌هاي ملت ايران تحريم مي‌كنند. ملت ايران، ملت بزرگي است كه اين بدخواهي‌ها، بد انديشي‌ها و تحريم‌ها چيزي از ملت بزرگ ما كم نمي‌كند.

وي ادامه داد: امروز به فضل الهي مردان و زنان ايران زمين با توكل بر خدا قله‌ها را يكي پس از ديگري فتح مي‌كنند. آن‌ها در عرصه‌هاي مختلف فناوري، علمي و غيره نشان داده‌اند كه برترند. دنيا خواهد ديد كه كاروان ايران به خاطر همين ويژگي‌هاي انساني خواهد درخشيد.

رييس جمهوري هم‌چنين صبح شنبه در دهكده بازي‌هاي پارالمپيك پكن در جمع اعضاي كاروان "مهر علوي" (ملي پوشان معلول و جانباز كشورمان اعزامي به رقابت‌هاي پكن) حضور يافت.

احمدي‌نژاد در اين آيين در سخناني گفت: همه دنيا بدانند جوانان ايراني براي اعتلاي نام ايران و فرهنگ خداپرستي و انسانيت تلاش مي‌كنند.

رييس‌جمهور خطاب به ملي پوشان معلول و جانباز كشورمان اظهار كرد: همين كه شما به اين موفقيت‌ها رسيده‌ايد با ارزش است و تلاش‌هاي شما عزيزان با هيچ معياري قابل سنجش نيست.

احمدي‌نژاد در جريان ديدار با اعضاي كاروان ورزشي ايران با افزايش ارزش مادي جوايز مدال آوران كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي پارالمپيك پكن موافقت كرد.

براساس موافقت رييس‌جمهور، ورزشكاران كشورمان كه در بازي‌هاي پارالمپيك 2008 پكن موفق به كسب مدال طلا شوند مبلغ 50 ميليون تومان، مدال آوران نقره مبلغ 40 ميليون تومان و كساني كه موفق به كسب مدال برنز شوند 30 ميليون تومان جوايز نقدي خواهند گرفت.

موافقت رييس‌جمهور با افزايش جوايز مدال آواران پارالمپيك با تشويق اعضاي كاروان ورزشي ايران مواجه شد.

رييس جمهور جمعه شب به هنگام عزيمت به چين براي شركت در افتتاحيه مسابقات ورزشي پار المپيك در جمع خبرنگاران گفت :« ارتباط فرهنگي ميان تمدن ايران و چين مستلزم روابط ميان ملتها و تقويت فضاي منطق و انديشه است.»

دكتر محمود احمدي نژاد رويدادهاي ورزشي را از لحاظ فرهنگي و اجتماعي بسيار مهم توصيف كرد و افزود :« بنده براي حضور در مراسم افتتاحيه المپيك پكن نيز از طرف مقامات چين دعوت شده بودم كه به علت شلوغي و وجود طرفداران زياد آن ، اين دعوت را نپذيرفتم.»

وي با اشاره به دعوت مقامات چيني براي حضورش در بازيهاي پارالمپيك پكن گفت :« حضور در افتتاحيه اين مسابقات را پذيرفتم ، زيرا از نظر من المپيك و پارالمپيك تفاوت چنداني با هم ندارند.»

رئيس جمهور افزود :« توجه رسانه ها اغلب به بازيهاي المپيك است اما از نظر من انسان ، انسان است و رويدادهايي كه مربوط به انسان مي شود از نظر من مهم هستند.»

دكتر احمدي نژاد اظهار داشت :« در اين سفر با ورزشكاران ايراني در محل اردوگاه آنان ديدار خواهم داشت و آنان را به تلاش بيشتر تشويق خواهم كرد.»

رييس جمهور با بيان اين كه ديدار با ايرانيان مقيم چين نيز در برنامه كاري اش است، افزود:« در پايان نيز با مقامات چيني پيرامون موضوع هاي مشترك و مورد علاقه دو كشور بحث و گفت‌وو خواهيم كرد.»

به گزارش خبرنگار ايسنا ثمره هاشمي ، مشاور ارشد رييس جمهور، منوچهر متكي ، وزير امور خارجه ، مشايي معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و علي‌آبادي معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني از جمله همراهان رييس جمهور كشورمان در اين سفر هستند.

همچنين در مراسم بدرقه رييس جمهور، ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل ، صفار هرندي، وزير ارشاد، مصري ، وزير رفاه، داوودي معاون اول رييس جمهور، الهام سخنگوي دولت و سفير چين در تهران حضور داشتند.

انتهاي پيام
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن